UE55HU7500 nieuwe firmware probleem met Smart led

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De nieuwste firmware van de UE55HU7500 , en waarschijnlijk van de andere maten ook, lijkt bij mij een bug te hebben met de Smart Led instelling. Aangezien ik in het buitenland woon en Samsung NL daar geen directe toegang to de tv heeft, een vraag aan andere bezitters met deze tv en de nieuwste firmware nummer 2143 :

Met de Smart Led instelling op normaal (of elke andere behalve "Off") krijg ik bij de apps en het dual screen het probleem dat de beeldhelderheid en kleur verzadiging ineens een heel stuk lager gaat, Alles wordt flets en flauw.

Het makkelijkst te proberen met youtube : Zodra je 1 video bekijkt en terug komt op het hoofdscherm is het duidelijk.

Dit probleem had ik niet bij de vorige firmware, kan iemand anders dit probleem bevestigen ?
Als dit zo is, dan wacht ik simpel af op de volgende firmware.

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 22:55
De laatste firmware erop gezet en ik heb niet de problemen kunnen reproduceren die je vernoemde (55hu7500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loper77
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:17
Ja hetzelfde probleem heb ik ook, wat ik ook heb is dat de tv kort na het aanzetten vanzelf op standby en dan weer aangaat, dit gebeurt maar 1 keer maar is toch wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Erg vreemd dat Loper77 hetzelfde probleem heeft en smashit niet. Het lijkt me sterk dat dit een hardware probleem is. Zal morgen even samsung duitsland contacteren en kijken wat die zeggen.

Tv is een prima ding maar de bergen bugs zijn wel erg irritant voor deze prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601307

Hier inderdaad het zelfde op de 65. Als je smart led uitzet geen probleem, heb zelf smart led op laag staan. Je ziet dan in het apps scherm de iconen feller worden als je een app sluit. Bij youtube is het menu flets na de eerste video, de video's zelf zien er prima uit. Het is niet bij alle apps, netflix heeft er geen 'last' van. Maar buienradar is wel flets.

Resetten van de smarthub heeft geen nut, dus die paar minuten kan je jezelf besparen. Weet niet wat de reden is, maar het zit in de release van 25 juli. En alleen als je smart led gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 22:55
Ik heb wel opgemerkt dat de backlightverlichting iets minder fel is maar het fletse herken ik niet. Mogelijk omdat ik mijn tv gekalibreerd heb en de kleuren toch wat minder van het scherm springen. Voor mij is het met smart led op laag acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Bedankt voor de reacties tot zover, het is dus duidelijk een bug in de laatste firmware. Samsung valt mij erg tegen, deze bug viel mij op binnen 2 minuten na de update en de link met Smart Led was gevonden in 5 minuten. Lijkt wel of ze niets testen daar.

Het treed overigens ook op bij normale tv als je de split screen functie gebruikt.

Ik vrees dat we weinig anders kunnen doen dan smart led voorlopig uitzetten in de apps en wachten tot de volgende firmware. Tenminste als je graag youtube / vevo gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 27-07-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:52
Ik heb na de laatste firmware update ook dit probleem maar dan niet in de smarthub maar bij het kijken van series via mijn htpc met mediaportal. Als ik hier een serie kies en afspeel en dan de serie stop(refresh rate wijzigt bij het kijken van de serie) dan ziet alles er ineens zo uit zoals hierboven beschreven. Als ik dan nog iets kijk, waarbij het scherm zich weer opnieuw instelt ivm een andere refresh rate of resolutie dan is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-07 12:44
Bedankt voor de info. Ik zal de update nog maar niet installeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Zo te zien staat er alweer een nieuwe firmware bij http://www.samsung.com/nl...ons/uhd-tv/UE55HU7500LXXN Zou hier een fix voor dit probleem inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Dat is sneller dan verwacht, bedankt killer8, gaan we straks even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Net contact gehad met Samsung over deze nieuwe firmware en het probleem. Zij geven aan dat de nieuwe firmware niet voor de modellen van afgelopen vrijdag is. Misschien dat iemand dit kan proberen aangezien ik niet thuis ben. Wel hebben ze een dossier aangemaakt over het probleem, ik heb hierbij ook dit topic genoemd. Ze gaan het uitzoeken en als het nodig is komt er een firmware update.

