Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:01
Afgelopen nacht werd ik om half 3 wakker gemaakt door mijn DS414. Eerst dacht ik, de stroom is eraf geweest ofzo en hij piept een keer. Echter bleef hij piepen en ging ik maar eens in de browser kijken wat er aan de hand was. Daar kreeg ik een installatie scherm voor m'n neus, dus toch de PC maar aangezet om eens goed te zien wat er aan de hand was.

Op de PC de browser geopend en daar zag ik 'Configuration lost' staan. Meteen Googelen natuurlijk! Daar kwam ik dit topic tegen, waarin het probleem beschreven word. Het komt dus vaker voor op de DS414.

Maar goed, als ik er vanuit ga dat mijn DS414 niet kapot is; kan ik dan gewoon die installatie doen zonder dat ik de data kwijt raak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-04 15:45

thorgal21

Forum Noob

Haal beide schijven eruit en voer de configuratie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 09:46
thorgal21 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:20:
Haal beide schijven eruit en voer de configuratie uit?
Volgens mij is hij een disk nodig om te kunnen installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-04 15:45

thorgal21

Forum Noob

LightStar schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:21:
[...]

Volgens mij is hij een disk nodig om te kunnen installeren..
Mijn DS213+ kon ik volgens mij helemaal configureren zonder disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:58
Je kan op Synologies het OS herinstalleren zonder de data kwijt te raken ja, heb dit al meerdere keren gedaan wanneer ik te ver was gegaan met Optware testjes en de instellingen weer eens brak waren.

Uiteraard raden ze wel aan dat je een backup hebt, want het is niet gegarandeerd in die procedure. Maar de praktijk wijst in ieder geval bij mij aan dat het bij +-10 resets in 3 jaar nooit data verlies heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:47
Je kan altijd een herinstallatie doen met behoudt van je data. Je zal alleen de apps weer moeten installeren en instellen. http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493#t3

Je kan ook een ticket aanmaken bij Synology en kijken of zij het kunnen herstellen. Dit zal alleen een paar dagen duren voor dit gebeurt.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 03-07-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Oké gewoon in de browser die installatie starten, en als het goed is staat m'n data er nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
TheNephilim schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:00:
Oké gewoon in de browser die installatie starten, en als het goed is staat m'n data er nog op?
Zou even de link bekijken die ik heb aangeven daarin wordt het precies beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Daar lees ik de Synology Assistant te gebruiken, voldoet de WebGUI niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Via de webinterface krijg je de vraag ook volgens mij, maar pin me er niet op vast.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Na hem vandaag opnieuw geïnstalleerd te hebben, via de webinterface; verloor hij een kwartier later alweer z'n configuratie.

Hij piepte al wat, zonder dat er een melding in de WebGUI te vinden was. Toen herstartte hij automatisch en kreeg ik weer de melding dat de configuratie verloren was.

De data stond er trouwens na de installatie wel op, dus dat lijkt goed te gaan. Maar nu hij dus weer zover is, kan ik de DS414 terugsturen. Precies het probleem zoals genoemd in het topic die ik eerder noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:20
Klinkt als brak ram, had dit soort dingen met mijn 412+ toen ik er een 4gb module in had gepropt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
TheNephilim schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:52:
Na hem vandaag opnieuw geïnstalleerd te hebben, via de webinterface; verloor hij een kwartier later alweer z'n configuratie.

Hij piepte al wat, zonder dat er een melding in de WebGUI te vinden was. Toen herstartte hij automatisch en kreeg ik weer de melding dat de configuratie verloren was.

De data stond er trouwens na de installatie wel op, dus dat lijkt goed te gaan. Maar nu hij dus weer zover is, kan ik de DS414 terugsturen. Precies het probleem zoals genoemd in het topic die ik eerder noemde.
Waarom geen ticket inschieten bij Synology. Als blijkt dat het hardware is dan heb je direct een mooie onderbouwing van je probleem om hem retour te sturen. Als er toch iets anders aan de hand is voorkom je dat je onnodig lang moet gaan wachten. Ook het bedrijf zal hem moeten gaan/laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-04 15:17
Toevallig heb ik begin deze maand exact het zelfde probleem gehad met mijn DS414, van een half jaartje oud.

