Oneerlijke reclame van Logitech ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 15:24

3 halen, is 2 betalen cashbackactie Logitech
Koop drie Logitech producten en Logitech geeft je het geld van het goedkoopste product terug. Dit geldt op alle Logitech producten met uitzondering van Logitech G, Ultimate Ears en B2B producten.
De actie loopt van 4-08-2014 t/m 28-09-2014.
http://www.bol.com/nl/cms...Cashback_Logitech-3=2.pdf

Samen met 2 vrienden een bestelling geplaatst van 3 x een Harmony Ultimate 3 afstandsbedieningen bij Bol.com.
Dag erna deze aangekregen en dan moest ik deze registeren en de cashbackactie formulier invullen zoals aangegeven in de actievoorwaarden.
Twee weken later niks gehoor van Logitech en dus even gebeld en ze zouden dit oplossen, mail gekregen : Bol.com was verantwoordelijk voor de cashbackactie .Dus Bol.com gebeld maar daar werd duidelijk gezegd :neen Logitech is verantwoordelijk.
Nu een mail gekregen van Logitech dat deze actie alleen maar is voor 3 verschillende apparaten met een link naar de algemene voorwaarden van deze actie . https://www.logitechbenelux.com/3is2/be-nl/
Maar op deze site kom je pas op als je de cashbackactie aanvraagt en de toestellen gaat registeren (je heb deze dan al gekocht) in de eerste link is daar geen sprake van http://www.bol.com/nl/cms...Cashback_Logitech-3=2.pdf

Is dit nu oneerlijke reclame van Logitech of had ik maar eerst alles goed moeten nakijken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Binnen 14 dagen kan je ze gewoon terugsturen en krijg je je geld terug.
Volgende keer even de actievoorwaarden lezen voordat je besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Maar op deze site kom je pas op als je de cashbackactie aanvraagt en de toestellen gaat registeren (je heb deze dan al gekocht) in de eerste link is daar geen sprake van
Als je alleen op die link zou kunnen komen nadat je het gekocht hebt, had je een punt gehad. Maar als je op LogitechBenelux.com kijkt, dan is het de eerste link en op die eerste link is het het eerste punt. En ook in de PDF die je van Bol.com laat zien staat een directe link naar die informatie. Dus nee, dit is geen oneerlijke reclame.

Had het duidelijker gecommuniceerd kunnen worden? Zeker. Had jij beter onderzoek kunnen doen van tevoren? Dat ook ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 07-09-2014 22:29 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vanuit Logitech gezien wel begrijpelijk dat ze 3 verschillende producten vragen. Anders is er geen 1 goedkoper dan de ander en wordt het een dure stunt.

Echter, wel weer typisch Bol.com om zich te verbergen achter een webpagina waar je achteraf op geattendeerd wordt. :/ Bij hun werd geadverteerd en verkocht, toon dan ook alle kleine lettertjes.

Als je blijft klagen bij Bol krijg je misschien nog wat compensatie. Ze hebben een aparte afdeling voor situaties waarin de afpoeier-procedure faalt.

[ Voor 17% gewijzigd door JJ Le Funk op 07-09-2014 22:38 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 00:13
klada schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:22:
Ja. Het gaat het hier specifiek om een misleidende omissie. Hier is essentiële informatie weggelaten die je als consument nodig had om een geïnformeerd besluit te nemen. Als je wilt kun je kosteloos een klacht indienen bij de reclame code commissie. Deze moet dan ingediend worden tegen Bol.com

[ Voor 5% gewijzigd door alfatrion op 08-09-2014 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrJayMan schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:36:
vanuit Logitech gezien wel begrijpelijk dat ze 3 verschillende producten vragen. Anders is er geen 1 goedkoper dan de ander en wordt het een dure stunt.
Dat heeft daar niks mee te maken, je krijgt ze dan echt niet ineens alledrie voor niks. Wat ze willen voorkomen is dat mensen ze in bulk gaan inkopen en vervolgens gaan verhandelen om winst te maken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

alfatrion schreef op maandag 08 september 2014 @ 01:29:
[...]

