Windows 10 AC Ryan PV-73100 HD1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515734

Topicstarter
Sinds ik naar van Windows 7 naar Windows 10 ben geupdate kan ik 1 (AC Ryan ACR-PV73100) van mijn 2 mediaspelers niet meer in mijn netwerk zien. De andere (Med8ER 500 x2) wel. Deze was na de update weer automatisch zichtbaar. Dit beteket ook dat ik mijn gedeelde mappen met de AC Ryan niet meer kan bereiken. Geeft na invullen Naam en password LOGIN MISLUKT. Komt dit omdat de AC Ryan te oud is?
Vanalles al geprobeerd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:42
is de werkgroep ook veranderd? even kijken of alle shares goed zijn meegekomen, en dat de ACR voldoende rechten heeft om daar in te kunnen neuzen. Delen met iedereen aanzetten dus. ik moest het delen ook opnieuw doen, had het zelfde probleem

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De AC Ryan is geheel niet meer zichtbaar in Netwerk (windos 10 Verkenner). De Mede8er wel. Met de Mede8er is alles mogelijk zoals vanouds.

Topicstarter
Delen is goed. De andere mediaspeler ziet de gedeelde mappen wel. Ook mijn laptop (ook windows 10 computer) ziet de gedeelde mappen. Zo ook mijn android telefoon ziet de gedeelde mappen. Delen staat dus goed naar mijn inziens.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 12:59

DeTeraarist

#Boots2Asses

Bij je netwerkinstellingen instellen dat je gebruik wilt maken van de oude encryptie. Dat was genoeg voor m'n HD-Mini.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je maar waar kan ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Bij de netwerkinstellingen en dan iets van geavanceerd delen. In het engels is het Advanced sharing settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:40
DeTeraarist schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:50:
Bij de netwerkinstellingen en dan iets van geavanceerd delen. In het engels is het Advanced sharing settings.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik zie die optie geheel niet staan?
Of bedoel je de optie van 40 of 56 bits versleuteling? die werkt helaas niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Arjantje72 op 04-09-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De optie 40/56 bits heb ik ook geprobeerd en werkt inderdaad niet. Op internet is verder ook niets te vinden. En de optie van oudere versleuteling kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Owh wacht, je kan wel proberen in te loggen?
Waar log je mee in? Een lokaal account of een Microsoft account? Indien met een Microsoft account, dan kun je inloggen met het lokale account wat Microsoft voor je aanmaakt. Bij mij zijn dat de eerste 5 letters van m'n Microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Bij mij staat delen met wachtwoord uit, maar toch wordt er om gevraagd door de AcRyan.
De eerste 5 letters werkt ook niet helaas.

Sorry voor dat ik deze topic "kaap" maar volgens mij hebben we hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik log in met lokaal account. Het vreemde is dat my med8er wel prima werkt en zichtbaar is op mijn windows 10 machine. Maar de AC ryan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie nu dat ik vanuit mijn AC ryan de harde schijf van de Med8ER kan benaderen en films kan streamen die op de Med8ER harde schijf staan. Het probleem moet lijkt me echt in Windows 10 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik kom er ook niet meer uit.
Andere computers(Windows 7) in mijn netwerk kunnen zonder problemen mijn bestanden benaderen op mijn pc met W10.
Mijn AcRyan vraagt elke keer om inloggegevens...

Topicstarter
Dat de AC Ryan om de inlog gegevens vraagt is niet zo'n probleem. Maar als ik deze dan invul blijft het "Inlog Mislukt". Misschien is het een bug in Windows 10? En wordt deze misschien nog opgelost met een update. Wat ik verder vreemd vind is dat op het internet verder niets te vinden is. Er moeten toch meer mensen op de wereld zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Anoniem: 515734 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:18:
Dat de AC Ryan om de inlog gegevens vraagt is niet zo'n probleem. Maar als ik deze dan invul blijft het "Inlog Mislukt". Misschien is het een bug in Windows 10? En wordt deze misschien nog opgelost met een update. Wat ik verder vreemd vind is dat op het internet verder niets te vinden is. Er moeten toch meer mensen op de wereld zijn met dit probleem.
Is het jou inmiddels gelukt? Bij mij nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjantje72 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:54:
[...]

Is het jou inmiddels gelukt? Bij mij nog steeds niet.
Nee, ik weet niet meer wat ik nog moet proberen om het aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
En AcRyan Europe is failliet, dus daar hoef je ook geen oplossing van te verwachten.
Echt balen.
En terug gaan naar W7 Is ook weer zoiets.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjantje72 op 02-10-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb maar een NAS gekocht. Nu kan de AC-Ryan weer inloggen en streamen. Maar dan vanaf de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Anoniem: 515734 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:53:
Ik heb maar een NAS gekocht. Nu kan de AC-Ryan weer inloggen en streamen. Maar dan vanaf de NAS.
Dus je logt in via Je NAS of kijk je via je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor een ieder die het zelfde probleem tegenkomt ....

Ga naar Netwerkcentrum - Geavanceerde instellingen voor delen

Onderste optie : Verbindingen met thuisgroep
Kies daar voor gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken.

