moederbord dood (msi k7t pro)

Pagina: 1
Acties:

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
(jarig!)
precies waar jullie op gewacht hebben.... meer gevallen van computer problemen,

ik heb een msi k7t pro moederbord, en had daar altijd een powercolor geforce2mx in en een duron 650, maar ik had altijd het probleem dat de videokaart flink heet werd, zelfs met fan en tribes 2 daardoor crashte na een minuut of 10, elke keer, ook geen blauwe schermen, loopt gewoon vast, kan je nog wel uit CTRL-ALT-DELŽlen

nouja, ik heb dus op HCC gister een nieuwe processor gekocht, een 1333mhz 266 processor, en een oude hercules geforce 2 mx gekregen van iemand

die er dus vanmiddag ingezet, en gaat allemaal goed, alleen processor draaide op 1000 mhz, nouja niet zoon probleem, heb op internet aan wat vrienden gevraagd en zat nog te wachten op antwoord over wat de beste instelling zou wezen voor die snelheden, 10x133 ofzo, maar tijdens wachten ben ik maar potje gaan tribesen, nog speciaal opnieuw geinstalleerd (had wat problemen met icoontjes ingame dus daarom geinstalleerd)

ik dus tribes gaan spelen, en omdat ik dacht dat het het wel kon, heb ik alle opties op voluit gezet.... 1024x786x32 met alles aan, zelfs zwaarste geluid,

nouja, ik heb een minuutje gespeeld ofzo, en dan crasht de hele computer, en is ook niet meer aangewee, ik heb binnen in de computerkast gevoeld en zelfs de videokaart was snoeiheet, die videokaart die nooit geen problemen had bij de vriend waar ik hem vandaan heb, en ja processor ken je helemaal niet voelen

nouja, er zit nogwat foutherkenning met de 4 ledjes op... wat betekent dat de processor dood is of de bios kapot ofzo..... nouja.. eerste impressie is dus processor dood... maar, ik heb men duron650 er weer ingedaan, maar nog steeds niks :(

(bij de weg, wat is het toch een rotwerk om die fan er af te halen op dat moederbord... allemaal van die enorme ronde dingen naast de processor, zodat je lekker wrikken kan.. een van die dingen aan de AGP slot kant van de processor zit aardig los.. mischien is dat het wel :( )

ook nog voor de zekerheid harde schijven enzo gecontroleerd voor jumpers enzo, ook wel veel voorkomend probleem bij ij want ik haal ze er vaak uit maar dat was het niet (en ik durf te wedden dat het moederbord een ander ledje aangaf)

dus.. wat moet ik doen.. terugbrengen naar de winkel ? ik had alle orinele onderdelen van norrod in leeuwarden vandaan, maar dat was vorig jaar september ofzo dus een jaar garantie is nu wel om, ook trouwens ben ik de garantie brief kwijt ( |:(stom ja ik weet het, maar wat doe je eraan !!!)

nouja.. wat denken jullie ervan ?, ik zelf denk dat het moederbord gefrituurd is, omdat ook die videokaart zo enorm heet werd (zelf het koelblok, die kaart had geen fan, en nogmaals, bij die persoon waar ik hem vandaan had, had hij totaal geen problemen), wat moet ik nu doen.. een nieuw moederbord gaan kopen ??? norrod alles laten checken (garantie is er mischien af omdat ik geen brief heb maar ze zouden voor een prijs toch ook wel technische hulp willen verlenen ???

nouja ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, en alvast sorry voor alle typfouten enzo

captain_duck

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik zou zelf het mem ff nakijken (als je dat al hebt gedaan, sorry het is voor mij ook laat ;) )

• Captain_Duck
(jarig!)
geheugen nakijken ??? ach... het klinkt stom genoeg om te werken... maar heeft iemand anders ideeën ???

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 15:37
Heb je nagecheckt of de VGA-kaart goed zit. Op een of andere manier kan het bij deze mobo af en toe de kaart los zitten. Daarom adviseren ze ook om alles vast te zetten. Voor de rest heb ik geen id. Ik zou als ik jou was naar een nieuwe moederbordje zoeken en hopen dat athlon niet naar de knoppe is.

Greetz

Verwijderd

Ik heb ook een MSI K7T Pro gehad. Volgens de officiele site van MSI ( http://www.msi.com.tw/support/cpusupport/cpu_support.php?model=MS-6330 ) ondersteunt de K7T Pro processoren tot 1,2 GHz. Misschien ligt het daar aan.

