Oplichters kopiëren grote webshops, nu: BCC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 10:30
Beste Tweakers,

Vandaag dacht ik een goede deal te hebben aan een Playstation 4 voor 250,- via de website www.computerland-outlet.nl, echter is deze site een neppe, gekopieerde variant van de echte Computerland. Ze adverteren ook zeer veel op Marktplaats.

Gelukkig heeft de ING automatisch al de iDeal betaling afgebroken, ze zijn er al van op de hoogte.

De werkelijke outlet van Computerland is www.computerland.nl/outlet.

Hier meer informatie:
www.opgelicht.nl/alerts/webshops/alert-detail/alert/303/

Hoop dat er niet meer mensen de dupe hier van zijn geworden, een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:41
Niet om de hufter of reaguurder uit te hangen hoor, maar je had niet zoiets van 'dit is wel erg goedkoop, wat is er mis mee' ?

Die PS4 kost overal minimaal €360,-. Bij die webshop €250.

Pro-tip, if it sounds too good to be true .... it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Altijd even googlen als je het niet vertrouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 08:58
Pittige scam!

"Buiten het feit dat het een fake webshop is en men geld afhandig wil maken van hardwerkende mensen is er idd nog iets heel anders aan de hand.

Deze criminelen proberen dmv een hack toegang te krijgen op de computers en laptops van potentiële kopers, dit doen zij op verschillende manieren :

- Op de website is een Live-chat actief. Als je daar een vraag stelt gebeurt er het volgende :

Eerst heb je een gesprek met een persoon genaamd " C a s p e r W i e g m a n " Let op deze naam kan veranderen en/of vals zijn, vervolgens komt er een 2de persoon in de chat bij, genaamd "medewerker helpdesk". Deze Casper en support starten samen een chat met jou als potentiële klant. Support stuurt vervolgens een bericht naar Casper met onderstaande tekst:

" Support helpdesk
Casper, ik neem aan dat hij dit niet kan lezen omdat dit in een privé bericht is. Gelieve even het overzicht bekijken hier van wat binnen is gekomen vandaag "

In dat bericht zit een link. Men hoopt dat je nieuwsgierig bent geworden en op die link klikt. Deze link bevat echter geen overzicht van hun inkomsten maar bevat een EXE ( executable ) bestand wat zich een toegang verstrekt op je pc. Door deze criminelen is op afstand je pc / laptop in te zien, met alle gevolgen van dien ( denk hierbij aan misbruik privégegevens, inloggegevens banken, email, foto's voor aanmaken valse identiteit enz enz)

De andere mogelijkheid is onderstaande :

- Men stuurt via de email een ZIP-bestand ( Gecomprimeerd bestand ) met een misleidende naam naar jouw emailadres, en hoopt zo dat je op die link / bijlage klikt. In de bijlage staat weer een link die automatisch een EXE bestand downloadt en installeert."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:33

Perkouw

Moderator General Chat
KvK verwijst bovendien naar http://www.nederlandict.nl/ en als ik dan kijk bij de leden http://www.nederlandict.nl/?id=9152 vind ik het bedrijf ook niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 17:37

InFamous

excommunicado

Ik heb vanuit mijn persoon even gebeld naar Computerland en ze zijn op de hoogte, zover ik begreep is er inmiddels aangifte gedaan maar in Nederland blijkt het een probleem te zijn om een website down te krijgen.

Ik heb ze als tip gegeven om contact op te nemen met Versio waar de website gehost is en dit gaan ze nu uitvoeren.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Zit net te kijken inderdaad, zitten bij Versio. Heb je ook al contact opgenomen met Nederland ICT. Anders doe ik dat nog even.

