Genaaid door Matrox, wat moet ik doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 16:08

Budha

Online ergo sum

Topicstarter
Ik heb een Matrox G400 Marvel. Na anderhalf jaar aankloten heeft Matrox het niet voor elkaar gekregen om een Win2000 driver voor de Marvel te maken :'(
Nu wil ik een nieuwe kaart en iig geen Matrox :( Ik wil graag een kaart met fatsoenlijke 2D/3D kwaliteit, uitmuntende 3D performance en regelmatig driver updates of gewoon drivers die zonder problemen werken. Oh ja, ik kijk graag DVD via mijn pc op de tv. Kwa budget wil ik eigenlijk niet verder gaan dan fl. 700,-.
Ik heb het web afgestruind, maar ik wordt gek van alle reviews, benchmarks en features. Kan iemand mij adviseren wat op dit moment een brute videokaart is die voldoet aan mijn wensen?

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22322

...misschien ooit gehoord van een GF2 GTS/PRO/ULTRA. ga maar zoeken naar de bijbehorende prijzen. succes....

http://www.tweakers.net/pricewatch/16070
http://www.tweakers.net/pricewatch/10794
http://www.tweakers.net/pricewatch/16070
http://www.tweakers.net/pricewatch/13399

als het maar geen powercoler ofzo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dus gewoon een Radeon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 juni 2001 12:18 schreef Wekkel het volgende:
Dus gewoon een Radeon....
LOL, er staat "...uitmuntende 3D performance en regelmatig driver updates of gewoon drivers zonder problemen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heb jij een Radeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...boeie, er staat "...uitmuntende 3D performance en regelmatig driver updates of gewoon drivers zonder problemen..." >>>> dus een geforce2 chipset. bijna elke week een driver update en goeie 3d performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Is het niet zo dat nvidea bijna GEEN drivers released, maar er wel elke week gelekte beta's (dus geen support) beschikbaar komen?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:40
Ik wil niet vervelend doen, maar de G400 Marvel is een G400 kaart met ingebouwde TV-in en TV-out en andere mooie capture mogelijkheden.
Zelf een Asus GF Deluxe versie kan daar niet aan tippen.

Je komt dan al snel uit bij een ATI All-In-Wonder RadeOn kaart.
3D performance is niet uitstekend, maar wel stukken beter dan de G400.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11298

Ik ben het geheel met Wekkel eens...

Koop een ATI Radeon 64 MB DDR ViVo.
Perfecte 2D kwaliteit (doet niet veel onder voor Matrox, als die al onder doet), DVD kwaliteit is zeer goed (ook TV OUT) en ook de 3D performance is meer dan voldoende om de nieuwste spellen te spelen.

Ik heb deze kaart zelf en ben er zeer tevreden over. Ik zat zelf ook te tweifelen tussen een Geforce 2 en een Radeon. Ik koos voor de Radeon vanwege de superieure beeldkwaliteit, en heb er geen spijt van gekregen. Ik gebruik win2k en drivers hiervoor zijn gewoon goed, alles loopt lekker snel...

Kortom: RADEON 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 05-05 21:46
Op maandag 25 juni 2001 13:03 schreef Danfoss het volgende:
Is het niet zo dat nvidea bijna GEEN drivers released, maar er wel elke week gelekte beta's (dus geen support) beschikbaar komen?
NVIDIA btw..

Wat boeit het nu of je een beta hebt draaien zonder support en of een officiel met support..

Hoe vaak gebruik je die support dan ??

Er zijn tich drivers te krijgen, der werkt er altijd wel 1tje goed op je systeem..

En of dat nu toevallig een "beta" is, boeie, als het maar vlot draaid en een beetje stabiel is.

Liever 1 x in de week nieuwe beta dan 1x in de maand officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:38
Op maandag 25 juni 2001 12:30 schreef a_LAN het volgende:

[..]

LOL, er staat "...uitmuntende 3D performance en regelmatig driver updates of gewoon drivers zonder problemen..."
Er staat goede 2d, snelle 3d en regelmatige driver updates. Radeon voldoet hier allemaal aan, Geforce niet. Bovendien is de Radeon sneller dan de GTS in 32 bit (zelf getest)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Op maandag 25 juni 2001 13:16 schreef The Fox het volgende:

[..]

NVIDIA btw..

Wat boeit het nu of je een beta hebt draaien zonder support en of een officiel met support..

Hoe vaak gebruik je die support dan ??

Er zijn tich drivers te krijgen, der werkt er altijd wel 1tje goed op je systeem..

En of dat nu toevallig een "beta" is, boeie, als het maar vlot draaid en een beetje stabiel is.