• Captain_Duck
(jarig!)
vga aart zit er goed in... maar ik zal nog eens kijken voor de zekerheid, tzal kunnen omdat monitor geen doorgang krijgt... maar omdat dat ding zo heet werd zie ik het somber in... nouja... ik denk dat ik morgen maar een nieuw moederbord koop.... wat kan ik anders.... damn.... norrod.nl ligt plat...

• Captain_Duck
(jarig!)
!! fuck.... maar.. hij draaide op 1000 mhz... en een proccesor kan toch niet zoveel extra output geven dat de geforce2mx flink begint op te warmen, lol, nee nouja.... ik zal vanmiddag even naar ga kaart kijken en ram... en anders halen we de oude nintendo64 voor een middagje uit het vet :)

• Captain_Duck
(jarig!)
mhh als ik een nieuw moederbord moet gaan halen.. welke kan ik dan het beste nemen ??? ik heb dus een 1.333mhz 266 tbird en pc133 ram.. gaat dit precies wel samen.. was dat de fout soms kon dat moederbord geen 266 processor hebben ??? ik dacht dat 266 er voor stond dat je 133mhz ram had..

ik haal het lieftste wel weer bij norrod, omdat hun hier in het noorden wel het goedkoopste zijn, dit staat er op hun site
MSI K7T TURBO KT133 Socket A 310.00 140.67
MSI K7T RAID KT133A Socket A 344.99 156.55
MSI K7T266 Pro2 Socket A 385.01 174.71
MSI K7T266 PRO-2R Socket A 455.00 206.47

maar welke zou ik dan nemen.. .of staat dat 266 ervoor dat je pc2100 ram moet hebben ??? dat zou zuigen

nouja, ik hoop dat ik gewoon die 266 processor kan gebruiken met dit ram...

• Captain_Duck
(jarig!)
oh norrod is weer up.. ik zie bij de beschrijving van een

MSI K7T266 Pro Socket-A
- Form Factor: ATX
- CPU: Socket-A
- Busclock MHz FSB: 133/266
- DDR Slots: 3
- Memory type: PC133/266
- 5x PCI, 1x AGP and 1x CNR

zo te zien ken je dus een 266 processor met 133 mhz geheugen gebruiken, mooi

(iemand zeg even ja, dat kan zodat ik het helemaal zeker weet)

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Heb zelf een K7t Pro en bij sommige spellen wil het beeld weleens compleet wegvallen en de PC blijft draaien. De 4 ledjes geven dan de error Processor Init. aan. Het enigste wat voor mij werkt is de HD loskoppelen van moederbord, even PC aan en dan weer uit. IDE terug op moederbord en dan de PC weer aan en dan doet het meestal weer.
Weet het, heel vaag probleem.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• Captain_Duck
(jarig!)
hee, daar is eens wat om te proberen !!!
bedankt !!, klinkt heel vaag ja.. maar computers hebben vage problemen... allemaal.... als je bij mijn 2e harde schijf in de root kijkt, gaat de diskette ratelen (op meerdere computers ook nog)

maarja, voordat dit een "computer tales from the void" aflevering wordt :), zal ik dit proberen, ik hoop dat het werkt

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Let bij de aanschaf van een andere mobo wel even op het juiste type werkgeheugenbankjes!! DDR != SDRAM!!!! Jij hebt SDRAM. Met een athlon zou ik dan voor een KT133A bordje gaan, of een andere chipset die met zowel de proc als het werkgeheugen overweg kan. SDRAM gaat in ieder geval niet werken in een DDR slotje... Past stomweg niet :)

Verwijderd

Hoi.

Ik had zelf een msi k7t turbo mijn comp ging spontaan uit toen bleek volgens de ledjes dat mijn proccesor kapot was ik terug omruilen garantie je kent het wel.
Thuis erin gedaan weer hetzelfde probleem wel een 1.2 voor een 1 gig gekregen hehe :).
Maar het probleem was de 5 volt spanning bleek de spanning connector ingebrand te zijn ze zijn het nu aan het uitzoeken wilden hem niet ruilen en nu maar wachten maar kijk daar eens naar mischien is dat het wel msi heeft daar pcalert voor meegeleverd op de cd installeer het en kijk maar eens.
Het volgende ik heb nu een k7t turbo2 draait als een zon ondersteund ook 266 die zou ik nemen is de opvolger van de k7t turbo kt133 maar wel beter misschien heb je hier iets aan?????

