iPhone 6 icm 2-staps verificatie Apple ID problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:19
Hallo allemaal,

Vanmiddag trotste eigenaar morgen worden van een iPhone 6. Daarom direct mijn 5s verkocht en meegegeven aan een vriend, helaas heel dom vergeten de simkaart eruit te halen. Vervolgens ben ik bij Vodafone een nieuwe simkaart gaan halen die direct werd geactiveerd.

Toen ik thuis kwam maar begonnen met het installeren van mijn nieuwe iPhone en daar begonnen de problemen.

Bij de installatie wordt altijd gevraagd om een Apple ID en dus netjes mijn gegevens ingevuld. Omdat ik 2 staps verificatie aan heb staan krijg ik dan de keuze om het gekoppelde telefoonnummer te selecteren om een verificatie code te ontvangen. Hier gaat het mis, want ik ontvang geen code.

Ik vervolgens die stap maar eens over geslagen en proberen via iCloud instellingen in te loggen. Helaas werkt ook dat niet.

iPhone terug naar fabrieksinstellingen, diverse malen aan en uit zetten, niks helpt.

Iemand enig idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:54
Log eerst eens in op je computer en kijk of alles wel juist is ingesteld.

[ Voor 70% gewijzigd door NotSoSteady op 19-09-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:05

RnB

Ik denk dat het plat ligt, want ik heb er sinds gister ook last van.
Je kan inloggen d.m.v. je recovery code van iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:54
Lijkt inderdaad een probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ah, als jullie er ook last van hebben hoef ik me nergens zorgen om te maken. Ik zal eens opzoek gaan naar de recovery code..

Via computer inloggen en simkaart in ander toestel geprobeerd werkt ook niet.

Zojuist 45 min met Apple aan de lijn gehangen en die zeggen dat er vandaag boven gemiddeld veel klachten over verificatie sms'jes waren maar ze konden het probleem nog niet vinden.

• kylegendary1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-03 15:33
Ik had er inderdaad ook last van. Apple heeft dus ergens problemen met het verwerken van de SMS-berichten. Maar met de recovery code werkte het gewoon prima. Als je die niet meer hebt/niet weet waar die is, lijkt me de tweestaps-verificatie niet echt geschikt voor jou ;)

• SquareOne
kylegendary1 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:50:
Ik had er inderdaad ook last van. Apple heeft dus ergens problemen met het verwerken van de SMS-berichten. Maar met de recovery code werkte het gewoon prima. Als je die niet meer hebt/niet weet waar die is, lijkt me de tweestaps-verificatie niet echt geschikt voor jou ;)
Haha ja, ik overweeg het dus ook maar weer uit te schakelen zodra ik de kans krijg. De code die ligt op mijn studentenkamer in Tilburg, maar daar ben ik dus een aantal dagen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614283

Hoop dat het snel opgelost is, probeer al het hele weekend een app te kopen, helaas heb ik de recovery code niet meer ben dus echt afhankelijk van die sms. :'(

ook mooi voor de app ontwikkelaars, die verdienen niets meer met een systeem dat niet werkt,

niet dat apple als 2e optie om de code door te geven via telefoon heeft gekozen ipv opnieuw een sms verzenden.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 614283 op 21-09-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-04 22:46
Het niet geschikt zijn voor iemand is natuurlijk stierenpoep he. Als jij je sleutels vergeet, zeggen we ook niet meteen ga maar op straat wonen, een huis is niet geschikt voor jou.
Ik heb 2SF voor meerdere services aan staan. Ik heb nog nooit gehad dat een van mijn accounts gehackt is, maar hierdoor is de boel toch net weer wat veiliger.
Wel vervelend dat Apple zijn boel niet goed op orde had wat betreft dit verhaal, maargoed dat overkomt de beste :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Mijn 2FA werkte sinds afgelopen woensdag ook niet meer.
Ik kreeg geen SMSjes meer.

Dat betekent dat je gewoon geen apps meer kan kopen of wachtwoorden meer wijzigen :(

Vervolgens heb ik het telefoonnummer van mijn vriendin toegevoegd aan mijn apple ID (middels de recovery key) en zij ontvangt wel gewoon de 2FA SMSjes.

