[Apple ID] Creditcard verplicht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hallo,

Mijn broertje heeft sinds vandaag een iPad vanuit zijn school gekregen. Hierop word huiswerk gemaakt etc en voor in de pauze een spelleke :+

Nu moet je voor de App Store een Apple ID aanvragen. Dit gaat goed tot hier:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/foto.PNG

Er word geëist om een creditcard....

Dat kind is 12 en heeft dit niet (niemand bij mij thuis maar goed)..

Waarom kan ik niet verder?
Als ik support open kom ik hierop uit: http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=nl_NL

En zou je volgens hun op "GEEN" (of "NONE") moeten drukken als je er geen heb.. Maar dat kan dus niet want die optie staat er niet tussen..

Ik dacht zelf omdat we het eerst probeerden bij een spel met van die verschrikkelijke in App aankopen maar ook bij Facebook (zie screenshot) komen we niet verder.

Iemand die iets weet?

Voor zover ik mijn iPad erbij haal was dit niet nodig (ander half jaar terug, heb hem middels niet meer..)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:56

Eris

-

Even via Itunes een account aan maken daar kan je wel een account aan die geen credit card nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Hij heeft al een account aangemaakt maar moet zich nog aanmelden? bij de App Store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dat staat dus ook op de support pagina maar als ik bij Facebook dan op installeren druk en dan de laatste dingen invul dan kom ik dus bij het screenshot uit waar ik geen "GEEN" kan drukken voor betaalwijze :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Nu komen we iets verder:

Uw sessie is verlopen.... Probeer het opnieuw..
Waarom wilde ik ook al weer geen Apple :+

Zal dat ding even uit zetten en dan later opnieuw proberen.... :X

Edit: We proberen het morgen wel. Ding geeft nu weer hetzelfde als boven aan..... :(

[ Voor 18% gewijzigd door Mrjraider op 02-09-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-07 06:54
je kunt naar mijn weten via Itunes gewoon de betaalmethode op geen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:21
MartijnAbel schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:56:
je kunt naar mijn weten via Itunes gewoon de betaalmethode op geen zetten.
Alleen als je een gratis product koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Hoort dat niet in de Appstore ook te kunnen dan? Want bij Facebook, Youtube en een aantal anderen eist dat ding gewoon een creditcard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

jeroen3 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:57:
[...]

Alleen als je een gratis product koopt.
Afbeeldingslocatie: http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20140325163416/residentevil/images/3/34/F57.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:56

Eris

-

Gewoon even via Itunes

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kT4TcgSmfdPGLgFurKNH9dco/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lgYbrRilkEnV0sLbXOwFCP0U/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wat een gedoe zeg, alleen maar even een account activeren voor de App store :+

Pak dit van de week wel op. Meneer eist dat ding nu mee naar boven.... _O-

[ Voor 33% gewijzigd door Mrjraider op 02-09-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb hetzelfde probleem, er is met geen mogelijkheid voorbij te komen. Met iTunes krijg ik de melding dat dit account nog nooit is gebruikt in de store met daarna volgende opties:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gWqAptx.png

De enige manier die ik gevonden heb, is een nieuw account aanmaken via iTunes. Dan staat de optie om geen betaalmiddel te kiezen er wél bij.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:25

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Het is een tijdje terug dat ik hiermee te maken had, maar destijds (jaartje geleden) was er één 'makkelijke' methode die altijd werkte: probeer in iTunes op je pc/Mac een gratis app te kopen, en kies in het inlogvenster dat dan verschijnt ervoor om een nieuw account te maken. Langs deze weg staat er inderdaad een optie 'Geen' bij de keuze voor een betaalwijze. Mocht je al een (half) account hebben, dan zul je (voor deze truc) opnieuw moeten beginnen (met een ander e-mailadres).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Mijn Apple developer ID was niet in de App Store / Itunes te activeren zonder een creditcardnummer op te geven. Het GEEN / NONE knopje was niet aanwezig. Pas toen mijn MBP mobo was vervangen merkte ik even later op dat ik opeens wel op GEEN / NONE kon klikken. Kan je helaas niet helpen, maar vond mijn situatie erg raar. Heel mss kan je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Toen ik voor de eerste keer een apple id heb aangemaakt heb ik gekozen voor een itunes gift card. Je zet gewoon 15 euro op het account en kan dan ook eventueel een appje kopen wanneer gewenst. (eventueel te koop via http://digitaal.hema.nl/, dan heb je geen transactiekosten wat bij veel andere sites wel het geval is).

