[BC3] Yeahaw, ik heb m''n nieuwe kast !!

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 20:48
Ik hem hem eindelijk, m''n Yeong-Yang 0210.

Deze dus :

Afbeeldingslocatie: http://www.microsupply.be/p_yy0210f.jpg

Zwaar relaxed, zware (héél zware) panelen, slim design, goed afgewerkt, handig, echt ongeloofelijk wat deze kast biedt. Nu maar eens zien of ik weer een dremel kan lenen om die 12 en 8 cm fans te monteren. :9~

Ik ben wel nog niet zeker van welke kleur ik hem ga spuiten. Iemand sugesties? (1 egale kleur)

BTW, was best wel duur, heb hem NET geen 10.000 BEF betaald. (met 300watt ATX voeding.)

[edit]

Eigenlijk best wel geschift als je het zo bekijkt, een nieuwe kast van 10.000 aan gort dremelen. Hmm, ben ik wel nog gezond?

Verwijderd

Waarom geef je in godsnaam 500 piek uit (10.000 fr) aan zo''n kast? Ik zou die van mij het liefst in mn muur bouwen... foeilelijk zijn ze...

Kleurtip: Wit...en zet er een zilveren handvat op, dan lijkt het net een koelkast

Verwijderd

Ik ga nog altijd voor matzwart. Verder moet ik zeggen dat ik deze kast echt niet zo heel bijzonder vindt, maar hij is in ieder geval heel wat origineler dan een gewone, langwerpige case.

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 22:34
Mooi kastje :9~

Ik heb me vorig jaar lam gezocht naar deze kast, was nergens leverbaar. Ja, een winkel in duitsland maar dat werd met verzenden iets van 1000 piek, was me iets te gortig.

Heb nu een aopen, ook leuk, maar deze is nog steeds mooier.

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Ik zou er echt geen gaten in maken... Gebruik de "officiele" koelmogelijkheden zou ik zeggen. Echt zonde als dat ding eraan gaat. Er is wel mooi plek voor waterkoeling in dat ding!! Stil en geen lelijke gaten. Als je 500,- voor een kast uit wilt geven.. dan vind ik dat je ook maar meteen waterkoeling moet gebruiken. :)
Kleur? Zwart of donderblauw. Je moet kijken naar de kleur van je kamer (of waar ie ook komt te staan...).

Succes!

• Reiko
  • Laatst online: 17-06 09:40
Mijn broertje heeft zich weer iets gekocht :o
Staat nu beneden te wachten op een mooie dremelfoltering :'(

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Verwijderd

/me baalt ervan dat zijn nieuwe kast nog steeds niet is afgeleverd door TNT, zou zaterdag al gebeuren :(
Afbeeldingslocatie: http://www.ned-cool.nl/images/1030black.jpg

edit:plaatje erbij

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-07 12:48
Waar heb je hem weg ?

Verwijderd

goh, zo''n kast heb ik al een hele tijd
is wel een AT-uitvoering, het ding koelt alleen echt voor geen meter(ja, dat komt door die dikke panelen). Wel een ideale kast verder. ik heb dat ding van toen de 486 DX-33 het snelste was wat je kon krijgen. Dat zat er toen ook in :). In feite is het gewoon een skytower, maar dan met de twee helften naast elkaar in plaats van op elkaar.
Het voordeel is dat er ALLES in past, de ene helft is bestemd voor schijven enzo, de andere helft voor het mobo en de uitbreidingskaarten.
en hij is natuurlijk erg leuk om te vormen tot iets mooiers :).

• Orbit
Tja, ik heb nu nog een Aopen HX-08, en das al een uitzonderlijk hoog afwerkings niveau, maar deze Yeong-Yang is echt wel nog wat meer hoor. Die zijpanelen lijken wel pantser. En kwa koeling zijn er 4 vrij strategische plaatsen voor 8*8 CM fans te steken. Maar ja, ik moet en zal dremelen hoor.

Uiteraard krijgen jullie het eindresultaat te zien.

Verwijderd

Zonde man, daar boor je toch geen gaten in?

• Orbit
Dat kan je van een Aopen HX-08 ook zeggen natuurlijk.

1 ding staat vast, het dremelen en verven zal rustig gedaan worden, héél rustig, al doe ik er 2 maand over, het moet perfect zijn. Ik heb ook al de onderdelen gekocht om mijn baybus te maken (12/off/7, no leds). Eigenlijk mis ik gewoon nog 1 12 cm fan, is er hier een Belgische tweaker in de zaal die mij daarbij kan helpen (die dingen kosten VEEL).

