windows mediaspeler.. plaatje uit copieren AAAARGH

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 12:14

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
AAAAAAAAAAAAARGH!$#$^@% wat een [piep] verrot [piep] programmaaaaaa! [piep], wat is die nieuwe Windows Mediaspeler (versie 7) een [piep] zeg! de functionaliteit is blijkbaar ondergeschikt geraakt aan die mooie (*kuch*) interface |:( |:(

* BdR telt rustig tot 10..

okay, wat wil het geval.. ik dacht even makkelijk wat plaatjes te kopieren uit een MPG filmpje, gewoon mediaspeler pauzeren, de knop Printscreen drukken en dan plakken in een tekenprogramma (Adobe Photoshop in mijn geval) toch? niet dus.. de helft van de tijd copieert ie niets, de andere helft gaat het goed maar is het scherm van mediaspeler (waar het dus juist om gaat!) leeg, zwart dus.. en slechts heeeeeel soms gaat het wel goed

doe ik iets verkeerd? het is toch gewoon <printscreen> indrukken en dan wordt het gehele bureaublad + zichtbaar openstaande programma's gecopieerd naar clipboard als plaatje!? (ja ik weet dat ALT-Printscreen alleen het betreffende programma copieert maar daar gaat het net zo mis!)

ps: ook nog..: als ik em minimalizeer dan willie soms ook maar heel moeilijk weer tevoorschijn komen, duurt soms 10 sec!. doettie even helemaal niets

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:04

pistole

Frutter

Tja, het is natuurlijk een "overlay"... m.a.w. windows "weet" niet echt wat er op het scherm staat (je filmpje). Denk dat hier het probleem zit

btw, iets minder mag ook wel hoor. Als je mediaplayer zo'n brak programma vindt, waarom gebruik je het dan?!?!

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

JT

VETAK y0

Op maandag 23 juli 2001 23:42 schreef pistole het volgende:
Tja, het is natuurlijk een "overlay"... m.a.w. windows "weet" niet echt wat er op het scherm staat (je filmpje). Denk dat hier het probleem zit

btw, iets minder mag ook wel hoor. Als je mediaplayer zo'n brak programma vindt, waarom gebruik je het dan?!?!
Zelfde verhaal met windhoos : daar draait het meeste op.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Laatst online: 17:04

pistole

Frutter

Op maandag 23 juli 2001 23:51 schreef JT het volgende:

[..]

Zelfde verhaal met windhoos : daar draait het meeste op.
Okee.. off-topic. Maar ik vind windows niet (helemaal) brak. Okee, het is niet altijd even stabiel, maar staat samen met MacOS qua bedieningsgemak bovenaan...

* pistole gebruikt overigens al heel lang slackware als firewall/gateway/bla.... en wilt zich helemaal niet laten verleiden tot een "wat is beter" discussie :r

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 13:18

s3mt3x

I choose not to know...

Ligt inderdaad aan de overlay.
Kun je een aantal dingen doen.

- Mediaspeler 2 keer opstarten. En dan capture doen van de tweede speler. Dr kan namelijk maar een speler tegelijkertijd aan overlay doen.
- Overlay uitzetten voor je videokaart. In alle moderne versies van windows houdt dat in dat je bij de eigenschappen van je kaart de schuif voor hardware acceleration geheel naar links zet.
- VirtualDub gebruiken. Film inladen Menubalk>Video>Copy source frame to clipboard. Photoshop>File>New>Paste.

En waarom je WMP7 gebruikt snap ik ook niet, maar als je iets niet begrijpt (in dit geval overlay) vind ik dat overigens ook geen reden om te gaan lopen "schelden". Succes in elk geval.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:20

Klippy

Still Game

Ik weet allen dat ik dat ook latijd had in Eerdere Mediaplayers. Ligt echt niet aan WM7.

