retourkosten verkeerd scherm geleverd via Britse eBay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 11:22
Vorige week heb ik het volgende scherm voor mijn laptop besteld:

http://www.ebay.co.uk/itm...geName=ADME:X:RTQ:GB:1123

Het gaat hier om een Full HD, Mat en IPS scherm

Inmiddels het scherm binnen gekregen, tot mijn verbazing zie ik dat ik een veel goedkoper TN en spiegelend scherm geleverd heb gekregen. (Die zowat de helft goedkoper is ook)

Ik heb contact daarover opgenomen, maar de verkoper blijft voet bij stuk houden omdat ze adverteren met het volgende: als het product niet op voorraad is, leveren ze een "compatible" scherm.

Het scherm mag ik terug sturen, maar dan moet ik alle verzendkosten zelf vergoeden. Ik heb aangegeven dat dit neigt naar oplichting en dit in de feedback zal vermelden, omdat ze een veel goedkoper en nogal afwijkend scherm sturen. Het is belachelijk als een compleet ander product geleverd wordt, dat ik dan zelf de verzendkosten terug moet gaan vergoeden.

Echter de verkoper zegt dat ze mij zullen reporten omdat dat tegen de eBay regels is. Ik ben immers volgens de advertentie akkoord gegaan dat ze een "compatible vervanger" mogen sturen. Maar mogen ze dan ook een veel goedkoper scherm sturen die niet IPS en niet mat is?

Hierover hebben ze geen contact opgenomen en zomaar dat scherm toegestuurd.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

[ Voor 12% gewijzigd door Bas. op 01-06-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Met paypal betaald? Dan case aanmaken, want je staat heel sterk. Compatible, betekent niet een ander[tn ipv ips] scherm dat de helft goedkoper is.

Evt kan je misschien hier nog iets mee https://www.paypal.com/nl...eturns/general-conditions

[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 01-06-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Ze zeggen dat ze mij gaan reporten, omdat ik akkoord ben gegaan dat ze een compatible scherm hebben toegestuurd. Als ik zeg dat ik betaald heb voor een IPS en mat scherm, mailen ze terug dat ze een compatible scherm hebben toegestuurd en dat dat niks te maken heeft met IPS of mat...

Het is compatible en daar moet ik het mee doen volgens hun.

Wanneer ik het terug wil sturen moet ik de verzendkosten zelf vergoeden.

[ Voor 19% gewijzigd door Bas. op 01-06-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 19:48

Rannasha

Does not compute.

In de PayPal case die je opent duidelijk aangeven dat een mat scherm met een superieure / duurdere technologie (IPS) werd aangeboden terwijl er een veel goedkoper glanzend scherm geleverd is. De verkoper kan dan wel schermen met de "compatible scherm", maar dat betekent niet dat hij zomaar een model van veel lagere kwaliteit mag leveren.

Het hele verhaal ruikt naar oplichting: Verkoper koopt goedkope schermen in die hij verkoopt als duurdere modellen en zodra er iemand klaagt, wordt er geschermd met weinig specifieke voorwaarden uit de advertentie.

Ik zou weinig woorden meer vuil maken aan communicatie met de verkoper, maar alles gewoon via PayPal laten lopen. PP neigt bij dit soort problematiek heel makkelijk naar de kant van de koper (soms ten nadele van gewone verkopers die wel netjes handelen, maar dit terzijde).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Bas. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:20:
Ze zeggen dat ze mij gaan reporten, omdat ik akkoord ben gegaan dat ze een compatible scherm hebben toegestuurd. Als ik zeg dat ik betaald heb voor een IPS en mat scherm, mailen ze terug dat ze een compatible scherm hebben toegestuurd en dat dat niks te maken heeft met IPS of mat...

Het is compatible en daar moet ik het mee doen volgens hun.

