Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Topicstarter
Doogee F3 & F3 Pro

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cs3DL3321CnW57dcbqkMmCyn/full.jpg
OSAndroid 5.1 (Lollipop)
Dimensies143, 69.5, 6.8 mm (hxwxd), 170gram
Display5 inches diagonal 720 x 1280 HD, 294 ppi, 2.5D OGS Corning Gorilla Glass 3
CPU/GPUMediatek MT6753 1.3GHz octa-core / Mali-T720
RAM2 GB (3 GB voor de Pro
ROM16 GB
KaartslotJa (MicroSD)
AccuLithium-ion 2200 mAh, niet verwijderbaar
Back Camera13MP Samsung ISOCELL met Dual LED flash, f/2.2[/small]
Front Camera5 MP
Video Opname & Afspelen720p HD video (front and rear) Opname 30 fps (MPEG4, H.264)
Afspelen 30 fps (MPEG4, H.263, H.264, VP8)
DataWIFI 802.11 b/g/n/ac, GPS, A-GPS, Bluetooth 4.0, microUSB, 3.5 mm headset jack
NetwerkGSM Model: GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSPA+
BandGSM 850/900/1800/1900 - WCDMA 900/2100 - FDD-LTE Band 1/3/7/8/20
Prijs$149,99 (F3), $169,99 (F3 Pro)
Verkrijgbaar bij oa.Gearbest, Everbuying

De Doogee F3 en F3 Pro is een nieuwe generatie van Doogee waarin ze het een stuk serieuzer willen aanpakken.
De F3 heeft een LG 2.5D display met Corning Gorilla Glass 3 en een resolutie van 720x1280. Voor de body van de telefoon gebruikt Doogee een CNC alloy frame en verschillende backcovers waar onder bamboo en hout. Deze backcovers zijn gemaakt van tempered glass dus flexibel maar toch stevig.
Voor de camera gebruiken ze een Samsung ISOCELL sensor die op 13MP (niet geintrapoleerd) foto's maakt. Deze camera staat vooral bekend om zijn snelle autofocus.
De F3 heeft verder een 64bits octacore Mediatek processor aan boord, gekoppeld aan 2 of 3GB geheugen en 16GB opslag. Deze opslag is uitbreidbaar via microSD tot een max van 64GB.
Verder ondersteund de F3 voice-print, waarmee je de telefoon kunt unlocken, smart gestures (zoals tap to wake) en 3vinger screenshot etc.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kk4YrqGUSxQqDochWHvHTxth/full.jpg

F3
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/D6RcYBMeHJkAWAefsZtDMryH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hnU7421ggVRy5RhjtQYP2JuL/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mwJg6cnSLGXZahD2xcmxAhVj/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fn1tqv6jTViFnAqHQ12vt9kd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WcTgnKIhSBU2KV0uCGC4DuZh/thumb.jpg

Link: Doogee official site

[ Voor 8% gewijzigd door Kenzi op 11-08-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Leverbaar vanaf 25 augustus overigens.

Even afwachten waar dan concessies zijn gedaan, want zo'n toestel voor zo'n lage prijs, dat kan zelfs de Jiayu S3 niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:37
Anoniem: 16697 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:20:
Even afwachten waar dan concessies zijn gedaan, want zo'n toestel voor zo'n lage prijs, dat kan zelfs de Jiayu S3 niet!
De S3 heeft dan ook een snellere processor, een beter scherm, NFC en een aanzienlijk betere accu. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ASW1 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:17:
[...]
De S3 heeft dan ook een snellere processor, een beter scherm, NFC en een aanzienlijk betere accu. 8)7
Maar ook een kleiner scherm dus accu en scherm kunnen ook wat minder.

We gaan het zien. De Dg900 met ook ingebouwde accu waren geen kwalitatieve toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Geen enkele Doogee was kwalitatief voldoende vooralsnog.
Verder is deze telefoon specswize gezien, duurder dan de Jiayu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Topicstarter
Momus schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:10:
Geen enkele Doogee was kwalitatief voldoende vooralsnog.
Verder is deze telefoon specswize gezien, duurder dan de Jiayu.
De Y100 Pro zit toch wel redelijk goed in elkaar. Eerdere modellen waren inderdaad soms niet helemaal top.
En specwijze gezien duurder dan de Jiayu?
Het zijn compleet andere telefoons, hoe ga je dat vergelijken?
5,0" tov. 5,5", andere SoC, ander display, 5.1 tov 4.4, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 23:37
Kenzi schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:16:
[...]
Het zijn compleet andere telefoons, hoe ga je dat vergelijken?
Dat.
Ik begrijp niet waarom iemand met die vergelijking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 23-04 08:45
Ik heb enkele dagen geleden een pre-order gedaan van de F3 Pro (Ebony). Hoop hem eind september binnen te hebben.

Ik kwam nog wat promo tegen:
http://www.androidheadlin...ges-and-promo-videos.html

Update:
Vandaag gehoord dat ik bij deze pre-order (http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_218591.html - aangenomen dat dit de Ebony versie was) dat de Ebony back cover niet inbegrepen zit en apart besteld moet worden. Maar geen idee waar ik die covers los kan bestellen, hoe ik deze zou kunnen installeren en ben nu heel benieuwd wat er met 'Colormix' en 'Yellow' bedoeld wordt.....en wat ik van deze telefoon zonder cover kan verwachten.

Update 2:
Bovenstaande Update bleek een ,isverstand te zijn door miscommunicatie.

[ Voor 51% gewijzigd door FJP84 op 20-08-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 08:11
Ik heb net een Doogee F3 Pro besteld bij geekbuying totaal $164.78 met DHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Topicstarter
FJP84 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:43:
Ik heb enkele dagen geleden een pre-order gedaan van de F3 Pro (Ebony). Hoop hem eind september binnen te hebben.

Ik kwam nog wat promo tegen:
http://www.androidheadlin...ges-and-promo-videos.html

Update:
Vandaag gehoord dat ik bij deze pre-order (http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_218591.html - aangenomen dat dit de Ebony versie was) dat de Ebony back cover niet inbegrepen zit en apart besteld moet worden. Maar geen idee waar ik die covers los kan bestellen, hoe ik deze zou kunnen installeren en ben nu heel benieuwd wat er met 'Colormix' en 'Yellow' bedoeld wordt.....en wat ik van deze telefoon zonder cover kan verwachten.