Na meerdere keren de configuratie opnieuw te hebben ingevoerd, heb ik contact opgenomen met Synology.
Deze gaven aan dat ik of de NAS op moest sturen naar Engeland, of via de leverancier een RMA aanvragen.

Dit laatste heb ik gedaan en is ook keurig door Azerty afgehandeld, ik heb ondertussen een nieuwe nas staan, met een ander serienummer.

De nieuwe nas lijkt het prima vol te houden tot nu toe, probleem opgelost dus.

In de luxe positie dat ik zit heb ik nog een zelfde DS414 staan, die deze problemen niet vertoonde. Tenminste, dit was tot vandaag. Afgelopen nacht gaf een server een foutmelding toen een backup naar de Synology werd geschreven, een rechtenkwestie. Vandaag echter, was de nas niet te benaderen en er knipperde alleen een oranje lampje ipv een brandende groene.
Ik ben bang dat ik met deze nas het zelfde riedeltje weer van voor af aan mee ga maken, vooral omdat een zoektocht op internet (ds414/configuration lost) redelijk wat hits geeft :|

[edit]
Op het forum van Synology zelf loopt er ook een best lang topic over dit probleem. Blijkbaar hebben veel DS414's dit probleem zodra ze ongeveer 5 maand oud zijn..

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=85544

[ Voor 9% gewijzigd door tijntjethf op 29-07-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
tijntjethf schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:49:
Toevallig heb ik begin deze maand exact het zelfde probleem gehad met mijn DS414, van een half jaartje oud.

Na meerdere keren de configuratie opnieuw te hebben ingevoerd, heb ik contact opgenomen met Synology.
Deze gaven aan dat ik of de NAS op moest sturen naar Engeland, of via de leverancier een RMA aanvragen.

Dit laatste heb ik gedaan en is ook keurig door Azerty afgehandeld, ik heb ondertussen een nieuwe nas staan, met een ander serienummer.

De nieuwe nas lijkt het prima vol te houden tot nu toe, probleem opgelost dus.

In de luxe positie dat ik zit heb ik nog een zelfde DS414 staan, die deze problemen niet vertoonde. Tenminste, dit was tot vandaag. Afgelopen nacht gaf een server een foutmelding toen een backup naar de Synology werd geschreven, een rechtenkwestie. Vandaag echter, was de nas niet te benaderen en er knipperde alleen een oranje lampje ipv een brandende groene.
Ik ben bang dat ik met deze nas het zelfde riedeltje weer van voor af aan mee ga maken, vooral omdat een zoektocht op internet (ds414/configuration lost) redelijk wat hits geeft :|

[edit]
Op het forum van Synology zelf loopt er ook een best lang topic over dit probleem. Blijkbaar hebben veel DS414's dit probleem zodra ze ongeveer 5 maand oud zijn..

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=85544
Het topic had ik in de topicstart al gelinked, hetzelfde probleem had ik ook. Inmiddels heb ik een nieuwe thuis staan, die het hopelijk langer dan 5 maanden volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:44
Ik heb sinds een dag ook deze issue, na wat Googlen kwam ik dit topic tegen op het support forum van Synology: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=85544

Probleem lijkt dus wijd verspreid te zijn op systemen gemaakt voor juni 2014. Enige oplossing lijkt RMA en een nieuw apparaat...

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb net hetzelfde probleem gehad daarnet. Mijn nas schakelt automatisch uit snachts. Ik kom thuis en had hem even nodig dus via Wake On Lan schakel ik hem in. Ik merk op dat ik geen verbinding kan maken met mijn shares en tracht via de browser de DS414 te bereiken. Configuration lost... Ik heb de setup doorlopen via de browser. Al de data was nog aanwezig maar moest mijn configuratie opnieuw laden... Heb de DS414 sinds juni 2014. Hopelijk komt dit niet meer voor anders wordt het RMA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 20:56
Ik heb het probleem ook gehad. Het blijkt dat de resetknop spontaan blijft hangen. Hierdoor denkt de NAS dat je terug naar fabrieks instellingen wilt.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 696920

ik heb dit probleem "verloren configuratie" eerder deze maand gehad.
ik heb nog geen antwoordt gekregen van Synologie.
wat kan ik doen om dit snel op te lossen?

mvg
eenzame fietser
Pagina: 1