Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
probeer es gewoon tar -xvf bestandje.tar als ie al geunzipped is
ik die meestal gzip -d bestand.gz en dat
tar -xvf bestand.tar werkt prima
beetje onder jouw naam poste he omdat jij te lame bent om uit te logge he grrrrOp woensdag 21 november 2001 14:49 schreef gilseboer het volgende:
probeer es gewoon tar -xvf bestandje.tar als ie al geunzipped is
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Waar heb je die tarball vandaan? Netscape/mozilla willen nog wel eens tijdens het downloaden een bestand gunzippen maar wel de extensie erachter laten staan. Dan is het al uitgepakt, maar heet het nog wel .tar.gz. Dan zou je het gewoon met 'tar -xvf <bestansnaam>' uit moeten kunnen pakken.
Thanks 
Wat vreemd dat SuSE niet moeilijk doet als je '-xvZf' doet en slack wel...
Maargoed, hij doet ut nu
Wat vreemd dat SuSE niet moeilijk doet als je '-xvZf' doet en slack wel...
Maargoed, hij doet ut nu
Verwijderd
ligt niet aan slack hoor....
ligt aan de tarball.....
is gewoon iets verkeerd gegaan met downloaden!!!
Elkan
ligt aan de tarball.....
is gewoon iets verkeerd gegaan met downloaden!!!
Elkan
Dat zal het zijn denk ik, ik had em met mozilla gedownload, vanaf nu lekker met operaOp woensdag 21 november 2001 14:50 schreef ewasx het volgende:
Waar heb je die tarball vandaan? Netscape/mozilla willen nog wel eens tijdens het downloaden een bestand gunzippen maar wel de extensie erachter laten staan. Dan is het al uitgepakt, maar heet het nog wel .tar.gz. Dan zou je het gewoon met 'tar -xvf <bestansnaam>' uit moeten kunnen pakken.
Ik had hier zelf ook last van, ik was er al achter gekomen dat dit alleen met Mozilla gebeurde.
Ik denk dat ik weet hoe je dit kunt oplossen:
Ga in Mozilla naar Edit > Preferences en klik op Debug > Networking.
Haal bij Accept-Encoding gzip weg (niet vergeten de komma erachter ook weg te halen).
De downloads in tar.gz formaat verlopen nu weer vlekkeloos.
Ik denk dat ik weet hoe je dit kunt oplossen:
Ga in Mozilla naar Edit > Preferences en klik op Debug > Networking.
Haal bij Accept-Encoding gzip weg (niet vergeten de komma erachter ook weg te halen).
De downloads in tar.gz formaat verlopen nu weer vlekkeloos.
Je kunt ze prima downen met Mozilla, alleen hoef je dan de 'z' niet meer als optie te geven. Overigens is het ook deprecated om een '-' mee te geven voor de opties, maar goed.
Gewoon 'tar xvf tarball.tgz' doen dus.
Gewoon 'tar xvf tarball.tgz' doen dus.
het is juist NIET deprecated om een - voor de opties te zetten. eoa klojo heeft ooit es bedacht dat dat niet meer zou hoeven, en ps en tar zijn twee commando's die daar nu nog naar luisteren. voor de rest doet iedereen het netjes met - of -- (gnu style).
Pagina: 1