Vervolgens mijn eigen telefoonnummer verwijderd en weer opnieuw toegevoegd maar nog steeds geen SMSjes.

Het zal wel aan de carrier liggen. Ik heb KPN en zij heeft T-Mobile.
Momenteel staat 2FA weer uit bij mij. Ik kijk de kat wel even uit de boom.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carrier maakt niets uit, bij ons komen deze berichten binnen van alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kylegendary1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-03 15:33
dennissimeau schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:11:
Het niet geschikt zijn voor iemand is natuurlijk stierenpoep he. Als jij je sleutels vergeet, zeggen we ook niet meteen ga maar op straat wonen, een huis is niet geschikt voor jou.
Ik heb 2SF voor meerdere services aan staan. Ik heb nog nooit gehad dat een van mijn accounts gehackt is, maar hierdoor is de boel toch net weer wat veiliger.
Wel vervelend dat Apple zijn boel niet goed op orde had wat betreft dit verhaal, maargoed dat overkomt de beste :P.
Helemaal niet geschikt is misschien wat overdreven, maar ik vind wel dat bij tweestaps-verificatie de verantwoordelijkheid nog meer bij jezelf ligt in verband met de recovery code. Ben je zo iemand die deze code waarschijnlijk toch laat slingeren, dan is deze verificatie misschien niet handig voor jou. In dit topic nu al twee mensen die niet bij hun code kunnen, eentje is hem zelfs al kwijt. Dat is natuurlijk niet het einde van de wereld, ik laat ook genoeg wachtwoorden/codes liggen om na twee weken niet meer te weten waar ze zijn. Maar ik ben me bij deze verificatie wel bewust van het feit dat ik mezelf zonder die recovery code onnodig in de problemen kan werken. Wat nu als je telefoon gejat wordt en dat je enige manier was om codes te ontvangen? Dan zit je er lekker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-04 17:29
Zelfde hier. Met Vodafone werkt ook niet meer sinds donderdag of vrijdag. Zal zo ook eens met Apple bellen. Hoe meer melden, hoe eerder ze er iets mee doen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag gebeld met Apple, een telefoongesprek van ongeveer 45 tot 50 minuten.
moet zeggen er word echt de tijd genomen om je zo goed mogelijk te helpen.

helaas is het probleem nog niet verholpen maar ze hebben het doorgezet, en heb het email adres gekregen van de medewerker die mij geholpen heeft voor direct contact. iets wat ik zeer waardeer, je krijgt dan echt het gevoel dat het probleem serieus genomen word.

natuurlijk is het slecht dat ik de recovery code niet heb opgeslagen maar van de andere kant moet de sms dienst ook werken, met de recovery code kan ik bijvoorbeeld geen app's kopen daar heb ik echt de sms voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Even een update van mijn kant (topic starter). Het is intern uitgezet bij Apple en Vodafone en ze hebben de case nummers aan elkaar gekoppeld.

Het probleem ligt bij de communicatie tussen de sms servers van Apple en Vodafone. Volgens Vodafone zijn alle sms'jes die op hun server ontvangen zijn bij mij afgeleverd.

Het probleem doet zich enkel voor bij VF abonnementen voor zover ik weet. Heb het getest met t-mobile en KPN nummers en daar zijn geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik heb een KPN abonnement (Onbeperkt XL) en bij mij gaat het ook mis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Apple heeft problemen met die twee staps verificatie die berichtjes worden niet per se verstuurd(als in; waarschijnlijk komen er meer aanvragen binnen op de server dan er verzonden kunnen worden)
Als je snel een andere oplossing hiervoor wilt zul je tijdelijk 2 staps verificatie uit moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brm-G schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:30:
Even een update van mijn kant (topic starter). Het is intern uitgezet bij Apple en Vodafone en ze hebben de case nummers aan elkaar gekoppeld.

Het probleem ligt bij de communicatie tussen de sms servers van Apple en Vodafone. Volgens Vodafone zijn alle sms'jes die op hun server ontvangen zijn bij mij afgeleverd.

Het probleem doet zich enkel voor bij VF abonnementen voor zover ik weet. Heb het getest met t-mobile en KPN nummers en daar zijn geen problemen.
ik kan je vertellen/verzekeren dat die sms'jes bij vodafone niet eens binnen komen om naar de klant door te zetten.

