Hoe staat het eigenlijk met de banding wanneer local dimming wordt aangezet?
- Splinter Cell
- Registratie: November 2005
- Laatst online: 17:37
Glasvezel MASTER RACE
:strip_icc():strip_exif()/u/160898/v_pestcontrol_256x256.jpg?f=community)
Matched: banding
- Splinter Cell
Glasvezel MASTER RACE
Splinter Cell schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:28:
Hoe staat het eigenlijk met de banding wanneer (UHD)local dimming wordt aangezet?
- Splinter Cell
Glasvezel MASTER RACE
Ik heb nog geen nieuwe 2014 TV. Maar ik wil gewoon algemene ervaringen peilen.Martinus schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:30:
[...]
met de juiste settings. Die ik overigens nog niet gezien heb op reviw sites, zou je dara geen last van moeten hebben.
Probeer eens blur op 10 en judder op 0 in de custom setting? dat was voor 2013 model de oplossing.
Ik heb zelf nog een oude LG uit 2010 waar vieze banding optreed.
Ik loop met mijn UE65HU7500 tegen 2 probleempjes aan.
1. Last van Vertical Banding tijdens voetbal wedstrijden en bij lichtere beelden (komen ze van Samsung vrijdag naar kijken).
2. Ik heb KPN glasvezel en als ik de resolutie van deze settopbox op auto zet dan zegt de tv Resolutie niet ondersteund. Settopbox pak dan automatisch 1080P50 dat werkt niet.
Zet ik het kastje op 1080i dan valt af en toe het geluid voor een fractie van een seconde uit.
Instelling op 720P werkt wel perfect kastje kan ook nog ingesteld worden op 1080P25 maar dat heb ik nog niet getest.
Probleem doet zich ook niet altijd voor vaak door het kastje aan/uit te zetten lost het probleem al op. Al verschillende HDMI kabels geprobeerd allemaal 1.4 verschillend van goedkope tot hele dure.
Of zou de oplossing een oudere HDMI 1.3 te gebruiken.
Zijn er mensen die hier ook last van hebben en het eventueel opgelost hebben.
1. Last van Vertical Banding tijdens voetbal wedstrijden en bij lichtere beelden (komen ze van Samsung vrijdag naar kijken).
2. Ik heb KPN glasvezel en als ik de resolutie van deze settopbox op auto zet dan zegt de tv Resolutie niet ondersteund. Settopbox pak dan automatisch 1080P50 dat werkt niet.
Zet ik het kastje op 1080i dan valt af en toe het geluid voor een fractie van een seconde uit.
Instelling op 720P werkt wel perfect kastje kan ook nog ingesteld worden op 1080P25 maar dat heb ik nog niet getest.
Probleem doet zich ook niet altijd voor vaak door het kastje aan/uit te zetten lost het probleem al op. Al verschillende HDMI kabels geprobeerd allemaal 1.4 verschillend van goedkope tot hele dure.
[ Voor 66% gewijzigd door deffpt op 07-05-2014 11:52 . Reden: fout in de tekst ]
Probleem 2 is opgelost, nieuw kastje ontvangen van de KPN (in eerste instantie dezelfde als ik had) nu een Arcadyan en die werkt als een tierelier. HD beeld nu met Upscaling nog mooier. Samsung langs geweest wordt vervolgt.deffpt schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:26:
Ik loop met mijn UE65HU7500 tegen 2 probleempjes aan.
- Splinter Cell
Glasvezel MASTER RACE
Zorgt ingebouwde UHD/Micro dimming nog steeds voor banding of is dit verleden tijd? En als je bijvoorbeeld een zwarte achtergrond hebt en in het midden staat een logo. Zijn dan alleen de pixels van het logo lichtgevend of branden er nog meer pixels, waardoor je een glow effect krijgt?
- Splinter Cell
Glasvezel MASTER RACE
Die Micro dimming kun je ook niet uitschakelen zeker? Heb al handleidingen gedownload maar zie niks staan.
Wat is jouw ervaring op het gebied van banding, Matthijs?
Splinter Cell schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:42:
Die Micro dimming kun je ook niet uitschakelen zeker? Heb al handleidingen gedownload maar zie niks staan.
de microdimming moet juist zorgen dat alleen verlicht word, wat verlicht moet worden. Dus de glow wordt er minder van ipv meer.matthijst schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:39:
Leds zitten aan de zijkant, dus die glow ontkom je niet aan, lijkt me?
no comment
Ik zeg ook niet dat het meer wordt?Martinus schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:51:
[...]