Wanneer ik het terug wil sturen moet ik de verzendkosten zelf vergoeden.
Laat ze maar lekker reporten... dan kan jij je wederwoord doen aan Ebay. Die zullen dan beslissen wie er gelijk heeft. En dat lijkt me in dit geval jou. TN / Glare is niet hetzelfde als IPS / Mat. Dat "compatible" argument is leuk maar dan kunnen ze je net zo goed een 720p ipv 1080p op sturen "want dat is compatible"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 09:45
Gezien zijn beoordelingen doet hij dit trucje wel vaker. Niet van te voren al bang dat dit zou gebeuren? ;-)
Zulke (negatieve) reviews zijn vaak wel een indicatie.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:57
Dit is van het niveau: "een Lada is compatibla met een Porsche, want beide zijn auto's". Ik zou een Paypal-geschil aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
De claim van terugbetaling is geaccepteerd, echter wordt er wel van mij verwacht dat ik het scherm terug stuur en de verzendkosten a 16 euro naar Engeland zelf betaal. Is dat redelijk? Vind zelf van niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:49
Ik ben bang dat je de verzendkosten niet kan verrekenen. Ik vind het ook niet redelijk aangezien de verkopende partij in dit geval de verkeerde product heeft gestuurd.

That said: Ik ben bang dat je maar moet accepteren dat je de verzendkosten op eigen rekening moet nemen. Ook bij een defect product in NL is de ontvanger van het product verantwoordelijk voor terugsturen van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Misschien dat TS kan antwoorden op de vraag in post 2 of het met paypal is betaald?
Hij zegt nu dat hij een claim in heeft gediend [bij paypal?, dat gaat meestal niet zo snel toch,of gewoon bij verkoper?]

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 01-06-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Oh sorry, het is inderdaad via PayPal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:36
Gewoon via Paypal claim indienen. Netjes situatie uitleggen en ik denk dat je een grote kans maakt dat je gewoon het geld terug krijgt.

[ Voor 60% gewijzigd door Dersan op 01-06-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Dit staat er in het venster bij PayPal:
Status
Na zorgvuldige overweging hebben we vastgesteld dat u in aanmerking komt voor een terugbetaling. Als u in aanmerking wilt komen voor deze terugbetaling, stuurt u de objecten waarvoor de claims zijn toegekend, in de originele staat terug naar de verkoper en bewaart u de volginformatie. U bent verantwoordelijk voor de verzending en de verwerkingskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Dersan schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:54:
Gewoon via Paypal claim indienen. Netjes situatie uitleggen en ik denk dat je een grote kans maakt dat je gewoon het geld terug krijgt.
Ik krijg inderdaad het geld terug, moet alleen wel opdraaien voor de verzendkosten om het scherm terug te sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan je via ebay geen case aanmaken en escaleren? Ik heb op die manier al altijd mijn geld terug gekregen in het geval van defecte goederen. Ik zou het in elk geval wel proberen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Bas. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:57:
[...]

Ik krijg inderdaad het geld terug, moet alleen wel opdraaien voor de verzendkosten om het scherm terug te sturen....
Kan je nog via de claim berichten sturen naar de verkoper? Daar om een retouradres vragen. Als hij niet snel reageert (binnen 3 dagen oid) verder zeuren bij paypal.

Zo heb ik ook een keer al mijn geld terug gekregen zonder artikel terug te sturen naar China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Bas. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:57:
[...]

Misschien kom je hiervoor in aanmerking https://www.paypal.com/nl...eturns/general-conditions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Mavamaarten schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:59:
Kan je via ebay geen case aanmaken en escaleren? Ik heb op die manier al altijd mijn geld terug gekregen in het geval van defecte goederen. Ik zou het in elk geval wel proberen.
Dersan schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:00:
[...]

Kan je nog via de claim berichten sturen naar de verkoper? Daar om een retouradres vragen. Als hij niet snel reageert (binnen 3 dagen oid) verder zeuren bij paypal.

Zo heb ik ook een keer al mijn geld terug gekregen zonder artikel terug te sturen naar China.
De claim is door PayPal gesloten. Ik moet zelf het scherm retour sturen en moet zelf de verzendkosten terug betalen. Heb geprobeerd via eBay de claim te escaleren, maar dan word ik doorverwezen naar PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-04 08:02
Wat zegt eBay eigenlijk over zijn tekst 'IF THE REQUIRED SCREEN MODEL BECOMES UNAVAILABLE WE WILL BE SENDING A COMPATIBLE ALTERNATIVE."

Ik kan me niet voorstellen dat dit ook maar rechtsgeldig is. Je moet gewoon verkopen wat je adverteert en mocht je dat niet hebben dan zal de koper toch eerst een ander aanbod moeten accepteren en niet zomaar iets opsturen.

Persoonlijk zou ik dit toch ook bij eBay aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Bas. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:02:
[...]

[...]