Liever 1 x in de week nieuwe beta dan 1x in de maand officieel.
Waar heb jij geleefd de afgelopen tijd?
Ati zet zeer regelmatig een nieuwe beta op de website, ja hun eigen website. Niets obscure gelekte drivers de ene keer met een brak inf filetje, de andere keer een crashende setup, maar goed werkende driver sets met werkende installers.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Op maandag 25 juni 2001 13:17 schreef nitenite het volgende:

[..]

Er staat goede 2d, snelle 3d en regelmatige driver updates. Radeon voldoet hier allemaal aan, Geforce niet. Bovendien is de Radeon sneller dan de GTS in 32 bit (zelf getest)
:Z :)

Er staat uitmuntende 3d, niet snelle..

Hij wil gewoon een radeon en gf2/3 in 1, dat zou het beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Op maandag 25 juni 2001 13:20 schreef nitenite het volgende:

[..]

Waar heb jij geleefd de afgelopen tijd?
Ati zet zeer regelmatig een nieuwe beta op de website, ja hun eigen website. Niets obscure gelekte drivers de ene keer met een brak inf filetje, de andere keer een crashende setup, maar goed werkende driver sets met werkende installers.
Das alleen maar beter voor Ati..
Er zullen nog veel mensen zijn die nog steeds geen vertrouwen hebben in Ati, vanwege vroegere driver support e.d.

Dat zal nu denk ik wel veranderd zijn misschien, ze zullen ook wel moeten.

Btw, ik leef gewoon thuis, acher me pc en op me werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Op maandag 25 juni 2001 13:20 schreef nitenite het volgende:

[..]
..de andere keer een crashende setup, maar goed werkende driver sets met werkende installers.
:?
Ik heb nooit een setup en/of installer gezien in de beta drivers van nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuihrm de 2d kwaliteit van een GeForce 2 is echt bedroevend hoor...

Ik zou gaan voor een Radeon, mooie kaarten, doen het goed in 3d en 2d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Laatst online: 10:40
Op maandag 25 juni 2001 13:27 schreef Aikeleer het volgende:
...
Dat is toch alleen bij de GF2MX, de budget kaart ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 juni 2001 13:27 schreef Aikeleer het volgende:

Ik zou gaan voor een Radeon, mooie kaarten, doen het goed in 3d en 2d.
...je zit nu echt te lullen, ik heb zelf een asus v7700dlx, ik kan je zeggen dat mijn 2d gewoon superstrak is. vergeet niet dat ook je monitor een rol speelt als het gaat om 2d kwaliteit. heb er een met 19 inch diamondtron beeldbuis en het is gewoon een uitstekend combinatie. perfect beeld...

de geforceMX heeft wel een slecht 2d kwaliteit, ben laatst bij een kennis geweest die een nieuw systeem had gekocht, er zat een gefroceMX kaart in. echt waardeloos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als het maar geen powercoler ofzo is.
klinkt een tikkeltje snobistisch vind ik zelf. wat is daar mis mee? al die borden zijn toch reference design. en drivers zijn tegenwoordig ook allemaal universeel behalve die van asus geloof ik (goeie reden om GEEN asus te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik heb een GF2MX, en een goede monitor, als ik mijn monitor aansluit op mijn secondary videokaart en een brief tik met word ziet het er prima uit, met mijn GF ziet het er in het midden niet erg scherp uit enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ah
http://www.tweakers.net/reviews/166/
hier zie je een review van de Radeon 32MB vs. de GF 2 GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Op maandag 25 juni 2001 13:33 schreef a_LAN het volgende:

[..]

...je zit nu echt te lullen, ik heb zelf een asus v7700dlx, ik kan je zeggen dat mijn 2d gewoon superstrak is. vergeet niet dat ook je monitor een rol speelt als het gaat om 2d kwaliteit. heb er een met 19 inch diamondtron beeldbuis en het is gewoon een uitstekend combinatie. perfect beeld...

de geforceMX heeft wel een slecht 2d kwaliteit, ben laatst bij een kennis geweest die een nieuw systeem had gekocht, er zat een gefroceMX kaart in. echt waardeloos....
Is goed joh, geloof wat je wil. Laten nu net behoorlijk veel mensen hun GTS verkocht hebben en vervangen door een radeon vanwege de brakke 2d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 16:08

Budha

Online ergo sum

Topicstarter
OK Radeon dus. Klinkt goed. Ik las ergens dat 64MB DDR overdreven is en dat 32MB DDR veel goedkoper is terwijl de prestaties meevallen.
Ik vind dit een beetje eng klinken. Is 32MB echt wel genoeg? Ik wil in september Myst 3: Excile kopen en die moet natuurlijk wel heel soepel kunnen draaien.

