1 jaar en 7 maanden geleden heb ik een Skoda Octavia gekocht, een combi uit 2007. Het gaat om de 1.9 TDI DSG. De KM stand toen ik hem kocht was 224k. Momenteel staat de auto op 264k. Het gaat om de Elegance uitvoering met xenon, PDC voor en achter en ECC. Best een hoop opties, dus.
De auto heeft iedere 15k netjes onderhoud gehad maar desondanks heb ik er enkele onvoorziene uitgaven aan gehad. Op zichzelf wel logisch met een auto van deze km stand.
- complete airco is vernieuwd (pomp+filterdroger, enz), kosten 800 euro
- wiellagers voor, 280 euro
- aircosensor 170 euro
Verder heb ik er een trekhaak op laten zetten voor 450 euro.
Nu bracht ik de auto vanmorgen naar JB Autoservice in Dieverbrug voor een beurt + distributieriemwissel (moet officieel bij 270k). De auto reed verder gewoon goed al floot de turbo nogal. Ik werd net gebeld door de monteur en dit is het verdict...
- het gefluit van de turbo is "slechts" een pakking bij het spruitstuk
- het vliegwiel van de DSG automaat moet vervangen worden
- de DSG bak lekt olie, oorzaak onbekend. De bak zal eraf moeten om de diagnose te stellen. In het ergste geval nieuw/revisiebak.
- er moeten 2 nieuwe voorbanden op (ok, die zag ik aankomen)
- iets met de homokineet (niet goed gevraagd)
+ uiteraard de distrubutieriem en beurt enzo
De grote baas was er niet dus ik heb nog geen prijsopgave maar het zal zeker niet mals zijn. Morgenochtend moet ik ernaar toe voor overleg. De vraag is even wat wijsheid is. De dagwaarde van de auto is zo'n 5000 euro mits alles naar behoren werkt.
Hoeveel zouden jullie maximaal nog investeren in de auto? Hoeveel denken jullie dat ik voor deze auto nog kan krijgen als ik 'm op MP gooi (met vermelding van de defecten uiteraard).
De auto heeft iedere 15k netjes onderhoud gehad maar desondanks heb ik er enkele onvoorziene uitgaven aan gehad. Op zichzelf wel logisch met een auto van deze km stand.
- complete airco is vernieuwd (pomp+filterdroger, enz), kosten 800 euro
- wiellagers voor, 280 euro
- aircosensor 170 euro
Verder heb ik er een trekhaak op laten zetten voor 450 euro.
Nu bracht ik de auto vanmorgen naar JB Autoservice in Dieverbrug voor een beurt + distributieriemwissel (moet officieel bij 270k). De auto reed verder gewoon goed al floot de turbo nogal. Ik werd net gebeld door de monteur en dit is het verdict...
- het gefluit van de turbo is "slechts" een pakking bij het spruitstuk
- het vliegwiel van de DSG automaat moet vervangen worden
- de DSG bak lekt olie, oorzaak onbekend. De bak zal eraf moeten om de diagnose te stellen. In het ergste geval nieuw/revisiebak.
- er moeten 2 nieuwe voorbanden op (ok, die zag ik aankomen)
- iets met de homokineet (niet goed gevraagd)
+ uiteraard de distrubutieriem en beurt enzo
De grote baas was er niet dus ik heb nog geen prijsopgave maar het zal zeker niet mals zijn. Morgenochtend moet ik ernaar toe voor overleg. De vraag is even wat wijsheid is. De dagwaarde van de auto is zo'n 5000 euro mits alles naar behoren werkt.
Hoeveel zouden jullie maximaal nog investeren in de auto? Hoeveel denken jullie dat ik voor deze auto nog kan krijgen als ik 'm op MP gooi (met vermelding van de defecten uiteraard).
[ Voor 5% gewijzigd door havana op 17-07-2014 18:02 ]