MAX3400 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 07:19:
Laten we wel wezen; je topicstart is heel erg summier en essentiele informatie mist.
- Welk OS moeten we raden?
- Welk virus moeten we raden (want je hebt het al verwijderd dus je hebt een naam)?
- Weet je nog zo precies mogelijk wat je deed toen de encryptie ging plaatsvinden; mogelijk is er een hint/aanleiding zodat we kunnen weten over welke crypto-versie het gaat?
etc. etc. etc.
Naam virus: het stond nergens bij toen ik het verwijderde. Het zat in de Windows starter.
Wat ik deed: mijn computer deed de afgelopen dagen al raar en was traag, maar ik zit eigenlijk nooit bij mijn bestanden dus ik had het hiervoor nog niet gezien. Ik zag het gisteren toen ik bezig was met muziek downloaden.
Daarnaast las ik ook dat je het misschien terug kan halen uit de 'prullenbak'. Er stond bij dat de encrypter de gegevens eerst encrypt en dan de oude versie verwijderd. Deze oude versie zou terug te halen moeten zijn...
Ook ben ik bang dat ik bij het virus verwijderen niet alles heb gedumpt. Het was maar 1 virus en niet een hele lijst zoals ik vroeger altijd had... Daarom durf ik eigenlijk niet op onderzoek te gaan zodat de encrypter misschien ook nog de laatste bestanden kan mollen.
Heb het virus er trouwens afgehaald met een bootable USB met Linux met een kit voor virussen. Weet de naam ervan niet, maar ik heb hem gekregen van mijn zwager die ICTer is.
[
Voor 28% gewijzigd door
MrGangstaQ op 15-07-2015 07:56
]