Ik hoop toch dat het een beetje snel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Is inderdaad niet voor onze tv, is een 1007.5 firmware geen idee voor welke het dan wel is. Ook weer niet handig dat ze die op de UE55HU7500 pagina zetten.

Fijn dat ze een dossier aangemaakt hebben dan maar hopen op een bugfix zo spoedig mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Ja klopt maar het eerste stuk is nu ook T-NT14UDEUC om deze reden dacht ik dat dit misschien toch een nieuwere versie is waarbij het eerste stuk opgehoogd is ipv de getallen. Heb je geprobeerd of de tv deze update herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Net even geprobeerd , de tv accepteert de firmware niet , wat we al dachten.
Ook op de Duitse site staat nu deze verkeerde firmware.

Samsung maakt er nu wel echt een zooitje van, waarschijnlijk in de haast om er wat aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
De mevrouw van de klantenservice vertelde dat er verschillende versies zijn waarvan deze voor een andere versie is. Zelf vind ik dit nogal een vreemd verhaal aangezien de pagina verwijst naar het complete type nummer inclusief LXXN. Volgens Samsung was dit geen fout in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrence
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 18:00
Ik heb hetzelfde probleem.... aangemeld op het Samsung forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Heb je een linkje naar dat topic. Die zou ik graag ook willen volgen.

Gisteren avond nog gebeld door een mevrouw van Samsung, ze gaan vanavond een remote sessie doen om te kijken of ze het probleem kunnen vaststellen en oplossen(lijkt me niet aangezien het aan de nieuwe firmware ligt). Ik zal jullie op de hoogte houden. In de tussentijd maar "Smart led" uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrence
reactie van Samsung
Beste Rudi B.,

Fijn dat je dit al gedaan hebt, jammer uiteraard dat dit het euvel niet heeft verholpen.

Wij begrijpen dat het niet handig is om deze functie uit te schakelen. Wij zullen dit intern doorsturen naar de betreffende afdeling.

Het is helaas niet mogelijk om de vorige firmware terug te halen.

Vriendelijk verzoeken wij jou en eventuele andere gebruikers die hier ook last van hebben wat geduld te hebben en ons de gelegenheid te geven het een en ander voor jullie uit te zoeken.

Alvast bedankt voor het begrip.

Imran

@killer8 het topic kun je vinden op;
https://my.eu.samsung.com/nl/forum/post/7587
meldt je aan met je Samsung account dan kun je reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Bedankt, ik heb er ook een reactie in geplaatst hopelijk krijgt het probleem daardoor wat meer prioriteit. Ik vind het overigens ook nogal jammer dat je niet kan downgraden, ik zou dan gelijk terug gaan naar 2130 die het probleem niet heeft.

Update: Samsung heeft mijn tv via een remote sessie nagekeken en er was niks mis met de tv zoals verwacht. Ook kon deze meneer het probleem niet oplossen vanaf afstand en gaat het daardoor doorsturen naar de "onderzoeksafdeling". Deze gaan het verder onderzoeken.

[ Voor 35% gewijzigd door Vaez op 29-07-2014 20:09 . Reden: update remote sessie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Bedankt voor de update, dat waren ze bij mij van plan tot bleek dat ik in het buitenland woon en ze daar niet naar toe mogen bellen...

Ondertussen ook maar bij het samsung forum gemeld, vind het vreemd dat er zo relatief weinig over te vinden is, nog weinig bezitters, of misschien weinig mensen die regelmatig hun firmware updaten.