Update 2:
Bovenstaande Update bleek een ,isverstand te zijn door miscommunicatie.
Er zijn (nog) geen losse covers. In feite zijn er 3 verschillende modellen. De 'standaard' F3 (2GB), de F3 Pro (3GB) en de F3 Pro (3GB) met ebony / bamboo backcover. Elk heeft een aparte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Kenzi schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:43:
[...]

Er zijn (nog) geen losse covers. In feite zijn er 3 verschillende modellen. De 'standaard' F3 (2GB), de F3 Pro (3GB) en de F3 Pro (3GB) met ebony / bamboo backcover. Elk heeft een aparte prijs.
Bedankt, ik hoop dus dat ik de ebony in goed orde ontvang. Ik was verward door onderstaand 'Product Discussion' op Gearbest:

Question: does this colormix version comes with ebony and bamboo backcover?
Reply:The phone does not come with ebony and bamboo backcover.

Daarna was mijn vraag aan Gearbest:

Question: Hi, If Ebony back cover is not included, even though it does as seen on the picture, how will the Colormix look exactly. Can ebony cover be purchased at Gearbest?
Reply: The back cover and the phone are fixed for the phones in Colormix and Yelllow color.The phone comes with the cover.

Hoewel de communicatie prima is, geven ze wel vaker tegenstrijdige antwoorden. Zoals ook het al dan niet kunnen gebruiken van dual sim én sd-card.

Ik wacht gewoon af, sowieso lijkt het me een prima telefoontje. Hopelijk connect hij ook goed met mijn carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:39

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heeft iemand hem al binnen? Ben benieuwd naar ervaringen.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11-2023
het toestel is nog niet leverbaar. Op dit moment staat hij gepland op 3 september voor de witte of zwarte versie en volgens mij 9 september voor de bamboe versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Dank je wel. Dat wist ik niet. Ben wel heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 19:18

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Net toch maar de zwarte besteld bij gearbest met couponcode MID15SALE voor 14$ extragraties minderbetalen :D

Standaard shipment totaal dus 146$, zien wel wanneer die binnen is en deel mijn ervaringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Ziet er goed uit :)

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
Iemand al ervaringen met dit toestel?

[ Voor 86% gewijzigd door voil op 03-09-2015 10:48 ]

• vipinholland
voil schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:47:
Iemand al ervaringen met dit toestel?
dat is (zoals eerder al gezegd) nog niet mogelijk. Het toestel is vanaf vandaag verkrijgbaar in China...echter voordat het eerste exemplaar Nederlands bereikt, dien je dus nog wel even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Laatst online: 19-02 22:15

RRRobert

Fokker in ruste

Heel benieuwd naar de eerste echte reviews. Doogee stond niet altijd bekend om z'n bouwkwaliteit, maar wat ik begreep vanuit de verschillende previews, is dat ze het met de F3 toch over een andere boeg willen gaan gooien.

Ik had zelf eerst de iOcean X9 in gedachten om m'n Elephone P3000S te vervangen, maar door de vele problemen die her en der gemeld worden, lijkt het er op dat deze telefoon volledig van de markt is terug getrokken. Een andere killer flagship waaromheen het al een maand angstvallig stil is, is de Bluboo Xtouch. Jammer, want die specs zijn echt zéér veelbelovend.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• vipinholland
Het is allemaal wat vaag betreffende de F3. Volgens mij zijn er nog steeds geen toestellen geleverd.
De zogenaamde reviews op Chinese sites zijn puur de marketingspraatjes van de fabrikant en niet geschreven door iemand die daadwerkelijk het toestel in handen heeft gehad.

Had van de week iemand van dealextreme(eu depot)via de chat gesproken. Het toestel zou op voorraad zijn. Maar volgens mij was dit onzin!

• FJP84
vipinholland schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:43:
Het is allemaal wat vaag betreffende de F3. Volgens mij zijn er nog steeds geen toestellen geleverd.
De zogenaamde reviews op Chinese sites zijn puur de marketingspraatjes van de fabrikant en niet geschreven door iemand die daadwerkelijk het toestel in handen heeft gehad.

Had van de week iemand van dealextreme(eu depot)via de chat gesproken. Het toestel zou op voorraad zijn. Maar volgens mij was dit onzin!
Dat denk ik ook. Bij Gearbest hebben ze zojuist de expected Shipment Date verschoven van 10 september naar 20 september. Ik heb opzich geen haast, maar het de betaling is al verwerkt en zou opzich wel meer dan lucht willen voor die €150,00 :P.

Ik denk dat ik het deze maand nog maar even aanzie, maar wel alvast naar alternatieven ga kijken. Al blijft die houten (ebben) variant een mooi toestel. Service bij Gearbest is wel prima. Ik kan nog wachten, andere Smartphone kiezen of volledige refund krijgen.

Eerder heb ik een prima refund gehad bij 'white spots' op een scherm, dus dat vetrouw ik verder wel.

Time will tell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 696156

Goede dag,

Ik zit op het moment in China, Ik probeer al 2 weken de ebony te pakken te krijgen. Van alle leveranciers hier krijg ik te horen dat de telefoon pas na half september uitkomt 8)7 . Ben wel benieuwd of iemand van jullie hem al heeft?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nee. Niemand heeft hem. Op zijn vroegst wordt ie pas 20 september verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is het nieuws van enige dagen geleden:
Get the latest news today, because the factory lack of parts, so it may coming 15th. Sep

Maw; niets is zeker en 20/9 klinkt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland
ze blijven maar uitstellen...het vervelende is als ze straks ineens toestellen gaan leveren met hele andere specs ivm niet op voorraad hebben van juiste hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
vipinholland schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:58:
ze blijven maar uitstellen...het vervelende is als ze straks ineens toestellen gaan leveren met hele andere specs ivm niet op voorraad hebben van juiste hardware...
Ik heb gehoord dat Doogee daar wel een handje van heeft. Heb toch een keer de gok gewaagd, omdat ik naast de specs toch ook wel een van de mooiere telefoons vind.