Mocht het tegoed op zijn dan hoef je niet te verlengen/op te waarderen, je kan dan alleen geen betaalde aankopen doen. Het aanschaffen van gratis apps is altijd mogelijk, ook wanneer er geen tegoed meer aanwezig is.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ga niet een iTunes Giftcard aanschaffen omdat Apple in feite een CrediCard eist... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-07 22:25

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Maar heb je inmiddels al geprobeerd wat er hier meerdere malen aanbevolen is?
Open iTunes op je PC/Mac, ga daar naar de App Store en "koop" daar een gratis app (dus niet op de iPad zelf), maak daar een ID aan wanneer er om gevraagd wordt, dan heb je gewoon de keuze om "geen" aan te geven.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dat doe ik dus nu en dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Schermafdruk%202014-09-03%2011.25.42.png

Sla mij maar dood maar verder dan dit kom ik niet.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:08
Hier een artikel van Apple waarin stap voor stap staat uitgelegd hoe je een iTunes Store account zonder betaalwijze aanmaakt:

Een account bij de iTunes Store, App Store of iBooks Store aanmaken zonder een creditcard of andere betaalmethode
http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:12
mrjraider schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:27:
Dat doe ik dus nu en dan krijg ik dit:

[afbeelding]

Sla mij maar dood maar verder dan dit kom ik niet.... :?
Conclusie is dus. Je moet een nieuw account maken. (en apple is bagger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dan doen we dat dit weekend wel... Waarom doen ze zo verdomde moeilijk. Bij Google is het een account aanmaken en klaar, wil je wat kopen voeg je dan de boel toe. Hier eist men eerst (tenzij je dus volledig een nieuw account aanmaakt :+ ) een betaal methode of credicard? :? Logica is ver te zoeken hier.

In ieder geval bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mrjraider op 03-09-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 21:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

mrjraider schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:34:
Mijn broertje heeft sinds vandaag een iPad vanuit zijn school gekregen.
Je gaat even moeten zoeken maar er is zeker een methode. K'heb dit nog enkele maanden terug moeten doen voor mijn werk, maar waarom niet gewoon vragen aan de school? Het is hun iPad dus hun probleem en ze kunnen niet verwachten dat je als ouder eventjes een kredietkaart neemt.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
IStealYourGun schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:19:
[...]

Je gaat even moeten zoeken maar er is zeker een methode. K'heb dit nog enkele maanden terug moeten doen voor mijn werk, maar waarom niet gewoon vragen aan de school? Het is hun iPad dus hun probleem en ze kunnen niet verwachten dat je als ouder eventjes een kredietkaart neemt.
Dat zei ik gisteren ook al maar daar heeft hij een A4tje meegekregen met een korte uitleg over hoe je dat dng dient in te stellen en meer ook niet... |:(
Heb ook gezegd dat hij naar de ICT daar moet maar omdat het nogal een chaoot is weet ik dat dit niet gebeurt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-07 23:07

Ypho

Allround Nerd

IStealYourGun schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:19:
[...]

Als hij van school is, is het wellicht ook niet de bedoeling spelletjes te installeren ;)

Anyway, als ik ben ingelogd in iTunes (Store > Sign In en dan Store > View Account), kan ik aangeven bij "Payment Information > Edit" de optie "None" (nu is mijn CC gekoppeld).

/edit: Dit is vanaf een Mac, dus niet een iPad oid. (Ik neem aan dat iTunes voor Windows dezelfde menu's heeft)

[ Voor 7% gewijzigd door Ypho op 03-09-2014 12:31 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-07 22:25

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

mrjraider schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:12:
Dan doen we dat dit weekend wel... Waarom doen ze zo verdomde moeilijk. Bij Google is het een account aanmaken en klaar, wil je wat kopen voeg je dan de boel toe. Hier eist men eerst (tenzij je dus volledig een nieuw account aanmaakt :+ ) een betaal methode of credicard? :? Logica is ver te zoeken hier.

In ieder geval bedankt :)
Als je vanaf het begin de goede weg pakt heb je geen problemen ;)
Ook nu niet, aan mijn account zit wel een CC gekoppeld, maar als ik nu naar de instellingen ga kan ik zoals hierboven vermeld ook overschakelen naar 'geen'.
Dus je kunt nu ook gewoon een CC of CaB toevoegen en daarna gelijk weer weg halen, probleem opgelost ;)
Ypho schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:31:

/edit: Dit is vanaf een Mac, dus niet een iPad oid. (Ik neem aan dat iTunes voor Windows dezelfde menu's heeft)
Op de iPad zelf kan dat ook zie ik net :)

[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 03-09-2014 12:45 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wij hebben dus helemaal geen CC.. Dus ik kan deze ook niet toevoegen en daarna verwijderen .. Ik moet dus blijkbaar een volledig nieuwe account aanmaken om die CC te omzeilen. Ik zal dit van het weekend eens uitgebreid gaan proberen.. Vanavond en morgen een late dienst :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mrjraider op 03-09-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:08
Als je het email adres wilt gebruiken die nu is gekoppeld aan een bestaand Apple ID, kun je die ook weer ontkoppelen door een tweede email adres te gebruiken.

Als je naar de website "Mijn Apple ID" gaat en daar inlogt kun je je email adres wijzigen in een andere (bijvoorbeeld een gratis Gmail accountje die je even aanmaakt).

Na deze wijziging kun je je email adres opnieuw gebruiken voor het instellen van een account met behulp van de gratis app methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 11:43

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Je kan ook snel even een click and buy account aanmaken, en die selecteren. Dan zou 't ook moeten lukken.

What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:42
Probeer eens met fake creditcard (Google)? Apple logica is inderdaad ver te zoeken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 619601

Je kunt bij je account van iTunes ergens payment op none zetten ik weet niet meer of het via de pc was of via een Apple product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71261

Als locatievoorzieningen niet is aangezet dan staat de tijdzone niet goed. Als je de tijdzone op Amsterdan zet dan heb je kan dat de optie om geen cc te selecteren erbij komt.
Pagina: 1