Toon posts:

winroute pro en firewall nodig op server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik winroute pro 4.1 op windows 98 platform die dient als server voor het delen van internet voor 1 computer.

Nu zit ik zelf achter de computer die als server dient en dus winroute pro 4.1 heeft.
Op deze computer doe ook eigenlijk alles, ik surf er mee, ik maak gebruik van icq, msn en andere programma's en wil ook apache draaien als test server.

Ik weet dat winroute pro 4.1 zelf een firewall heeft, maar omdat ik nu zelf op de server zit te surfen en verder gebruik van maak van andere internet diensten heb ik dan ook een firewall nodig omdat ik als het ware het internet niet via winroute krijg maar rechtstreeks?

De firewall binnen winroute heb ik zo geconfigureerd dat alles poorten op stealth staan maar ik weet niet of dit voldoende is om mij zelf te beschermen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Als je je eigen i-net instellingen zo zet dat ook jij winroute gebruikt niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 19:43 schreef beurdy het volgende:
Als je je eigen i-net instellingen zo zet dat ook jij winroute gebruikt niet...
Hoe kan je nou je eigen i-net instelligen zo instellen dat ik ook winroute moet gebruiken?
Want stel je gebruikt IE als webbrowser dan valt er niets in te stellen, tenzij je gebruikt gaat maken van een proxy maar dat wil ik niet.

Hoe kan je nou je webserver laten port-mappen terwijl het niet kan?

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 19:50 schreef lyzer het volgende:

[..]

Hoe kan je nou je eigen i-net instelligen zo instellen dat ik ook winroute moet gebruiken?
Want stel je gebruikt IE als webbrowser dan valt er niets in te stellen, tenzij je gebruikt gaat maken van een proxy maar dat wil ik niet.

Hoe kan je nou je webserver laten port-mappen terwijl het niet kan?
Euhm, ik dacht door bij je netwerkinstellingen bij je default gateway en je dns-server je eigen ip in te vullen...

Bij mij ging het standaart verkeer zo via winroute, andere dingen (o.a. ICQ) wisten toch hun weg om winroute heen te vinde...

Verwijderd

Bij de server hoef je dus geen gateway en dns server in te vullen, dit moet alleen op de clients indien je geen gebruik maakt van de dhcp functie binnen winroute.

De server is nu ook al voldoende beveiligd door winroute mits je gebruik maakt van de NAT-functie binnen winoute.

Als je overdreven veilig wilt zijn dan kan je ook nog packet filter rules aanmaken.
Wanneer je geen gebruik maakt van NAT, dan zal je om je pc dicht te gooien wel rules aan moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 21:11 schreef bolluh het volgende:
Bij de server hoef je dus geen gateway en dns server in te vullen, dit moet alleen op de clients indien je geen gebruik maakt van de dhcp functie binnen winroute.

De server is nu ook al voldoende beveiligd door winroute mits je gebruik maakt van de NAT-functie binnen winoute.

Als je overdreven veilig wilt zijn dan kan je ook nog packet filter rules aanmaken.
Wanneer je geen gebruik maakt van NAT, dan zal je om je pc dicht te gooien wel rules aan moeten maken.
Dit snap ik allemaal wel maar dat is mijn doel niet, ik maak zelf gebruik van het internet als ik op de server zit en dus krijg ik mijn internet niet via winroute of toch wel?
als ik mijn internet niet via winroute krijg als ik op de server zit dan heb ik toch niets aan die firewall die er ingebouwd is?

please help me

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Wanneer je in winroute bij de netwerkkaart die aan het internet hangt de optie 'exclude this computer from nat' hebt aangevinked, dan ga je buiten winroute om. Heb je die niet aangevinked, dan werkt de server-pc zelf ook via winroute en ben je dus ook beschermd door de ingebouwde firewall. De laatste optie is dus aan te raden! Heb je op de winroute-pc ook nog een web-server of een andere server draaien dan zul je in dat geval daarvoor portmappings moeten aanmaken, als ware het een aparte pc.

Poiter.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 00:09 schreef Poiter het volgende:
Wanneer je in winroute bij de netwerkkaart die aan het internet hangt de optie 'exclude this computer from nat' hebt aangevinked, dan ga je buiten winroute om. Heb je die niet aangevinked, dan werkt de server-pc zelf ook via winroute en ben je dus ook beschermd door de ingebouwde firewall. De laatste optie is dus aan te raden! Heb je op de winroute-pc ook nog een web-server of een andere server draaien dan zul je in dat geval daarvoor portmappings moeten aanmaken, als ware het een aparte pc.

Poiter.
Thanks!
Hier heb ik nou iets aan :)

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29

dijkmane

biertje ?

je kunt het ook even testen. of je firewall goed werkt. b.v. op :
www.grc.com of
vulnerabilities.org of, .......er zijn er zat

specs : wil je niet weten

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 20:26

MaxPoweR

-=StopTech=-

Een vraagje Lyzer, lukt het bij jou als winroute draait bestanden te zenden via messenger? Bij lukt het niet, wel als ik de winroute engine stopt.
Pagina: 1