Een Nederlandse Doogee webshop gaf aan deze telefoon (black cover) eind september voorradig te hebben.

Hopen maar dat het wachten dit jaar nog wordt beloond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik zou de verwachtingen wel wat temperen. Het is en blijft een Doogee die je besteld hebt en met zulke verwachtingen kan hij dan alleen maar tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Momus schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:56:
Ik zou de verwachtingen wel wat temperen. Het is en blijft een Doogee die je besteld hebt en met zulke verwachtingen kan hij dan alleen maar tegenvallen.
En het zoeken naar een alternatief is begonnen :-)

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
Banggood geeft aan dat ze telkens niets van Doogee horen. En zijn erg relaxed om eventueel te refunden.

Op het chinese telefoonforum hier op tweakers heeft iemand de bamboo versie binnen van Deal extreme. De Soc draait op 1.3 Ghz. Verder is ie wel te spreken over de bouwkwaliteit.

Verder het volgende filmpje:
YouTube: - UNBOXING AND TEST - CHINESE SMARTPHONE DOOGEE F3 PRO ANDROID 5.1

oh... en natuurlijk de kakkend zure testomgeving van Doogee... Ze hebben in ieder geval mooie bordjes boven de 'test areas' hangen...

YouTube: Test in DOOGEE factory

[ Voor 20% gewijzigd door Shoarma1998 op 17-09-2015 20:31 ]

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:33
Ik heb dinsdag deze mail gehad van DX:

We regret to inform you that the shipping date of item SKU 400543 from your order ... has to be put off due to great demand. It is expected to restock until September 25, 2015. Here’s two solutions for you:

1. Ship the item when it's available and get $5 DX store credits as compensation (The store credits will be added to your DX account within 3 working days after we receive your feedback)

2. Cancel the item and refund (Refund will be issued within 7 working days after we receive your feedback)

Ik heb toch maar besloten om tot 25 sept te wachten. Helaas is vandaag mijn telefoon overleden, dus voor tijdelijk een oude zoeken. (lekker rustig zonder telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoboy_84
  • Laatst online: 04-04 10:23
Flupke123 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:57:
Ik heb dinsdag deze mail gehad van DX:

We regret to inform you that the shipping date of item SKU 400543 from your order ... has to be put off due to great demand. It is expected to restock until September 25, 2015. Here’s two solutions for you:

1. Ship the item when it's available and get $5 DX store credits as compensation (The store credits will be added to your DX account within 3 working days after we receive your feedback)

2. Cancel the item and refund (Refund will be issued within 7 working days after we receive your feedback)

Ik heb toch maar besloten om tot 25 sept te wachten. Helaas is vandaag mijn telefoon overleden, dus voor tijdelijk een oude zoeken. (lekker rustig zonder telefoon)
Bovenstaande heb ik ook gehad toen ik een X5 wilde bestellen, werd zelfs na 11 oktober dat hij geshipped word. Order maar gecancelled, duurt me te lang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Shoarma1998 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:14:
Banggood geeft aan dat ze telkens niets van Doogee horen. En zijn erg relaxed om eventueel te refunden.

Op het chinese telefoonforum hier op tweakers heeft iemand de bamboo versie binnen van Deal extreme. De Soc draait op 1.3 Ghz. Verder is ie wel te spreken over de bouwkwaliteit.

Verder het volgende filmpje:
YouTube: - UNBOXING AND TEST - CHINESE SMARTPHONE DOOGEE F3 PRO ANDROID 5.1

oh... en natuurlijk de kakkend zure testomgeving van Doogee... Ze hebben in ieder geval mooie bordjes boven de 'test areas' hangen...

YouTube: Test in DOOGEE factory
Binnenkort verschijnt volgens mij een eerste review, die wacht ik sowieso af, maar de eerste indruk is wel positief volgens mij. Ik was vrij snel met de pre-order bij Gearbest. Dus als ze aan First Order, First shipment doen dan heb ik goede hoop hem in oktober te ontvangen. Eerst maar eens kijken of ze de shipment niet nog een keer wijzigen ;) .

Update
Wederom uitstel van verzending....nu is de verwachting na 30-09-2015. :O

[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 21-09-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 21:32
Ik heb ook interesse in de Doogee 3F Pro. Op aliexpress.com hebben diverse aanbieders hem op voorraad als je de tekst mag geloven. Wat denken jullie? Is dat om kopers binnen te halen en dan te horen dat de levertijd ontzettend lang Is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Kitser schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:12:
Ik heb ook interesse in de Doogee 3F Pro. Op aliexpress.com hebben diverse aanbieders hem op voorraad als je de tekst mag geloven. Wat denken jullie? Is dat om kopers binnen te halen en dan te horen dat de levertijd ontzettend lang Is?
Ik heb bij wat verkopers navraag gedaan voor variant met houten cover. Nog niemand heeft hem, maar wordt wel nu komende week verwacht. Of dat ook zo is, is de vraag, maar ik houd het in de gaten. Ik heb besloten nog gewoon te wachten totdat mijn pre-order bij Gearbest verzonden wordt, maar hoop wel dat men een keer realistische indicatie af kan geve. I.p.v.het continu wijzigen van de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Op AliExpress staan de witte in voorraad. Met een foto van de voorraad. Dat kan dus best kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik wil graag de zwarte. Heb een aantal aanbieders een bericht gestuurd. Dus ff afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De witte variant is momenteel inderdaad de enige leverbare. Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Bij welke shop is de witte op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Zojuist van Gearbest de opties gekregen om een alternatief te zoeken of de order te cancelen in ruil voor tegoed op mijn GB wallet. Ik kan geen waardig alternatief vinden qua specs en design en ik cancel alleen als ik het geld op mijn creditcard terug krijg. Ik hoor wel wat mogelijk, zo niet dan wordt het denk ik geduld hebben. Ik zal de bank/paypal ook eens vragen wat mogelijk is qua terugtrekken van betaling.