Ja. Het gaat het hier specifiek om een misleidende omissie. Hier is essentiële informatie weggelaten die je als consument nodig had om een geïnformeerd besluit te nemen. Als je wilt kun je kosteloos een klacht indienen bij de reclame code commissie. Deze moet dan ingediend worden tegen Bol.com
Leuk maar leg eens uit waarom. Zowel Logitech als Bol.com geven een link naar de actievoorwaarden. Deze zijn niet ergens ver weg weggestopt maar duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Op de logitech site zelf stond dit op de eerste pagina van de aktie. Het lijkt dus eerder een beetje misleidend van Bol.com omdat dit kleine, maar belangrijke detail in de "kleine lettertjes" werd gestopt.
Ik wilde dit dus ook met 2 andere doen, maar ik kwam er niet via Bol.com, maar direct via Logitech mailing.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 18:06

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Kenzi schreef op maandag 08 september 2014 @ 03:20:
[...]

Leuk maar leg eens uit waarom. Zowel Logitech als Bol.com geven een link naar de actievoorwaarden. Deze zijn niet ergens ver weg weggestopt maar duidelijk te zien.
Bol.com verwijst voor wat betreft de voorwaarden helemaal niet naar de website van Logitech. Er is weliswaar een link naar de website van Logitech opgenomen in het document, maar ze maken nergens in het document duidelijk dat je daar naartoe moet gaan om de volledige lijst met voorwaarden in te zien.

Ook in het deel van het document waar ze de overige voorwaarden wel opnoemen wordt nergens ook maar enigszins duidelijk gemaakt dat er (mogelijk) voorwaarden ontbreken.

Uiteindelijk is het hoogstwaarschijnlijk gewoon een fout geweest, maar dat maakt het hooguit onbedoeld misleidend. En dat doet aan de misleiding niets af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Patriot schreef op maandag 08 september 2014 @ 03:49:
[...]

Bol.com verwijst voor wat betreft de voorwaarden helemaal niet naar de website van Logitech.
Dat doen ze wel.

"voor registratie en voorwaarden ga naar logitechbenelux.com/3is2"

wat is daar niet duidelijk aan?

[ Voor 46% gewijzigd door Kenzi op 08-09-2014 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:27:
[...]

En ook in de PDF die je van Bol.com laat zien staat een directe link naar die informatie. Dus nee, dit is geen oneerlijke reclame.
Bol.com doet een duidelijk aanbod: "Koop drie Logitech producten en Logitech geeft u het geld van het goedkoopste product terug." Direct erachteraan staat de beperking: "Dit geldt op alle Logitech producten met uitzondering van onze Logitech G, Ultimate Ears en B2B producten." Daar mag je als koper op vertrouwen, en als Logitech niet over de brug komt, kun je het geld bij Bol.com halen. Een toepasselijk blog: http://blog.iusmentis.com...aarden-maar-moeten-lezen/

Wat zijn die andere reageerders trouwens voor nep-tweakers? Wat direct opvalt, is dat als je zoekt op "logitech 3=2", de beperking op geen enkele site wordt genoemd. Als je de broncode bekijkt van de officiele pagina van Logitech staat er:
HTML:
1
<meta name="description" content="U koopt drie Logitech producten en u ontvangt één Logitech product gratis." />

Het woordje 'verschillende' staat hier niet bij. Het lijkt erop dat dit later in tekst is bijgevoegd, zonder dat de description is aangepast. Wat nog meer opvalt, is dat deze pdf is gewijzigd na het ingaan van de actie op 4 augustus (de Last-Modified header geeft aan Mon, 25 Aug 2014 15:39:28 GMT). Wellicht heeft Logitech het aanbod gewijzigd, en dat mag niet omdat het aanbod onherroepelijk was. Juridisch valt het geld daarom ook wel bij logitech te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

GlowMouse schreef op maandag 08 september 2014 @ 04:01:
[...]

Wat zijn die andere reageerders trouwens voor nep-tweakers? Wat direct opvalt, is dat als je zoekt op "logitech 3=2", de beperking op geen enkele site wordt genoemd. Als je de broncode bekijkt van de officiele pagina van Logitech staat er:
HTML:
1
<meta name="description" content="U koopt drie Logitech producten en u ontvangt één Logitech product gratis." />

Het woordje 'verschillende' staat hier niet bij. Het lijkt erop dat dit later in tekst is bijgevoegd, zonder dat de description is aangepast. Wat nog meer opvalt, is dat deze pdf is gewijzigd na het ingaan van de actie op 4 augustus (de Last-Modified header geeft aan Mon, 25 Aug 2014 15:39:28 GMT). Wellicht heeft Logitech het aanbod gewijzigd, en dat mag niet omdat het aanbod onherroepelijk was. Juridisch valt het geld daarom ook wel bij logitech te halen.
Omdat iemand er een andere mening op na houdt is hij meteen een nep-tweaker? :F

En er valt juridisch geld te halen bij logitech omdat er een pdf is gewijzigd? Wat nou als het om een spelvaut ging die ze gefixed hebben? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Kenzi schreef op maandag 08 september 2014 @ 04:09:
[...]

