Toon posts:

asus a7v266-E met 1600+ werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a7v266-E met AMD XP 1600+ maar na installatie van de onderdelen zet ik de computer aan maar er gaat alleen een groen lampje op het moederbord branden verder is er geen enkele acticity

wat moet ik doen??? HELP S.O.S. :?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde! Nieuw mobo Asus a7V266-e, maar dan met een 1800+. Geen video output, ook niet met een pci-kaartje.
alles eruit gehaald, andere voeding, niets helpt!

Iemand nog iedeeën??

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

(jarig!)
supercow, leef jij ook nog ??, captain_duck hier, kijk in mijn topic even : [topic=330282/1/25]

heb comp problemen :( moederbord is gefrituurd

Verwijderd

niet zo bijdehand doen voortaan en gewoon laten assembleren

Verwijderd

bios upgrade?, verotte cpu?, koeling niet goed?

Verwijderd

bios upgrade?, verotte cpu?, koeling niet goed?
power kabel aangesloten?

haal je voedings kabel ff 10s uit je mobo en stop hem terug
(verricht soms wonderen :r)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 18:47 schreef marciano1 het volgende:
niet zo bijdehand doen voortaan en gewoon laten assembleren
mee eens!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

AMDFreak

Intel is zo..

uhmz... ik denk dus dat het aan de mobo ligt hoor.. ik heb hier een MSI K7T266 ligge.. en die werkt maar mijn idee perfect met een 1800+..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Als je een AMD Athlon XP CPu installeerd op dit moederbord moet je de jumpers PALO_FREQ (bladzijde 20 in je handleiding van de A7V266-E) op je moederbord omzetten naar PALOMINO (oftewel Athlon XP/MP!!) en de jumper THEMCPU (bladzijde 24) omzetten naar RESERVED (zo kan het moederbord de temperatuur van de interne diode van de Athlon XP aflezen!!!). Deze jumpers moet je omzetten aangezien de nieuwe AMD's een andere architectuur hebben en 20% minder stroom verbruiken..
Dit zou het moeten fixen en in het vervolg GOED de handleiding lezen!!!

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Verwijderd

OK!. (De handleiding heb ik al opgevreten.....) Zodra ik klaar ben met werken ga ik die jumper op "reserved" zetten. Vind het wel vreemd als dat het zou zijn! Ik haalde niet uit de handleiding dat je voor het gebruik met een XP proc die jumper eerst om moet zetten terwijl de rest al goed staat hiervoor....

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 19:09

yGiDoRp

Sawasdee

had ik ook.. wat bleek, pootje van me cpu omgebogen. Terug gebogen en nix aan de hand :)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Xof
  • Laatst online: 30-06 11:28

Xof

Heb je geluk dat die niet is geknapt :)

Ik moest mijn computer eerst aan/uit zetten en toen weer aan. Ineens deed die het :?

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 22:56 schreef Xof het volgende:
Heb je geluk dat die niet is geknapt :)

Ik moest mijn computer eerst aan/uit zetten en toen weer aan. Ineens deed die het :?
Da's typisch voor een te zwakke voeding.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 19:48 schreef MaxPayne het volgende:
Als je een AMD Athlon XP CPu installeerd op dit moederbord moet je de jumpers PALO_FREQ (bladzijde 20 in je handleiding van de A7V266-E) op je moederbord omzetten naar PALOMINO (oftewel Athlon XP/MP!!) en de jumper THEMCPU (bladzijde 24) omzetten naar RESERVED (zo kan het moederbord de temperatuur van de interne diode van de Athlon XP aflezen!!!). Deze jumpers moet je omzetten aangezien de nieuwe AMD's een andere architectuur hebben en 20% minder stroom verbruiken..
Dit zou het moeten fixen en in het vervolg GOED de handleiding lezen!!!
euh... hoe kan het dan dat de jumper op default ook de temp afleest?

