Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-07 10:34
Hallo,

ik heb een Lenovo Z50-70, met 1 SSD, Windows 8.1 draaiende.
Nu ik er een HDD met HDDCaddy heb bijgezet (na helemaal geformatteerd te hebben ), start Win8.1 niet meer. Hij blijft laden, en geeft uiteindelijk een error, dat The Device Can Not Be Accessed, of iets dergelijks.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf geprobeerd om het probleem te lokaliseren? Je geeft mijns inziens toch iets te weinig informatie in je startpost.

Maar misschien kan dit relevant zijn voor jouw probleem: Duumke in "Samsung Notebook SSD ongeschikt?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 03:13:
Wat heb je zelf geprobeerd om het probleem te lokaliseren? Je geeft mijns inziens toch iets te weinig informatie in je startpost.

Maar misschien kan dit relevant zijn voor jouw probleem: Duumke in "Samsung Notebook SSD ongeschikt?".
Dank,
ik heb inderdaad weinig info gegeven.

ik heb in GParted de HDD omgezet naar GPT, daarna nogmaals geformatteerd, en 2 partities aangemaakt (450+50GB). Daarna werkte het nog steeds niet. Toen ook nog geprobeerd Fast Boot en Secure Boot in de BIOS aan/uit te zetten, maar het het allen geen effect.
Linux Live USBs werken echter wel.
In Windows Setups (vanaf Win8.1 USB), kan ik ook niet een Windows installatie uitvoeren op de HDD, want dan staat er dat ie de schijf niet kan accessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07 08:19

thorgal21

Forum Noob

Wanneer je de nieuwe HDD eruit haalt functioneert de laptop wel naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:33

Nulnulnix

BOFH

Schijven al omgewisseld?

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
thorgal21 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:41:
Wanneer je de nieuwe HDD eruit haalt functioneert de laptop wel naar behoren?
Inderdaad, dan start ie heerlijk snel vanaf de SSD op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Ga ik zo doen, hopelijk maakt het niets uit dat hij vanaf een andere SATA werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Als het allebei SATA3 is en je de boot volgorde instelt in de BIOS dat de 1e boot je SSD is zou het niets uit mogen maken.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Toch werkt het niet.

De BIOS heeft Fast Boot = uit. Secure Boot = uit, boot priority staat op UEFI, met Legacy ondersteuning = uit.

Toch werkt hij niet. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Tips? :/

[ Voor 17% gewijzigd door SherlockHolmes op 18-07-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-07 10:49
Ik heb precies het zelfde probleem.

SSD met HDD Caddy en apart werken ze wel maar allebei tegelijk werkt niet...
Ik heb het beetje opgegeven en niet weer naar om gekeken (en toevallig moest ik laatst de dvd-drive weer eens gebruiken)

Bij mij gaf die niet aan cant access the device maar kwam de bios scherm niet eens naar voren....

[ Voor 17% gewijzigd door Nielsjuhz op 18-07-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Nielsjuhz schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:58:
Ik heb precies het zelfde probleem.

SSD met HDD Caddy en apart werken ze wel maar allebei tegelijk werkt niet...
Ik heb het beetje opgegeven en niet weer naar om gekeken (en toevallig moest ik laatst de dvd-drive weer eens gebruiken)

Bij mij gaf die niet aan cant access the device maar kwam de bios scherm niet eens naar voren....
Hmm. Apart!

Wat ik denk, is dat het aan de jumper op de HDD ligt. Daar kan ik nu niet bij, want ik heb niet zulke kleine schroevendraaiers, maar binnenkort zal ik de jumper eens verzetten, kijken of dat de zaak veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Formateer die 2e schijf eens. Helemaal, zodat je 1 partitie hebt... waarom is die tweede ook ingesteld als gpt?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
SherlockHolmes schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:23:
[...]

Hmm. Apart!

Wat ik denk, is dat het aan de jumper op de HDD ligt.
Wat voor hdd heb je dan? Met een jumper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
warhamstr schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:24:
Formateer die 2e schijf eens. Helemaal, zodat je 1 partitie hebt... waarom is die tweede ook ingesteld als gpt?
Dit heb ik al gedaan, als je de HDD bedoelt. De tweede is GPT omdat dat volgens mij gewoon moderner en beter is dan MBR, wat al redelijk oud is. Ook is GPT volgens mij zo'n beetje de Windows 8 standaard.
Reepje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:09:
[...]

Wat voor hdd heb je dan? Met een jumper?
Een Seagate Momentus Thin. Volgens mij heeft deze jumpers, maar ik weet het niet zeker, aangezien ik er nu niet bijkan (de voorkant van de HDD), want deze zit in een HDDCaddy en die kan er alleen uit met kleine schroevendraaiers, die ik ATM niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Het probleem is inmiddels opgeslost, ik heb eindelijk de schroevendraaiers binnen, en heb daardoor de SSD in de Caddy kunnen plaatsen, en de HDD in de laptop zelf. Dit heeft het probleem opgeslost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631124

ik heb dezelfde probleem. SDD werkt als een zonnetje maar de HDD ( geplaatst met een caddy in de dvd brander slot werkt niet).Hij wordt herkend door de bios maar niet door windows. Hij goot de Hdd na het opstarten eruit en geeft de melding via het meegeleverd software Intel Rapid Store Technolgie > onbekende poort, controller, schijf verwijderd.

Haal ik mijn HDD eruit en sluit hem aan via een usb dockingstation dan werkt hij goed.

Ik dacht eerst dat de caddy stuk zou zijn ( aansluiting) maar aangezien de bios de HDD als 2e schijf herkend en windows bij het opstarten ook kan het niet aan de caddy liggen.

Het probleem zit hem in de voeding, kabel of windows zelf.

computer is een lenovo Z50-70 die ik vorige week zaterdag gekocht heb. Een prachtig apparaart maar dat de hdd niet met een caddy via de optical drive werkt maakt mij gek. Verschillende forums aan het doorlezen maar geen oplossingen. Een iemand met identiek probleem heeft zijn sata kabel vervangen. Maar mijn laptop is een model 2014 en vorige week gekocht. Dus dit kan het toch niet zijn.

Het vermoeden dat de hdd te weining stroom krijgt lijkt mij tot nu het logisch. maar wat doe je eraan.

:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 11:56
Met een bios update naar de laatste versie is het opgelost...
Pagina: 1