Ik heb al een paar keren aan Telenet gevraagd wat de status is van IPv6 voor particulieren en telkens weer werd verwezen naar de AIO router/modems en dat het voor mensen met modem-only er wel eens komt. We spreken hier over een aantal jaren, van begin 2014 tot nu dus met wat heen en weer getwitter.
Ik wou vandaag mijn IPv4 checken om te kijken of m'n afraid.org entry nog wel courant was (en na 9 maanden is dat nog altijd zo). Toen ik naar een "what is my ip" site ging toonde dit echter een IPv6 adres in plaats van een IPv4.
Ik heb dit bevestigd via andere sites en gekeken naar deze range en het blijkt inderdaad van Telenet te zijn:
2a02:1812:: - 2a02:1812:7fff:ffff:ffff:ffff:ffff:ffff
Goed nieuws dus voor de mensen die een modem-only setup hebben. We kunnen eindelijk aan de slag met IPv6.
Voor wie de nodige informatie wil hebben ivm router instellingen:
Asus RT-N66U
Ik wou vandaag mijn IPv4 checken om te kijken of m'n afraid.org entry nog wel courant was (en na 9 maanden is dat nog altijd zo). Toen ik naar een "what is my ip" site ging toonde dit echter een IPv6 adres in plaats van een IPv4.
Ik heb dit bevestigd via andere sites en gekeken naar deze range en het blijkt inderdaad van Telenet te zijn:
2a02:1812:: - 2a02:1812:7fff:ffff:ffff:ffff:ffff:ffff
Goed nieuws dus voor de mensen die een modem-only setup hebben. We kunnen eindelijk aan de slag met IPv6.
Voor wie de nodige informatie wil hebben ivm router instellingen:
Asus RT-N66U
- Connection type
- Native
- DHCP-PD
- Enabled
- LAN Prefix Length
- 56
- Auto configuration
- Stateless
- Connect to DNS server automatically
- Enabled