Bedankt voor alle reakties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 13:47 schreef Budha het volgende:
OK Radeon dus. Klinkt goed. Ik las ergens dat 64MB DDR overdreven is en dat 32MB DDR veel goedkoper is terwijl de prestaties meevallen.
Ik vind dit een beetje eng klinken. Is 32MB echt wel genoeg? Ik wil in september Myst 3: Excile kopen en die moet natuurlijk wel heel soepel kunnen draaien.

Eeuhrm, volgens mij zit er wel degelijk verschil in, alleen ik weet niet waarin :) , hier lopen aardig wat mensen rond met een Radeon 64MB ViVo (video-in en video-out), dus die kunnen je best wel zeggen wat het verschil is volgens mij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 juni 2001 13:45 schreef nitenite het volgende:

[..]

Is goed joh, geloof wat je wil. Laten nu net behoorlijk veel mensen hun GTS verkocht hebben en vervangen door een radeon vanwege de brakke 2d?
... [ a_LAN ] != [ heleboel mensen ] :) :) . ieder zijn eigen mening/ervaring. SIM-PEL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Hmm
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1927995#1927995
dit is wel interessante informatie om te weten als je een Radeon gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11298

Koop een 64 MB versie.

Is nog ruim onder je budget...

Ik geef toe dat je er momenteel nog niet superveel meerwaarde aan hebt t.o.v. 32 MB, maar er zullen spellen uitkomen waarvoor 64 geen overbodige luxe zal zijn (voor opslag grote textures). Dan baal je wel als je een 32 MB kaartje hebt gekocht en je alsnog een 64 MB kaartje moet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Op maandag 25 juni 2001 13:53 schreef a_LAN het volgende:

[..]

... [ a_LAN ] != [ heleboel mensen ] :) :) . ieder zijn eigen mening/ervaring. SIM-PEL....
Loop dan niet te roepen dat ik uit me nek lul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geen Radeon hebben en dan wel keihard afzeiken op praktische punten... dat vind ik wel gedurfd.

Ik heb geen last van slechte driversupport van Ati voor de Radeon, alles werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:03
m'n pa heeft die marvel ook.

onder win98 draait hij perfect :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 12:01
Die kut2D van een Geforce valt echt wel mee hoor. IK heb veel kaarten gezien, waarvan ik nu ff een lijst maak:

1. Matrox G450 (niet gezien)
2. Matrox G400 (wel gezien)
3. Viper2 (heb ik)
4. Geforce (zowel een Asus, hercules als Sparkle gezien, vallen niet tegen
5. 3dfx (Banshee gezien)

Verder nog de Savage4 en de Kyro2, waarbij de Kyro2 nogal slecht is voor z'n geld. (ongeveer evenslecht als die Savage4, zeer donker maar net iets scherper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Het "nadeel" van een Gf2 en in iets mindere mate een Gf3 in 2d zie je niet zo goed op res. beneden de 1600x1200.

Laat jij maar een een Geforce kaart op 1600x1200@100Hz draaien, dan ziet het er niet echt strak/scherp uit.

Ik weet niet hoe een andere kaart hier mee omgaan.
Voor mij is snelheid het belangrijkste, en 1600x1200 in windows draai ik toch niet, spellen wel, maar daar zie je de onscherpte etc. lang niet zo snel dan in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Op maandag 25 juni 2001 13:47 schreef Budha het volgende:

Met name van belang is de grootte van je monitor. Heb je een fijne 19" staan koop dan zeker een 64 MB DDR. Heeft een betere performance. Kun je trouwens zowiezo wel doen als ik naar je budget kijk. Waarom zou je dan niet de beste van de twee kiezen als ze binnen je budget vallen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 12:01
Op maandag 25 juni 2001 14:30 schreef The Fox het volgende:
Het "nadeel" van een Gf2 en in iets mindere mate een Gf3 in 2d zie je niet zo goed op res. beneden de 1600x1200.

Laat jij maar een een Geforce kaart op 1600x1200@100Hz draaien, dan ziet het er niet echt strak/scherp uit.

Ik weet niet hoe een andere kaart hier mee omgaan.
Voor mij is snelheid het belangrijkste, en 1600x1200 in windows draai ik toch niet, spellen wel, maar daar zie je de onscherpte etc. lang niet zo snel dan in Windows.
Kyro2 zie je het verschil al als ie nog aan't opstarten is. Heel donkere textmodus, en dan komt windows ook nog es...

Gelukkig hebben de drivers gamma settings :)

Savage4 is alleen wazig boven de 800x600.