• Roel Broersma
  • Laatst online: 24-04 11:40
Ik heb hier ook al sinds 18 of 19 september last van:

Ik ontvang geen SMS met de verificatie code. Na een aantal keer proberen krijg ik: "You have sent too many codes...<knip>... Please try again later."

Vodafone met iPhone 5s en Apple two-factor authentication.

Hoe lang moet dit nog duren en bij wie ligt het probleem? Apple of Vodafone?

...don't know what should be here...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:31
Ik heb hier met Simyo (=KPN netwerk) en een LG Nexus 5 ook last van. Wil 2FA aanzetten, maar ik krijg die SMSjes niet binnen. Al 3 dagen achter elkaar geprobeerd, maar nog geen één SMS ontvangen :/

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 25-09-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:54
Ik krijg nogsteeds geen SMS. Gebruik T-Mobile en heb een iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-04 00:22
Zelfde probleem hier met een iPhone 5 en T-Mobile. Let wel op dat als je telefoon A verkoopt en telefoon B hebt gekocht dat je dat eerst in de instellingen op internet moet veranderen bij je betrouwbare apparaten, want daar staat dan nog je oude telefoon in die je weg moet halen en de nieuwe moet je toevoegen. Sinds ik dat heb gedaan werkt de code weer. Enige wat dan nog niet werkt is via telefoonnummer je code ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik heb vandaag contact gehad met een AppleCare medewerker voor een ander probleem.
Hij gaf terloops aan dat er problemen zijn met de 2FA smsjes op de apple server.

Dit is bekend bij engineering, welke eraan werkt en ze verwachten dat het deze week nog is opgelost.

Goed nieuws natuurlijk.
Jammer dat ze dit niet publiek communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
Bij mij werkt het nogsteeds niet. Heb nu een nieuwe iPhone 6 en ook hier werkt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij kun je het op dit moment ook niet (meer) instellen.

In de FAQ zeggen ze:
How do I set up two-step verification?

Go to My Apple ID.
Select Manage your Apple ID and sign in.
Select Password and Security.
Under Two-Step Verification, select Get Started and follow the onscreen instructions.
http://support.apple.com/kb/ht5570

Maar dat kopje 'Two-Step Verification' staat er bij mij niet meer bij. Voorheen stond het er wel. Wellicht dat ze bezig zijn om het probleem op te lossen en het daardoor tijdelijk hebben weggehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 07-10-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 07:54
Nadat het probleem begin oktober opgelost bleek te zijn, ontvang ik wederom geen smsjes.

Vodafone abbo i.c.m. iPhone 5s. Apple medewerker gaf inderdaad aan dat het probleem nog niet verholpen is. Wel erg slecht van Apple. Het probleem speelt, aan dit topic te zien, al meer dan een maand.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier ook al 2 weken geen Apple ID sms.
Voor de zekerheid een tweede telefoonnummer geprobeerd toe te voegen, maar ook de verificatie sms wordt niet ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psebok
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Ook de T-Mobile smsjes komen niet aan. Via KPN geen probleem om de sms te ontvangen.

Erg slecht van Apple op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
Ik heb vorig weekdn contact gehad met Apple, zij gaven aan in Nederland onderandere problemen te hebben met t-mobile en vodafone. KPN werkt inderdaad wel gewoon. In belgie hebben ze problemen met Proximus.

De medewerker heeft mijn gegevens genoteerd en zodra er een update is krijg ik die. Die zal ik hier ook melden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 10:31
blottle schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:42:
Ik heb vorig weekdn contact gehad met Apple, zij gaven aan in Nederland onderandere problemen te hebben met t-mobile en vodafone. KPN werkt inderdaad wel gewoon. In belgie hebben ze problemen met Proximus.

De medewerker heeft mijn gegevens genoteerd en zodra er een update is krijg ik die. Die zal ik hier ook melden dan.
Hier ook terecht gekomen nadat ik problemen had. Inderdaad ook via vodafone. Erg irritant, op deze manier gaat iedereen het weer uitzetten en dat kan niet de bedoeling zijn geweest. Ook bizar dat het zo lang moet duren om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ook Vodafone hier en erg irritant, kan er nu niks mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psebok
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Net ook maar even gebeld met Apple Support. Mijn incident is ook gerapporteerd en ook ik heb directe contactgegevens van een supportmedewerker ontvangen.
Hij brengt mij op de hoogte als er meer informatie is.

