Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 21:18
Hallo,

Ik ben van plan om in mijn eigen omgeving (vrienden en bekenden) iPhones te gaan repareren, puur omdat het me leuk lijkt om zo'n apparaat uit elkaar te halen en een centje extra te verdienen. Ik ben daarom opzoek naar een website waar je iPhone onderdelen kan kopen. Denk in eerste instantie aan een scherm, batterij en een homeknop.

Ik heb het idee dat je alleen maar namaak onderdelen kan aanschaffen, omdat Apple zelf dit niet verkoopt aan derden. (wel vreemd, want veel websites bieden OEM schermen aan)

De volgende twee websites ben ik tot nu toe tegengekomen, ik ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft!? Hoe is de prijs/kwaliteit? Hebben jullie bij andere organisaties goede ervaringen?

www.phonegigant.nl
www.fixjeiphone.nl

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 19:29
Veel mensen bestellen op eBay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Al rond gekeken op chinese websites? Meestal bieden die ook echt zat tools aan om een telefoon te fixen. Duurt wel paar weken voordat het binnen is, maar de prijs is echt netjes. Zo heb ik ook mijn nexus 4 gemaakt. Koste me 1,50 en half uurtje werk. Scheelde me toch weer een dikke 60 euro om langs te gaan bij zo'n zaak.

BV:

http://www.gearbest.com/screen-replacement-iphone-5s-_gear/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:32

NSG

Je weet niks!

https://nl.aliexpress.com ;)

De schermen in de Nederlandse shops komen ook gewoon uit China. De goedkoopste schermen zijn namaak, maar ook hierin zijn meerdere fabrikanten. Wat duurdere schermen zijn refurbished, met alleen het glas vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Houdt er rekening mee, het ene scherm is de ander niet,

Ga je bestellen in china, heb je nog wel eens last van Lcds waarvan de digitizer van flippen.
Alles is imitatie ,en je het heel veel verschil in kwaliteit ( kleur lcd /hardheid glas/afwerking)

Voordeel is :de schermen goedkoper, maar geen garantie.

Koop je een lcd in Nederland, dan bieden sommige websites 6 maanden garantie ( indien geen val/breuk schade)
Je betaalt er iets meer voor, maar mocht iemand terug komen , dan kan je garantie claimen .

Kijk wel goed in de voorwaarde.

Homeknoppen : houd er rekening mee, een touch-id knop kun je niet vervangen , iPhone 5s/6/6s .
Ga je een thirth-part knop er op Zetten werkt de vingerafdruk-scanner niet meer. Deze zit om veiligheids redenen (gecodeerd)gekoppeld aan het moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 21:18
Bedankt voor de tips mensen! Ben nu alleen wel erg benieuwd waar men die schermen koopt. eBay/Aliexpres is erg groot, er zal dus wel een groot verschil zijn tussen troep en kwaliteit. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde verkoper op dat soort websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Jobb schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:20:
Bedankt voor de tips mensen! Ben nu alleen wel erg benieuwd waar men die schermen koopt. eBay/Aliexpres is erg groot, er zal dus wel een groot verschil zijn tussen troep en kwaliteit. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde verkoper op dat soort websites?
Ik koop altijd in China en nooit problemen gehad en alles van goede kwaliteit. Ik zelf vergelijk ook vaak met de lokale phonewinkels. Zo heb ik bijvoorbeeld een hoesje gekocht in China voor 5 euro en precies het zelfde hoesje was hier 20 euro. De meeste zaakjes van hun bestellen ook allemaal uit China.