Eigenlijk zijn er 2 redenen voor de aankoop van deze kast:

1, ik ken niet veel mensen met zulk een kast.
2, Ik kan hier (mits dremelen) een super-airflow rond m''n mobo/proc creëren (Athlon Classic 800@950)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Is niet mooi, maar is wel vet. Lekker goed airflow.
Lijkt wel de gamecube van nintendo;)

• Orbit
Maar dan wel VEEL groter.

(ff meetlat nemen)

35 CM hoog, 35 breed en 44 diep

Niet "echt" een cube dus.

Nuja, ik ben meer dan tevreden,

Alleen weet ik niet zo direct hoe ik een floppy ga plaatsen, daar is namelijk geen plaats voor. DAMN !!!

• Dezjay
Maar waar heb je hem weg ?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wat moet je tegenwoordig dan nog met een diskettestation die dingen zijn echt bagger.

Bootable cd-roms zijn stukken beter :)

Alle proemn in n drek

• Orbit
Ik heb hem van www.azibel.com een firmaatje van een japanse dame. Erg vriendelijk, doet normaal geen verkoop aan particulieren, maar ja, ik heb m''n charmes gebruikt.

En dat diskette station heb ik nodig om m''n C++ oefeningen te vervoeren tussen school en thuis.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 14:04

ReseTTim

Chocolate addicted

plaats ff foto''s van die kast, gemod plz. en ook ff hoe die van binnen eruit ziet.

btw is ie zoiets als de Mac Cube alleen groter??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Orbit
Zoals ik al zei, het modden zal nog ff duren hoor. Maar dan worden er zeker foto''s gepost.

Als iedereen geïntereseerd is kan ik wel eens mijn webcam (bagger creative webcam 3) aanslingeren. Maar verwacht dan geen killer-kwaliteit hé.

En, je moet het je ecth voorstellen als een BIG tower waarvan de bovenste helft nu de rechterhelft is.

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Laat die fotos maar komen...

Gave kast trouwens (8>

Verwijderd

inderdaad ja, een skytower met de bovenste helft aan de zijkant geplakt. Zo groot is ie ook. Met het voordeel dat je niet van die gigantische IDE-kabels nodig hebt. geen plaats voor een floppy? Kom op zeg, die kast heeft ladingen drivebays, en er bestaan ook 5 1/4 inch naar 3 1/2 inch convertors hoor.

Als je wil weten hoe het ding eruitziet van binnen:

als je de rechterklep openklapt, zie je een ruimte met daarin de voeding en de schijven, ongeveer zo groot als een gemiddelde midi-tower :).

als je de linkerklep opendoet zie je het mobo en de uitbreidingskaarten, ook ongeveer zo groot als een midi-tower.

Als je het mooie klepje aan de voorkant opendoet(wat het bij mij al een tijd geleden begeven heeft) zit daar een fantastische rode GROTE schakelaar, die een flink klikgeluid maakt als je hem omzet(jaja, ik heb een AT-uitvoering). De ledjes(inclusief ledjes voor tape-drives en wat je allemaal maar niet kan bedenken om ooit te ledden) zitten linksboven in de kast, ze zijn op de foto ook te zien, weggewerkt in het gaatjespatroon.

Maar het verbaast me dat die kast nog gemaakt wordt. Die van mij is al 10 jaar oud ofzo.

Verwijderd

maar er een borg - cube van!>:)

beetje zwart grijze grid met wat groen effecten, liefst neon NATUURLIJK! DAn wordt ie echt cool, nu ist een beetje een mja: koelbox (leuke woordspeling btw, mooie naam voor een echt koude kast)

add-onSPECS for Borg Cube:

Mission : GP assimilation / combat platform
Complement : 1,000,000+
Physical Description : Number of decks : 800
Height : 2500m
Length : 2500m
Width : 2500m
Mass : 4 500 000 000 tons
Powerplant : Warp Engine : ?
Impulse Engines : ?
Computer System : ?
Integrated Nacelles : ?
Speeds : Cruise: Warp 9.7, Max Cruise: warp 9.95, Max Rated: Warp 9.999
Weaponry : High energy tractor beams
High power plasma projectors
Warp energy weapons
Laser cutting beams ***
Expected Duration : unknown
Time b/w resupply : continuous
Time b/w refits : continuous

*** handig voor het maken voor de gaten van je fans

plaatje (hoe krijg ik die hier btw??):?
Afbeeldingslocatie: http://www.crosswinds.net/~aresexpanse/sots/borg/schematics/cube-g.jpg

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:41
Misschien ff in de faq kijken |:(....!!