Hopelijk snel verbetering en niet eerst weer 4-6 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611326

ik heb ook de 7500 serie en heb er ook last van,en ook dat het geluid soms niet synchroom loopt,ik heb samsung al diverse keren gebeld maar klachten zijn nog steeds niet opgelost.Dit is mijn eerste samsung tv maar ga nu toch ernstig mijn twijfels krijgen bij dit merk ,en dat voor een tv van ruim 2500 euro,hier moet toch echt wat aan gedaan worden SAMSUNG,het beeld is overigens wel super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611326

Oja als ik mijn webbrowser opstart heb ik ook een flets beeld (google startpagina) al je dan even PIP aanklikt en weer uit dan is hij ineens weer helder.Raar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Ja ik heb soortgelijke problemen. Bv als ik in Mediaportal tv kijk(resolutie/refresh rate wordt opnieuw gezet dus je ziet z'n balk bij het opstarten) en dan weer terug ga dan is het beeld donker. Als ik dan verder klik naar het hoofd menu(bevat meer verschillende/lichtere kleuren) dan is het weer goed. In de smarthub is het bij elke app, bij de browser ook bv.

Tot maandag zag ik erg weinig mensen klagen over dit probleem maar gisteren en vandaag lijken het er steeds meer te worden. Hopelijk zorgt dit er voor dat Samsung het probleem een hoge prioriteit geeft en snel oplost want ik vind dit echt niet kunnen voor een tv met de adviesprijs van 2799 euro(meeste zullen er minder voor betaald hebben maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Nog een keer een remote sessie vandaag gehad met Samsung omdat ze toch verder wouden kijken en een reset vanuit het service menu wouden doen. Dit allemaal gedaan maar geen oplossing voor het probleem.

Nu willen ze een monteur langs sturen voor een downgrade. Dus afwachten maar op een nieuwe firmware of een downgrade om het tijdelijk op te lossen. Een andere oplossing is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ik vind samsung knap tegenvallen, ze weten nu al enige tijd van dit probleem. Zet voorlopig simpel de vorige firmware neer, waar het nummer in is opgehoogd zodat de tv het als een upgrade ziet en klaar.

Niet service personeel gaan langsturen voor een tijdelijke downgrade.

Software support van samsung is ook bij andere apparaten slecht, zo heb ik een Note2014 waarvoor in Mei android 4.4.2 is uitgekomen, maar alleen in Spanje (!).

Maar goed hopelijk schieten ze een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612148

Ik heb vanavond ook een remote sessie met Samsung, mij benieuwen. Een collega van me heeft dezelfde TV en firmware versie, hij zegt dat hij deze problemen niet heeft.

Laatste nieuws: gisteren inderdaad een remote sessie met Samsung gehad, helpdesk medewerker kon op het beeld dat hij overnam niets zien. Er is nu een case aangemaakt waar ook een link naar dit topic en het Samsung forum is gezet. Binnen 5 werkdagen kan ik een terugkoppeling verwachten met een plan van aanpak. We wachten af...

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 612148 op 05-08-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 11:37
Vaez schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:15:
De mevrouw van de klantenservice vertelde dat er verschillende versies zijn waarvan deze voor een andere versie is. Zelf vind ik dit nogal een vreemd verhaal aangezien de pagina verwijst naar het complete type nummer inclusief LXXN. Volgens Samsung was dit geen fout in ieder geval.
Is bij samsung niet vreemd hoor, die hebben wel vaker verschillende hardware voor zelfde moddel(t-nt of t-gfp8 is dan hardware versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Gisteren belde de monteur die ze langs willen sturen. Hiermee een tijdje gesproken en het probleem nogmaals uitgelegd. Ook verteld dat de reden dat hij langs moet komen eigenlijk is omdat Samsung niet weet wat ze aanmoeten met een bug in hun eigen firmware. Hij gaf aan dat hij er niet zeker van was dat hij al downgrade software voor deze tv had. Ook zei hij dat het eigenlijk geen oplossing was en ze het gewoon moeten updaten. Hij gaat het nogmaals navragen bij Samsung en bespreken wat ze ermee gaan doen aangezien een downgrade nou ook niet echt een oplossing is. Ook is het niet zeker dat het in de volgende upgrade opgelost is, dus dan zou het probleem weer naar boven komen als ik daarna zou updaten.

Enige echte oplossing is natuurlijk een nieuwe firmware update waar het probleem in verholpen is. Ik ben zelf software ontwikkelaar en kan best begrijpen dat een nieuwe update goed getest moet worden en het daarom wat langer duurt maar zou wel een snelle tijdelijke oplossing verwachten zoals bv de mogelijkheid om zelf te downgraden. Voor een tv met dit prijs kaartje vind ik de service nogal slecht.