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik heb bij Versio net een misbruik ticket aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
http://www.computerland-o...840-pro-series-512gb.html 7(8)7
Van de afbeeldingen klopt in ieder geval ook niets.. Ze hebben wel "netjes" de bedrijfsgegevens van de "echte" Computerland overgenomen (postbus, postcode, kvk-nummer).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Bron: Versio chat
Goedendag, deze melding hebben wij ontvangen en wordt momenteel al onder ogen genomen. Wij zijn bezig met het nemen van maatregelen. Van de politie is er al een melding binnen gekomen. Prima, wij werken aan spoedige oplossing. Alles wordt grondig nagekeken
Ik heb ze ook maar even op dit topic gewezen. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 18:19

JT

VETAK y0

Hoorde ik ook, heb ook een ticket aangemaakt met de info uit dit topic...ik denk dat het nu wel op hun radar staat.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Hier nog één met alle info en verwijzing naar dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Laatst online: 30-04 10:30
Bedankt voor het ondernemen van actie! Had er nooit voor moeten vallen, ik dacht dat het om de echte Computerland ging, daardoor was ik nogal goedgelovig met de 'aanbieding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 21:51
Perkouw schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:40:
Ik heb ze ook maar even op dit topic gewezen. :+
Ik stond op het punt om Versio te beschuldigen van een ernstig gebrek aan professionaliteit aangezien de website nog steeds up is, maar:

code:
1
2
;; ANSWER SECTION:
www.computerland-outlet.nl. 10171 IN    A   198.154.236.174

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
NetRange:       198.154.192.0 - 198.154.255.255
OrgName:        WEBSITEWELCOME.COM
OrgId:          BO
Address:        5005 Mitchelldale
Address:        Suite #100
City:           Houston
StateProv:      TX
PostalCode:     77092
Country:        US

Stond de hele website eerst bij Versio? Of enkel het domein?

Zou ze desalniettemin sieren om het domein on-hold te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
volgens http://www.computerland-outlet.nl/stores hebben ze niet eens winkels, anywhere

Bij contact Betalen & Geldzaken staat echter
Let op: Coupons kunnen niet bij de Outlet winkel in Amsterdam worden verzilverd.
Daar zit niet eens een winkel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Thralas schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:54:
[...]

Ik stond op het punt om Versio te beschuldigen van een ernstig gebrek aan professionaliteit aangezien de website nog steeds up is, maar:

code:
1
2
;; ANSWER SECTION:
www.computerland-outlet.nl. 10171 IN    A   198.154.236.174

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
NetRange:       198.154.192.0 - 198.154.255.255
OrgName:        WEBSITEWELCOME.COM
OrgId:          BO
Address:        5005 Mitchelldale
Address:        Suite #100
City:           Houston
StateProv:      TX
PostalCode:     77092
Country:        US

Stond de hele website eerst bij Versio? Of enkel het domein?

Zou ze desalniettemin sieren om het domein on-hold te zetten.
Ik heb eigenlijk niet verder gekeken dan het domein. Die staat in ieder geval bij Versio geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als contactinfo is er alleen een postbus in Eindhoven (lekker anoniem) en het KVK nummer is 'geleend' van de echte Computerland keten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08
Qua layout en opzet (zelfde livechat etc.) lijkt het erg op de eerdere dixxons.com website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 11:35

BLACKfm

o_O

En als je toch besteld en registreert en je gebruikt gegevens die je op andere sites ook gebruikt hebben ze die er ook gelijk bij en gaan ze bij andere sites dingen bestellen...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
BLACKfm schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:06:
En als je toch besteld en registreert en je gebruikt gegevens die je op andere sites ook gebruikt hebben ze die er ook gelijk bij en gaan ze bij andere sites dingen bestellen...
Dat zal denk ik nog wel meevallen, veelal betalen mensen in Nederland via iDeal o.i.d.
Als ze je PayPal gegevens hebben wordt het een ander verhaal. Echt handig is het ook niet als je daar eenzelfde wachtwoord voor gebruikt als op een webshop als het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 18:42
Vind het domein nog wel lang bereikbaar zijn. ze (verio) kan toch echt wel het verwijzende ip-adres wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:36

Standeman

Prutser 1e klasse

Epep schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:53:
Vind het domein nog wel lang bereikbaar zijn. ze (verio) kan toch echt wel het verwijzende ip-adres wijzigen.
Dat ligt maar net aan de DNS server die gebruikt en hoe vaak deze zijn entries ververst..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:44
Misschien ook een idee om die website bij Google te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

SIDN heeft bevestigd dat ook zij er contact over hebben gehad met de registrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Best wel een knappe scam, ik heb deze nog niet eerder gezien. Iemand heeft dus die website zitten scrapen om de data vanaf te kunnen halen, een heel webshopsysteem ingericht, juiste styling toegepast, etcetera. Website werkt nog mooier dan de standaard site van Computerland eigenlijk, en hij is nog responsive ook. Kunnen ze niet ruilen? ;)

Gaat best ver voor een scam hoor, zeker dat ze software op je PC proberen te installeren. En mooi gekozen target ook, ik denk dat als je een bol.com outlet site op had gezet, je misschien een veel groter team advocaten achter je aan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Het is een heel simpele Magento webshop.
Is binnen een uur op te zetten, eenmaal een product database en je kan blijven kopieren.

