[BC3] cyclische redundantiecontrole ?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02:33
Ik heb een DivX ;-) film en die geeft de volgende foutmelding tijdens het afspelen:

Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

De online help geeft dit (niet veel dus):

You have encountered the following error while using Windows Media Player:
--------------------------------------------------------------------------------
Error# 80070017

Sorry, no more help is available for this problem at this time.

Ik draai Windows Mediaplayer 7 op Windows 2000 Professional.

Kopieeren in de verkenner lukt ook niet. CD-speler is een Pioneer 106s ;)

@WIN

Verwijderd

Dat is een foutje in de film. Kun je niets aan doen. Op andere pc''s zal de zelfde melding verschijnen. De fout heeft te maken met het feit dat Windows de file controleert op volledigheid.

Stel je er ongeveer dit bij voor: elk stukje film kan worden gerepresenteerd door een ''blok'' met 0-en en 1-en. Als je voor elke rij een 1 neerzet als als er een oneven aantal 1-en in de rij zitten en in de kolomen ook, dan krijg je 2 kleine strings met 0-en en 1-en. Deze sla je op naast het datablok. Als er nu 1 bitje omvalt, dan klopt die som niet meer, en dat weet je precies welke bit is omgevallen. De melding die jij krijgt is het falen van zo''n checksum.

Verwijderd

Even voor de gein: je kunt op allerlei gekke manieren zo''n som maken (bv diagonaal). Programmeurs doen dit vaak met het doel het programma te beschermen. Als je namelijk in de code gaat kijken, zie je het volgende:

voor je naam in.
voer serial in.
doe er een moeilijke berekening mee.
controleer of de uitkomst van je naam gelijk is aan de ingevoerde serial.

Ja->registreer product
Nee->sorry, foute code.

Als je dit vind, dan kun je dat natuurlijk zo omdraaien, en dan wordt het product geregistreerd als je de foute! code invoert.

Ha, maar dat lukt dus niet, want dan is de checksum anders geworden. Jammer!

Verwijderd

Srry voor deze kick, maar mijn vraag sluit er een beetje op aan....

Ik heb dus een CD met een zelfgemaakt film op, deze film staat in .avi

Als ik deze afspeel via de CD, blijft hij steken op één plaats, dan steekt hij vast, en begint hij weer opnieuw, en dan moet ik even doorspoelen tot achter die "fout" daar.

Als ik hem kopier naar HD geeft hij dus na een tijdje "Cyclische redundantie fout".

Kan ik de file nu niet op mijn PC zetten vanwege één klein bittje dat fout staat?? Is er een programma die dat dan toch kan kopieren??

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

[lichtelijk offtopic] Hetgeen Olav beschrijft is volgens mij Parity check en niet CRC (hoe CRC wel werkt weet ik eigenlijk ook niet :P
[/lichtelijk offtopic]

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 12:07
maak een image van de cd koenpje dan probeert hij meestal eerst een aantal keer nog de fout te lezen en mocht het niet lukken gaat hij verder met de image maken maar wat voor gevolgen het voor je film heeft weet ik niet dus of hij het nog wel doet of niet. maar het is zo te proberen natuurlijk. je moet wel ff in de opties van bijv nero instellen dat hij gewoon verder gaat bij het vinden van fouten/bad sectors.

ik ga ervanuit dat je nero gebruikt gewoon image recorder selecteren cd copy/read options en dan bij data tracks ff ingnore read errors aanvinken anders kapt hij meteen na een fout.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden daarvan een image gemaakt met CloneCD, en dan die image gebrand op een lege CD, maar het resultaat was hetzelfde....

Cyclic Redundancy Check (CRC) is een bepaald algoritme (stelsel van formules enzo) om de overdacht van gegevens te controleren.
Kijk maar eens naar een zip-file. Als je deze unzipped, en dit gaat goed, dan krijg je de melding "CRC ok", wat betekend dat de bestanden succesvol uitgepakt zijn, en er hetzelfde uitzien als voordat ze ingepakt werden (en dus geen verwisselde bits enzo).

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je kunt proberen om met isobuster de file toch van de cd af te krijgen, ik heb er soms geluk mee :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1