Computer doet het opeens niet meer > CPU dood?

Pagina: 1
Acties:

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
peace

Een vriend van me heeft, dankzij mij, een nieuwe PC. We hebben wat onderdelen gekocht en inmekaar gezet. iig. Ben ik zo stom geweest om een Volcano II te kopen als cooler |:( .. wat niet genoeg is voor een XP 1700+. Toen ik voor het laatst bij hem was, gaf de bios ongeveer 65 graden aan.

Enfin, die gast beweert dat de computer niet meer reageert nadat hij de geluidskaartdrivers had geupdate.
Er loopt nog wel stroom door het moederbord (er brandt een lampje)

Is het niet dat:
-Volcano II Athlon recommended is (letop: dus niet XP) en aangezien de AthlonXP minder warmte produceert het op z'n minst het tijdelijk uithouden totdat we een nieuwe cooler zouden kopen
-AthlonXP's autoshutdown functie hebben, wil het geval zich voordoen dat de proc-temp te heet wordt?

Wat er NIET is gebeurd:
Er is geen rook of i.d. uitgekomen

Mijn vraag nu is:

Wat kan er nu precies gebeurd zijn?...

----
Overigens.. Kan ik de processor terugbrengen (als ie idd. gesmolten is) vanwege het defect zijn van de interne temp-regelaar???

Specs:
Asus A7v266
AthlonXP 1700+
Volcano II |:(
512 MB RAM
verder nog iets bijzonders?...

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

Verwijderd

Dood, ik had hetzelfde. Had nog een Alpha PEP66 liggen en die erop gedaan. De headsink zat niet helemaal goed op de core en de processor is nu dus dood door de hitte. Wel opstarten maar geen beeld en geen piepjes. :'( :'(

Ja, ik ben een prutser. :P

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Je moet het gewoon proberen. Een tip doe je een beetje dom voor in de winkel en zeg dat je een goeie koeler hebt.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 20:16 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Je moet het gewoon proberen. Een tip doe je een beetje dom voor in de winkel en zeg dat je een goeie koeler hebt.
Heeft ie ook. Athlon aanbevolen betekend ook dat ie de XP moet ondersteunen, aangezien die minder warmte afgeven.

Ben een beetje dom.

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

(jarig!)
autoshutdown.. bestaat dat ?... damn.. ik zat zaterdag middag tribes2 te doen op allerzwaarst (om te testen als het werkt.... valt computer uit, binnenkant computer, videokaar en processor enorm heet...... deed niks meer, alleen lampje aan.... en vanochtend doe ik hem aan om cd er uit te halen en doet hij het opeens weer

[topic=330282/1/25]

zou zoon gewone athlon een autoshutdown hebben dan ????????? of zit dat in moederbord ??

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op maandag 26 november 2001 20:20 schreef Prankster het volgende:

[..]

Heeft ie ook. Athlon aanbevolen betekend ook dat ie de XP moet ondersteunen, aangezien die minder warmte afgeven.

Ben een beetje dom.
Je moet gaan proberen om hem te gaan omwislen bedoelde ik. Maar een dom foutje was dat van mij.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 19:21

tweakerbee

dus..?

Kun je instellen op je mobo. Maar het lijkt me sterk dat ie echt te heet is geworden.

M'n abit KT7-RAID heeft ook zo'n tik. Als ie vastgelopen is of de stroom kort eraf start ie niet op, geen alleen lichtjes, geen piepjes. Als ik dan de stroom kabel er even uit trek, en na een seconde weer erin boot ie weer normaal. O.a. wanneer hij in standby gaat (STR - POS3) dan heb ik dat probleem!

You can't have everything. Where would you put it?

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Ik heb nog even aan die gast gevraagd wat er precies gebeurde...

Hij zei dat ie opeens uitviel. Probeert 'ie hem weer aan te doen gebeurt er nix, geen opstartgeluid, geen piepjes

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
heeft iemand ev. nog tips?.. moet namelijk morgen naar die gast om te kijken wat er a/d hand is...

Maar kan ik nog wel mijn garantie claimen?

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
iemand nog een laatste poging?... (mijn laatste poging iig.)

Pagina: 1