De medewerker merkte overigens ook op dat er een verband lijkt te zitten met Apple ID's die ook ooit zijn gebruikt bij developer.apple.com. Wellicht hebben meer Tweakers hier last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hey, heb ik ook last van en inderdaad ook geregistreerd op developer.apple.com.
Ik heb 2 nummers op m'n account staan, op mijn ziggo nummer kwam vandaag ineens wel 1 sms aan, op m'n vodafone nummer tot op heden niets.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
itsme schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:38:
Hey, heb ik ook last van en inderdaad ook geregistreerd op developer.apple.com.
Ik heb 2 nummers op m'n account staan, op mijn ziggo nummer kwam vandaag ineens wel 1 sms aan, op m'n vodafone nummer tot op heden niets.
Net deed mijn vodafone account het eventjes; 2 bevestiging smsjes binnen gekregen (van de 4 die ik wou) en toen was het weer over (Xperia Z). Zou het dan ook echt bij Vodafone liggen? Of toch bij Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Heb het probleem ook gemeld bij een senior advisor en hij is ermee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
Bij mij werkt het nu! Ik krijg keurig de smsjes binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Hier nog steeds niets op twee T-Mobile nummers.
ID nooit gebruikt bij developer.apple.com

Slecht van Apple dat dit weken moeten duren.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Heb de twee weg verificatie van mij Apple ID uitgeschakeld omdat mijn herstelcode ook niet werkte, ook als ik een nieuwe aanmaakte werkte de nieuwe niet. Heb het gefilmd en gemaild naar Apple maar ik ben doodsbenauwd dat ik zometeen geen toegang heb tot mijn account.

Ben een groot liefhebber van Apple producten maar de services lopen altijd minder soepel, daar is Google toch beter in.

[ Voor 4% gewijzigd door Bigg Balls op 17-10-2014 23:01 . Reden: onduidelijkheid verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
^ je Apple ID 'uitgeschakeld'? Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

bedoel de twee weg verificatie voor mijn Apple ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Hoe heb je die uitgeschakeld als je niet kan inloggen? :)
Of had je nog een ander 'trusted device' gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Had nog een ander trusted device waarop ik nog de apple id kon toevoegen (heb twee Apple id's, overblijfsel uit het .mac tijdperk). Gelukkig hoefde ik niet opnieuw te authoriseren.

Begint wel een zooitje te worden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
^ Toont maar weer aan dat men in een 'Catch-22' situatie kan belanden.
Stel dat je dat device niet had gehad, geen sms'jes en een herstelcode die niet werkt.

Bij mij is het 2 weken geleden begonnen:
Na een herstart (gewone poweroff/on, geen update) van m'n ipad was deze ineens verwijderd als trusted device (waarom weet ik niet, mag hopen dat dit niet na ieder herstart gebeurt!)
Ik wilde inloggen om de ipad weer toe te voegen, maar ontving dus geen sms'jes.
Gelukkig werkte in mijn geval de herstelcode wel.

Die herstelcode is notabene bedoelt voor problemen veroorzaakt aan de kant van de gebruiker.
Nu hebben we 'm nodig omdat Apple de zaken al 3 weken niet voor elkaar heeft...

[ Voor 14% gewijzigd door cowbell op 18-10-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Bigg Balls schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:24:
Had nog een ander trusted device waarop ik nog de apple id kon toevoegen (heb twee Apple id's, overblijfsel uit het .mac tijdperk). Gelukkig hoefde ik niet opnieuw te authoriseren.

