[XP] start knop (stomme vraag waarschijnlijk)

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 20:54

random

Lost his marbles

Topicstarter
Hallo !

Ik heb vorige week een compleet nieuwe install gedaan naar XP build 2600, en ben er ook erg tevreden over.
Nou zullen jullie waarschijnlijk vinden dat ik aan het mierenneuken ben, maar toch wil ik het graag weten..

Is er een mogelijkheid om in het "silver" theme een blauwe startknop te zetten? Zijn dit gewoon gifjes die hij ergens vandaan haalt, of denk ik er nu een beetje te simpel over?

Ik ben namelijk nogal visueel ingesteld, en ik ben deels over gegaan op XP omdat de grafische kant van het OS mij wel aanstaat.., alleen nu zit ik nog met die lelijke groene rotknop :P, die dus totaal niet bij het helemaal blauwe thema past wat ik er omheen heb geborduurd..

Ik heb het XPplus-pakket al geinstalleerd, maar daar kwam ik ook niet echt verder mee.., verder heb ik op allerlei andere forums en zoekmachines gezocht naar andere themes voor dit verhaal, of hoe je ze zelf kan maken, maar helaas..., ook niet te vinden..

In ieder geval alvast bedankt voor de moeite van het lezen, en alsjeblieft, hou de opmerkingen "tsss, stel je niet aan" en "waar maak je je in hemelsnaam druk over" voor jezelf.

Met vriendelijke groet, een erg blije XP gebruiker, genaamd Turn :)

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
ik ben net met de reshack even in de dll'letjes aan het spitten geweest, en het kan wel..

zoek ff op reshack hier op got, download dat, en open dan de luna.dll die hier staat: drive:\windows\resources\luna

• random

random

Lost his marbles

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 18:10 schreef PlayR het volgende:
ik ben net met de reshack even in de dll'letjes aan het spitten geweest, en het kan wel..

zoek ff op reshack hier op got, download dat, en open dan de luna.dll die hier staat: drive:\windows\resources\luna
Hardstikke tof dat je al zo snel reageerd, bedankt !

Ik ga het meteen proberen :)

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• brammetje
geen dank, ik was er net zelf mee bezig :)

• random

random

Lost his marbles

Topicstarter
Hmm, ok, ik heb hem gevonden.
Bij mij heet hij "luna.msstyles", en staat hij in "C:\WINDOWS\Resources\Themes\Luna" zoals je al zei.

Ik heb de originele bitmap eruit gehaald, ge-edit zodat hij een mooie blauwe kleur heeft, en er weer in gestopt..

Alleen....: Hij overschrijft de luna.msstyles meteen weer zogauw als ik XP afsluit. En hij geeft zelfs bestandjes die ik in die map heb gezet (om niet elke keer weer die bitmap te vervangen) de datum "23-8-2001", ik heb hem al van archief af gehaald, en hem daarna vervangen, maar dit wil ook nog niet echt baten.., blijft nog steeds dezelfde groene startknop :), irritant is dat zeg, je denkt dat je hem hebt, en na 10 keer opnieuw opstarten kom je erachter dat je het toch niet echt hebt :P

Mis ik nog iets, doe ik iets verkeerd of sla ik een hele stap over ofzo? Of zijn er nog speciale handelingen nodig als ik dit bestandje wil vervangen? (dat het OS niet actief mag zijn ofzo??)

edit: wat een supertof proggie trouwens, dat reshack, kan nog best wel eens van pas komen ! :), thnx !

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 05:47
Dan moet je System Restore uit zetten.
(My Computer, Properties, System Restore)

• random

random

Lost his marbles

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 18:59 schreef Joop het volgende:
Dan moet je System Restore uit zetten.
(My Computer, Properties, System Restore)
Ik ga het proberen ! :)

en alweer een thnx ! :D

• random

random

Lost his marbles

Topicstarter
Ok, ik heb system restore nu uitstaan, en heb nogmaals alle attributen van de file afgehaald, weer het bestandje vervangen, en opnieuw geboot. Maar, nog steeds blijft hij de oude luna.msstyles terugplaatsen :{, mis ik nou toch nog iets, een cruciaal dingetje, een onnoemelijk belangrijk vinkje ergens in de macabere settings van het o zo euforische Windows XP..? (beetje gevoel voor drama mag toch wel?)