De claim is door PayPal gesloten. Ik moet zelf het scherm retour sturen en moet zelf de verzendkosten terug betalen. Heb geprobeerd via eBay de claim te escaleren, maar dan word ik doorverwezen naar PayPal.
Ik kan mij niet precies herinneren hoe het eruit zag, maar waar moet je dan een verzendbewijs inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Raven__NL schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:03:
Wat zegt eBay eigenlijk over zijn tekst 'IF THE REQUIRED SCREEN MODEL BECOMES UNAVAILABLE WE WILL BE SENDING A COMPATIBLE ALTERNATIVE."

Ik kan me niet voorstellen dat dit ook maar rechtsgeldig is. Je moet gewoon verkopen wat je adverteert en mocht je dat niet hebben dan zal de koper toch eerst een ander aanbod moeten accepteren en niet zomaar iets opsturen.

Persoonlijk zou ik dit toch ook bij eBay aankaarten.
Dat ga ik zeker doen! Daar heb je ook helemaal gelijk in.
Dersan schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:03:
[...]

Ik kan mij niet precies herinneren hoe het eruit zag, maar waar moet je dan een verzendbewijs inleveren?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d1HaSIs.png
Via de claim kan ik naar deze pagina doorklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bas. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:02:
[...]
[...]

Dat is een Paypal claim, bij ebay kan je ook een claim maken normaal gezien.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:01
Ik zou trouwens wel even overwegen of je onverzekerd/verzekerd/Tracking het beeldscherm terug wilt sturen.
Voor hetzelfde geld gaat de verkoper je hier op naaien en zegt hij later dat hij niets ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cylon1978
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-04 22:04
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Bas. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:06:
[...]

Dat ga ik zeker doen! Daar heb je ook helemaal gelijk in.

[...]

[afbeelding]
Via de claim kan ik naar deze pagina doorklikken.
En het retouradres heb je dus ook al gekregen? En zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ardjee schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:49:
That said: Ik ben bang dat je maar moet accepteren dat je de verzendkosten op eigen rekening moet nemen. Ook bij een defect product in NL is de ontvanger van het product verantwoordelijk voor terugsturen van het product.
Bron graag. Herstel moet nl. voor de klant kosteloos worden uitgevoerd:
De webwinkelier moet het product in beginsel herstellen. Lukt of kan dat niet dan heeft de consument recht op een vervangend product. Als ook dat niet mogelijk of te duur is dan heeft de consument recht op zijn geld terug. En dit alles moet kosteloos gebeuren, de consument hoeft hier dus niet aan mee te betalen, ook geen verzendkosten, arbeidsloon of anderszins
Bron

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

*verkeerd gelezen. had de link niet aangeklikt.

let wel dat veel chinezen vanuit engeland hun acties uitvoeren om belasting te ontduiken.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 01-06-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ehm, je wordt geen importeur door iets vanaf het buitenland naar Nederland te laten sturen hoor. En daarme wordt je ook niet ineens B2B.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:57
Raven__NL schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:03:
Ik verwacht eigenlijk dat eBay zegt: je mag uitsluitend adverteren wat je kan leveren, en gaat een bindende verkoopovereenkomst aan met de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De link die je gebruikt in je vorige post klopt inderdaad, maar dat is voor het Nederlandse recht.

Uit de posts valt te halen dat het product uit Engeland komt, waar het recht anders is dan dat wij dit in Nederland kennen. Ik zou dan ook niet durven zeggen hoe het e.e.a. daar is geregeld met retourkosten, maar in Nederland is het inderdaad zo, zoals Ardana eerder heeft vermeld, dat de winkelier die kosten op zich moet nemen in een dergelijk geval.

Wellicht dat deze link je nog kan helpen:
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de titel aangepast om duidelijk te maken dat het om de Britse eBay en om de retourkosten gaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Zo is het natuurlijk wel lekker makkelijk voor de verkoper om alsnog niet te hoeven betalen, hij laat gewoon het pakket/scherm even stuiteren en zegt dan "ja, Bas had beter moeten inpakken, nu is het product stuk, je krijgt geen cent!"

Nu is dat normaal gesproken lekker complotdenken en gebeurd het gelukkig nauwelijks, maar als de verkoper al niet helemaal koosjes blijkt te zijn door, wss, willens en wetens een verkeerd scherm op te sturen, zou ik er toch wat huiverig voor zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 21:19
Paypal heeft/had een retourkosten vergoeding als actie een tijdje terug. Ik zou even kijken of dat nog steeds is. Dan moet je gewoon de bonnetjes van het postkantoor inleveren en krijg je het geld op je paypal-rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
hjkv schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:46:
Paypal heeft/had een retourkosten vergoeding als actie een tijdje terug. Ik zou even kijken of dat nog steeds is. Dan moet je gewoon de bonnetjes van het postkantoor inleveren en krijg je het geld op je paypal-rekening.
Klopt, die link staat hierboven al een paar keer genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

De wetten ten aanzien van conformiteit komen vanuit de EU. Ze mogen 100 voorwaarden op ebay zetten, maar geen voorwaarde gaat boven de wet. Ik zou dan ook bij eBay aangeven dat je verzendkosten terugwil en waarom. Je kan ook verwijzen naar de andere claims

http://www.conformiteit.n...eitbeginsel_garantie.html

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 01-06-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Anoniem: 27535 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:58:
De wetten ten aanzien van conformiteit komen vanuit de EU. Ze mogen 100 voorwaarden op ebay zetten, maar geen voorwaarde gaat boven de wet. Ik zou dan ook bij eBay aangeven dat je verzendkosten terugwil en waarom. Je kan ook verwijzen naar de andere claims

http://www.conformiteit.n...eitbeginsel_garantie.html
Bedankt! Ik heb contact opgenomen met eBay en PayPal en het verhaal uitgelegd.

Ik heb ze meerdere malen de mogelijkheid gegeven om de retourkosten te vergoeden, aangezien ik niet akkoord ga met een compleet ander product. Aangegeven wat de verschillen zijn, maar ze lijken het niet te snappen.

Het enige wat ik daarop terug krijg is:
Hi there

Unfortunately we are not covering the postage cost as the screen we sent is a compatible.

Regards
Regards
TJ Inspirations Ltd
Ik heb ze slechte feedback achter gelaten. Direct daarop kreeg ik het volgende bericht:
Hi there

We will report you to ebay as you have threaten us with a negative feedback.

Regards
Regards
TJ Inspirations Ltd
De verzendkosten zijn inderdaad via PayPal terug te krijgen. Alleen ga ik PayPal hier niet mee lastig vallen, aangezien het helemaal niet hun schuld is.

Ik blijf erbij dat TJ Inspirations de verzendkosten moet vergoeden, ik blijf net zo lang doorgaan totdat ik mijn verzendkosten vergoed gekregen heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Bas. op 01-06-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:52
Jij denkt dat paypal die kosten zelf vergoed? Die verhalen ze gewoon op de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Wat een waardeloze verkoper, nog dreigen ook. Ik zou ebay op de hoogte stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Anoniem: 454358 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:31:
Wat een waardeloze verkoper, nog dreigen ook. Ik zou ebay op de hoogte stellen.
Ik heb gezegd dat ik contact ga opnemen met eBay, PayPal en negatieve feedback plaats omdat dit lijkt op een scam om goedkopere panelen te verkopen als duurdere.

Ze zeggen dat ze mij gaan reporten omdat ik een dreigement heb gedaan om negatieve feedback te zullen plaatsen. Staan zij in hun recht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:30
Je mag gewoon negatieve feedback geven. Dat report verhaaltje is blufpoker en B******t.

Log ook in op je paypal account en ga naar de transactie toe van de desbetreffende betaling en maak een case aan. Doe het ook in je ebay account bij de desbetreffende aankoop. Maak in ieder geval een case aan. Bewaar alle mails en correspondentie met de verkoper. Ze kunnen ernaar vragen. Als ze klaar zijn met het onderzoek moet je het scherm terugsturen. Als het goed is, is een verzendbewijs van een retourzending afdoende voor Paypal. Je moet dit uploaden via paypal website.

Paypal zal dan het geld terugstorten. Bel anders Paypal op. Log wel eerst in op je paypal account en druk op contact. Je krijgt dan een nummer op het scherm te zien. Je moet het nummer op je scherm telefonisch doorgeven.

Als je de case aanmaakt, even aangeven dat het product niet voldoet aan de beschrijving etc.

[ Voor 63% gewijzigd door Monkeydancer op 01-06-2015 23:55 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Bas. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:09:
[...]

Ik heb gezegd dat ik contact ga opnemen met eBay, PayPal en negatieve feedback plaats omdat dit lijkt op een scam om goedkopere panelen te verkopen als duurdere.

Ze zeggen dat ze mij gaan reporten omdat ik een dreigement heb gedaan om negatieve feedback te zullen plaatsen. Staan zij in hun recht?
Dreigen met een feedback om iets gedaan te krijgen moet je inderdaad niet doen. Je kan wel stellen dat je melding maakt bij eBay omdat hun voorwaarden niet in lijn met wetgeving zijn.

Als je een feedback plaatst die de situatie beschrijft waarin het kernpunt is anderen te informeren, en niet het doel is je verzendkosten te krijgen is het ook anders. Er is een grote vrijheid voor reviewers om ervaringen te delen. Echter ga je een grens over als geld == geen negatieve review.
Wil jij de review plaatsen omdat je anderen wil beschermen voor deze praktijk, zonder een eigen gewin, dan heb je daar alle recht toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:22:
[...]

Dreigen met een feedback om iets gedaan te krijgen moet je inderdaad niet doen. Je kan wel stellen dat je melding maakt bij eBay omdat hun voorwaarden niet in lijn met wetgeving zijn.

Als je een feedback plaatst die de situatie beschrijft waarin het kernpunt is anderen te informeren, en niet het doel is je verzendkosten te krijgen is het ook anders. Er is een grote vrijheid voor reviewers om ervaringen te delen. Echter ga je een grens over als geld == geen negatieve review.
Wil jij de review plaatsen omdat je anderen wil beschermen voor deze praktijk, zonder een eigen gewin, dan heb je daar alle recht toe.
Thanks voor je bericht!

Dit gaat nog een staartje krijgen... Krijg net dit in mijn inbox.
Hi there

Can we make you a deal? Can we offer you 20% partial refund if you to change the negative feedback to positive?

Let us know

Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Creditcard hangen aan je PayPal account? Dan kan je ook met je CC aanbieder contact opnemen over deze kwestie.

Ik zou zelf niet accepteren de verzendkosten voor retourzending te betalen.
Wanneer krijgt u nog meer uw geld terug?
De bestelde rode bank blijkt bij aflevering groen te zijn.
En ze kunnen IMO de boom in met hun 20% aanbod, dan hadden ze maar niet moeten dreigen. Die gasten hebben hun eigen glazen ingegooid.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 04-06-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 20:36
Niet alleen dat, maar je krijgt geld terug en hebt nog steeds niet het scherm wat je wilt. Plus blijven de praktijken zo buiten zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Thanks voor de reacties heren! Ben het helemaal met jullie eens. Op het 20% aanbod heb ik gereageerd dat ik niet akkoord ga, omdat het scherm compleet nutteloos is voor mij. (Ik heb momenteel exact hetzelfde TN paneel in de laptop zitten als ik ontvangen heb zelfs... lekker nutteloos!) Heb aangegeven dat ik een IPS mat scherm wil ontvangen, niks anders. Daar heb ik immers voor betaald.

Daarop kreeg ik terug:
Hi there

This listing does not state IPS and IPS screens are expensive and we do not recommend the upgrade.

Regards
Hierop heb ik gereageerd dat dit complete onzin is en dat het mijn eigen keuze is dat ik een IPS paneel wil hebben.

Daarop kreeg ik mail terug dat het bestelde type scherm ook als TN scherm leverbaar is, wat natuurlijk helemaal nergens te vinden is omdat het type gewoon een IPS scherm is.

Nou prima, ze blijven moeilijk doen.
Heb ze een mail gestuurd dat ik eBay en PayPal ga reporten omdat omkopen voor feedback tegen het beleid is van eBay.

Kreeg ik de volgende mail op terug:
How is this against ebay policy? We are offering discount on the item which you have already PAID for.

Maybe we have don't have a deal and we will accept the negative and will NOT offer you anything.

Goodbye
Ik ben er langzamerhand wel klaar mee eigenlijk. De verkoper zet alles naar zijn eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-04 09:24

auto660

1991 240 GL Brick

Jezus... wat een eikel. Gewoon op Paypal een case aanmaken en je hoort vanzelf wel weer wat van hem als Paypal jou heeft gerefund met het geld wat op zijn rekening staat stond ;)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
auto660 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:00:
Jezus... wat een eikel. Gewoon op Paypal een case aanmaken en je hoort vanzelf wel weer wat van hem als Paypal jou heeft gerefund met het geld wat op zijn rekening staat stond ;)
Die case is al aangemaakt. Heb ook contact met PayPal opgenomen. PayPal verwacht dat ik op eigen kosten het scherm terug ga sturen...