Verwijderd

:)thx dennis:)
soms hebbie van die momenten dat je het zelf ff niet ziet

• Orbit
Hmmm.

Persoonlijk denk ik eraan om hem mat donker grijs te spuiten en de fans (als dat zonder probleme mogelijk is) gifgroen.

En mischien een borg logo op de zijkant spuiten.

Maar aangezien hij PERFECT moet zijn wil ik zeker zijn van een juiste methode om een logo aan te brengen.

• Orbit
Ok, hier dan de foto''s van de (nog) ongemodde kast.

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image001.jpg[/img]
Het front"je".

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image000.jpg[/img]
Deurtje open.

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image002.jpg[/img]
Frontje weg.

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image003.jpg[/img]
Achterkant van het frontje. (veel plaats om "dingen" achter te verstoppen).

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image004.jpg[/img]
Zo gaan de zijkanten dus open.

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image005.jpg[/img]
De rechterzijde (de "drive" kant dus).

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image006.jpg[/img]
De achterzijde.

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image007.jpg[/img]
De linkerzijde. (dus voor het mobo).

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image008.jpg[/img]
De haakjes voor de full-lenght PCI kaarten past te houden (ja het is een server-case).

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image009.jpg[/img]
Detail van de voeding (omgekeerd gemonteerd), djeezes, dan zie je pas hoe slecht zo''n creative webcam wel niet is.

[img]"http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image010.jpg[/img]
Een "paar" voedings conectoren.

• Dezjay
Erug mooie kast....

Verwijderd

Had je niet misschien beter die Addtronics 8500 kunnen kopen? want:
1: Die heeft wat meer external drive bays dan deze
2: Meer fans. (9 om precies te zijn)

maar die kost dan wel weer 660 zonder PSU.....

Verwijderd

De ruigste kast die ik ooit gezien heb was van iemand hier bij tweakers, een paar weekjes geleden. Die had zelf een houten kast gebouwd met een server en een pc erin en neonverlichting enzo. Voor de rest heb ik een hekel aan computerkasten.

• Orbit
Die addtronics was idd een van mijn kandidaten (evenals de Aopen HX-08 (opnieuw), en de IN-WIN Q600 en de ENLIGHT EN 8902 - 8950)

Maar...

- Nog steeds veel kabels op de plaats waar de airflow belangerijk is (rond het mobo dus).
- VEEL te duur.
- Niet te vinden in mijn buurt.
- "gewoontjes".

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Op vrijdag 09 maart 2001 01:58 schreef Count_Grishnackh het volgende:
Voor de rest heb ik een hekel aan computerkasten.
Ik vind ze juist wel makkelijk, gewoon op 1 plek je mobo,hd,cdrom,psu,etc plus plekken om ze makkelijk te monteren.
De kast is bv ook wel makkelijk zo dat je geen spullen knoeit op je mobo ofzo. Ik kan je er toch echt 1 aanraden!

voor de rest is het een "cool" kastje. En als je op kamers wilt gaan dan kun je gewoon daarin wonen :)

Of gebruik hem als koelkast/warmhoudplaat afhankelijk van koeling die je gaat gebruiken.

Vind de kleur eigenlijk wel mooi zo. Het is leuk als je hem mod zoals een bestaand ding zoals een borg cube zoals eerder vermeld. Of een rubics cube.. weet niet meer andere gave 4kante objecten... misschien kan je er een tv/aquarium op tekenen :)

Verwijderd

Deze is FLINK onhandig hoor, want:

-Mobo zit in het midden, dus hoe doe je die kabels naar de andere kant :?
-Geen fans kunnen bij het mobo (bij de addtronics zaten er 8)
-Gewoon weinig fans (maar je gaat natuurlijk modden)

• Orbit
Hem echt doen lijken op een borg cube lijkt me een beetje onmogelijk, maar zoals ik al zei, donker mat grijs met groen borg logo, lijkt me wel wat.

Kabels zijn easy, da backplate is gatenkaas, no problemo om je kabels naar de drives te krijgen.

Die addtronics is een zalige kast maar nogal mod-on-vriendelijk. Die is gewoon al AF die kast, de mijne schreeuwt om gemod te worden.

Nu die fucking dremel nog vast te zien krijgen.

Verwijderd

Echt een hele mooie kast.