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Misschien omdat t'ie dan de temperaturr van het mobo uitleest voor oudere cpu's

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 23:36 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Of het feit dat een Asus, bij het uitzetten tijdens POST, zijn BIOS op default zet :)

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 05:57

Duim

Thumbs up!

huh!? ik snap niet meer:
ik heb een athlon xp1600+, (zegt ook mijn control panel ding), maar ik heb bij de a7v266-e de default settings gebruikt voor PALO_FREQ jumpers, en dit ding gaat als een trein!? Is deze proc geen standaard Athlon/Duron CPU?
Alsnog die jumpers omzetten? :? :?

Verwijderd

Yup :)

Kan iig meer goed dan kwaad...Je hebt kans dat je CPU (onlangs dat ie goed lijkt te functioneren), niet goed aangesproken wordt.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:28

MartNL

Had je maar de msi moeten kopen die werken altijd.
Zo effe een lekkere 1liner erin.

p.s
Hier heb je wat aan toch? :7

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 02:33 schreef MartNL het volgende:
Had je maar de msi moeten kopen die werken altijd.
Zo effe een lekkere 1liner erin.

p.s
Hier heb je wat aan toch? :7
MSI werkt altijd?!?!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 00:14 schreef raw meat het volgende:
Misschien omdat t'ie dan de temperaturr van het mobo uitleest voor oudere cpu's
euh scheelt inderdaad 4 graden... idle althans, zal hem zo ff op zijn staart trappen ;) kijken wat ie dan doet. Maar wat ik niet begrijp is dit: met oude jumpersettings zou hij dus de temp van systemboard meten toch? das dan 54 graden gemiddeld. Maar nu, met palomino en reserved jumpersettings zegt de temp sensor in processor dat ie 4 graden koeler is. Hoe kan de temp in de cpu nou lager zijn dan de temp op het mobo? De core is sowieso het heetste toch? Dat stukje gaat er bij mij nog niet helemaal in......

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
alles werkte bij mij ook goed zonder jumpers omzetten. daarna heb ik de processorjumper omgezet naar PALOMINO en de temp gelezen. die stond constant rond de 60 graden en piekte naar 65. na wat wat rondvragen heb ik de coolerjumper ook omgezet. nu werkt ie perfect en is de temp. 51 graden. dus, alle jumpers ff goedzetten en het zou moeten werken zonder problemen...
alles draait hier zeer soepel 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 18:21 schreef jpvk007 het volgende:
alles werkte bij mij ook goed zonder jumpers omzetten. daarna heb ik de processorjumper omgezet naar PALOMINO en de temp gelezen. die stond constant rond de 60 graden en piekte naar 65. na wat wat rondvragen heb ik de coolerjumper ook omgezet. nu werkt ie perfect en is de temp. 51 graden. dus, alle jumpers ff goedzetten en het zou moeten werken zonder problemen...
alles draait hier zeer soepel 8-)
Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar die temp reading is... zie bovenstaande....

Verwijderd

je moet die handmatig jumperen op het moederbord, ik heb het a7v133 met een 1600+ en die pakte ie ook niet in het begin, toen had ik hem hadnmatig gejumperd, en toen deed ie het :9

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
temperaturen in bios... maar asus staat niet bekend om de meest betrouwbare temperatuurmeting. iemand die het heeft nagemeten?

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 18:36 schreef jpvk007 het volgende:
temperaturen in bios... maar asus staat niet bekend om de meest betrouwbare temperatuurmeting. iemand die het heeft nagemeten?
Ik vind het per definitie raar dat als je de jumpers verandert, en hij gaat daardoor dichter op de core meten, dat je temp dan LAGER uitkomt dan wanneer er verder van de core afgemeten wordt. Zal eens op mijn werk kijken naar een goede meter en het proberen.

• Xof

Xof

Op maandag 03 december 2001 23:36 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Hmmm.... Enermax zwak, LOL :9

Verwijderd

Andere voeding derin, ik had hetzelfde prob. Min. 300 watt
8-)

• Xof

Xof

Alleen omdat die aan het begin niet wou opstarten en ik nu geen problemen meer heb? :?
Ik heb 350 watt goed genoeg :)

Of heb je het tegen supercow
Pagina: 1