Vandaag de Yosemite 10.10.1 update geïnstalleerd van Apple op mijn MBA (MID 2013) Ik kreeg gelijk de update voor de firmware van mijn Thunderbolt Display binnen (Firmware 1.2) Wat schetst mijn verbazing; het scher is dood! Het systeem doet niets. Alleen de stroom via het uit het scherm komende connector kabeltje werkt nog. De Thunderbolt controller ziet geen scherm en ook de Thunderbolt HDD doet niets. Er zijn inmiddels meer meldingen op het Apple support forum maar helaas nog geen oplossingen. Zijn er hier nog meer problemen bekend?
Deels ontopic, weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb een 2e scherm aangesloten op mijn thunderboldt aansluiting van mijn iMac 27" via een Thunderbolt -> displayport kabel en die werkt nog....
If you can't take the heat, get burried!
Op het internationale forum van Apple komen er meer mensen die ná de update helemaal niets meer kunnen met hun scherm. Dit is dus niet een geval van dat het scherm op zwart gaat en dat na een SMC reset de boel het weer doet. Zie onderstaand:
Put me on the list as well.
I've had this TB display for two years and have had no issue with it. Clicked OK on the firmware prompt and now I have a $1000 paperweight/laptop charger.
What I have tried:
Reset SMC and NVRAM on my MBP.
Unplugged the display from power and all peripherals and let it sit for ~24 hours before trying again.
Downloaded the firmware installer from Thunderbolt Display Firmware Update v1.2. It tells me that no thunderbolt display is connected.
So far nothing has produced a result. System report shows an unknown device on the TB port.
Put me on the list as well.
I've had this TB display for two years and have had no issue with it. Clicked OK on the firmware prompt and now I have a $1000 paperweight/laptop charger.
What I have tried:
Reset SMC and NVRAM on my MBP.
Unplugged the display from power and all peripherals and let it sit for ~24 hours before trying again.
Downloaded the firmware installer from Thunderbolt Display Firmware Update v1.2. It tells me that no thunderbolt display is connected.
So far nothing has produced a result. System report shows an unknown device on the TB port.
Oh crap, blij dat ik dit nu lees. Ik wacht nog even met updaten dan. Op twitter staan nu ook een aantal meldingen van gebruikers. Nog geen bericht van apple zelf en de update is ook niet terug getrokken.
Dit zou toch niet mogen?
Dit zou toch niet mogen?
Op het int. forum zegt iemand het verholpen te hebben middels starten in safemode:
" rodrigo79
Nov 20, 2014 1:10 AM
Re: Thunderbolt Display "dead" after firmware upgrade to Version 1.2
in response to Hans-Uwe Brackel
You have to restart your computer on safe mode, after all the installation is done. The TB display is back on. But a normal restart is good to finish everything.
Just passed a long time on the chat support from Apple, they recommend that and it worked."
" rodrigo79
You have to restart your computer on safe mode, after all the installation is done. The TB display is back on. But a normal restart is good to finish everything.
Just passed a long time on the chat support from Apple, they recommend that and it worked."
Dit had ik ook al gelezen en uiteraard ook geprobeerd. Helaas werkt het niet. Kan eigenlijk ook niet want het moederboard in het scherm is dood. In systeemoverzicht is ook geen Thunderbolt device meer te zien.MariusV schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:57:
Op het int. forum zegt iemand het verholpen te hebben middels starten in safemode:
" rodrigo79
Inmiddels contact gehad met Apple en zij zeiden niet op de hoogte zijn van de problemen. Nu wel want ik heb het ze verteld en ze hebben zelf de thread gelezen op het int. supportforum. Gezien het feit dat meer gebruikers problemen hebben met bijvoorbeeld USB connectie na de update hoop ik dat Tweakers dit oppakt en meldt in het 'Nieuws-topic'.
Ik kreeg het advies terug te gaan naar een Apple Store (woon in het noorden van NL....) of terug te gaan naar de reseller (Webshop) en Europe Consumentenbescherming (?) te claimem...... Ondanks dat de persoon zeer vriendelijk was ben ik zeer teleurgesteld tot zover. Als ik wist dat een officiele F/W upgrade een 'brick' tot gevolg kon hebben had ik er uiteraard van afgezien. Ik hoop dat Apple achter haar producten blijft staan en dit snel oplost!
Ik ga ook nog even wachten, heb de update ook nog niet gedaan.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Pagina: 1