Maar dat plaatje van je PSU, zie ik daar 160Watt staan.
Lijk mij wat weinig.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op zaterdag 10 maart 2001 01:54 schreef Orbit het volgende:
Hem echt doen lijken op een borg cube lijkt me een beetje onmogelijk, maar zoals ik al zei, donker mat grijs met groen borg logo, lijkt me wel wat.

Kabels zijn easy, da backplate is gatenkaas, no problemo om je kabels naar de drives te krijgen.

Die addtronics is een zalige kast maar nogal mod-on-vriendelijk. Die is gewoon al AF die kast, de mijne schreeuwt om gemod te worden.

Nu die fucking dremel nog vast te zien krijgen.
volgens mij heb je de kast van Dromer nog niet gezien :) kijk maar ff

[topic=137849]

Audi A8 W12 6.0

• Orbit
Op zaterdag 10 maart 2001 09:34 schreef M_G_ het volgende:
Echt een hele mooie kast.

Maar dat plaatje van je PSU, zie ik daar 160Watt staan.
Lijk mij wat weinig.
Dan kijk je toch niet goed hoor, er staat 2x in vette letters 300 Watt.

Verwijderd

beetje jammer dat je de OUDE 0220 kast van die serie heb gekocht |:) . De nieuwe 0221 die ik hier heb geimport. uit duitsland (f 475,-) heeft 6 5,25 en 2 3,5 drives achter z,n deurtje.
En die is al zwart en heeft al 2 fan''s erin. Kijk maar op de site van yeong yang.com.
Maar goed het blijft een tank van een kast en is perfect voor m''n server dual PIII800 met scsiraid-u160 hotswap enz.

• Orbit
Ik ben het volledig met je eens, maar die kast was nog veel moeilijker te vinden dan die 0210 die ik nu heb.

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
He Feedback hier wat Feedback
COOL IDEE MAN !!!

Als je heel goed overweg kunt met paintbrush wordt dat echt GAAF !!!

Verwijderd

heb je denk ik niet goed genoeg gezocht. Ik weet niet hoe het in belgie is maar als je naar de importeur in duitsland (www.yeongyang.de) belt dan stuurt die hem na overmaking van het bedrag naar je op. Kun je direct beter ook nog even op www.happyware.de kijken daar staan alle redelijk exclusieve kasten en moederborden te koop, mocht je een prijsvergelijk willen.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 21:57 schreef R2D2 het volgende:
/me baalt ervan dat zijn nieuwe kast nog steeds niet is afgeleverd door TNT, zou zaterdag al gebeuren :(
Ohw dat komt me zo bekend voor :(

Gisteren werd pakketje 1 van 2 afgeleverd... Mijn kast - pakketje 2 van 2 - spoorloos:?
Na druk gebel, wordt alles dus maandag in een keer afgeleverd...
Stelletje $%^#^#$&^:(

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
Schroef er zo''n ijsblokjes-vergruizer/slushpuppy-maak-geval (:)) in... dan heb je zo''n leipe Amerikaanse koelkast :)

* Freggel_United wil een Cobalt Cube...

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

ADDTRONICS AL KLAAR?!?!?!??!?!?!
De grootste mod OOIT is gedaan met dat addtronics kastje, de mod koste iets van 2500 gulden!!!!
hier is de link: (wel helemaal bekijken dat article!)
http://www.procooling.com/html/project___double_header_3.shtml

Verwijderd

Eeuhm, wat is dremelen?

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 06:41

4play

-Nintendo- fan

paintbrushen wordt ''t mooiste

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】

• Orbit
Op zaterdag 10 maart 2001 20:27 schreef iefje het volgende:
ADDTRONICS AL KLAAR?!?!?!??!?!?!
De grootste mod OOIT is gedaan met dat addtronics kastje, de mod koste iets van 2500 gulden!!!!
hier is de link: (wel helemaal bekijken dat article!)
http://www.procooling.com/html/project___double_header_3.shtml
Tja, met zo''n mod maakt het niet meer uit welke kast je als uitgangspunt neemt. Dat had ie evengoed met een no-name kastje kunnen doen. Damn, hij heeft de kast enkel gebruikt voor het metaal.

Pffffff, lame opmerking hoor.