• Tedje60
  • Laatst online: 07-04 22:09
Zie bij AliExpress dat de witte op LTE geen B8/900 mhz ondersteund. Kan het zijn dat deze andere hardware heeft? Vreemd... Wil nl T-mobile gebruiken ivm LTE B8 :(

• Tedje60
Oh ja, heb een bestelling uitstaan bij LightInTheBox, gaat dit goed komen ? Iemand hier ervaring mee?

• Momus
Tedje60 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:51:
Zie bij AliExpress dat de witte op LTE geen B8/900 mhz ondersteund. Kan het zijn dat deze andere hardware heeft? Vreemd... Wil nl T-mobile gebruiken ivm LTE B8 :(
Geen enkele Doogee F3 pro heeft ondersteuning voor de 900mHz LTE band.
Sowieso zijn dat maar heel weinig toestellen.

• Tedje60
Dit geven diverse leveranciers wel aan, zie de LightInTheBox Doogee F3 pro. Ik heb met name daarom dit toestel in een preorder gezet. Annuleren maar denk ik, nu zien hoe het met terugbetalen gaat.

• Momus
De officiële site van Doogee geeft dit ook aan inderdaad.
Dan heeft die witte dat ook... Maar goed, zo noodzakelijk is die nou ook weer niet.

• Tedje60
Dan zal het wel kloppen, T-mobile rolt de 900 mhz uit, ik denk dat deze frequentie dan voordelen biedt zeker binnenshuis. Meeste Chinezen hebben geen ondersteuning op die band.
Overigens al iets bekend over levererdatum, het blijft erg stil.

• Momus
Tegen de tijd dat die 900 band daadwerkelijk goed te benutten is, is je Doogee al naar de eeuwige telefoonvelden.
Die witte is bij een aantal AliExpress sellers op voorraad.

• Kitser
Toch maar besloten om de witte te bestellen. Inmiddels Is hij al opgestuurd. Dus nog ff een weekje of 3/4 wachten

• kingubud
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-03 10:59
Ik heb eind augustus bij dx.com de witte F3 pro besteld, en eindelijk zit er schot in de zaak. De orderstatus is vandaag veranderd naar 'order wordt verwerkt' of 'backorder'. Hopelijk betekent dat goed nieuws.

• Flupke123
kingubud schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:52:
Ik heb eind augustus bij dx.com de witte F3 pro besteld, en eindelijk zit er schot in de zaak. De orderstatus is vandaag veranderd naar 'order wordt verwerkt' of 'backorder'. Hopelijk betekent dat goed nieuws.
Ik heb een zwarte besteld, die staat nu op backorder. Ze zeggen dat die volgende week binnen komt. Dus toch nog even geduld hebben ben ik bang.

• Gisolf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11-2023
Die (versie met bamboo achterkant) van mij is inmiddels verstuurd. Volgens DHL is hij net in Hongkong aangekomen vanuit Shenzhen.

Al een maand geleden in de presale besteld bij Aliexpress.

[ Voor 19% gewijzigd door Gisolf op 30-09-2015 11:17 ]

• kingubud
Mijn bestelling (witte F3 pro) wordt nu klaargemaakt voor verzending bij DX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gisolf
Hij is binnen! Mooie achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Die van mij is Nederland aangekomen. Dus zal hem binnenkort ook wel ontvangen.

Wat ik nadat ik hem besteld had zag, is dat de recent apps en back knop omgedraaid zitten.
Zou je dat softwarematig aan kunnen passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
Kitser schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:38:
Die van mij is Nederland aangekomen. Dus zal hem binnenkort ook wel ontvangen.

Wat ik nadat ik hem besteld had zag, is dat de recent apps en back knop omgedraaid zitten.
Zou je dat softwarematig aan kunnen passen?
Bij mijn telefoon is dit mogelijk, weet niet of dit standaard is.

Bij mij staat hij nog steeds op backorder helaas. F3 pro zwarte versie bij dx besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Gisolf schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:39:
Hij is binnen! Mooie achterkant.
Zit de imei sticker er bij jou ook op de cover geplakt? Zo ja, krijg je hem er dan makkelijk zonder kleurverschil af?

Mijn zwart/houten variant is nog processing bij Gearbest en is daar (nog steeds) in backorder. Even geduld nog dus...bamboo groeit ook sneller dan een boom zullen we maar zeggen :-)! Ik ben wel erg benieuwd wanneer de eerste zwart/houten versies uitgeleverd worden.

Wat me wel opvalt is dat de officiele site uit de lucht lijkt te zijn terwijl ze op facebook verkondigen hem juist vernieuwd te hebben. Zie http://www.doogee.cc

Edit: Nieuwe URL is: http://doogee.com.my :)

[ Voor 38% gewijzigd door FJP84 op 02-10-2015 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
Is dit een officiële site? Lijkt me een retailer die gebruik maakt van de Doogee naam/site combi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dat is een Maleisische site en sowieso niet de officiële site.

ATTENTION!
The web site www.doogeemobile.com is in no way related to Doogee and has no official authorization to sell our mobiles. www.doogeemobile.com adds and prices are not to be trusted. www.doogee.cc is the only and sole Doogee official website and we will take legal action against any webpage pretending to be Doogee’s official website.

[ Voor 74% gewijzigd door Momus op 02-10-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Momus schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:13:
Dat is een Maleisische site en sowieso niet de officiële site.

ATTENTION!
The web site www.doogeemobile.com is in no way related to Doogee and has no official authorization to sell our mobiles. www.doogeemobile.com adds and prices are not to be trusted. www.doogee.cc is the only and sole Doogee official website and we will take legal action against any webpage pretending to be Doogee’s official website.
Dan is ie toch down zo lijkt het......als de fabriek maar op volle toeren draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FJP84 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

Dan is ie toch down zo lijkt het......als de fabriek maar op volle toeren draait!
Is helaas wel eens vaker down, maar kan bevestigen dat dit inderdaad de officiële Chinese site is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik heb hem sinds vrijdag. Vind hem erg mooi. Hij voelt solide / robuust. Hij doet me een beetje denken aan een iPhone.
Maar dan met Android. Hopelijk krijgt ie straks nog Android 6 ook.