Omdat iemand er een andere mening op na houdt is hij meteen een nep-tweaker? :F
Het gaat om het verder zoeken en napluizen :Y)
En er valt juridisch geld te halen bij logitech omdat er een pdf is gewijzigd? Wat nou als het om een spelvaut ging die ze gefixed hebben? 8)7
Het heeft er alle schijn van dat de actie door Logitech is gecoordineerd, en later is aangepast. Om dit te 'bewijzen' gaat het om het totaalplaatje: de meta-description, de tekst die op tientalles sites is te vinden (terwijl geen enkele site het heeft over drie verschillende producten), en dan blijkt ook nog de pdf-file gewijzigd te zijn.
Even praktisch, jij hebt drie Logitechproducten gekocht en valt daarmee onder de actie. Daarna moet Logitech bewijzen dat je via de voorwaarden wordt uitgesloten. De bewijslast rust dus op hen. En jij maakt het lastiger door bovenstaande feiten aan te dragen. Natuurlijk was het mooier als iemand de oude pdf-file had gehad, maar ook nu zal Logitech een goede verklaringen moeten hebben voor al deze feiten.

[ Voor 12% gewijzigd door GlowMouse op 08-09-2014 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Wat begrijp je niet aan "essentiële informatie weggelaten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het lijkt me toch extreem duidelijk? Omdat er een nieuwe versie van een PDF is betekend niet dat origineel geen link naar de site van Logitech op stond voor de voorwaarden. Dat kan wel hoor, maar dan moet je wel een beter verhaal hebben dan dat er een nieuwe versie is. Als de TS nu zegt dat het in de eerste versie er niet stond, dan was het een ander verhaal geweest.

Het enige is dat in die pdf de link wel klikbaar had mogen zijn. Maar er staat duidelijk dat je daar heen moet gaan voor de voorwaarden, en dan krijg je niet een lang juridisch document ofzo wat niemand leest, maar gewoon heel duidelijk dat het veschillende producten moeten zijn.
Het gaat om het verder zoeken en napluizen
Dus iemand die naar de site gaat met de algemene voorwaarde is een nep tweaker omdat hij iets verder gaat? :/.

Ik vind het nogal apart hoor, de meta data van een html pagina er wel bij halen, maar gewoon naar de link gaan met de voorwaarden niet. Als de TS nu in de eerste plaats naar die voorwaarde was gegaan en ons had gezegd dat het er toen niet bij stond, dan had je een punt gehad met die meta data. Nu is het een compleet opzichzelf staand iets, en dat zegt gewoon niks.
alfatrion schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:19:
[...]

Het gedeelte waar het is weggelaten? In de huidige vorm is het enige wat ik echt mis een klikbare link in de pdf. Oh tuurlijk was het leuk als dit er ook in had gestaan, maar ik vind het niet bepaald moeilijk te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 08-09-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

alfatrion schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:19:
[...]

Ik begrijp niet welke essentiele informatie je bedoeld. Er staat duidelijk een link naar de voorwaarden.

Ik weet dat jij altijd naar de letter van de wet reageert maar een beetje realisme en inlevingsvermogen zou je geen kwaad doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29
http://www.bol.com/nl/cms...Cashback_Logitech-3=2.pdf

Hier staat niks over dat het niet 3 dezelfde producten mag zijn. Alleen staat er een paar keer iets over goedkoopste. Maar ja, je kan ook 3 verschillende producten kopen met exact dezelfde prijs.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zo te lezen is het meer dan twee weken geleden dat ze waren gekocht, dus voor 25 aug (laatste update van de AV). Heb je Logitech al gevraagd naar een kopie van de AV zoals die geldig was op de dag van aanschaf? Dat lijkt me een redelijk verzoek.
Al is het niet verstandig van je om die niet toen te hebben gedownload. Leermomentje! Kan, zoals je merkt, van pas komen.