Aangezien mijn beeldscherm niet fatsoenlijk hoger dan 1024x768 kan, wil ik nix zeggen over 1600x1200. Daar kan het echt heel anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Op maandag 25 juni 2001 13:39 schreef smvs het volgende:

[..]

klinkt een tikkeltje snobistisch vind ik zelf. wat is daar mis mee? al die borden zijn toch reference design. en drivers zijn tegenwoordig ook allemaal universeel behalve die van asus geloof ik (goeie reden om GEEN asus te kopen)
Hiero asus, en die draait ook gewoon met elsa drivers, alleen als je een deluxe versie hebt wordt het anders , maar dat is uiteraard logisch ;) Dus asus is gewoon OK :Y)

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20135

Op maandag 25 juni 2001 13:39 schreef smvs het volgende:

[..]

wtf is er mis met asus werkt perfect met 12.41 en nu heb ik 12.90 detanator van nvideo zelf werkt 100 % goed ik heb een 3d mark 2001 score van 3014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Asus gaat gewoon niet mee in al die beta driver haussé. Waarschijnlijk zit er niet genoeg verbetering in de beta's voor Asus om er een nieuwe Asus driver van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24127

Las ik ergens dat er geen GeForce is, die kan tippen aan een TV-IN en TV-OUT ?

Wat d8 je van een Gainward CardExpert Geforce 2MX Twinview VIVO met 32 Mb ?

graag gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Matrox geeft inmiddels zelf ook toe dit niet voor elkaar te krijgen..
To our Marvel G-200, Marvel G-400 Marvel, and RR-G customers:
We regret to inform you that Matrox is cancelling all MJPEG support under Win2K. Although this product was only intended for use under Windows 98, we did decide to take on the challenging task of supporting Hardware MJPEG under Win2K.

After months of development work, we have come to the conclusion that it will not be possible to offer any stable support for MJPEG under Win 2K due to the complexity of the MJPEG format and the OS itself, and thus we have abandoned the effort. Matrox will provide a suite of display drivers and video tools supporting TV tuning, 2D, 3D,
DualHead and DVD.

The capture portion for Windows2000 video tools will be the following:

- Marvel G400 will have YUY2 and RGB capabilities.
- RRG and Marvel G200 will have RGB capabilities.

The capture and editing portion will be accessed by 3rd party applications such as Ulead MSpro and Video Studio, however Matrox will not provide technical support for these applications.

As always, clients are more than welcome to post any problems they may have with our vidcap driver and have their fellow clients help them.

Due to the accesibility of YUY2, clients can now capture in Mpeg and vcd format directly which removed the need to convert mjpeg files into mpeg format.

In order to finalize RGB and YUY2 stability with third party video applications, this may take upto 3 weeks for the driver release.

Please note that the eTV series of products are not affected by this decisio
Wat wel weer netjes is, is dat ze je niet laten barsten, maar tot een tussenoplossing proberen te komen:
For Matrox Hardware MJPEG users with Windows 2000 (Marvel G200, Marvel G400 TV, Rainbow Runner G).
As you may know, Matrox recently advised its customers that our internal efforts to provide software support for MJPEG under Windows 2000 have been curtailed due to technical difficulties experienced. While the MJPEG products were clearly sold as only supporting Windows 98 and Windows 95, we have received much feedback from customers who have upgraded to Windows 2000 and are now unable to utilize the Hardware MJPEG capabilities of their card. In an effort to offer some relief to such affected customers, Matrox is putting together a limited-time rebate program for various hardware and software products worth a total value of US $475.

This rebate program is an instant* discount from list price offer available for the following products on Matrox's and Ulead's online store

Product Name-> Discount*-> List Price**

Matrox RT 2500-> -US $125.00-> US $999.00

Matrox Marvel G450 eTV-> -US $ 50.00-> US $230.00

Ulead MediaStudio Pro 6.0-> -US $250.00-> US $495.00

Ulead VideoStudio 5.0-> -US $25.00-> US $89.95***

Ulead VideoStudio 5.0 DVD-> -US $25.00-> US $129.95***

* No mail-in rebates required
** Taxes, custom duties, shipping and handling extra
*** Note that the list price is further discounted by US $ 10.00 if the product is Downloaded instead of shipped. Ulead offer only available at Ulead's North American website but overseas shipping is allowed.

Please note that these discounts are only available to qualified customers, as determined by Matrox. Products offered through this program will not resolve your product's lack of MJPEG support under Windows 2000, but are intended to provide various alternatives at discounted prices.

Further details regarding this offer including specifics on eligibility and fulfillment will be disclosed shortly.
Bron: http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum5/HTML/000097.html
Pagina: 1