• Captain_Duck
(jarig!)
ongeloofelijk

vanmorgen, voordat ik naar school ga, zet ik de computer even aan om een cd'tje uit de cdrom drive te halen

start dat kreng opeeens op !! ik stomverbaasd

gaat geheugentellen, ide kanalen checken en geeft een "cmos checksum error, restoring defaults"

doet verder niks dus ik ben maar naaar school gegaan en heb zelf die middag nieuw moederbord voor dat kreng gekocht (ik ben te haastig van mezelf... moet ik wat aan doen, weet ik, maar ik kom van terschelling en ga naar school in drachten)

kom ik zonet thuis, denk ik, nog even proberen, ben de bios ingegaan, even gekeken, save&exit

start dat ding helemaal op !!! zit er nu op te typen in harry's naam !!, zwaar irritant

maar het probleem is niet te erg, ik kan dit moederbord gebruiken voor mijn computer in drachten om die een flinke upgrade te geven (van een winchip 200 (denk p100) naar een duron 650 :), best lekker)

de videokaart wordt alleen nog wel steeds heet.... ik durf zo niet een potje tribes2 te gaan doen of iets anders 3d, weet iemand waar dit aan kan liggen ? iets kapot in agp slot dat er te veel spanning door heengaat (niet flamen ik weet hier geen zak van af), anyway als iemand hier wat van weet en hoe je het moet oplossen zou ik het graag weten, zodat ik het voor men computer aan de wal kan gebruiken

Verwijderd

door het regelmatig 'hangen' van het systeem kan het zijn dat de bios instellingen verloren zijn gegaan en op standaard terecht zijn gekomen.

Na GEDULDIG opstarten zul je dus zien dat je eerst in de bios een hoop dingen moet veranderen om het systeem weer aan de praat te krijgen.

De oorzak van het probleem weet ik niet maar bovenstaand is meestal het geval als een pc vaak automatisch reset of hangt.

Ik weet het uit ervaring omdat ik bij mijn oude pc (486) altijd gewoon power knop uit zet. Afsluiten met dat ding duurt een kwartier.
Ik heb dan ook regelmatig bios probs met dat ding. (als ik hem gebruik !)

• Captain_Duck
(jarig!)
ik snap het niet meer

ik heb nu nieuw moederbord erin
processor draait nu op 1333 mhz, op 68 graden unstressed !!!!!! en videokaart wordt ook warm

wat is dit ??? waarom worden deze warm ???? koeler niet goed genoeg ???? die kwam nog van men oude duron650 af, okee die zal niet perfect zijn, maar toch, 68 graden !

ook, zelfs al is die kooler niet goed, hoe komt het dan in harry's naam dat de videokaart heet wordt in gewoon windows ??????? ik snap er echt helemaal geen zak meer van

HELP !!!

Verwijderd

Morgen toch maar ff een nieuw coolertje gaan kopen denk ik. :)

• Captain_Duck
(jarig!)
ja... wordt aaleen donderdag.. amar dit verklaar niet waarom vga kaart heet word.... iemand ??? damn ik kan beter nieuwe topic maken, dit is zo goed als off-topic..

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Start je computer op en ga meteen in het bios naar pc health. houd even je Vcore in de gaten.

Ik heb net een kapotte MSI omgeruild, die kon de Vcore niet meer op peil houden. Die zakte zienderogen ineen tot een crash volgde.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

• Captain_Duck
(jarig!)
nou.. vcore is het niet.. die geeft in pcalert een mooi rechte lijn aan, damn it ik maak een nieuwe topic

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:28

MartNL

Op maandag 26 november 2001 21:27 schreef Captain_Duck het volgende:
ik snap het niet meer

ik heb nu nieuw moederbord erin
processor draait nu op 1333 mhz, op 68 graden unstressed !!!!!! en videokaart wordt ook warm

wat is dit ??? waarom worden deze warm ???? koeler niet goed genoeg ???? die kwam nog van men oude duron650 af, okee die zal niet perfect zijn, maar toch, 68 graden !

ook, zelfs al is die kooler niet goed, hoe komt het dan in harry's naam dat de videokaart heet wordt in gewoon windows ??????? ik snap er echt helemaal geen zak meer van

HELP !!!
Nou ten eerste zal ik maar eens een andere koeler gaan halen.(die de boel in iedergeval onder de 50 graden houd)
68 graden unstressed dat kan echt niet en als je dan een potje tribes gaat spelen word ie misshien wel 75 a 80 graden.
Dan is het net een kacheltje in je kast. >:)
En die videokaart zal ik me niet zo veel zorgen om maken.
Misschien een goede airfow in je kast ?
Min 1 fan voor en achter 1.

• Perboemski
  • Niet online
Howdie

Heb hetzelfde probleem met een K7T Pro (MSI 6330 1.0) en een Athlon 1100@100.
Garantie net 2 weken verlopen, kreeg spontaan een zwart scherm tijdens Unreal... pas na 2 dagen werkte m'n compu weer, maar twee weken later was'ie weer stuk.

