TV-out EN (!) Monitor samen??

Pagina: 1
Acties:

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Lo,

Ik heb een vraagie. Ik heb pas een Asus V8200 Deluxe T2 (ti200) gekocht en daar zit zo'n leuke tv-out op :)
Nu krijg ik niet voorelkaar om kleur op me TV te krijgen, maar daarvoor hebben we hier de SEARCH en dus zal ik hierover geen vragen gaan stellen.
Wat mijn vraag wel is, is of het mogelijk is je TV-out EN je normale monitor tegelijk te gebruiken. Mijn TV staat namelijk in me huiskamer, en me pc staat een 20cm dikke muur zonder raampje verderop, en ik heb geen zin om me muur te gaan modden ;) Het probleem is nu namelijk dat ik nie kan zien wat ik doe als ik achter me pc een film probeer op te zetten, en nie bij me key + mouse kan als ik in de kamer zit. Dus de oplossing zou zijn om EN de tv-out EN me monitor te gebruiken. Ik heb inmiddels TVtool 5.x geinstalleerd, maar die doet ut nie erg jofel :P

TIA

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Da's zo'n beetje de enige oplossing, die Gf2 Ti (heb em zelf ook) ondersteunt nou eenmaal geen twinview.

• Freezo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 13:57
Ja hoor ik doe dat ook altijd, niet super beeld natuurlijk maar het kan.
Het kan met TVCC ofzo

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 14:29 schreef Freezo het volgende:
Ja hoor ik doe dat ook altijd, niet super beeld natuurlijk maar het kan.
Het kan met TVCC ofzo
Linkjuh? paleeeeeeeeeeeeese? :P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

TVCC=TVTOOL in de nieuwe versie.Ik d8 iets van:
http://come.to/tvout ofzo. En anders typ het zelf maar in google.

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Mja, TVtool :? die werkt dus nie echt bij mij....
Als ik naar TV-mode switch, dan komt er geen beeld op me TV, en ook nie op me monitor, dan moet ik resetten, maar zonder dat ik ook iets op me tv heb gezien. ..

Verwijderd

Eeuhmm, moeilijk, misschien dat er een splitter voor te krijgen is ? van de uitgang van je ti200 naar TV en Monitor tegelijk.. maar ik DENK het haast niet ; omdat je zit met Refresh rates enzow..

eigenlijk zou ik het dan ook niet weten ;(

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09

Milmoor

Footsteps and pictures.

De trust televiewer ondersteund dit tot 1024x768@60. Niet ideaal, maar het werkt.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Heeft niemand een werkende oplossing voor me? jammah! :'(

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:04
Bij mij werkt TvTool 5. Ik heb dan wel en op mijn monitor en op m'n tv 640x480@50Hz of 800x600@50Hz. Ik heb een Elsa GF3 kaart.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 10:44
waarom ondersteund mijn simpele geforce 2mx 400 wel twinview en een geforce 2 niet?

Dit na installatie van de detonator 22.50 samen met xp
(in WinMe heb ik nooit Twinview kunnen kiezen)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 15:10
De meeste nVidia kaarten kunnen met TVtool gebruikt worden, maar de ASUS niet omdatzij een andere chip voor de TV-out gebruiken. Je moet voor asus videokaarten TV Control Center gebruiken :)

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
TVCC schijnt nie erg goed te werken onder Win98... heeft iemand suggesties?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 19:35 schreef Straat het volgende:
De meeste nVidia kaarten kunnen met TVtool gebruikt worden, maar de ASUS niet omdatzij een andere chip voor de TV-out gebruiken. Je moet voor asus videokaarten TV Control Center gebruiken :)
..........ja zwaar klote heb dus een v7100Pro GF2 MX400 en die TWINVIEUW kan ik dus wel gebruiken op Win98. Snap daar dus echt de ballen van waarom dat klote TWIN VIEUW op 98 het wel doet maar nie op 2000(hardware is toch de beperkende faktor ?!, het kan immers op 98!!!).

Volgens die helpdesk van ASUS is dat nie mogelijk (mbv hun drivers) om TWIN VIEUW aan de praat te krijgen in Win2000........

" Je moet voor asus videokaarten TV Control Center gebruiken :) "

CARE to explain
(Heeft niemand dan TWIN VIEUW in win2000 aan de praat gekregen :? :?

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor Asus moet je dus (herhaling) geen TVTool gebruiken voor twinview, maar TVCC (TeleVision Control Center). Dit omdat er een andere tv chip op asus kaarten zit. Ik heb hier zelf een Asus, en TVCC doet het prima. op www.tvtool.de staat alles (je kunt daar kiezen voor een engelse site versie). Ik krijg hier op mijn asus gewoon twinview, alleen het nadeel is dat je monitor ook op 50hz gaat draaien. Niet bijzonder relaxed, maar prima als je een film wilt kijken.