Ik heb eigenlijk altijd goede ervaring met China. Maakt niet uit elke site of verkoper je hebt. De meeste chinese sites zijn een soort van marktplaats. Dus je hebt vaak een andere verkoper. Enigste was er dan wel is je hebt geen garantie op dat product. Uit eigen ervaring heb ik nog nooit last gehad dat het product kapot gegaan is. Daar komt nog eens bij kijken dat hun 100% klantvriendelijk zijn en echt alles aan doen om jouw te helpen. Dat heb je niet als je bij de Nederlandse sites koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:32

NSG

Je weet niks!

frankym schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:53:
Houdt er rekening mee, het ene scherm is de ander niet,

Ga je bestellen in china, heb je nog wel eens last van Lcds waarvan de digitizer van flippen.
Alles is imitatie ,en je het heel veel verschil in kwaliteit ( kleur lcd /hardheid glas/afwerking)

Voordeel is :de schermen goedkoper, maar geen garantie.

Koop je een lcd in Nederland, dan bieden sommige websites 6 maanden garantie ( indien geen val/breuk schade)
Je betaalt er iets meer voor, maar mocht iemand terug komen , dan kan je garantie claimen .

Kijk wel goed in de voorwaarde.

Homeknoppen : houd er rekening mee, een touch-id knop kun je niet vervangen , iPhone 5s/6/6s .
Ga je een thirth-part knop er op Zetten werkt de vingerafdruk-scanner niet meer. Deze zit om veiligheids redenen (gecodeerd)gekoppeld aan het moederbord.
Het klopt helemaal wat je zegt betreffende de verschillen in kwaliteit. Ik heb recentelijk een scherm voor een iPhone 6 op Aliexpress gekocht voor iets meer dan €20. Een fractie van wat een klasgenoot van mij had betaald voor een scherm bij een Nederlandse shop. Maar het is niet zo dat een scherm van Aliexpress geheel garantieloos is, maar 6 maanden is het niet nee. Wel is het zo dat je aankopen via de gemiddelde creditcardmaatschappij voor 180 dagen verzekerd zijn, dus komt ongeveer op hetzelfde neer. En punt blijft dat je in een Nederlandse shop minimaal 3x zo veel betaald.

Om terug te komen op het scherm (Tianma fabriek aldus de verkoper) dat ik heb gekocht, de lcd en afwerking is uitstekend, maar het glas is zo'n 2mm dikker dan het origineel, dus steekt wat uit de behuizing.

Door die verschillen in kwaliteit is het ook niet mogelijk om een verkoper aan te wijzen, zelfs bij de beste verkopers zie je dat zo'n 10% van de geleverde schermen wat mankeren.

Edit: de aankoopverzekering bij een creditcard is misschien niet zo'n goed voorbeeld, aangezien je vaak (zo niet altijd) te maken hebt met een eigen risico.

[ Voor 4% gewijzigd door NSG op 01-03-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
NSG schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:54:
https://nl.aliexpress.com ;)
Wat duurdere schermen zijn refurbished, met alleen het glas vervangen.
Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik was altijd in de veronderstelling dat alleen Apple origineel spul verkocht. Hoe komen die chinese verkopers dan aan refurbished schermen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
@NSG op die manier heb je inderdaad garantie op je aankoop, ik moet er wel bijzeggen, als jij meer als 3 lcd's gaat claimen per jaar dat de creditcardmaatschappij zich ook wel achter zn oren gaat krabbelen wat je allemaal doet.

je (persoonlijke)creditcard gebruik je officieel alleen voor prive doeleinde.

@ChojinZ china is een copie land, er word daar zoveel nagemaakt.

als je het over refurbished schermen hebt, als jij een telefoon laat repareren omdat het glas gebarsten is.
het oude lcd krijg je meestal niet mee.
heel vaak worden deze schermen verzameld en krijgt de reparateur hier nog een klein bedrag voor indien het lcd nog 100% is.
deze worden weer opgestuurd naar china, en worden dan gerefurbished.
dus nieuwe glas + opnieuw verlijmt met het lcd.

@erwin26 ik heb vaak zat meegemaakt dat een lcd niet 100% functioneerde.
90% zijn ze inderdaad heel meewerkend. maar je hebt er ook valse chinezen tussen hoor.
de vriendelijkheid zit er ook meestal in omdat een "dispute" een shop op aliexpress best wel hard kan raken ( lager in de zoekmachine) .
ik heb wel eens gehad dat ik een dispute heb gecanceld ( deal met verkoper gemaakt)en dat ik gewoon voor de 2e keer een defect scherm opgestuurd kreeg ;). maarja dan is wel je buyer-protection al weer weg 8) .