Begint wel een zooitje te worden op deze manier.
Door het niet arriveren van de smsjes denk ik erover om het nu ook uit te zetten. Veel van jullie hebben meerdere apple devices zodat je altijd nog een trusted device hebt, mijn enige is mijn macbook. Als ik dus die smsjes niet krijg kan ik vrij weinig als ik bij mijn apple ID moet. Erg vervelende situatie op deze manier. Heb liever dat ze de google 2 factor app gebruiken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-03 23:21
Zelfde probleem hier, heb al een uur met Apple Ierland (verkeerde nummer gebeld denk ik) aan de lijn gezeten maar die konden me ook niet helpen (na een doorverwijzing naar de senior). Ze hebben me wel keurig geholpen om mijn keychain verder in te stellen (het oorspronkelijke probleem), maar snapten niet waardoor sms niet door komt.

Ik dacht daarna eigenlijk dat het aan T-Mobile ligt, want ik had een gratis sms service gebruikt om te kijken of ik überhaupt sms vanuit het buitenland binnenkreeg en dat was niet zo. Echter Facebook werkte weer wel. Ik ga dus eerst maar even Apple NL bellen, want ik denk dat het idd een probleem is tussen Apple en specifiek de nederlandse providers.

Gelukkig heb ik genoeg devices om mijn 2FA toch te gebruiken dus laat ik die gewoon aan.

Ziggo huisteler werkte trouwens ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115749

Ook hier hetzelfde probleem van het niet ontvangen van de Apple sms. De eerste keren twee mobiele telefoons geactiveerd en dat werkte probleem loos. Op beide telefoons komen de sms'jes in het geheel niet meer door. Gelukkig is er nog de aangemaakte code. Ik lees er verder niets over op andere forums of pagina's. Mijn provider T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 07:54
sinds maandag overgestapt van Vodafone naar Hi en net geprobeerd de sms te ontvangen, dit is gelukt. Weet alleen niet of dit nou door de wissel van provider komt of niet.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
^ waarschijnlijk wel. Zoals hier ook te lezen is zijn Vodafone en T-Mobile klanten getroffen. KPN blijkt wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:18
Apple heeft ook tegen mij bevestigd dat ze voornamelijk deze problemen hebben met de provider Vodafone.

Tijdens het gesprek werd gevraagd of ik een sms via de site wilde sturen naar mijn iPhone met de exacte tijd erbij. Deze gegevens wilde ze meenemen met de gesprekken met Vodafone.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
T-Mobile ook. Net weer getest, geen sms... :(
Duurt belachelijk lang dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Laatst online: 25-04 21:08
Hier ook T-Mobile en ook geen SMS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Het bizarre is dat deze problemen alleen in NL voorkomen. Voornamelijk met T-Mobile en Vodafone. In de overige landen komen deze problemen niet voor.

Waarschijnlijk spelen de providers een grote rol in deze problemen.

(Volgens Apple dan ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Mils op 21-10-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Mils schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:08:
Waarschijnlijk spelen de providers een grote rol in deze problemen.

(Volgens Apple dan ;) )
Ja, misschien beweert Apple dat.
Maar Google en Dropbox sms'jes komen hier wél gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Klopt, dat zei ik ook tegen ze. Maar het is toch vreemd dat deze dienst wel gewoon werkt in andere landen behalve in NL. Dus dan zit er toch iets verkeerd in de samenwerking tussen de providers en Apple.

Hopelijk vinden ze binnenkort toch een oplossing samen. De enige oplossing voor nu is gewoon veel klagen bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Inderdaad, hoe meer mensen dit melden hoe beter:
Apple support: 0800 0201581
Of kies een dagdeel waarop ze jou bellen: https://getsupport.apple.com/ContactInfo.action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenzod
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
Hier doet hij het ook niet met een iphone6 en ziggo mobiel (=vodafone netwerk). Trouwens, de verificatie smsjes van Facebook doen het bij mij ook niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halt001
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-11-2014
Ik had met Vodafone dit probleem ook al een maand. Vandaag werd mijn telefoonnummer geporteerd naar KPN en dus heb ik het snel vanochtend voor de portering nog even getest en toen werkte het nog niet. Nu is mijn nummer naar KPN geporteerd en werkt het onmiddelijk. Dit lijkt me toch wel aan te tonen dat het provider gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Heeft iemand hier ook contact over gehad met Vodafone of T-Mobile? Ik heb net gesproken met Vodafone, maar die beweerden natuurlijk nergens van af te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:09

GforceNL

Out of memory....