De mevrouw bij het de technische support legde mij vorige keer ook uit hoe het bug report -> ontwikkel proces er bij Samsung aan toe gaat.

1 Klant meld bug
2 Technische support gaat dit bekijken
3 Technische support kan het probleem niet oplossen en maakt een case aan
4 Case wordt doorgestuurd naar Koreanen hier in Nederland die het verder bekijken
5 Als het echt een probleem is wordt het doorgestuurd naar Korea waar de firmwares geprogrammeerd worden.

Ook gaf deze mevrouw aan dat de reden dat er geen changelog beschikbaar is, het cultuur verschil is aangezien fouten in de tv gezien zouden worden als een soort schaamte en het in Korea niet normaal is dat je de slechte dingen opnoemt. Dit is dan ook de reden dat het niet duidelijk is welke problemen er opgelost worden. Ook de Nederlandse support afdeling van Samsung weet dit blijkbaar niet.

Allemaal niet erg handig en het zorgt er alleen maar voor dat er veel onduidelijkheid is en het erg lang duurt voordat bugs opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrence
Vanmiddag een remote sessie op de TV. Men geeft aan dat ze nog niet van het probleem op de hoogte zijn, wat natuurlijk vreemd is. Maar geen paniek, we gaan er vanmiddag mee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrence
Het probleem is duidelijk, firmware bevat een fout. Dit wordt nu aangemeld bij de softwareontwikkelaars en als deze er niet uitkomen naar Taiwan (pending proces). Ik vermoed dat we voorlopig het probleem dus niet opgelost krijgen en dat dit zeker een maand gaat duren. Maar Samsung erkent dus het issue en dat is stap 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
rbrence schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:30:
Het probleem is duidelijk, firmware bevat een fout. Dit wordt nu aangemeld bij de softwareontwikkelaars en als deze er niet uitkomen naar Taiwan (pending proces). Ik vermoed dat we voorlopig het probleem dus niet opgelost krijgen en dat dit zeker een maand gaat duren. Maar Samsung erkent dus het issue en dat is stap 1. :)
Ik kreeg ongeveer hetzelfde verhaal. Maar blijkbaar zeggen ze tegen de volgende klant die klaagt weer dat ze er nog nooit van gehoord hebben. Hoop toch dat ze het eens wat sneller op gaan lossen. Nogal slordig van hun QA afdeling dat dit niet standaard getest wordt of het nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 07:02
Mijn TV geeft een nieuwe update opeens aan, meerdere mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Net geprobeerd in de hoop dat samsung eindelijk wat actie ondernomen heeft, maar helaas mijn tv geeft aan dat mijn "Internet connectie onstabiel is" bij het checken op nieuwe firmware. Dit terwijl alle apps gewoon werken en er 3 computers draaien....

Helemaal zat van de incompetentie van Samsung, ik zal ze maar weer eens bellen. Laatste stuk dure samsung rommel wat in huis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242855