Ik gebruik altijd Lastpass. Maar er wordt geen accessibility services geïnstalleerd.
Ook bij Nova Launcher niet. Iemand een idee?

En ik had ingesteld dat bij 2x op de home key drukken de telefoon gelockt wordt.
Maar na een factory reset, kan ik die instelling niet meer vinden.
Iemand die weet waar deze instelling zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Kitser schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:47:
Ik heb hem sinds vrijdag. Vind hem erg mooi. Hij voelt solide / robuust. Hij doet me een beetje denken aan een iPhone.
Maar dan met Android. Hopelijk krijgt ie straks nog Android 6 ook.

Ik gebruik altijd Lastpass. Maar er wordt geen accessibility services geïnstalleerd.
Ook bij Nova Launcher niet. Iemand een idee?

En ik had ingesteld dat bij 2x op de home key drukken de telefoon gelockt wordt.
Maar na een factory reset, kan ik die instelling niet meer vinden.
Iemand die weet waar deze instelling zit?
Zit er ook een 64bit versie van Android 5.1 op?

Wat betreft de accessability. Het kan zijn dat een app dit blokkeert. Via de lastpass site kwam ik bij XDA uit.http://forum.xda-develope...ibility-services-t2943054

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Er staat nu 32 bit op zie ik. Volgens mij heb je dan niet veel aan die 3GB RAM.

Zal dat xda topic even verder lezen. Maar de topic starter had iig niet hetzelfde probleem als ik. Bij mij staat er bij toegankelijkheid dat er geen services geïnstalleerd zijn. Terwijl daar normaal talkback, nova en lastpass staan.
Die switches / services staan er bij de TS van bovenstaand topic wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingubud
De mijne is nu verzonden. Duurt 15 tot 20 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Kitser schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:19:
Er staat nu 32 bit op zie ik. Volgens mij heb je dan niet veel aan die 3GB RAM.

Zal dat xda topic even verder lezen. Maar de topic starter had iig niet hetzelfde probleem als ik. Bij mij staat er bij toegankelijkheid dat er geen services geïnstalleerd zijn. Terwijl daar normaal talkback, nova en lastpass staan.
Die switches / services staan er bij de TS van bovenstaand topic wel.
Ok dan hoop ik dat er snel custom roms gaan komen die wel 64bit zijn. Lastpass gebruik ik ook, ik laat wel weten hoe die het bij doet. Eerst maar eens wachten op verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-04 09:17
Hoe bevalt de doogee? En hoe is de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Mij bevalt ie prima. De bouwkwaliteit vind ik echt heel goed. Snelheid Is ook meer dan prima. Heb me nog geen lag oid ondervonden.
Wel vind ik dat het touchscreen niet heel gevoelig Is. Soms moet je 2x iets aanraken voor ie het doet. Als je wat harder drukt werkt het wel goed.
Het klinkt erger dan het Is. Ik kan er prima mee leven.

Wel hoop ik dat Android M nog uit komt voor de Doogee F3 Pro. Of anders Cyanogenmod.
Nu zitten er wat rare dingen in de software. Zoals het probleem wat ik hierboven noemde.

Foto's heb ik alleen nog maar op de telefoon zelf gezien. En die zien er goed uit.

Voor de rest ben ik erg tevreden en gebruik ik hem als mijn dagelijkse telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Op softwaregebied zou ik niet al te veel verwachtingen koesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Nee, ik reken er ook niet op, hoor. Maar zou leuk zijn.

Shit..... Heb hem laten vallen. Scheur in de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-04 08:48
Heeft een van jullie ook al er varingen met de batterijduur? Als ik de specs bekijk dan is dat het zwakke punt van de telefoon namelijk, maar met Android 5.1 weet ik niet hoe dat uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
"Good news!!!
F3 and F3 Pro has been in abundant supply again, especially the ones with black housing cover and the ones in ebony.
Due to the large quantities of orders and complex manufacturing process, the former delivery was late.
Here we sincerely apologize.
The housing covers in ebony and in bamboo are mainly made from imported wood, for which two-month lead time is required. That’s why we couldn’t deliver the F3 and F3 Pro on time. However, now the problem has been fully solved and we have covered a lot of orders.
So, welcome to order!!! What are you waiting for?!!!"

aldus de Doogee FB pagina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gisolf
Mijn eerste indrukken:
+ Mooi helder scherm, zeker in verhouding tot mijn vorige Mobiel (UMI Hammer).
+ UI reageerd snel
+ Goede bouwkwaliteit, voelt stevig aan. Alleen de bamboe achterkant voelt een beetje dunnig aan en zit niet heel helemaal in het midden. (Bovenkant strak tegen het aluminium, onderkant een dun spleetje)

- Touchscreen reageert niet altijd in een keer. Soms wat harder drukken zoals hier boven al genoemd
- Sim selecteren per contact (heb ik nog niet kunnen vinden)
- Camera app crasht soms bij het maken van foto's in whatsapp.
- Flitsmeister zegt niet compatible te zijn.

Batterijduur kan ik nog niet veel over zeggen. Eerste dagen ben je toch veel aan het uitproberen en in aan het stellen. Dan haal ik dus het einde van de dag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Gisolf schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:44:
Mijn eerste indrukken:
+ Mooi helder scherm, zeker in verhouding tot mijn vorige Mobiel (UMI Hammer).
+ UI reageerd snel
+ Goede bouwkwaliteit, voelt stevig aan. Alleen de bamboe achterkant voelt een beetje dunnig aan en zit niet heel helemaal in het midden. (Bovenkant strak tegen het aluminium, onderkant een dun spleetje)

- Touchscreen reageert niet altijd in een keer. Soms wat harder drukken zoals hier boven al genoemd
- Sim selecteren per contact (heb ik nog niet kunnen vinden)
- Camera app crasht soms bij het maken van foto's in whatsapp.
- Flitsmeister zegt niet compatible te zijn.