bij mij werkt het ook niet op dit moment, irritant zeg...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Mils schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:12:
Heeft iemand hier ook contact over gehad met Vodafone of T-Mobile? Ik heb net gesproken met Vodafone, maar die beweerden natuurlijk nergens van af te weten.
Op het T-Mobile forum indem dito. 'Het ligt sowieso niet aan ons'. Beetje makkelijk zo, beiden partijen kijken mekaar aan en de consument is weer eens de dupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Wat grappig, lees er nu over op de frontpage, en het was mij zelf ook al opgevallen dat ik de SMSjes niet ontving om de iCloud keychain aan te zetten. Had er verder niet naar omgekeken, maar lijkt dus dat ik ook last heb van hetzelfde probleem (T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387522

Ik krijg ook de SMS'jes niet binnen, ben al vanaf vorige week woensdag aan het proberen. Netwerk: T-Mobile, telefoon Sony Xperia Z1, Apple Macbook mid-2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Na een maand geen sms te hebben ontvangen, deed hij het gisteren weer (T-Mobile).
Goh.. waar een beetje media aandacht al niet goed voor is.
24 uur na het plaatsen van een Tweakers nieuwsbericht is de storing ineens verholpen...

Redactie bedankt voor het plaatsen van het artikel.

[ Voor 4% gewijzigd door cowbell op 30-10-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rakaz
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05-2020
Twee weken geleden een uur met Apple aan de lijn gehangen vanwege dat de SMSjes niet aan komen via T-Mobile. Zou geëscaleerd worden naar engineering. Zojuist bericht gehad dat het weer zou moeten werken. Even getest en inderdaad. Het werkt!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Blijft belachelijk dat een nieuwsartikel zoveel effect tov telefoontjes van onze kant. Ik heb dit topic geopend op 19 september (release iPhone 6) en toen meerdere malen met Apple en VF gebeld maar niks veranderd, na het plaatsten van een artikel op tweakers kan het ineens wel met spoed verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-04 11:02
Dus als het goed is zou het nu moeten werken naar aanleiding van de "slechte" publiciteit?

Ik ben er ook al vanaf 22 september mee bezig geweest. Week later gebeld met Apple. Dachten dat het evt. zou komen doordat ik een developer account heb, dat scheen vaker voor te komen. Email gehad van een manager (waarvoor kudos) met nog wat extra vragen, maar daarna stilte. Iedere week gemaild met de vraag om een status update en na drie weken antwoord dat de SMS'jes verzonden worden bij Apple dus dat ik het aan T-Mobile moet vragen. Nog een test gedaan met een Nokia 3310 met pre-paid Simyo, en verhip een SMS. Dus zou het dan toch aan T-Mobile liggen?

Vorige week dus naar T-Mobile gebeld en die zouden terug bellen (is nog niet gebeurd). Dus had voor morgen al in m'n agenda gezet dat ik zelf T-Mobile terug moet bellen, maar als het is opgelost dan hoeft dat dus niet meer (ik kan het nu niet testen, want als ik bij m'n Apple ID probeer in te loggen krijg ik nu "Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan." Hopelijk is dat morgen ochtend opgelost en is er nu onderhoud oid :p )

Al die tijd gedacht dat het een rare bug was met mijn account, maar dankzij de frontpage achter dit topic gekomen (heb zelf geen iPhone oid, dus kom niet vaak in dit gedeelte O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hier werkt het nu ook met Simyo (KPN netwerk). Heb net 2FA aan kunnen zetten. Voorheen (25 sept.) lukte dat niet omdat ik de tijdelijke verificatiecode (benodigd voor het instellen) niet binnenkreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Krijgen jullie ook al smsjes terug via Vodafone?

Ik iig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
Gisteren werkte het nog niet bij mij met T-Mobile, maandag maar weer eens bellen *sigh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
T-Mobile hier en voor mij heeft die zojuist gewerkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
Verhip, nu werkt bij mij T-Mobile ook ineens, voor het eerst in de afgelopen maand.
Voor de zekerheid ook maar het nummer van een oude prepaid erbij gedaan, wie weet werkt het weer niet als ik er dringend in moet :p

[ Voor 3% gewijzigd door LearnDriver op 02-11-2014 15:25 ]

Pagina: 1