Overigens: voldoe je ueberhaupt wel aan de voorwaarden als je twee van de drie afstandsbedieningen hebt doorverkocht aan je vrienden? Was dat niet verboden?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Kenzi schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:29:
Ik begrijp niet welke essentiele informatie je bedoeld.
In het document is een heel lijstje met voorwaarde opgenomen. De voorwaarde dat je drie verschillende apparaten moest kopen staat daar niet tussen. Dat is de essentiële informatie die weggelaten is in dit document.
Kenzi schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:29:
Ik weet dat jij altijd naar de letter van de wet reageert maar een beetje realisme en inlevingsvermogen zou je geen kwaad doen.
Het valt mij altijd tegen op het moment dat mensen een discussie proberen te beslechten door te wijzen op vermeende eigenschappen van de auteur. Een inhoudelijke reactie op de boodschap is kennelijk te veel gevraagd.

Om de bal maar teug te kaatsen: het ontbreekt van jouw kant aan realisme en inlevingsvermogen. Geen consument gaat opzoek naar (aanvullende) voorwaarden op het moment dat de consument een setje voorwaarden in zijn handen gedrukt krijgt.

Bol.com had gewoon alle voorwaarden of geen enkele voorwaarden moeten opnemen in het document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

alfatrion schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:58:
Bol.com had gewoon alle voorwaarden of geen enkele voorwaarden moeten opnemen in het document.
In zijn algemeenheid oneens: een 'voor normale mensen leesbare samenvatting' kan in sommige situaties IMHO heel legitiem zijn. Maar in dit geval had 'max 1 per type' daar natuurlijk dan wel bij moeten staan...
Algemene voorwaarden 3=2 actie Logitech
Deze voorwaarden zijn van toepassing op de 3=2 actie van Logitech Benelux B.V. Nederland.
Dat kopje suggereert sowieso heel erg dat het de AV zijn. En daar ontbreekt dus inderdaad een voorwaarde. (Overigens is 'de geest van' de actie wel heel erg dat 1 per type wordt bedoeld. Er is vast een medewerker daar behoorlijk op de vingers getikt vanwege het vergeten van die zin :X )

Dan is er nog het verschil recht hebben <> krijgen.

offtopic:
Aan zijn profiel te zien is de TS Belg. Ik neem desondanks aan dat "gewoon" de NL wet van toepassing is. Dat staat ook zo in de Alg.verkoopvoorwaarden op Bol.be, incl. allerhande verwijzingen naar enkel de NL geschillencommissie.
Mag dat eigenlijk wel, op een op Belgen gerichte winkel?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:35

ITsEZ

parttime all-rounder

Natuurlijk staat de av vermeld maar alsnog is het apart dat er nergens "verschillende" staat, als ik jou was zou ik de producten gewoon terug sturen en een klacht indienen bij de reclame code commissie.

Ik zie verder in de voorwaarde nergens staan dat het 3 verschillende producten moeten zijn, het enige wat daarop zou kunnen wijzen is dat je het goedkoopste product gratis krijgt maar je zou mogen aannemen dat in het geval van een gelijke waarde je gewoon 1 product gratis krijgt...

[ Voor 41% gewijzigd door ITsEZ op 08-09-2014 10:57 ]

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
Heh. Het PDF'je van Bol.com is inderdaad een beetje ambigu. Achter de asterisk wordt je gevraagd voor de voorwaarden van Logitech te raadplegen op hun actiepagina. In de derde alinea beweert Bol.com echter de "Algemene voorwaarden" van de actie te melden. Die vermelden inderdaad niet dat er sprake moet zijn van drie verschillende producten.

Dat betekent - mijns inziens - dat je niet bij Logitech maar Bol.com zou moeten aankloppen voor service. Toevallig weet ik dat Bol.com een redelijk goede en coulante klantenservice heeft. Ik zou je verhaal duidelijk in een een mail zetten, waarbij je aangeeft dat je je misleid hebt gevoeld doordat zij beweerd hebben de algemene voorwaarden van de actie te vermelden in het .pdf document, en dat hierin helaas geen melding is gemaakt van de eis dat het om drie verschillende producten zou moeten gaan. En dat je hierdoor door Logitech wordt uitgesloten van de actie.

