AK33 / TB1200 doen niets..

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5501

Topicstarter
Hi, ik heb gister een amd thunderbird 1200 [fsb200] in een AK33 Aopen mobo geprikt, met een Coolermaster voor 1500Mhz, de koelpasta raakt de core iig, m'n ram, voeding, frontpanel, ide's, com's zitten okay geconnect. Maarr wat ik ook doe, hij gaat wel aan, vervolgens niet meer uit, en geeft geen audio of visueel signaal.. mn agp kaartje zit ook perfect in het slotje, en is de enige insteek kaart op het moment. ik beschik niet over n doctor-led frontje en heb dus geen idee waar het fout gaat. Iig gebeurt er praktisch geen ene niets.. Iemand enig idee waar ik iets vergeet of niet in orde zou kunnen hebben zitten? :? Tnx..

Vision..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:35
Lange leve het feit dat de AK33 maar tot 1ghz ondersteund (eerst boekje lezen voor dat je een proc koopt :))
Ik kan et weten, heb zelf namelijk ook een AK33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34369

Opties:

-Springt je (voeding/cpu) fan aan. Zo nee: mogelijk te zwakke voeding. Kan je trouwens zien of er spanning op het mobo komt (groen lampje oid?)
-RAM in andere PC testen

---net wat later met posten....dit wist ik niet:)---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Dan weet je et nu wel >:)
Dus dan moet je maar een andere proc gaan " lenen" of kopen, kijken of die et wel doet, en dan de vraag nog es stellen!>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu bouw ik nogal een tijd computers, en sinds ik een keer het kristal van een 486 mobo heb gesloopt om een hogere frequentie te kunnen bereiken koop ik altijd cpu's die bij het desbetreffende mobo ook officieel horen te werken :)
Maarre, ik checkte de zoot op:
http://www.aopen.com/tech/report/cpuref/K7.htm
en daar [aopen zelf] heeft men het over 1.4 max, zie de tabel maar.. zolang je maar aan de 200 mhz bus snelheid blijft..

Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een 300watt voeding van mijn huidige systeem, en de cpu coolerfan en de case blower werken perfect.. veder daagt het me opeens dat wellicht deze revisie van de bios misschien nog niet naar 1200mhz springt? Hoe fix ik dat dan? Gewoon maar een nieuwe andere CPU lenen en daarmee flashen?? Ik denk t wel.. maarja.. ik kan nu niet eens zien welke bios versie het is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 15:48
Op vrijdag 14 september 2001 11:12 schreef Sephiroth het volgende:
Lange leve het feit dat de AK33 maar tot 1ghz ondersteund (eerst boekje lezen voor dat je een proc koopt :))
Ik kan et weten, heb zelf namelijk ook een AK33
Dit zou kunnen maar lijkt me erg sterk, in het boekje van mijn asus a7*** staat ook dat ie maar tot 1,2 kan, dat staat volgens mij in alle socket a mobo's, simpel weg omdat ze toen helemaal nog geen 1,3 of 1,4 tb hadden..

En met een bios update kom je meestal een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ohwja, en 'as we speak' gebruik ik het ram geheugen in deze pc..en dat werkt perfect.. een enkelzijdige dane-elec module.. pc133. Verder gaat het ledje 'Ram power indicator' ook branden, dus dat gaat ook okay op het mobo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Bios update verneukt je settings (en ik heb em moeten terug biossen :))
Zag laatst nog op de site een lijst waar toch echt t/m 1ghz op staat.....
iig....ehm, ja, mijn idee is nog steeds dat, maar er zijn natuurlijk andere oplossingen die ik nie ken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20458

ik heb zelf ook een ak33 en als je op de ftp van aopen kijkt is er al een hogere bios versie uit dan 1.19

namelijk 1.23 maar die is HEEEL instabiel dus blijf ervanaf

ik zou als ik jou was de 1.22 van de ftp afhalen
hij is al maanden uit maar gewoon niet aangegeven op de site en als ik in de nieuwsgroepen kijk van aopen zie ik ook dat hij ZEKER 1200Mhz ondersteund kweet niet met welke bios ofzo maar hij ondersteund het zeker zolang je inderdaad aan die 200Mhz fsb houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu dus 1.23 van de bios erop gezet.. dmv van een geleende langzamere Duron cpu. Nu bleek dat ik stiekem toch een 266 FSB had gehad van de Xenon. Dus die ben ik wezen omruilen voor een 200FSB en alles is weer okay..
Tsja.. voortaan toch maar f de lettertjes op de core ook zelluf checken :)
Tnx voor uw ideeen en oplossingen. Maybe dat ik idd 1.22 van de bios maar erop zet zodra als deze probs op gaat leveren.. Grtz,
Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Ik zit nog lekker op de standaart bios, maar heb dan ook een DURON 800 en draait heerlijk stabiel, dus om die er nou op te gaan zetten, mwah....denk dat ik deze maar hou...
Pagina: 1