Verwijderd

tsss

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zondag 09 september 2001 19:19 schreef turn het volgende:
Ok, ik heb system restore nu uitstaan, en heb nogmaals alle attributen van de file afgehaald, weer het bestandje vervangen, en opnieuw geboot. Maar, nog steeds blijft hij de oude luna.msstyles terugplaatsen :{, mis ik nou toch nog iets, een cruciaal dingetje, een onnoemelijk belangrijk vinkje ergens in de macabere settings van het o zo euforische Windows XP..? (beetje gevoel voor drama mag toch wel?)
zoek es op dat filetje wat je edit.....
waarschijnlijk staat ie in DLLcache oid

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hoe krijg je in godsnaam in paint die startbuttons anders gekleurd ik zit me daar een partij te kutteren dat wil je niet weten. :)

• random

random

Lost his marbles

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 19:58 schreef NEWBIE het volgende:
Hoe krijg je in godsnaam in paint die startbuttons anders gekleurd ik zit me daar een partij te kutteren dat wil je niet weten. :)
Ik begruik daar Irfanview voor, in Irfanview kies je voor "Image -> Swap Colors -> RGB - GBR", dan maakt hij heel mooi en heel simpel een blauw startknopje :), alleen wel even denken om de dan gele zijkanten paars te maken, anders issie niet doorschijnend.

hier staat de blauwe achtergrond ook: http://members.home.nl/weirdone/1033.bmp (is makkelijker als je niet alles wilt wijzigen)

Nu alleen nog kijken hoe hij er goed inmoet, zo eens de tips proberen die DR zei.

• Macaco
Ik heb dat blauwe startknop bitmapje geprobeerd te vervangen maar lukt niet echt.Maar wel mooi gedaan dat veranderen van groen naar blauw ,Als ik met paint aan de slag gaat wordt het een matte blauwe kleur >:)

• Pc123
  • Laatst online: 19:28
Lijkt me ook een prima idee, een blauw startknop :P

Kun je misschien ook even de hele startknop zoals je die gemaakt hebt posten :)

Ik denk dat het met de Windows File Protection te maken heeft, maar ik weet niet of je die uit kunt zetten.

Verwijderd

Post voor mij een zilveren a.u.b., dat lijkt me te gek.

. . . . ;)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:53

johnwoo

3S-GTE

Op zondag 09 september 2001 21:34 schreef Pc123 het volgende:

Ik denk dat het met de Windows File Protection te maken heeft, maar ik weet niet of je die uit kunt zetten.
Dat wou ik nou net gaan zeggen, Windows File Protection :)

Je kunt het uitschakelen:
Start -> Run -> gpedit.msc -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> System -> Windows File Protection -> Set Windows File Protection scanning -> Enabled -> Do not scan during startup
*D

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• random

random

Lost his marbles

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 21:34 schreef Pc123 het volgende:

Dit is de enige file die je nodig schijnt te hebben, het is gewoon een achtergrond die je gebruikt, en daarover heen plakt hij het windows logo en de "start" tekst.
Op zondag 09 september 2001 21:43 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Dat wou ik nou net gaan zeggen, Windows File Protection :)

Je kunt het uitschakelen:
Start -> Run -> gpedit.msc -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> System -> Windows File Protection -> Set Windows File Protection scanning -> Enabled -> Do not scan during startup
*D
Ok, heb ik ook geprobeerd, maar wil ook niet werken... :(

Misschien is het een idee als een van jullie die er meer ervaring mee heeft (is voor mij nu ook de eerste keer dat ik werk met zoiets als een resource hacker) het eens probeert, ik heb telkens het idee dat ik iets mis, of dat ik misschien gewoon verschillende attributen moet verwijderen (of zoiets onbenulligs) die ik natuurlijk weer vergeet... :{

hier trouwens het zilveren logo voor Braadkip: http://members.home.nl/weirdone/1033silver.bmp

• random

random

Lost his marbles

Topicstarter
Ik heb net nog even zitten pielen, maar ik zie ook dat de luna.msstyles 4 kb kleiner is geworden nadat ik het nieuwe plaatje er in gestopt heb. Zou hij hier op kunnen blijven hangen? Dat hij de exacte grootte bijhoudt in een database ofzo, of een soort van complete backup maakt van alle files en hun grootte die hij in zijn interne geheugen heeft ofzo? (zou opgelost moeten zijn door de opties die Joop en johnwoo geven.., maar is blijkbaar nog ( :P ) niet zo)