• Orbit
Op zaterdag 10 maart 2001 19:12 schreef speedygonzalis het volgende:
heb je denk ik niet goed genoeg gezocht. Ik weet niet hoe het in belgie is maar als je naar de importeur in duitsland (www.yeongyang.de) belt dan stuurt die hem na overmaking van het bedrag naar je op. Kun je direct beter ook nog even op www.happyware.de kijken daar staan alle redelijk exclusieve kasten en moederborden te koop, mocht je een prijsvergelijk willen.
Damn, ik heb hun gewoon een mailtje gestuurd met de vraag waar in belgië ik ze zou kunnen kopen. En dan naar de Belgische invoerder gebeld en die was wel bereid zo''n kastje aan een particulier te verkopen, die ben ik dan ook bij haar thuis gaan oppikken, met de doos lang de Jaguar van haar man. (Doos stond in de garage.) Daarna gaan betalen in haar bureautje. (daar stonden dan weer LCD''s enzo ...)

(Jaja, importeur zijn loont best wel)

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 10:44 schreef Feedback het volgende:
maar er een borg - cube van!>:)
tof idee, maar is het uitvoerbaar ?

Verwijderd

Dennisdotcom.....

hier je systeem:
P5A, K6-3 400, 256 MB 133 MHz, Asus V3800 Ultra Deluxe 32 mb, SB Live!value, SB128, 2x Realtek 10/100, DXR3, 6x DVD AOpen, Plextor 8*4*32, Maxtor 20,4 GB7200 rpm, Zip 100 MB, HP Deskjet 930c, Logitech Optical Mouse, Internet Keyboard Pro, nog meer troep..

je MOET die k6 vervangen!!!! :r troep is dat!! DURON/TB!!!!!!!!!!!!!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12

emzed

*

Onderstaande kast heb ik zelf ook sinds een paar dagen. *D

Afbeeldingslocatie: http://www.ned-cool.nl/images/1030black.jpg

Dit piccy staat in de galery van Bluesmoke; ik vond het wel origineel bedacht!

Afbeeldingslocatie: http://www.bluesmoke.net/case_gallery/images/entry203a.jpg

Wel praktisch natuurlijk, met die handgrepen er aan!!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik vind die zwarte antec''s maar nix.

Okay slick design, maar ik vind kleppies hard zuigen.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:45

Talon

Booooom !

dat ding heeft toch bovenin ruimte voor twee floppy-drives ?
zie plaatje :
Afbeeldingslocatie: http://www.yeongyang.de/products/images/0220-2.jpg
Als ie dat nie heb hoef ik hem nie meer ...
Ik heb me ook rot gezocht naar dat ding ...
Maareeh ...als je dat ding bij azibel weg hebt; wat voor supermodel ben jij dan dat je charmes werkten ???? :9

• Orbit
Op woensdag 18 april 2001 07:38 schreef Talon het volgende:
dat ding heeft toch bovenin ruimte voor twee floppy-drives ?
zie plaatje :
[afbeelding]
Als ie dat nie heb hoef ik hem nie meer ...
Ik heb me ook rot gezocht naar dat ding ...
Maareeh ...als je dat ding bij azibel weg hebt; wat voor supermodel ben jij dan dat je charmes werkten ???? :9
Gewoon, een warme vriendelijk stem gebruiken aan de foon. K''moet wel zeggen dat ze teleurgesteld keek toen ze me zag. LOL !

Anyway, vandaag ben ik aan het knoeien met de laklaag, valt niet echt mee metallic verf, echt niet eenvoudig om mee te werken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 09 maart 2001 16:32 schreef iefje het volgende:
Deze is FLINK onhandig hoor, want:

-Mobo zit in het midden, dus hoe doe je die kabels naar de andere kant :?
-Geen fans kunnen bij het mobo (bij de addtronics zaten er 8)
-Gewoon weinig fans (maar je gaat natuurlijk modden)
ik weet niet maar heb jij een mobo dat de hele diepte van je kast beslaat? een kabel kan ook ergens omheen het hoeft er niet altijd DOORheen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op woensdag 07 maart 2001 22:58 schreef Pieter_Bos het volgende:
goh, zo''n kast heb ik al een hele tijd
is wel een AT-uitvoering, het ding koelt alleen echt voor geen meter(ja, dat komt door die dikke panelen). Wel een ideale kast verder. ik heb dat ding van toen de 486 DX-33 het snelste was wat je kon krijgen. Dat zat er toen ook in :). In feite is het gewoon een skytower, maar dan met de twee helften naast elkaar in plaats van op elkaar.
Het voordeel is dat er ALLES in past, de ene helft is bestemd voor schijven enzo, de andere helft voor het mobo en de uitbreidingskaarten.
en hij is natuurlijk erg leuk om te vormen tot iets mooiers :).
Ja man dat omvormen is easy... deken erop en je kan ervan eten ... !! :+

Freelance tweaker

Pagina: 1