O, en laat toevallig ook niet REACT om de hoek komen kijken bij de douane ( non profite organisatie tegen namaak), dan kan je dokken omdat je een namaakproduct heb geïmporteerd .

ik heb het gehad met een samsung lcd , ik moest mooi 90€ betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door frankym op 01-03-2017 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
@erwin26 ik heb vaak zat meegemaakt dat een lcd niet 100% functioneerde.
90% zijn ze inderdaad heel meewerkend. maar je hebt er ook valse chinezen tussen hoor.
de vriendelijkheid zit er ook meestal in omdat een "dispute" een shop op aliexpress best wel hard kan raken ( lager in de zoekmachine) .
ik heb wel eens gehad dat ik een dispute heb gecanceld ( deal met verkoper gemaakt)en dat ik gewoon voor de 2e keer een defect scherm opgestuurd kreeg ;). maarja dan is wel je buyer-protection al weer weg 8) .
Gelukkig heb ik nog geen valse chinezen gehad :) Maar als TS paar keer besteld heeft bij de zelfde die altijd netjes levert etc dan komt die er goed uit :). Wel jammer van die neppe, maar ergens wel te verwachten.

Ja klopt en dat voordeel heeft de klant dan weer. Het is niet alleen goedkoop, maar door die regeling heeft de klant profijt. Ze zorgde wel voor een nette oplossing. Dat je buyer-protection weg valt is een risico, maar kun je tegenwoordig bij kopen weer. Heet iets anders, maar het idee is het zelfde. (kost vaak 1,39).

Wat mij laatst ook opviel is als het product anders is dan ze beschrijven krijg je je geld terug. Helaas heb ik dat 1x gehad. Foto's en beschrijving waren zeer goed, maar was totaal niet het product. Geld terug gekregen en mocht het huidige product houden. Zijn bewering was dat die een zending door elkaar had gehaald. Vond ik niet echt erg ik heb men geld terug en een product die ik niet had besteld. Overnieuw besteld en toen kwam wel het goeie binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:39
Ik bestel eigenlijk alleen hier;

http://www.topmedia.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Clavis op 01-03-2017 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
frankym schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:16:

@ChojinZ china is een copie land, er word daar zoveel nagemaakt.

als je het over refurbished schermen hebt, als jij een telefoon laat repareren omdat het glas gebarsten is.
het oude lcd krijg je meestal niet mee.
heel vaak worden deze schermen verzameld en krijgt de reparateur hier nog een klein bedrag voor indien het lcd nog 100% is.
deze worden weer opgestuurd naar china, en worden dan gerefurbished.
dus nieuwe glas + opnieuw verlijmt met het lcd.
Maar zijn het dan wel of geen originele onderdelen die ze gebruiken voor de refurbish? Want als het fake onderdelen zijn, valt het mijns inziens niet echt onder refurbished...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 12:00
Twindiss.com
Topmedia.nl
Alieexpress
Ebay

En inderdaad alles is OEM of namaak origineel, Apple is niet te koop.

p.s hou rekening tegenwoordig met je reparatie prijzen want ook Apple repareert ze tegenwoordig zelf voor een schappelijk tarief met wel echte spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
@ChojinZ
het lcd is orgineel, de digitizer is imitatie. je kan eigenlijk niet zeggen dat het een orgineel lcd is.

@erwin26 klopt helemaal wat je zegt, je kan echt een hele hoop terugkrijgen.
dat je extra protection kon kopen wist ik alleen niet.
met electronica ben ik alleen iets wat meer terughoudend dan met hoesjes en met reparatie-onderdelen .

toen ik nog telefoons repareerde , kocht ik mijn lcd's bij

www.voputech.nl een klein bedrijfje wat hele goede spullen heeft. ook met garantieafhandeling waren ze heel schappelijk.
Pagina: 1