De eerste optie ( windows laten bepalen ) heeft een hogere encryptie, die oudere of eenvoudigere apparaten niet 'begrijpen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, log in op de NAS en kijk via de NAS.

Verder ga ik nog de optie/oplossing van FreahMaker proberen om het op te lossen maar volgens mij al geprobeerd. Gewoon om te kijken of ik het toch opgelost krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712131

Hoi ik had het zelfde probleem.
Ik heb op een windows 7 computer de snelkoppeling op mijn bureaublad gekopieerd naar het bureaublad van mijn andere windows 10 computer. Hierna ziet hij hem wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 68744

Ook ik liep tegen dit probleem aan toen ik overstapte op Windows 10. Ik kon nergens een oplossing vinden om de Ryan onder Windows 10 te laten werken. Na lang zoeken vond ik op een eerdere site uit 2012 de oplossing voor destijds hetzelfde probleem onder Windows 8 (en Windows 8.1). Ik heb zelf nooit met Windows 8 of 8.1 gewerkt, dus ik kende dat probleem niet. Maar uiteindelijk bleek die tip voor destijds dus Windows 8/ 8.1 werkte, in mijn geval (en in twee andere gevallen van vrienden van mij) wel te werken en nu heb ik dus de AC Ryan ACR-PV73100 probleemloos werkend onder Windows 10.
De truc in mijn geval is om alle instellingen van Windows 7 ook in Windows 10 in te stellen, dus alle netwerkinstellingen, de instellingen om mappen te delen en de registertweaks.
Hierna moet je in het register nog een extra "tweak" uitvoeren en dat is dat je bij de registersleutel: "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters" bij het veld "NullSessionPipes" een waarde in moet geven. Hier staat namelijk standaard GEEN waarde ingevoerd, maar als je "1" invoert, en daarna het register weer sluit en Windows opnieuw opstart, zou de Ryan gewoon moeten werken onder Windows 10. In mijn geval werkt ie in ieder geval prima, en ik heb inmiddels al een aantal malen op verschillende computers deze instellingen en tweaks toegepast en het werkt perfect.
Hopelijk hebben jullie allemaal hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Thanx dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik zit eveneens in WIndows 10 met hetzelfde probleem. Ook de tips van Symjack werken bij mij niet...

Kan iemand mij stap-voor stap aangeven wat ik allemaal moet instellen om vanaf mijn POHD2 toegang te krijgen tot mijn gedeelde mappen? Ik heb alles gedaan van wat ik me maar kan bedenken....alle settings ingesteld zoals ze ook in WIndows 7 stonden. Met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld, en heb gebruiker op "iedereen" ingesteld.

En nog steeds blijft hij vragen om een netwerkID en een wachtwoord of hij geeft een login fail.

• depoedel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-05 12:44
Mijn ervaringen:
- de PlayonHD werkt gewoon onder Windows 10 maar.....
- dit geldt voor INTERNE schijven want:
voor USB externe schijven werkt het op sommige PC (o.a. mijn Medion) wel, maar bijvoorbeeld niet op mijn HP Pavilion. Dit heeft m.i. te maken met de wijze waarop de fabrikant zijn USB drivers programmeert (bijv. USBSTOR) en hiernij aansluit bij de architectuur van W10. Je kunt hier weinig anders aan doen dan een grote interne (extra) drive te monteren en daar de data op te zetten. Het was mij al eerder opgevallen dat de PC de video t.o.v. de interne- en externe usb-disks anders behandelde want intro's van bijv. QoQ met flitsende beelden werkte wel op de interne disk maar liepen vast als de bestanden op de USD-disk stonden. Waar het aan ligt weet ik niet, maar na dagen testen leg ik me bij dit gegeven neer. En, ach een 3Tb drive kost nog geen € 100.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunchas3r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Bedankt Symjack, dit heeft het voor mij opgelost onder Windows 10 met AC Ryan Playon HD Mini2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbie303
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-04 14:22
Anoniem: 68744 schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:55:
Ook ik liep tegen dit probleem aan toen ik overstapte op Windows 10. "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters" bij het veld "NullSessionPipes" een waarde in moet geven. Hier staat namelijk standaard GEEN waarde ingevoerd, maar als je "1" invoert, en daarna het register weer sluit en Windows opnieuw opstart, zou de Ryan gewoon moeten werken onder Windows 10.
Thanks ! Nu kan mijn Acryan Playon de W10 shares weer zien ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

UPDATE:
De ACRyan PlayOn kon na enige dagen de W10 shares toch weer niet zien.
Ik heb nu een betere truk uitgevoerd:
In mijn router heb ik een USB stick gedaan, die stick heb ik geshared op het netwerk.
Mijn router (asus AC68U) wordt dan vervolgens automatisch de master browser. (master browser houd de shares bij op het netwerk)
Met Lanscan kun je kijken welke computer op je netwerk de master browser is.
https://scottiestech.info/downloads/

[ Voor 27% gewijzigd door robbie303 op 13-09-2017 21:45 ]

Pagina: 1