Daarnaast zijn logo's zo gepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:11:
SIDN heeft bevestigd dat ook zij er contact over hebben gehad met de registrar.
Sinds 18:12:09 +-5 minuten wijst er een A-record naar een host van Versio, welke naar computerland.nl redirect.

Desalniettemin vind ik het betreurenswaardig dat het zo lang moet duren, Versio was de hele middag reeds op de hoogte. Zo kom je nooit van die oplichters af.

(Ja, dweilen met de kraan open, maar als Nederlandse hosters en registrars dit soort rommel efficient zouden oppikken was er in ieder geval een begin)

[ Voor 18% gewijzigd door Thralas op 13-08-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een paar weken terug het zelfde gezien met Dixxons.com. Ook een kloon van Dixons maar dan met een X extra erbij. Ook daar de complete site nagemaakt en geld binnen harken zonder te leveren.

Edit: Deze van Computerland is van dezelfde maker als Dixxons. Site ziet er compleet het zelfde uit. Kijken welke winkel straks aan de beurt is.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 13-08-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 16:08
En bij die echte outlet is een console randapparatuur :)
PCMasterRace!

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
InFamous schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:27:
Ik heb vanuit mijn persoon even gebeld naar Computerland en ze zijn op de hoogte, zover ik begreep is er inmiddels aangifte gedaan maar in Nederland blijkt het een probleem te zijn om een website down te krijgen.
Op Opgeletopinternet lees ik dat het om een 'bekende' gaat, en daar wordt 'ie ook al met naam en rugnummer genoemd. Tevens vind ik malwaresamples die naar z'n huisaansluiting backconnecten.

Je zou toch zeggen dat dat voldoende voer is om 'm eens uit te nodigen voor een praatje op 't bureau..

Ik snap dat men het veel te druk heeft om alle Marktplaatsoplichters aan te pakken, maar als men er een fake website bij bouwt voelt het allemaal nog net wat serieuzer aan..

[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 13-08-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het opvallende is dat de meeste prijzen helemaal niet zo vreemd zijn. Ik vind dit een vrij goede scam eigenlijk.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37
Ik weet het niet, maar hier (firefox) krijg ik als ik op de link druk de website van computerland.

Of het is opgelost. Of firefox heeft een of andere redirect.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kevinp schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:02:
Ik weet het niet, maar hier (firefox) krijg ik als ik op de link druk de website van computerland.

Of het is opgelost. Of firefox heeft een of andere redirect.
Thralas schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:37:
[...]

Sinds 18:12:09 +-5 minuten wijst er een A-record naar een host van Versio, welke naar computerland.nl redirect.
;)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Laatst online: 09-04 17:02
Je mag toch hopen dat in de toekomst de cybercrime unit van de politie wat snelle ICT'ers in dienst gaat krijgen die dit soort zaken snel oppakt en de nodige actie onderneemt. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde agent hier kaas van gegeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- peter - schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:47:
Je mag toch hopen dat in de toekomst de cybercrime unit van de politie wat snelle ICT'ers in dienst gaat krijgen die dit soort zaken snel oppakt en de nodige actie onderneemt. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde agent hier kaas van gegeten heeft.
Yes, but our society has undergone a paradigm shift, in the information age, Sheldon, you and I are the alpha males.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Je wordt al geredirect, dus het is opgelost neem ik aan.

Wie deze site heeft bezocht, de cookies deleten. Ik kreeg door die cookie een vage pop-up op mijn scherm dat ik de miljoenste bezoeker was. En ik scan elke dag en anti virus/spyware ect is allemaal up to date. (ik had even ghostery uitgezet om ff wat anime te kijken 8)7 )

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamD
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-03 20:19
Kijk er toevallig net op, pas na rickboy333 zijn reactie lette ik op de URL.
Je wordt nu inderdaad redirect, vond hem al behoorlijk goed nagemaakt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Raar dat het zo lang duurt bij Versio?

