tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik heb zelf winroute pro maar het zal niet veel verschil maken.
Je moet behalve een proxy ook instellen dat je i-netpc je gateway is.
Winroute pro bevat ook een DNS server, dus ook je inet-pc instellen als DNS-server.
Evt kun je winroute als DHCP-server laten werken, dan deelt je inet-pc automatisch IP-adressen voor je clients uit met daarbij bovengenoemde instellingen
Verder heb nog een paar poorten gemapt voor icq e.d. maar dit schijnt in principe niet nodig te zijn, WEL als je meerdere PC's als client gebruikt.
op de client pc hoef je volgens mij alleen het ip-adres van de winroute server als gateway en als dns-server in te stellen. verder niks bijzonders instellen behalve de normale netwerkinstellingen.
Ik hev alleen ineternet opties » LAN settings.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
dns-server zal wel niet in lite versie zitten dus gewoon dns gegevens van je isp op client instellen
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
cosmoOo » Ik snap je niet echt...
Kun je het nog FF wat uitgebreider uitlaggen¿
\o/
helaas gebruik ik zelf ook winroute pro 4.1 dus ik weet het niet zeker. dacht trouwens dat winroute lite juist niet aan nat deed. als ik me goed herinner was dat de reden waarom ik winroute pro gebruik en niet de lite-versie.
op de server een vast ip gegeven (bijv:192.13.13.1)
op de client een vast ip gegeven (bijv:192.13.13.2)
en dan op de client het ip van de server opgeven als gateway en de dns server opgeven van je provider.
op de netwerkkaart naar je provider moet natuurlijk het ip komen van je provider.
Ik hoop dat het zo lukt,
succes
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
winroute lite doet dus ook aan NAT, NAT zorgt ervoor dat je geen proxy meer nodig hebt en dus ook proggies als ICQ zonder wijzigingen kunt gebruiken.WinRoute Lite 4.1 represents the easiest way for Internet Sharing and Security. Built on the proven WinRoute Pro 4.1 technology it includes a powerfull NAT router.
hiervoor moet je NAT aanschakelen in winrout e op je netwerk kaart van de kabelmodem (of isdn device oid), op de client hoef je dan dus geen proxy in te vullen, wel moet je gateway instellen zoals al eerder is verteld.
probeer eerst of de fout bij de DNS server ligt door op client naar http://212.189.235.11 te surfen.
het makkelijkst is om de clients een static ip te geven net als de server.
kan je wel pingen naar de server van client ?
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
» hiervoor moet je NAT aanschakelen in winroute
Waar staat die optie dan, ik kan hem NIET vinden.
» en op je netwerk kaart van de kabelmodem (of isdn device oid),
Eveneens, waar staat die optie¿
» op de client hoef je dan dus geen proxy in te vullen, wel moet je gateway instellen zoals al eerder is verteld.
Hoe¿
» probeer eerst of de fout bij de DNS server ligt door op client naar http://212.189.235.11 te surfen.
Dan krijg ik : "pagina niet gevonden"
» het makkelijkst is om de clients een static ip te geven net als de server.
Server heeft 192.168.0.1
Client heeft 192.168.0.2
» kan je wel pingen naar de server van client ?
Zekerz, het NETWERK werkt PERFECT.. Alleen internet over netwerk werkt niet
\o/
menuitem 'settings/interface table', isdn kaart selecteren, 'properties' kiezen en dan 'perform nat' aanzetten (in winroute pro, winroute lite zal het hopelijk net zo doen).» hiervoor moet je NAT aanschakelen in winroute
Waar staat die optie dan, ik kan hem NIET vinden.
dit kun je negeren.» en op je netwerk kaart van de kabelmodem (of isdn device oid),
Eveneens, waar staat die optie¿
in network properties op de client (w9x/nt) vindt je in de tcp/ip properties wel een tabblad gateway. daar gewoon het ip adres van de winroute machine invoeren.» op de client hoef je dan dus geen proxy in te vullen, wel moet je gateway instellen zoals al eerder is verteld.
Hoe¿
Ik typ dit nu vanaf me andere PC...
\o/
Ik heb in ALLE vakjes die ik kon vinden, het IP adres v/d inet PC ingevuld.
\o/