Batterijduur kan ik nog niet veel over zeggen. Eerste dagen ben je toch veel aan het uitproberen en in aan het stellen. Dan haal ik dus het einde van de dag niet.
Probeer eens een andere camera-app, bijvoorbeeld OpenCamera.
Wat mij nog wel eens heeft geholpen met het installeren van "incompatibele" apps, is de apk ervan downloaden en van daaruit installeren.

Ik hoop dat je je ervaringen straks nog een keer update, want de F3 Pro zie ik wel als mogelijk alternatief voor de Elephone P3000S die ik nu gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Suffies van Gearbest hebben mn order gecancelled terwijl ik expliciet riep dat niet te willen......contact verloopt moeizaam. Ik erger me vaak aan de comms met chinezen die werkelijk nooit in staat lijken om meerdere vragen in 1 bericht te beantwoorden. Ze stoppen met lezen bij vraag/opmerking 1 en antwoorden dan en daar blijft het dan bij......

Afijn, weer geroepen dat ik geen cancelation wil maar een telefoon en dat ik alleen maar ongeveer wil weten wanneer ze dispatchen.....wat een poppenkast om een Doogee F3 prob met Pandavoer op zijn rug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingubud
Ik heb mijn witte F3 PRO op 15-10 binnengekregen. Hij ziet er mooi uit, maar voelt wel zwaar aan. Er zat een doorzichtige backcover bij, maar dat is het gewicht niet.

Ik heb al wat dingetjes uitgevogeld en getest:
- screenshot (tegelijk power en volumedown indrukken)
- bluetooth (vanwege carphone, en het bellen in de auto werkt ook nog)
- multitasking scherm (home ingedrukt houden)
- toevoegen van een SDXC kaart van 64 GB, dat doe je in hetzelfde slot als de SIM-kaart (maar waar zou je dan de tweede SIM-kaart in moeten doen?)

De energieconsumptie lijkt hoog, want de accu loopt best wel snel leeg. Moet dat nog verder beoordelen.
Ben nog niet overtuigd van de GPS. Tijden het rijden bewoog het niet eens (via de app MAPS.ME).

Weet iemand wat je met die knop linksonder (naast de home) moet doen? Ik heb me laten vertellen dat je daar een functie aan kan toewijzen, maar hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
kingubud schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:06:
Ik heb mijn witte F3 PRO op 15-10 binnengekregen. Hij ziet er mooi uit, maar voelt wel zwaar aan. Er zat een doorzichtige backcover bij, maar dat is het gewicht niet.

Ik heb al wat dingetjes uitgevogeld en getest:
- screenshot (tegelijk power en volumedown indrukken)
- bluetooth (vanwege carphone, en het bellen in de auto werkt ook nog)
- multitasking scherm (home ingedrukt houden)
- toevoegen van een SDXC kaart van 64 GB, dat doe je in hetzelfde slot als de SIM-kaart (maar waar zou je dan de tweede SIM-kaart in moeten doen?)

De energieconsumptie lijkt hoog, want de accu loopt best wel snel leeg. Moet dat nog verder beoordelen.
Ben nog niet overtuigd van de GPS. Tijden het rijden bewoog het niet eens (via de app MAPS.ME).

Weet iemand wat je met die knop linksonder (naast de home) moet doen? Ik heb me laten vertellen dat je daar een functie aan kan toewijzen, maar hoe dan?
Qua Sim/SD: Het is hier of 2 sims of 1 sim en 1 sd. De Elephone S2 had hier een mooie oplossing voor waarbij je wel 2x sim + 1 sd kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703309

Ikzelf met ook een Doogee F3 gebruiker. De telefoon is prijs/kwaliteit zeker geen miskoop geweest. Enkel heb ik problemen met de marketing van het toestel. Volgens de site(s) die ik consulteerde zou het toestel een digitaal compas aan boord hebben. Dit klopt niet. Doogee beweert dat ze niet verantwoordelijk zijn voor foute marketing op 'derde websites'. Ik vraag me dan af : van wie krijgen ze die info dan ?

Een ander element dat me stoort is het weigeren van 'third party camera apps'. Probeer maar eens een Google Camera op het toestel te plaatsen en te gebruiken. Je zal merken dat de lens/camera freezed. Enkel de ingebouwde/meegeleverde Doogee app werkt met de camera.

Is er iemand die een gelijkaardige negatieve ervaring heeft met het toestel op dit punt ? Wat kan men hier aan verhelpen om ook andere dan de Doogee apps te gebruiken in combinatie met de camera.

Voor de rest, goed toestel voor de prijs dat ik er voor betaald heb. Maar moesten bovenstaande zaken verholpen worden door Doogee, dan pas zou het de naam flagship mogen krijgen. Nu niet ...

Chinese toestellen, wees op je hoede ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het is wel wat naïef niet de officiële site en een betrouwbare site als Kimovil te raadplegen voor dat kompas als dat blijkbaar zo belangrijk voor je is. Lijkt me niet bepaald de fout van Doogee.
Het lijkt me verder sterk dat het toestel daadwerkelijk bewust "third party camera apps" weigert, maar heeft dat meer met de niet bepaald solide software van Doogee te maken.
Iets waar je je ook al van tevoren van had kunnen vergewissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Anoniem: 703309 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:23:
Ikzelf met ook een Doogee F3 gebruiker. De telefoon is prijs/kwaliteit zeker geen miskoop geweest. Enkel heb ik problemen met de marketing van het toestel. Volgens de site(s) die ik consulteerde zou het toestel een digitaal compas aan boord hebben. Dit klopt niet. Doogee beweert dat ze niet verantwoordelijk zijn voor foute marketing op 'derde websites'. Ik vraag me dan af : van wie krijgen ze die info dan ?

Een ander element dat me stoort is het weigeren van 'third party camera apps'. Probeer maar eens een Google Camera op het toestel te plaatsen en te gebruiken. Je zal merken dat de lens/camera freezed. Enkel de ingebouwde/meegeleverde Doogee app werkt met de camera.

Is er iemand die een gelijkaardige negatieve ervaring heeft met het toestel op dit punt ? Wat kan men hier aan verhelpen om ook andere dan de Doogee apps te gebruiken in combinatie met de camera.

