Ik zou een DOS-batchfile moeten hebben om webpagina's te updaten.
Kan ik dat doen met het commando FTP en zo ja, hoe?
Kan ik dat doen met het commando FTP en zo ja, hoe?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
vervolgens sla je het op als (in je c:/) Upload.bat en maak je in kladblok en zet je daarin:ftp.exe -s:c:\upload.txt
opslaan als upload.txt op je c:/open Hier je ftp adres
hier je username
hier je paswoord
ascii <-- is de mode waarin hij het upload
cd --> je file waar het in moet komen te staat als dat de root is laat je cd weg
promp <-- geef geen bevestiging
quote pasv <-- pasive mode on
mput C:\hier_het_path_waar_alle_files_uit_moeten_worden_gehaald
bye <--- exit
Kijk, daar heb ik nu eens iets aan! Ik ga het proberen en dan laat ik je mijn bevindingen weten. Alvast bedankt.Op donderdag 25 oktober 2001 13:10 schreef GODZILLA2001 het volgende:
F.U.B.A.R,
ik snap wat je bedoelt dit is uiteraard niet zo moeilijk
ik zal het proberen uit te leggen wat je nodig hebt is een .bat filetje daar zet je het volgende in:
[..]
vervolgens sla je het op als (in je c:/) Upload.bat en maak je in kladblok en zet je daarin:
[..]
opslaan als upload.txt op je c:/
klaar! veel suc6
Bij dit commando krijg ik een 500 Illegal PORT command error. Enig idee waar dat aan kan liggen?Op donderdag 25 oktober 2001 13:10 schreef GODZILLA2001 het volgende:
mput C:\hier_het_path_waar_alle_files_uit_moeten_worden_gehaald
Wees consequent, maar niet altijd
Ik krijg nog steeds de 500 Illegal PORT command error, wat betekent dat?Op dinsdag 06 november 2001 15:06 schreef Ook het volgende:
Probeer anders het batch bestandje gewoon in dezelfde map als de files de plaatsen en dan gewoon
mput *.mp3
oid. Dus zonder dat c:\ erbij.
Ik heb dit in m'n filetje staan:
open server.adres
User
Password
cd public
prompt (zet ev. vragen af, unattended dus)
mput top*.js
bye
PS: mijn filetje heet ftp.scr (en dus geen ftp.txt) heeft dat er nog wat mee te maken..??
(in mijn batchfile staat dus ftp -s:ftp.scr)
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
ikke gebruik includes...Op donderdag 25 oktober 2001 11:31 schreef cjdijk het volgende:
Beste Fubar,
Ikzelf gebruik een batchfile om mijn webpagina's te genereren, zodat ik op 1 plaats 1 maal iets kan toevoegen, waarna deze wijziging op meerdere pagina's wordt uitgevoerd.
Voor het verzenden an de pagina's gebruik ik een FTP programma, hiet is volgens mij geen andere mogelijkheid.
Groeten Hans.
Idd, dude! Heel erg bedankt!Op vrijdag 09 november 2001 13:10 schreef dynom het volgende:
[..]
dat je niet in passive mode zit..
add na je inloggen een:
passive
en je bent klaar =)