Vorige keer kreeg ik een dikke phishingsite voor mijn neus toen ik een zogenaamde mail van de ING kreeg.
Na een mailtje naar Versio werd de domein na vijf(!) minuten al op non-actief gesteld?

Waarom duurt dit dan weer zo lang?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:02
Inderdaad raar dat het zolang duurt voordat er actie ondernomen is.
Wat ik helemaal een slecht oplossing vindt is de redirect.

Nu is de url van een malafide nog steeds gekoppeld aan de webshop wat het image van computerland na google'n door een bezoek verdacht maakt. De url heeft te maken gehad met fraude en is nu alsnog aan een webshop gekoppeld wat verdachte situatie schetst voor een bezoeker.

Een beter idee lijkt mij om het domein te deactiveren.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• TheReenseM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-03 10:58

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-05 23:58
ja dat klopt, is ook al reeds aangegeven.

wel raar overigens, nu twijfelen mensen misschien weer met bestellen daar omdat de url eerst in verband met scam is gebracht..

• InFamous

InFamous

excommunicado

Is inderdaad een knullige actie geweest...

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-05 23:58
lekker slim in combinatie overigens ook met hun eigen twitter

https://twitter.com/Computerland/statuses/499240848123789312

"Opgelet! http://www.computerland-outlet.nl is GÉÉN onderdeel van Computerland. Dit betreft een oplichter! Heeft u hier besteld, doe dan aangifte."

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:02
Dit lijkt me eerder ook onkunde van Versio die al vaker het label amateuristische over zich heen heeft geroepen en zich nu met deze situatie ook geen raad weet en het domein maar forward in plaats van het offline halen.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ah handig, wordt het net gereport bij oa Google, symantec en de us gov gaan ze het doorlinken naar de echte site. Hopen dat die daar dan weer geen last van krijgen.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-05 09:50

Praetextatus

the dutch_paki

BCC had ook een soortgelijke fake website.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De_Bastaard schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:42:
Niet om de hufter of reaguurder uit te hangen hoor, maar je had niet zoiets van 'dit is wel erg goedkoop, wat is er mis mee' ?

Die PS4 kost overal minimaal €360,-. Bij die webshop €250.

Pro-tip, if it sounds too good to be true .... it is.
Refurb? Retourzending die niet herverpakt is?

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:50
In het frontpage artikel hierover staat:
"Liever worden we uiteraard niet geassocieerd met die oplichters, maar nu kunnen er in ieder geval geen nieuwe slachtoffers worden gemaakt. Nu gaan we kijken of we de site van die oplichters niet kunnen laten doorverwijzen naar een zwart gat."
Euh, hoe moeilijk kan het zijn, moet je daar echt over nadenken? Ik ben geen apache expert, maar ik denk dat ik zelfs zoiets met 5 minuten voor elkaar heb...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-05 09:50

Praetextatus

the dutch_paki

Antaresje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:57:
In het frontpage artikel hierover staat:

[...]

Euh, hoe moeilijk kan het zijn, moet je daar echt over nadenken? Ik ben geen apache expert, maar ik denk dat ik zelfs zoiets met 5 minuten voor elkaar heb...
Klopt. Enkel moet je VOORDAT je zoiets MAG doen dus wat wat door de wet opgelegde wegen doorlopen. Ik neem aan dat je begrijpt dat je niet zo 1-2-3 dit mag doen zonder de juiste toestemmingen? ;)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
[b]Praetextatus schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:50:
Klopt. Enkel moet je VOORDAT je zoiets MAG doen dus wat wat door de wet opgelegde wegen doorlopen. Ik neem aan dat je begrijpt dat je niet zo 1-2-3 dit mag doen zonder de juiste toestemmingen? ;)
Euh, Versio had het beheer over de NS-servers, en ik neem aan dat ze wel een regeltje in hun voorwaarden hebben staan om directe afsluiting te verantwoorden ("onze nameservers doen niet mee aan het verwijzen naar scamwebsites", bijvoorbeeld)

Als Versio enkel de registrar was van het domein (en de NS record elders wezen) was het mogelijk een ander verhaal, maar in dit geval hadden ze volgens mij voldoende middelen om de boel zelf instantly down te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 28-04 16:50
Praetextatus schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:50:
[...]