Maar 2e keer gaat het hier altijd. Is gewoon omdat 't overlay is. Makkelijk om MS weer de schuld te geven :)

Oplossingen staan hier al. Suc6 verder!

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Laatst online: 21-11-2024

MrE

Sugardaddy take me home..

neem paintshop pro 7,
start het op,
start mediaplayer,
ga naar gewenst frame,
pauseer mediaplayer,
switch naar paintshop pro
doe een screencapture
geef jezelf een schouderklopje ;)

het is ook mogelijk om binnen psp aan te geven waarvan het precies een capture moet maken. Zo kan je dus bijvoorbeeld al direct de specifieke area geselecteerd wordt.

maar hierover is in het verleden al eens een aantal topics geweest dus dit had je ook zonder mijn hulp gekunt ;) WEER een schouderklopje voor jezelf

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Zie je wel, ik ben echt onzichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
pak virtual dub
dan pak je gewoon de frames eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Op dinsdag 24 juli 2001 00:16 schreef s3mt3x het volgende:
Ligt inderdaad aan de overlay.
Kun je een aantal dingen doen.

- Mediaspeler 2 keer opstarten. En dan capture doen van de tweede speler. Dr kan namelijk maar een speler tegelijkertijd aan overlay doen.
- Overlay uitzetten voor je videokaart. In alle moderne versies van windows houdt dat in dat je bij de eigenschappen van je kaart de schuif voor hardware acceleration geheel naar links zet.
- VirtualDub gebruiken. Film inladen Menubalk>Video>Copy source frame to clipboard. Photoshop>File>New>Paste.

En waarom je WMP7 gebruikt snap ik ook niet, maar als je iets niet begrijpt (in dit geval overlay) vind ik dat overigens ook geen reden om te gaan lopen "schelden". Succes in elk geval.
Ik word GEK, lezen jullie uberhaupt de replies nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even een aanvullende opmerking:

WMP is niet de enige player die het doet, bij mijn (dell) laptop zit een erg prettig DVD spelertje (aangezien er een DVD speler inzit :9) en als je daar een screenshot van maakt krijg je ook een zwart vlakje waar het beeld staat.

Wat me ook opvalt is dat als ik mijn laptop via de ingebouwde TV Out aansluit op de TV dat het beeldscherm dat ik als secundair instel ook een zwart schermpje krijgt. Op beide zie ik dus de volledige desktop (zowel TFT-schermpje als TV) maar slechts één kan de DVD weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 00:40 schreef s3mt3x het volgende:
Zie je wel, ik ben echt onzichtbaar :)
Op dinsdag 24 juli 2001 00:46 schreef s3mt3x het volgende:

[..]

Ik word GEK, lezen jullie uberhaupt de replies nog?
lol :D
Dr kan namelijk maar een speler tegelijkertijd aan overlay doen.
Tnx, ik vroeg me al een lange tijd af waarom je er dan 2 moest opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik in godshemelsnaam de serach. Dit is al 100.001 keer gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Laatst online: 31-05 12:14

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
hey, thanks you guys.. khad nog nooit van die overlay gehoord, zal ff wat experimenteren.. ik kan idd wel zo'n virtualdub (of welk video bewerking prog dan ook) installeren, maar is beetje overkill als je gewoon wat framepjes wil grabben..
Op dinsdag 24 juli 2001 00:19 schreef LiquidSilver het volgende:
Makkelijk om MS weer de schuld te geven
ja maar kijk: de vorige mediaspelers hadden zo'n features dat je gewoon vanuit het WM-menu edit->copy frame kon doen.. waarom is zoiets expliciet verwijderd vraag ik mij af? net zoals de optie om frame-by-frame door zo'n filmpje te lopen, dan had je next en previous-frame knop en een menuoptie format->progressbar->as time/as frames (o.i.d.), die is ook weggehaald.. waarom? any ideas?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak nu gewoon BSPlayer, hiermee kan je gewoon vanuit het programma screenies maken.
Pagina: 1