• klaasvaag
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
(jarig!)
Op woensdag 14 november 2001 14:37 schreef Climaximizer het volgende:
Mja, TVtool :? die werkt dus nie echt bij mij....
Als ik naar TV-mode switch, dan komt er geen beeld op me TV, en ook nie op me monitor, dan moet ik resetten, maar zonder dat ik ook iets op me tv heb gezien. ..
resetten is niet nodig... Je kunt uit tv-mode met Ctrl-F2 (dit is standaard, kan je ook anders instellen)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 00:45 schreef Oviparous het volgende:
Voor Asus moet je dus (herhaling) geen TVTool gebruiken voor twinview, maar TVCC (TeleVision Control Center). Dit omdat er een andere tv chip op asus kaarten zit. Ik heb hier zelf een Asus, en TVCC doet het prima. op www.tvtool.de staat alles (je kunt daar kiezen voor een engelse site versie). Ik krijg hier op mijn asus gewoon twinview, alleen het nadeel is dat je monitor ook op 50hz gaat draaien. Niet bijzonder relaxed, maar prima als je een film wilt kijken.
..hmm thx maar als ik die TVCC start dan zegt ie:
"The tv-encoder could not be detected !
only operable with the Chrontel CH700x"

:?

Verwijderd

...die tvtool lijkt wel te werken zonder te zeuren

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 01:46 schreef Wilson_Fisk het volgende:
...die tvtool lijkt wel te werken zonder te zeuren
Voor degene die TVCC aanraden aan mensen die een ASUS hebben; das niet meer nodig want TVtool 5.5 ondersteunt wel de Chrontel CH700x chips .

Net als de andere: BT868, BT869, CX25870, CX25871 en nu dus ook CH700x.

Gewoon de TVtool nemen dus :)

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Yep, ik schop een topic van een jaar oud omhoog, maar ik heb toch even een vraagje hierover.
Een vriend van mij heeft het idee gekregen om op zijn 82cm breedbeeld TV DVD's vanaf zijn PC te gaan kijken. Hij heeft dus een Asus GF3 ti200 deluxe. De koppeling met Scart is reeds gemaakt, en hij heeft ook al beeld op de TV (ziet er trouwens best netjes uit!)
Nu is het volgens hem niet mogelijk om tegelijkertijd de TV en de monitor aan te sturen. Delen jullie die mening, of zijn er alternatieven? Twinview moet toch mogelijk zijn?

Verwijderd

Koop een Radeon of een Matrox dan hoef je èn geen ouwe koeien uit de sloot te schoppen èn geen 3rd party drivers te kopen (TVTool) om de boel aan de gang te krijgen.

Ati en Matrox vergroten je video overlay uit naar je tv-out en je kunt het ook nog eens perfect instellen.

En het beeld is ook nog veel beter ook.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

als je de nieuwe drivers gebruikt van nvidia zou dit toch moeten werken.
Ik heb zelf n GF Ti4200, en heb puur met deze drivers gelijktijdig beeld op tv en monitor.
(t was wel ff prutsen, maar werkt vlekkeloos)

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door bratos op 04-12-2002 01:40 ]

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Alleen de oude drivers (7.xx en 8.xx) doen echt goed twinview op een GF2MX, en die zijn er niet voor XP. XP heeft trouwens net als W2K een probleempje omdat Microsoft mee wenst te werken aan kopieer beveiligingen van DVD's/MPG2 filmpjes....
(DivX5 dort trouwens ook fluks mee met die beveiliging.)

Met echt goed bedoel ik dus volledig beeld op de TV terwijl op de monitor slechts video in een (klein eventueel) venster is te zien...

Helaas. De nieuwere 2x.xx 3x.xx en 4x.xx drivers doen wat gemoeigelijk met een GF2MX t.o.v. een Ti4200 omdat die GF2mx geen volledig aparte video overlay heeft voor de TV-uit, en de GF3 al helemaal niet.

Maar dus video overlay zou meteen de DVD naar de TVuit kunnen gooien, wat ze niet willen toestaan. Vandaar dat die oudere drivers het wel, en de nieuwere het niet doen. Want die overlay MOET van hun door de kopieer beveiliging heen, en zoals al gezegd is die overlay niet een volledige bij een GF2MX -> het gaat nuet.(meer)

Als je trouwens denkt dat een monitor op 50 Hz, zoals TVtool doet, een prettig beeld geeft heb je het echt mis :P . Maar het werkt wel, ik heb nog nooit zoveel lol gehad van m'n 10 Euro !!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Geen kleur op je TV betekent meestal dat je in de verkeerde mode zit (je moet PAL gebruiken) en soms wil het wel eens een verkeerde/kapotte kabel zijn.
Zet anders eens een klein TVtje nast je PC om het even uit de proberen, dan werkt meestal het best.

Is een draadloze muis geen oplossing? Dan kan je gewoon alles bedienen vanuit de huiskamer.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1