Dit gaat over het moment *nadat* de redirect was geplaatst. Op dat moment wordt verkeer dus geredirect naar computerland.nl, dus het is aan de beheerders van computerland.nl om dat geredirecte verkeer naar een zwart gat door te sturen. Daar is echt geen externe toestemming voor nodig.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:40
Hier weer èèn : http://www.bcc-korting.com
Stond veel op Marktplaats maar is daar inmiddels vanaf.

[ Voor 40% gewijzigd door Hoyden op 17-08-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ook weer precies dezelfde opbouw als bij Dixons en Computerland. Word tijd dat deze gast eens opgepakt word. We hebben nog genoeg winkels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Nu online
Hoyden schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:31:
Hier weer èèn : http://www.bcc-korting.com
Stond veel op Marktplaats maar is daar inmiddels vanaf.
Voeg daar maar aan toe:

http://bcc-stunters.com/
Domain Name: BCC-STUNTERS.COM
Registry Domain ID: NA
Registrar WHOIS Server: whois.enom.com
Registrar URL: www.enom.com
Updated Date: 2014-08-16 09:15:22Z
Creation Date: 2014-08-16 16:15:00Z
Registrar Registration Expiration Date: 2015-08-16 16:15:00Z
Registrar: ENOM, INC.
Registrar IANA ID: 48
Registrar Abuse Contact Email: Email Masking Image@enom.com
Registrar Abuse Contact Phone: +1.4252744500
Reseller: NAMECHEAP.COM
Domain Status: clientTransferProhibited
Registry Registrant ID:
Registrant Name: WHOISGUARD PROTECTED
Zegt genoeg denk ik.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zijn de gegevens die je krijgt als je daar een bestelling plaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door azerty op 17-08-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domeinboer gemaild, ING gemaild.

http://www.opgeletopinter....msg219686.html#msg219686

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-08-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 19:23
als je deze tweets in de gaten houd zie je de meeste malafide webshops voorbij komen

https://twitter.com/BasKetelaars1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En nog 1: www.dixxons.nl (blijkt al down te zijn)

Telegraaf en de NOS heeft het er nu ook al over.

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 18-08-2014 11:02 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

https://www.markmonitor.com/ kan goede zaken gaan doen :). Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld googel.nl beschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook al is de site nog online, heeft ING in ieder geval bevestigd dat "de nodige maatregelen" zijn getroffen. Dat zou dan (in mijn ogen) in ieder geval een oplossing zijn voor mensen die geld proberen over te maken - zolang ze het rekeningnummer niet aanpassen op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 13:19
En nu www.bcc-plaza.com
Geen nieuws wat betreft deze oplichters?

[ Voor 10% gewijzigd door Nisei op 21-09-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is maar een partij die dit kan oplossen: de overheid.
Zolang de daders nket gepakt zijn, is er geen reden om te stoppen. Gelukkig staat de politie, justitie en de overheid in het algemeen bekend om hun excellente IT skills... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nisei schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:03:
En nu www.bcc-plaza.com
Geen nieuws wat betreft deze oplichters?
geen SSL in de checkout vind ik al genoeg reden om ergens niet te bestellen

Idee: als meerdere mensen de site rapporteren https://www.google.com/safebrowsing/report_phish/
dan neem ik aan dat iig de chrome-gebruikers gewaarschuwd gaan worden

[ Voor 24% gewijzigd door JJ Le Funk op 21-09-2014 12:16 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:43

KoudeAardbei

Moderator

Dit dan ook:

http://thuiswinkel.org.nl...plaza.com/certificaat.htm

Alle reden voor alarm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 04:06

TNW

Lol, wel slecht gedaan, als die URL niet zo achterlijk lang was had ik het waarschijnlijk ook nog wel geloofd :)

Certificaten zijn leuk maar uiteindelijk zeggen deze alleen mogelijk iets over de betrouwbaarheid als je een legitieme site bezoekt. Ze zijn waardeloos als je niet zeker weet dat je op de site van de echte aanbieder zit.

Heeft het trouwens geen zin de site als "forgery" te rapporteren?

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 04:06

TNW

Site lijkt opeens een probleempje te hebben:

Error 508. Resource Limit Is Reached

:)

Weblog | Straling!

Acties: