Beste Tweakers, Ik heb nog een systeem uit 2008. Prima om te internetten maar inmiddels waardeloos voor de rest wat ik er mee wil. Een RAW bestand exporteren met Lightroom geeft al een geheugen foutmelding en gamen met mooie graphics kan ik ook wel vergeten. Dus tijd voor een upgrade
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik fotografeer veel dus grote RAW bestanden moeten goed verwerkt kunnen worden in Lightroom. Verder vind ik het leuk om te gamen, en dan vooral de wat nieuwere games uiteraard.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder videokaart wil ik tussen de 600 en 700 euro blijven. Eventueel kan ik een voeding en een HDD meenemen naar het nieuwe systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Western Digital 640 GB HDD, Cooler Master Real Power M520. Beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil 5 jaar met dit systeem gaan doen, dus moet redelijk futureproof zijn. Ik wil een I5 processor, 16 GB ram. Ik heb nu 2 GB en spijt dat ik in 2008 niet voor 4 heb gekozen. Ik wil veel opslagruimte. Gewoon een lekker snel soepel systeem. De videokaart zal een GTX 970 of R9 290 worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar graag Intel ipv AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige systeem lijkt wel een vliegtuig, ik hou van rust dus wil een stil systeem dat onopvallend zijn werk doet. Een laag stroomverbruik is zeker prettig maar daar ligt niet de prioriteit.
Ga je overklokken?
Lekker simpel: Nee
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik fotografeer veel dus grote RAW bestanden moeten goed verwerkt kunnen worden in Lightroom. Verder vind ik het leuk om te gamen, en dan vooral de wat nieuwere games uiteraard.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder videokaart wil ik tussen de 600 en 700 euro blijven. Eventueel kan ik een voeding en een HDD meenemen naar het nieuwe systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Western Digital 640 GB HDD, Cooler Master Real Power M520. Beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil 5 jaar met dit systeem gaan doen, dus moet redelijk futureproof zijn. Ik wil een I5 processor, 16 GB ram. Ik heb nu 2 GB en spijt dat ik in 2008 niet voor 4 heb gekozen. Ik wil veel opslagruimte. Gewoon een lekker snel soepel systeem. De videokaart zal een GTX 970 of R9 290 worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar graag Intel ipv AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige systeem lijkt wel een vliegtuig, ik hou van rust dus wil een stil systeem dat onopvallend zijn werk doet. Een laag stroomverbruik is zeker prettig maar daar ligt niet de prioriteit.
Ga je overklokken?
Lekker simpel: Nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 96,50 | € 96,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 579,25 | |