Verwijderd

Kan iemand in een duidelijk nederlandtallig schemaatje vertellen hoe je die groene knop nu blauw of silver maakt. Want van "ik ben net met de reshack even in de dll'letjes aan het spitten geweest, en het kan wel..
zoek ff op reshack hier op got, download dat, en open dan de luna.dll die hier staat: drive:\windows\resources\luna"

snap ik de ballen!!!!!!

• Macaco
Het is een lastig klusje ;)

• random

random

Lost his marbles

Topicstarter
edit:
[quote]
Op zondag 09 september 2001 22:57 schreef NEWBIE het volgende:
Het is een lastig klusje ;)
[/quote]

lijkt er wel op ja..

iemand nog ideeen? (om deze zwaar mislukte quote van Thijn maar meteen voor iets nuttigs te gebruiken)

Verwijderd

Ik zit zelf niet te kutten met kleurtjes in XP maar zou je niet zelf een nieuwe theme kunnen maken door bijv. al die luna.* bestanden naar een mytheme.* te kopieren en dan als aparte theme te laden?

Het is maar een idee maar misschien lukt het.

Succes ermee!

• random

random

Lost his marbles

Topicstarter
Net naar gekeken, maar hij gebruikt dan nog steeds de files die je bij "appearance" kan instellen.. dus de blue, olive en silver themes.

En die instellingen / plaatjes / enz die daar dus bijhoren staan in luna.msstyles, en die kan ik dus niet editen.., tenminste, ik kan hem prima editen, maar hij blijft hem hardnekkig terugplaatsen..

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

hmmm ik dacht het gevonden te hebben...

Eerst luna.msstyles bmp van startknop veranderd en op een ander plek opgeslagen.

Toen geprobeerd over origineel heen te kopieren, maar zette het gewoon terug.

In system32\dllcache gekeken en een bestand gevonden die luna.mst heette en even groot was. Die dus verwijderd.

Oigineel vervangen en voila, de oude werd niet teruggezet!

Maarja nu pakt windows dus helemaal geen theme meer en zit ik met de "retro-look" opgescheept :(

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

MS vind het niet zo fijn dat je hun themes verziekt, dus die dingen zijn schijnbaar voorzien van een digitale handtekening, en als ie die niet vind, of er is mee geklooit zal ie je theme weer uitkotsen.. (ja ja je leert nog wel es wat op teched)

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb het origineel van de cd teruggezet... "oude" vertrouwde silver theme weer terug!

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 22:11 schreef turn het volgende:

hier trouwens het zilveren logo voor Braadkip: http://members.home.nl/weirdone/1033silver.bmp
Hey Turn, thx :)

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 23:36 schreef Dope-E het volgende:
hmmm ik dacht het gevonden te hebben...

Eerst luna.msstyles bmp van startknop veranderd en op een ander plek opgeslagen.

Toen geprobeerd over origineel heen te kopieren, maar zette het gewoon terug.

In system32\dllcache gekeken en een bestand gevonden die luna.mst heette en even groot was. Die dus verwijderd.

Oigineel vervangen en voila, de oude werd niet teruggezet!

Maarja nu pakt windows dus helemaal geen theme meer en zit ik met de "retro-look" opgescheept :(
Een retro-look, maar wel met die nieuwe startknop ?

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 11:11
ik heb gewoon windowsblinds voor XP gedownen. dacht dat het zoals ouwe windowsblinds zou zijn maar nee. zodra het geinstalled is, krijg je alle windowsblinds themes gewoon bij je windows themes te zien en loopt dat achterlijk zware windowsblinds niet meer in de achtergrond.

ik ga trouwens zelf een t.net theme ontwikkelen...

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Op maandag 10 september 2001 00:44 schreef Braadkip het volgende:

[..]