Voor de rest, goed toestel voor de prijs dat ik er voor betaald heb. Maar moesten bovenstaande zaken verholpen worden door Doogee, dan pas zou het de naam flagship mogen krijgen. Nu niet ...

Chinese toestellen, wees op je hoede ermee.
Heb je de Pro of de gewone? En in welke kleur? Ik zal als ik de mijne binnen heb deze zaken eens testen, maar dat zal nog wel even duren :) . Werkt Google+ wel?

Ik hoop trouwens dat door de populariteit van dit toestel snel custom roms gaan verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Custom roms zijn sowieso beperkt met Mediatek based apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momus schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:43:
Het is wel wat naïef niet de officiële site en een betrouwbare site als Kimovil te raadplegen voor dat kompas als dat blijkbaar zo belangrijk voor je is. Lijkt me niet bepaald de fout van Doogee.
Het lijkt me verder sterk dat het toestel daadwerkelijk bewust "third party camera apps" weigert, maar heeft dat meer met de niet bepaald solide software van Doogee te maken.
Iets waar je je ook al van tevoren van had kunnen vergewissen.
Ah ja ? Hoe verklaar je dan dat Doogee (waar ik vorige week overleg mee gehad heb via e-mail) hier zelf niet bewust van was ? Laat staan hoe ik dit dan vooraf had moeten weten ?

Voor de rest, als jij koopt bij een verkoper (ja ik heb gekocht bij eentje in China) en hij zet in zijn verkoopsfiche dat een compas in het toestel zit, moet ik hier dan telkens over twijfelen ? Een verkoper haalt zijn info toch 'ergens' vandaan ?

altijd makkelijk om iemand als naiëf te bestempelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 703309 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Ah ja ? Hoe verklaar je dan dat Doogee (waar ik vorige week overleg mee gehad heb via e-mail) hier zelf niet bewust van was ? Laat staan hoe ik dit dan vooraf had moeten weten ?

Voor de rest, als jij koopt bij een verkoper (ja ik heb gekocht bij eentje in China) en hij zet in zijn verkoopsfiche dat een compas in het toestel zit, moet ik hier dan telkens over twijfelen ? Een verkoper haalt zijn info toch 'ergens' vandaan ?

altijd makkelijk om iemand als naiëf te bestempelen natuurlijk.
Staat het op de officiële site bij de specificaties?
Staat het bij Kimovil bij de specificaties?
Een reseller op AliExpress kan er van alles bijzetten natuurlijk, dat heeft niets met de marketing van Doogee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan, da's mogelijk. Ik stel alleen maar vast (als je Google raadpleegt), en ik deed dit pas achteraf omdat ik er nu mee geconfronteerd wordt/werd, dat Doogee nog meerdere van die foute communicaties de wereld heeft ingestuurd. Jammer natuurlijk, want op zich is het een goed toestel, maar het overspiegelt wel mijn aanvoelen dat Chinese firma's niet altijd correct handelen. Bv, als je de zaken wat volgt bij reviews, wordt er zo te zien regelmatig gesjoemeld met specs (vooral op vlak van capaciteit van batterijen). Dus enigzins verwondert me dit alles nu niet zo, hetgeen ik heb voorgehad is het zoveelste voorbeeld. Bezint voor je begint. Gelukkig heeft deze (eerste android telefoon sinds vele jaren apple iphone) aankoop me niet al te veel gekost en zal ik bij de volgende aankoop iets beter prospectie doen. Ik ga dit geen 2 keer meemaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FJP84 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 23:21:
[...]

Heb je de Pro of de gewone? En in welke kleur? Ik zal als ik de mijne binnen heb deze zaken eens testen, maar dat zal nog wel even duren :) . Werkt Google+ wel?

Ik hoop trouwens dat door de populariteit van dit toestel snel custom roms gaan verschijnen.
Ik heb de pro gekocht. Goed toestel, enkel de problemen die ik ermee ervaar (die misschien deels aan mij te wijten zijn) overschaduwen een beetje mijn aankoop. Goed toestel, voor standaard gebruiker. Iets meer veeleisende gebruikers moeten er wel voor opletten :
- gps voor gebruik bij fietstochten blijkt niet zo nauwkeurig.
- fototoestel kan enkel gebruikt worden met de app die bij het toestel werd voorgeinstalleerd (Doogee beweert dat dit niet aan hen ligt maar dat ze dit zullen meenemen bij een eventuele firmware-update). Andere apps freezen de camera.
- geen kompas, ook al beweerde de verkoper van wel (dit ligt natuurlijk aan mezelf, ik ben dus naiëf geweest ;) )
- niet zo performante batterij, maar dit was duidelijk (dit wist ik bij aankoop, stoort me niet dat ik gedurende de dag moet bijladen)

Voor de rest, mooi toestel en goeie prijs/kwaliteit-verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisolf
Heeft iemand ervaring met 4G op het Telfort (KPN) netwerk? Bij mij pakt ie alleen 3G. Volgens de specs. zou hij de 800 MHZ band (band20) moeten ondersteunen.
Telfort Sim 1

Mijn T-mobiel kaartje pakt automatisch 4G.
T-mobiel Sim 2

[ Voor 7% gewijzigd door Gisolf op 19-10-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Gisolf schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:41:
Heeft iemand ervaring met 4G op het Telfort (KPN) netwerk? Bij mij pakt ie alleen 3G. Volgens de specs. zou hij de 800 MHZ band (band20) moeten ondersteunen.
Telfort Sim 1

Mijn T-mobiel kaartje pakt automatisch 4G.
T-mobiel Sim 2
Is het niet zo dat als je één sim selecteert voor 4G support, de ander 'beperkt' is tot 2G? Dat is bij vrij veel dual-sim toestellen met dual standby het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-03 20:04
een heleboel apps niet te installeren ...........

krijg dan melding "device not compatible"
ook niet als je die van de sd-kaart probeert te installeren

voorbeelden: Funda en ov9292 app
en nog een paar meer

moeten wachten tot we Root hebben voordat zoiets "opgelost" kan worden.