bvbal79 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:44:
Mijn TV geeft een nieuwe update opeens aan, meerdere mensen dit?
Nee hier niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Hier ook geen nieuwe update. Wat is je complete model nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrence
geen nieuwe update voor mij..... nogmaals Samsung verzocht om een status update. Denk dat ik daarna maar gewoon de rechtsbijstand ga inschakelen. Ik kan namelijk geen gebruik maken van mijn product door een fout van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rbrence schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:51:
geen nieuwe update voor mij..... nogmaals Samsung verzocht om een status update. Denk dat ik daarna maar gewoon de rechtsbijstand ga inschakelen. Ik kan namelijk geen gebruik maken van mijn product door een fout van de leverancier.
Wat doet je tv nu precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik mag een nieuwe tv uitzoeken bij BCC vanwege een kapotte philips 55pfl8008k. Ik zit alleen te twijfelen of ik deze tv moet aanschaffen. Software problemen bij nieuwe televisies zie je altijd de vraag is of ik ze kan accepteren. ik heb alleen geen duidelijk beeld van wat de problemen op dit moment zijn.
Is er iemand die een klein overzicht wil posten daar zou ik erg mee geholpen zijn _/-\o_
Philips ga ik liever niet na terug, omdat ik nu al twee televisies heb versleten met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Nu pas 2143 zie ik dat hij wil installeren, raar dat ik die melding krijg, want ik heb hem op handmatig update staan. gezien dit topic doe ik dat maar niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Tommilio schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:06:
Ik mag een nieuwe tv uitzoeken bij BCC vanwege een kapotte philips 55pfl8008k. Ik zit alleen te twijfelen of ik deze tv moet aanschaffen. Software problemen bij nieuwe televisies zie je altijd de vraag is of ik ze kan accepteren. ik heb alleen geen duidelijk beeld van wat de problemen op dit moment zijn.
Is er iemand die een klein overzicht wil posten daar zou ik erg mee geholpen zijn _/-\o_
Philips ga ik liever niet na terug, omdat ik nu al twee televisies heb versleten met problemen.
Jij kan dat niet halen uit dit topic van 2 pagina's? Verder zijn er geen problemen luiwammes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 19:29
Nog iemand iets gehoord van Samsung over deze issue? Ik kom er horendol van dat die leds op sommige moment niet branden en het beeld dus redelijk donker wordt. Ik begrijp niet dat een bedrijf als Samsung zo lang wacht om een fix uit te brengen voor dergelijk grote fout in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ik zit hier ook met spanning te wachten op een nieuwe firmware helaas. Het is inderdaad van de zotte dat ze niet even de vorige firmware terugzetten of zo'n domme fout snel repareren. Ook op het samsung forum wordt er steeds gevraagd waar de oplossing blijft. Het is in ieder geval beneden elk peil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Heb gisteren nog eens gechat met de Samsung helpdesk. Ik denk dat ze hun van de domme gebaren, Ze geven me gelijk en gaan het doorgeven, maar dan zeggen ze dat ze ook een reparatie kunnen aanbieden 8)7 8)7 .Bende retards :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Die hele reparatie is ook niet mogelijk. Samsung heeft bij mij weken geleden z'n afspraak gemaakt. Monteur was gepland voor een downgrade, tot de dag voor de afspraak toen belde de monteur af aangezien ze nog geen software van Samsung ontvangen hadden voor een downgrade. Sindsdien niks meer gehoord en daa is 1.5 week geleden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Nu eindelijk na bijna een maand dan een nieuwe firmware : Alhier

Straks maar even proberen dan, als de enorm snelle server van Samsung na 2 uur klaar is met mijn download. Wat een amateurs daar.

[ Voor 13% gewijzigd door HaseMike op 22-08-2014 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaseMike schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:13:
Nu eindelijk na bijna een maand dan een nieuwe firmware : Alhier

Straks maar even proberen dan, als de enorm snelle server van Samsung na 2 uur klaar is met mijn download. Wat een amateurs daar.
Ligt het aan mij of is het beeld fletster en korreliger na de update?
Ziet er niet meer strak uit :(
Settings blijven staan na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ondertussen geïnstalleerd en getest, de problemen met de smart led functie zijn nu eindelijk verleden tijd. De beeldkwaliteit lijkt mij zo op het eerste gezicht onveranderd, maar ik heb nu bergen daglicht, dus vanavond nog even met een scherp oog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Ligt het aan mij of komt de doorzichtige zwarte balk met HDMI4 bv en de resolutie er veel minder op? Dit is voor mij uiterst positief. Vroeger wanneer ik een film stopte in XBMC en ik ging terug naar het menu kwam die balk er telkens op. Nu is het even zwart beeld met een vak geen signaal ofzo op de hdmi poort, een ganse verbetering. Merken jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Heb toch al moeten vast stellen dat de smart led onderaan die oplicht bij ondertitels het nog steeds af en toe laat afweten.....

• rbrence
2150 lost alle problemen op! hier goede ervaringen na drie dagen doortesten!

Samsung graag lering hieruit trekken en beter testen!
Pagina: 1