Maak vervolgens duidelijk wat je wilt. Alsnog creditering van één van de Harmony's. Artikelen retourneren (ook na opzichttermijn, mits in originele verpakking). Een tegemoetkoming. Vermeld wel je telefoonnummer, want de kans is groot dat ze je er over gaan bellen. Ik ben er van overtuigd dat je iets van ze gaat krijgen, ge zien de situatie ben ik er niet helemaal zeker van wat dat wordt. 100% creditering (inderdaad, onze fout. Excuses). 50% creditering ("waarom heeft u niet gekeken op de website, zoals bij de asterisk staat"). Een tegoedbon (zijn ze verzot op bij Bol.com). Of ontbinding van de koop van één of drie van je Harmony's. Durf te vragen, maar durf ook te onderhandelen.

Enfin. Ik hoop dat je er uit komt met ze.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Helixes schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:56:
Achter de asterisk wordt je gevraagd voor de voorwaarden van Logitech te raadplegen op hun actiepagina.
Waarbij ik dan zie:

Deze pagina is tijdelijk niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:20:
Omdat er een nieuwe versie van een PDF is betekend niet dat origineel geen link naar de site van Logitech op stond voor de voorwaarden.
Niet de PDF op bol.com, maar de PDF op de site van Logitech is aangepast.
Dat kan wel hoor, maar dan moet je wel een beter verhaal hebben dan dat er een nieuwe versie is. Als de TS nu zegt dat het in de eerste versie er niet stond, dan was het een ander verhaal geweest.
Het is Logitech die aan moet tonen dat een uitsluitingsclausule van toepassing is.
F_J_K schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:41:
Zo te lezen is het meer dan twee weken geleden dat ze waren gekocht, dus voor 25 aug (laatste update van de AV). Heb je Logitech al gevraagd naar een kopie van de AV zoals die geldig was op de dag van aanschaf? Dat lijkt me een redelijk verzoek.
Het gaat er niet om wat redelijk is, maar om wat de wet zegt. Een onherroepelijk aanbod kan niet worden ingetrokken of gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-04 22:19

Millennium

Bug free !!!

Ik heb ook mee gedaan aan de actie (twee desktop sets en een speakersetje.) en ik heb toen der tijd (20-08-2014) niks gezien over maximaal 1 per type. Heb overigens nog geen geld terug. Dus misschien is mijn teruggave wel niet geaccpeteerd. De site met voorwaarden ligt er inmiddels uit. Dus kan niet zeggen of het er toen al stond of niet.

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 08-05 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

Ik begrijp wel dat ze het "in bulk aankopen" wllen tegengaan maar dat had evengoed gekund via "maximaal één deelname per klant / adres". Los van het feit of het al dan niet vooraf al in de voorwaarden stond is het gewoon "niet duidelijk genoeg" voor de consument.

Een beetje bedrijf erkend zijn fout en geeft gewoon het geld terug zoals "afgesproken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:23
Fly-guy schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:44:
[...]

Waarbij ik dan zie:

Zie hier:
nieuws: Logitech plaatst honderden facturen van klanten in open-dir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
WhiteDog schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:29:
Ik begrijp wel dat ze het "in bulk aankopen" wllen tegengaan maar dat had evengoed gekund via "maximaal één deelname per klant / adres".
maar dat staat wel in de voorwaarden dat je maar één keer mee mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Heb zowel Logitech en Bol.com deze morgen een mail gestuurd dat ik me bedrogen voelde door deze actie en een compensatie wilde .Ook een link gegeven naar de topic.
Er zal toch wel ergens iets mis zijn gelopen met de voorwaarden van deze actie, zowel Logitech en Bol.com hebben de voorwaarden van de site verwijderd nadat ze een mail van mij hebben gekregen.
Heb zelf nog niks gehoord van Logitech en Bol.com op mij mail .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 08-05 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

Droefsnoet schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:36:
[...]

maar dat staat wel in de voorwaarden dat je maar één keer mee mag doen.
Waarom het zo ingewikkeld maken dan? Toen ik dit topic zag dacht ik "dat is interessant". Dacht al meteen om een extra harmony en 2 dezelfde luidsprekersetjes te bestellen. Als ik dan 2 verschillende setjes kies van nagenoeg dezelfde prijs zijn ze toch evenveel kwijt?

Met zo'n onduidelijke acties gaan ze wel wat mensen tegen de borst stoten hoor. De dupe is dan weer de winkel die een hele hoop spullen retour krijgt hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 18:06

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Fly-guy schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:44:
[...]

Waarbij ik dan zie:

Die zag er vanochtend nog zo uit. De PDF waarin onderin gelinkt wordt (via actievoorwaarden) heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

GlowMouse schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:17:
Het gaat er niet om wat redelijk is, maar om wat de wet zegt. Een onherroepelijk aanbod kan niet worden ingetrokken of gewijzigd.
Daarom is het ook een redelijk verzoek om de juiste versie van de AV-pdf te vragen ;) Zonder die pdf kan de TS niet aantonen dat de AV toen anders was. (En ik mag aannemen dat niet een incorrecte versie zou worden gestuurd, dat zou heel simpel te herkennen zijn zodra er toch ergens 1 iemand is die de toenmalige pdf heeft bewaard).

Als die AV al relevant is dan, zie de rest vd discussie.

Vreemd om de site offline te halen, terwijl de indientermijn nog niet is verstreken.

Er wordt op https://www.logitechbenelux.com/ nog wel verwezen naar de 3=2-actie. Ik heb hier nog wel een kopie van de pdf die vandaag op https://www.logitechbenelux.com/3is2/nl-nl/ stond. Had iedereen daar twee lege blz (na de ene blz met inhoud)?

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 08-09-2014 23:13 . Reden: (na de ene met inhoud) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Ik kan thuis eens kijken of ik die oude PDF nog heb. Begin augustus heb ik nog e.e.a. gezocht maar niks gekocht verder. Dat van drie verschillende items staat me overigens ook niet bij, want ik zat te kijken naar 2 dezelfde muizen en nog een $random item om aan de actie te voldoen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het wordt er dan sowieso niet beter op; de enige actievoorwaarden is wat op dit moment nog bij Bol geadverteerd wordt - en daar staat niets over verschillende producten. De actievoorwaarden die wel die uitzondering zouden bevatten (waarvan je zeker kan stellen dat dat een dergelijk bepalende voorwaarde is dat die bij Bol niet had mogen ontbreken in de advertentie) zijn niet beschikbaar.

Ergo, als consument kán je op dit moment niet eens iets anders weten :+
Dus, je sluit een overeenkomst met Bol, die adverteren ook op deze wijze met de actie, en is daarmee gewoon verantwoordelijk er zorg voor te dragen de cashback uit te voeren.

Natuurlijk mogen ze het laten uitvoeren door Logitech, maar als daar problemen mee zijn, kom je gewoon weer terug bij Bol, en die zullen het dan moeten gaan regelen met Logitech. Heel leuk bedacht dat kastje naar de muur idee tussen beide partijen, maar er is er maar één waar jij een overeenkomst hebt gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:38

BLACKfm

o_O

Hmz, ik heb destijds in het algemene aanbiedingen topic ook een post geplaatst.
BLACKfm in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Ik kan me niet herinneren dat ergens in de summiere voorwaarden stond dat het verschillende artikelen moesten zijn.

Als er bij stond dat je 3 verschillende producten moest nemen dan had ik die voorwaarden ook nog wel toegelicht, zoals mijn post daar al aangaf dat je wel 3 producten bij 1 winkel moest bestellen...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
F_J_K schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:45:
In zijn algemeenheid oneens: een 'voor normale mensen leesbare samenvatting' kan in sommige situaties IMHO heel legitiem zijn. Maar in dit geval had 'max 1 per type' daar natuurlijk dan wel bij moeten staan...
Daar kan ik me in vinden, als het duidelijk is dat het gaat om een samenvatting. Hier gaat het heel duidelijk om een kopie. Pas als je goed gaat kijken zie je dat Bol.com er enkele heeft weggelaten.
F_J_K schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:45:
Dan is er nog het verschil recht hebben <> krijgen.
Een grote organisatie als Bol.com, die ook wat te verliezen heeft op het vlak van reputatie, zal de consumenten die zij tekort hebben gedaan toch wel te gemoed komen? Er zijn diverse klachtensites en fora waarop dit bericht geplaatst kan worden. Eventueel met verwijzing naar deze post ivm het offline komen van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
Blijkbaar vond Logitech het zelf ook wel onduidelijk, want ze hebben de voorwaaerden aangepast:

"U koopt drie Logitech producten en bewaart de aankoopbon. (Let op: de algemene voorwaarden zijn verduidelijkt, u kunt zowel verschillende als wel dezelfde producten kopen.)"

bron: https://www.logitechbenelux.com/3is2/nl-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368013

alfatrion schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:31:
[...]
Een grote organisatie als Bol.com, die ook wat te verliezen heeft op het vlak van reputatie, zal de consumenten die zij tekort hebben gedaan toch wel te gemoed komen?
Dit vertrouwen ben ik een tijdje geleden al kwijt geraakt. Het lijkt wel alsof Bol na de overname van Ahold de ene fout na de andere maakt en mijn ervaring is dat ze gewoon keihard nee verkopen als je zegt dat je het er niet mee eens bent.

De actievoorwaarden zijn onduidelijk. Hier horen ze duidelijk coulant te zijn en de korting te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 561095

Waarom nog kopen bij Bol.com. De meeste games etc zijn duurder dan bij de concurrenten. En Engelse boeken kan je goedkoper krijgen bij Amazon.de. Je bent echt een dief van je portemonnee als je bij Bol koopt imho.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 561095 op 09-09-2014 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Anoniem: 561095 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:34:
Waarom nog kopen bij Bol.com. De meeste games etc zijn duurder dan bij de concurrenten. En Engelse boeken kan je goedkoper krijgen bij Amazon.de. Je bent echt een dief van je portemonnee als je bij Bol koopt imho.
Koop gewoon nóóit geen electronica bij bol.com, dan blijft je een hoop ellende bespaard.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 15:59
Op de website van de actie stat nu het volgende
U koopt drie Logitech producten en bewaart de aankoopbon. (Let op: de algemene voorwaarden zijn verduidelijkt, u kunt zowel verschillende als wel dezelfde producten kopen.)
Maar in de voorwaarden staat nog altijd dat het om 3 verschillende producten moet gaan. Erg vaag dit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Laten we er geen bash-topic van maken...

-

Ah, zo te zien lijkt een en ander opgelost in het voordeel van de topicstarter. Hopelijk kan die laten weten dat het ook zo naar hem wordt bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:56
Zoals ik de voorwaarden NU lees, mag je dus ook 3 dezelfde producten kopen!

Staat zelfs expliciet vermeld in de voorwaarden NU en op de site.

@Nivali, waar lees jij dat het om 3 verschillende producten moet gaan, dat staat nergens in die voorwaarden en ook niet op de site zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door roches op 09-09-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 15:59
roches schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:08:
@Nivali, waar lees jij dat het om 3 verschillende producten moet gaan, dat staat nergens in die voorwaarden.
De voorwaarden zijn nu ook bijgewerkt, het lijkt er dus op dat logitech zich bedacht heeft! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Zou het dan toch nog goed komen met de 3=2 actie van Logitech ? :)
Voorwaarden zijn aangepast ,mailtje gestuurd met de vraag of ik nu aan alle voorwaarden voldeed.
Van zodra ik iets meer weet laat ik het hier wel horen.

• klada
Mail gekregen van Bol.com en is positief :

Wij hebben contact opgenomen met Logitech en zij geven aan dat ze het intern hebben opgepakt zodat klanten alsnog krijgen waar ze recht op hebben zoals de actie doet vermelden. We adviseren u daarom om contact op te nemen met Logitech zodat zij u verder kunnen helpen. Verder hebben ze de actie en de fouten erom heen inmiddels ook duidelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 08:33

SeatRider

Hips don't lie

Hebben de mensen die gebruik hebben gemaakt van deze actie na het indienen nog ergens een bevestiging gekregen? Ik heb wel het formulier online ingevuld, foto's erbij, maar geen bevestigingsmail oid gekregen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-04 22:19

Millennium

Bug free !!!

Geachte Millennium,
Uw cashback aanvraag van de Logitech 3=2 actie hebben wij in goede orde ontvangen en is goedgekeurd. De cashback wordt in de komende dagen naar uw rekening gestort.

Met vriendelijke groet,
Logitech Team

Dit is een automatisch gegenereerde e-mail.

[Overigens is dit de eerste mail sinds mijn deelname op 20-08-2014]

[ Voor 11% gewijzigd door Millennium op 19-09-2014 15:20 ]

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 08:33

SeatRider

Hips don't lie

Yep, kreeg 'm gisteren ook. Eind goed, al goed.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Vandaag 219 euro terug gekregen van Logitech ;) ,zo zie je maar wat een topic op tweakers kan oplossen.
Bedankt voor deze hulp _/-\o_ .
Leo
Pagina: 1