Alles geprobeerd: andere proc, ander geheugen, schijven los, andere schijven, maar niets kreeg hem weer aan de praat :'( - Bij het booten bleef het systeem hangen op de 4 rode ledjes...

Had 2 keuzes over: Nieuwe voeding of nieuw mobo. Dacht dat het wel niet aan de voeding zou liggen dus nieuw mobo gehaald en sindsdien geen last meer...

Klinkt klote, maar ik denk dat het moederbord stuk is...
Vraag me ook af wat normale temperatuur is van een athlon1100, maar zal dat maar ergens anders doen ;)

Succes

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 02:40 schreef PeterJ het volgende:
Howdie

Heb hetzelfde probleem met een K7T Pro (MSI 6330 1.0) en een Athlon 1100@100.
Garantie net 2 weken verlopen, kreeg spontaan een zwart scherm tijdens Unreal... pas na 2 dagen werkte m'n compu weer, maar twee weken later was'ie weer stuk.

Alles geprobeerd: andere proc, ander geheugen, schijven los, andere schijven, maar niets kreeg hem weer aan de praat :'( - Bij het booten bleef het systeem hangen op de 4 rode ledjes...

Had 2 keuzes over: Nieuwe voeding of nieuw mobo. Dacht dat het wel niet aan de voeding zou liggen dus nieuw mobo gehaald en sindsdien geen last meer...

Klinkt klote, maar ik denk dat het moederbord stuk is...
Vraag me ook af wat normale temperatuur is van een athlon1100, maar zal dat maar ergens anders doen ;)

Succes
Wow, garantie verlopen, heb je dat bord dan al 5 jaar?
MSI geeft 5 jaar garantie op hun bordjes :)

Verwijderd

Ik heb net mij MsiK7t-Pro Verkocht :), had er precies de zelfde problemen mee :( , Alle 4 de ledjes Rood, Bleek dat het te warm werd in de kast. de enige maneer was om te gamen met mijn kappen er af. en bij bepaalde spellen vloog die ook uit, ik kon hem aleen maar weer aan de praat krijgen, door de procesor, los te koppelen, en dan de power aan doen, 1 min wachten, en dan uit drukken, dan procesor weer vastmaken, en weer aan drukken, en hij deed het weer.
ik vond het een goed bordje, aleen kloten dat ie van zulke kuren heeft. het bleek trouwens ook een Fabrieks fout te zijn.

• Just_a_Gamer
  • Laatst online: 08-07 15:37
hmmm vaag dat soort problemen heb ik nog nooit gehad met deze mobo (ff afkloppen :P ).

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 19:44
mjaa nu krijg ik spijt van me aanschaf :(
als ik dit zo lees over die msi k7t bordje

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 05:48

Mathizsias

Drizzt

Verkoop huidig mobo of ruil em om. En koop daarvoor inplaats een ECS K7S5A

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 16:26
Op dinsdag 04 december 2001 19:33 schreef pr0t0type het volgende:
Ik heb net mij MsiK7t-Pro Verkocht :), had er precies de zelfde problemen mee :( , Alle 4 de ledjes Rood, Bleek dat het te warm werd in de kast. de enige maneer was om te gamen met mijn kappen er af. en bij bepaalde spellen vloog die ook uit, ik kon hem aleen maar weer aan de praat krijgen, door de procesor, los te koppelen, en dan de power aan doen, 1 min wachten, en dan uit drukken, dan procesor weer vastmaken, en weer aan drukken, en hij deed het weer.
ik vond het een goed bordje, aleen kloten dat ie van zulke kuren heeft. het bleek trouwens ook een Fabrieks fout te zijn.
Ik heb hetzelfde probleem denk ik
Mn duron600 trekt ie alles nog wel wordt ie niet zo warm maar met mn thunderbird900 wordt ie zo warm dat ie eruit klapt allemaal rode ledjes, tijd wachten, proc eruit, proc erin en hij doet het weer.
pr0t0type jij geeft aan dat het een fabrieksfout was bij jou, bedoelde ze daar mee een fout in die gehele lijn of alleen jouw bordje.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 19:25 schreef nadd het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem denk ik
Mn duron600 trekt ie alles nog wel wordt ie niet zo warm maar met mn thunderbird900 wordt ie zo warm dat ie eruit klapt allemaal rode ledjes, tijd wachten, proc eruit, proc erin en hij doet het weer.
pr0t0type jij geeft aan dat het een fabrieksfout was bij jou, bedoelde ze daar mee een fout in die gehele lijn of alleen jouw bordje.
Er bleken meer borden te zijn met de zelfde symptonen, moet maar eens op die MSI site kijken op de forum. alle maal de zelfde problemen..
Pagina: 1