Of iemand andere ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636450

Heb de Doogee F5 besteld vorige week. Ik ben eens benieuwd!
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_234308.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
bvsoos schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:51:

en nog een paar meer

Dit bericht doet mij toch wel bijna besluiten om te cancelen. Ik hoor graag of meer mensen hier problemen mee hebben.

Mijn mogelijke alternatieven zijn nu:
- LEAGOO Elite 1 4G Smartphone
- BLUBOO XTOUCH 3GB 4G (Presale)
- Blackview Omega Pro 4G

[ Voor 9% gewijzigd door FJP84 op 21-10-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
bvsoos schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:51:

en nog een paar meer

Ik zou de GAPPS opnieuw flashen. Waarschijnlijk is dat het probleem.
Kan je normaal gesproken via de recovery doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos
Momus schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:09:
[...]

Ik zou de GAPPS opnieuw flashen. Waarschijnlijk is dat het probleem.
Kan je normaal gesproken via de recovery doen.
Bedankt voor je reactie
maar in recovery mode gekomen (via http://www.hardreset.info/devices/doogee/doogee-f3-pro/) dan is er geen enkele optie dus ook niet om te updaten. Zie dan alleen zo'n robotje met uitroepteken op z'n rug liggend.

Daarna geprobeerd om gewoon via apk-bestand van GAPPS (http://gappsandroid.blogspot.com/), de Play Store en Play Store Services te updaten. Dat lukt vrij makkelijk.
Alleen daarna blijkt inde Playstore de apps Funda en ov9292 en NS reisplanner xtra nog steeds de melding "device not compatibel"

Anderen dezelfde ervaring en zo ja, hebben jullie die kunnen oplossen?

bedankt vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
bvsoos schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:28:
[...]

Bedankt voor je reactie
maar in recovery mode gekomen (via http://www.hardreset.info/devices/doogee/doogee-f3-pro/) dan is er geen enkele optie dus ook niet om te updaten. Zie dan alleen zo'n robotje met uitroepteken op z'n rug liggend.

Daarna geprobeerd om gewoon via apk-bestand van GAPPS (http://gappsandroid.blogspot.com/), de Play Store en Play Store Services te updaten. Dat lukt vrij makkelijk.
Alleen daarna blijkt inde Playstore de apps Funda en ov9292 en NS reisplanner xtra nog steeds de melding "device not compatibel"

Anderen dezelfde ervaring en zo ja, hebben jullie die kunnen oplossen?

bedankt vast
Misschien eerst proberen te rooten en dan de app Market helper uitproberen? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2146216

Heb je verder (nog) geen OTA update ontvangen? Kreeg ik laatst wel bij een Doogee X5 die even in bezit had. En zag dat op een video review van de F3 volgens mij ook langskomen.

Succes en ik zeer benieuwd of je verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos
FJP84 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:56:
[...]

Misschien eerst proberen te rooten en dan de app Market helper uitproberen? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2146216

Heb je verder (nog) geen OTA update ontvangen? Kreeg ik laatst wel bij een Doogee X5 die even in bezit had. En zag dat op een video review van de F3 volgens mij ook langskomen.

Succes en ik zeer benieuwd of je verder komt.
Bedankt voor je reactie.
Nog geen OTA ontvangen.
Probleem is juist dat er nog geen ROOT is voor dit apparaat.
Heb al bijna alles geprobeerd, Kingo framaroot enz :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
bvsoos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:01:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Nog geen OTA ontvangen.
Probleem is juist dat er nog geen ROOT is voor dit apparaat.
Heb al bijna alles geprobeerd, Kingo framaroot enz :'(
Ik had had het probleem over incompatible apps bij Doogee support aangekaart. Als reactie ontvangen dat de APK van de incompatible app opgestuurd kan worden zodat ze er naar kunnen kijken. Misschien een idee om te proberen. Support-service@doogee.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het probleem van incompatibele apps zit hem echt in je GAPPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 704419

Beste,

Ik heb de Doogee F3 Pro
Mijn bevindingen na een week van testen en spelen(?)
De MTK6753 aan 1.3Ghz is ondermaats
Gps blijft soms hangen en een reboot is nodig
Na 10 minuten gebruik wordt hij gemakkelijk 40 graden en warmer, hoogste gemeten is 45 graden
batterij is nog 30% na een gebruik van een halve dag

Wel goed zijn:
Scherm
Design
Camera

tussen de twee:
Wifi bereik
Pairing met Bleutooth

Ik stuur de mijne terug aanstaande maandag op reden van mal informatie op de site, er stond dat deze aan 1.7ghz draaided.

In het algemeen:
Leuke telefoon maar volledig ondermaats.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Anoniem: 704419 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:41:
Beste,

Ik heb de Doogee F3 Pro
Mijn bevindingen na een week van testen en spelen(?)
De MTK6753 aan 1.3Ghz is ondermaats
Gps blijft soms hangen en een reboot is nodig
Na 10 minuten gebruik wordt hij gemakkelijk 40 graden en warmer, hoogste gemeten is 45 graden
batterij is nog 30% na een gebruik van een halve dag

Wel goed zijn:
Scherm
Design
Camera

tussen de twee:
Wifi bereik
Pairing met Bleutooth

Ik stuur de mijne terug aanstaande maandag op reden van mal informatie op de site, er stond dat deze aan 1.7ghz draaided.

In het algemeen:
Leuke telefoon maar volledig ondermaats.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. :*)
Jammer, ik hoor wisselende reacties en helaas steeds meer negatieve. Waar heb jij de jouwe besteld als ik vragen mag? Ik wacht nog steeds op de ebben variant. Blijf wikken en wegen of ik ga annuleren, maar nieuwsgierigheid blijft wel groot en een echt goed alternatief in zelfde prijsrange blijft lastig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Wat wen je toch snel aan een groot scherm. Ik kwam vanaf een LG G3. En inmiddels ben ik weer terug op de LG G3.
En m'n Doogee gaat de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos
Momus schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:22:
Het probleem van incompatibele apps zit hem echt in je GAPPS.
Maar hoe zetten we er een andere GAPPS op als die (nog) niet geroot is?
Pagina: 1 2 Laatste