Een retro-look, maar wel met die nieuwe startknop ?
Met retro bedoel ik win2000 ;)

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

^^SCHOP^^

niemand die nog een poging waagt?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Alsie werkt maak dan ff een screenie, als het werkt, probeer ik het nl. ook

• brammetje
hmmz.. het werkt dus niet

sorry :P

• random

random

Lost his marbles

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 07:22 schreef Kaap het volgende:
ik heb gewoon windowsblinds voor XP gedownen. dacht dat het zoals ouwe windowsblinds zou zijn maar nee. zodra het geinstalled is, krijg je alle windowsblinds themes gewoon bij je windows themes te zien en loopt dat achterlijk zware windowsblinds niet meer in de achtergrond.

ik ga trouwens zelf een t.net theme ontwikkelen...
Hmm, dit is nog wel een idee, maar dan zit je alleen met die kloterige shareware.., heb niet echt veel zin om allerlei cracks op mijn systeem te knallen om zo'n (in principe) klein probleempje op te lossen.

Ik heb het er op mijn stage even over gehad, en zodra ik tijd heb (kan nog wel even duren voordat ik tijd heb :{ ) kan ik daar met iemand aan de slag die er meer verstand van zou hebben, dus misschien er ook een Digitale handtekening aan toevoegen zodat hij hem wel pakt..

Ik hou de thread in ieder geval in mijn achterhoofd, en zodra ik er een oplossing voor heb horen jullie het meteen :)

Verwijderd

http://www.xp-erience.org/sections.php?op=viewarticle&artid=39

staat hoe je je xp start button kan hacken

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Is het iemand al gelukt :?

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 19:58 schreef NEWBIE het volgende:
hmm, je kan ook in PSP proberen met een blauw filter eroverheen :)
op http://www.jasc.com is evaluation versie te downloaden :)

Verwijderd

Windows beschermt die files wel erg goed zo te zien.
File protection kun je wel negeren, als de CD er niet in zit vraagt ie erom, en als je dan cancel doet laat ie de aangepaste file staan.
Het aanpassen van het bestand lijkt ook goed te gaan.
Het bestand is 4.089 KB groot. Echter zodra ik de Windows XP theme probeer te kiezen laat ie geen style zien in dat preview venster (En als ik dan OK klik wordt alles zwart en is er helemaal geen theme geladen, geen Luna en geen Classic :? ) en daarna is ineens die file 4.085 KB groot.
Hij past er dus iets in aan.

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 18:20 schreef Elseno het volgende:

staat hoe je je xp start button kan hacken
Ik heb dit geprobeerd, maar helaas zonder suc6 :( alles ging precies volgens de handleiding, ik heb wel die start-text weg kunnen halen, alleen niet het plaatje kunnen veranderen :(

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 21:02

spok9

Groen...

Waar kan ik die hele "silver" theme vandaan halen?? Staat niet standaard i mijn versie van XP...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 20:31 schreef spok9 het volgende:
Waar kan ik die hele "silver" theme vandaan halen?? Staat niet standaard i mijn versie van XP...
Dan heb je wel een hele oude build.... (pre 24xx)
Heb je helemaal geen Luna (blauwe dus ook niet) of staat alleen silver er niet bij??

(Display Properties -> Appearance -> Windows and Buttons = 'Windows XP Style'; Color Scheme = 'Silver')

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 20:20 schreef Operations het volgende:
Windows beschermt die files wel erg goed zo te zien.
File protection kun je wel negeren, als de CD er niet in zit vraagt ie erom, en als je dan cancel doet laat ie de aangepaste file staan.
Ik had file protection uit geschakeld, de (op het eerste gezicht voorde hand liggende) CryptVerifySignature call uit uxtheme.dll gesloopt, het luna.msstyles bestand vervangen.. En nog werkte het niet. Er zit dus schijnbaar meer achter dan een simpele signature check. Wie oh wie heeft er tijd te veel om het es goed uit te pluizen? :Y)

[edit: typo hier en daar gefixed]

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 21:02

spok9

Groen...

Heb hem al gevonden... ik dacht dat het een theme was.... |:(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Yeeees!!! Het is gelukt!
Ik heb de start-text weggehaald en de bitmap veranderd! ;)
Je kan ook gewoon je start-text in iets anders veranderen hoor.

Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.org/7779.jpg

er was een kleine wijziging nodig in het verhaal van:

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op maandag 08 oktober 2001 20:45 schreef m4rt1n het volgende:
Yeeees!!! Het is gelukt!
Ik heb de start-text weggehaald en de bitmap veranderd! ;)
Je kan ook gewoon je start-text in iets anders veranderen hoor.

Kijk maar:

[afbeelding]

er was een kleine wijziging nodig in het verhaal van:

jaja ga jij je maar ergens anders blij voelen :P

het gaat mij(en dit topic) erom om de kleur van de startknop te veranderen bij de XP themes, dus niet met de classic look!

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Hmmm wist jij dit al dan??

Verwijderd

LoL, dat kon allang in win98/win2k met TLclock :)
Veel handiger met dat proggie...

Maar nu hebben we het over in winXP new look >:)
Errug moeilijk lijkt mij toch :)

Verwijderd

Ja maar in WinXP werkt Tclock niet.

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 22:41 schreef m4rt1n het volgende:
Ja maar in WinXP werkt Tclock niet.
lol, het werkt wel in de classic mode, want het winXP = win2k

Alleen in de new look werkt het niet...
Daarom is het ook zo moeilijk :o

Verwijderd

KAn aan mij liggen, maar als ik bij Tclock probeer de tekst van mijn start-knop te veranden, verdwijnt die text...

En het plaatje veranderen ensow werkt ook niet. Bij mij dan he. ;)

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Hmmmm iemand dit al voor elkaar ?
ik snap er de ballen nu van...

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 11:11
mischien met een paar man een Tweakers.net theme maken?

Verwijderd

Ik zag op de website www.licon.nl dat Windows XP al in Nederland te verkrijgen is....8-)

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 23:12 schreef TheChosen het volgende:

[..]

lol, het werkt wel in de classic mode, want het winXP = win2k

Alleen in de new look werkt het niet...
Daarom is het ook zo moeilijk :o
Tsjah jonguh, je kan me best gaan uitlachen, zonder dat je iets probeert, maar Tclock werkt gewoon niet lekker onder XP.

En als het jou op een betere/makkelijkere manier is gelukt dan mij, hoor ik dat graag.

Verwijderd

^^^^^^Schop^^^^^^^^^

Heeft iemand al een oplossing? Die groene is echt lelijk in combinaite met de silver skin.

Verwijderd

Ikke nog nie, maar ben nog wel benieuwd...

Verwijderd

Inderdaad, zou errug graag de kleur van de startknop willen veranderen... Ben erg visueel ingesteld en haat die groene kleur ....

Nu we het toch over win xp en zijn layout hebben: vonden jullie die standaartachtergrond ook zo lomp? Het leek wel of ik na het installeren in teletubbieland was gekomen >:) Dat ziet er echt niet uit :)

Verwijderd

Ik zag op de website www.licon.nl dat Windows XP al in Nederland te verkrijgen is....8-)
Euhm.. De Nederlandse versie komt 26-10 pas in de winkels.. Dat is alleen de licentie.. Maar als jij een licentie als OS wil gebruiken .. :)

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Windows Blinds themes maken/gebruiken, probleem opgelost.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Ja dat snap ik ook wel, ik wilde alleen ff zeggen dat microsoft volgende keer niet zo'n spelo achtergrond moet gebruiken als standaartachtergrond...

Maar toch bedankt voor je tip :)

Verwijderd

ik heb t voor elkaar :) ik heb eerst deze intructies gevolgd (staan ook kant en klare start-pics): http://members.rott.chello.nl/m.havelaar/web/xp.htm
MAAR, na het plaatje vervangen te hebben explorer uitgezet met ctrl alt del, daarna bestandje op c: opgeslagen (daar had ik m dus naartoe ge-kopierd) daarna gerestart in safe-mode met ms-dos promt, toen het bestandje op c:\ ge kopieerd naar c:\windows\resourses\luna\luna.msstyles EN naar c:\windows\resourses\themes\msstyles_1.msstyles (das dus ook een rename), toen ge-restart en voila :) *D :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~i-o-p/start.JPG

alleen die paarse hoekjes erger ik me aan iemand id?

Verwijderd

laama is al gelukt...geoon ff paarse stukje hetzelfde ingekluerd als mijn blauwe startbalk :) wel een kut wekje ...per pixel inklueren :7

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ok... was ook al een oud draadje. ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.