Heb zo het idee als ik het scherm terug stuur, dat ik dan het scherm kwijt ben en het geld.

[ Voor 9% gewijzigd door Bas. op 05-06-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
Bas. schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:56:
...

Daarop kreeg ik terug:

[...]

...
Het staat er (op dit moment) inderdaad niet in dat het een IPS betrof... Hopelijk heb je een screenshot genomen van toen het er wel stond? Anders zou dat wel eens een probleempje kunnen opleveren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Vreemd verhaal, ben het nog nooit tegengekomen dat een fabrikant 2 totaal verschillende producten onder dezelfde productcode laat maken, maakt zo'n rommel namelijk.

http://www.panelook.com/B...6_LCM_overview_19049.html zegt keurig AHVA, dus een vorm van IPS.
http://www.laptopscreen.c...-part-number/B156HAN01.2/ is een verkopert en en noemt het IPS

Er staat dus niet in de ad dat het een IPS is, echter, het product wat in de ad stond, een AUO B156HAN01.2 paneel, is dus een AHVA paneel. IPS en AHVA is uitwisselbaar qua naam, en zeker geen TN. Lijkt er niet eens op.

TS heeft dus niet het paneel gekregen wat in de ad stond, want ander type.

[ Voor 6% gewijzigd door RobinHood op 05-06-2015 21:10 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Gewoon een paar bakstenen (met hetzelfde gewicht terug sturen. Van Paypal krijg je je geld en het scherm verkoop je weer voor € 16 en zo heb je je verzendkosten terug ;)

Ik zou gewoon maar slikken voor die € 16. Het wordt een eindeloos verhaal volgens mij. Ik zou ook absoluut geen ander scherm van zo iemand willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
emnich schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:13:
Gewoon een paar bakstenen (met hetzelfde gewicht terug sturen. Van Paypal krijg je je geld en het scherm verkoop je weer voor € 16 en zo heb je je verzendkosten terug ;)

Ik zou gewoon maar slikken voor die € 16. Het wordt een eindeloos verhaal volgens mij. Ik zou ook absoluut geen ander scherm van zo iemand willen hebben.
Denk dat er inderdaad niks anders op zit dan 16 euro te betalen. Die 16 euro kan ik wel missen, gaat mij meer om het principe.

Wanneer ik kan bewijzen dat ik het pakket heb verstuurd, krijg ik dan automatisch van PayPal geld terug? Of moet de verkoper eerst bevestigen dat ie het scherm in goede orde ontvangen heeft?

Ik ga geen bakstenen oid opsturen :P Als ik het geld terug heb, ga ik er wel verder mee en het verhaal bij eBay en PayPal neerleggen.
RobinHood schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:09:
Vreemd verhaal, ben het nog nooit tegengekomen dat een fabrikant 2 totaal verschillende producten onder dezelfde productcode laat maken, maakt zo'n rommel namelijk.

http://www.panelook.com/B...6_LCM_overview_19049.html zegt keurig AHVA, dus een vorm van IPS.
http://www.laptopscreen.c...-part-number/B156HAN01.2/ is een verkopert en en noemt het IPS

Er staat dus niet in de ad dat het een IPS is, echter, het product wat in de ad stond, een AUO B156HAN01.2 paneel, is dus een AHVA paneel. IPS en AHVA is uitwisselbaar qua naam, en zeker geen TN. Lijkt er niet eens op.

TS heeft dus niet het paneel gekregen wat in de ad stond, want ander type.
Dankje voor de informatie! Dit zal ik nog meenemen.
wsitedesign schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:06:
[...]

Het staat er (op dit moment) inderdaad niet in dat het een IPS betrof... Hopelijk heb je een screenshot genomen van toen het er wel stond? Anders zou dat wel eens een probleempje kunnen opleveren denk ik...
Het heeft niet in de advertentie gestaan dat het een IPS scherm betrof. Er stond gewoon niks in.

[ Voor 41% gewijzigd door Bas. op 05-06-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
Bas. schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:16:
[...]

Het heeft niet in de advertentie gestaan dat het een IPS scherm betrof. Er stond gewoon niks in.
n.a.v. de reactie van RobinHood,is het ook niet meer nodig, als het exacte modelnr. er in staat met IPS specificaties, is het inderdaad gewoon niet hetzelfde model wat jij ontvangen hebt. Dan maakt het niet uit of het vermeld stond of niet.
Pagina: 1