peace
Een vriend van me heeft, dankzij mij, een nieuwe PC. We hebben wat onderdelen gekocht en inmekaar gezet. iig. Ben ik zo stom geweest om een Volcano II te kopen als cooler
.. wat niet genoeg is voor een XP 1700+. Toen ik voor het laatst bij hem was, gaf de bios ongeveer 65 graden aan.
Enfin, die gast beweert dat de computer niet meer reageert nadat hij de geluidskaartdrivers had geupdate.
Er loopt nog wel stroom door het moederbord (er brandt een lampje)
Is het niet dat:
-Volcano II Athlon recommended is (letop: dus niet XP) en aangezien de AthlonXP minder warmte produceert het op z'n minst het tijdelijk uithouden totdat we een nieuwe cooler zouden kopen
-AthlonXP's autoshutdown functie hebben, wil het geval zich voordoen dat de proc-temp te heet wordt?
Wat er NIET is gebeurd:
Er is geen rook of i.d. uitgekomen
Mijn vraag nu is:
Wat kan er nu precies gebeurd zijn?...
----
Overigens.. Kan ik de processor terugbrengen (als ie idd. gesmolten is) vanwege het defect zijn van de interne temp-regelaar???
Specs:
Asus A7v266
AthlonXP 1700+
Volcano II
512 MB RAM
verder nog iets bijzonders?...
Een vriend van me heeft, dankzij mij, een nieuwe PC. We hebben wat onderdelen gekocht en inmekaar gezet. iig. Ben ik zo stom geweest om een Volcano II te kopen als cooler
Enfin, die gast beweert dat de computer niet meer reageert nadat hij de geluidskaartdrivers had geupdate.
Er loopt nog wel stroom door het moederbord (er brandt een lampje)
Is het niet dat:
-Volcano II Athlon recommended is (letop: dus niet XP) en aangezien de AthlonXP minder warmte produceert het op z'n minst het tijdelijk uithouden totdat we een nieuwe cooler zouden kopen
-AthlonXP's autoshutdown functie hebben, wil het geval zich voordoen dat de proc-temp te heet wordt?
Wat er NIET is gebeurd:
Er is geen rook of i.d. uitgekomen
Mijn vraag nu is:
Wat kan er nu precies gebeurd zijn?...
----
Overigens.. Kan ik de processor terugbrengen (als ie idd. gesmolten is) vanwege het defect zijn van de interne temp-regelaar???
Specs:
Asus A7v266
AthlonXP 1700+
Volcano II
512 MB RAM
verder nog iets bijzonders?...
... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!