[...]
de microdimming moet juist zorgen dat alleen verlicht word, wat verlicht moet worden. Dus de glow wordt er minder van ipv meer.
Ik zeg: je ontkomt er niet aan
Ik zie geen banding, maar weet ook niet waar ik op moet letten
Dus als je een voorbeeldfimpje hebt (Youtube ofzo) dan kan ik 't wel even testen.
[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 12-05-2014 15:07 ]
- Splinter Cell
Glasvezel MASTER RACE
Hier is een voorbeeld: Bij het zwaard en zijn handen zie je allemaal horizontale strepen verschijnen.matthijst schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:06:
[...]
Ik zeg ook niet dat het meer wordt?
Ik zeg: je ontkomt er niet aan
Ik zie geen banding, maar weet ook niet waar ik op moet letten![]()
Dus als je een voorbeeldfimpje hebt (Youtube ofzo) dan kan ik 't wel even testen.
YouTube: LG LX9500 Banding
Ik heb ook "last" van verticale strepen (vertical banding) bij de 65h7500. Vooral te zien bij licht gekleurde grote vlakken (luchten e.d.). Wordt nog duidelijker zichtbaar bij horizontale bewegingen (zoals b.v. in de testvideo van deffpt hierboven.) Ben nog aan het twijfelen of ik hem inruil voor een andere 65h7500, maar ik vermoed dat dit niet het enige toestel met deze problemen is. Hoe zijn jullie ervaringen verder? Ook last hiervan?
Verder echt een top toestel!
Heb hem vandaag pas binnen gekregen en ook nog even zitten gamen erop. Als je de input renamed naar "PC" merk ik bijzonder weinig van input lag (killzone op ps4). Verder 4k video (youtube) en 1080p films (via pc) gekeken.
Verder echt een top toestel!
Mijn post niet gezien ik heb er twee gehad nu wachtend op een 3e. Kan slechte lichting zijn maar ik betwijfel het...lo3k schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:24:
Ik heb ook "last" van verticale strepen (vertical banding) bij de 65h7500. Vooral te zien bij licht gekleurde grote vlakken (luchten e.d.). Wordt nog duidelijker zichtbaar bij horizontale bewegingen (zoals b.v. in de testvideo van deffpt hierboven.) Ben nog aan het twijfelen of ik hem inruil voor een andere 65h7500, maar ik vermoed dat dit niet het enige toestel met deze problemen is. Hoe zijn jullie ervaringen verder? Ook last hiervan?
Verder echt een top toestel!Heb hem vandaag pas binnen gekregen en ook nog even zitten gamen erop. Als je de input renamed naar "PC" merk ik bijzonder weinig van input lag (killzone op ps4). Verder 4k video (youtube) en 1080p films (via pc) gekeken.
Zo de nieuwe tv weer helemaal geinstalleerd en nu lijkt alles goed te werken, alleen de ci+ kaart van quantis werkt bij deze tv helemaal niet. Geen authorisatie of zoiets dus ik wacht wel tot ik m'n smit kaart heb.
Test film van youtube om de banding te testen gespeeld, alles soepel. Ook de audio naar mn harman kardon gaat nu goed, maar het echte testen moet natuurlijk nog beginnen.
Ik las hier over het probleem van de witte waas bijbv ondertitels, maar dit is heel gemakkelijk uit te schakelen door smart led uit te zetten. Ik heb die op laag gezet aangezien het de zwart waardes aanzienlijk verbeterd.
Test film van youtube om de banding te testen gespeeld, alles soepel. Ook de audio naar mn harman kardon gaat nu goed, maar het echte testen moet natuurlijk nog beginnen.
Ik las hier over het probleem van de witte waas bijbv ondertitels, maar dit is heel gemakkelijk uit te schakelen door smart led uit te zetten. Ik heb die op laag gezet aangezien het de zwart waardes aanzienlijk verbeterd.
In de review staat het volgende:Splinter Cell schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 00:35:
Samsung UE65HU7500 Review:
http://www.homecinemamaga...7500-hu7500-serie-uhd-tv/
Begrijp ik dit goed en zijn er ook 65hu7500 die géén last hebben van vertical banding? Als dat zo is laat ik de mijne vervangen. Vind het niet storend genoeg om er een ander model voor uit te zoeken, maar als ze de tv kunnen vervangen voor een andere 65hu7500 die hier geen last van heeft is het wel de moeite waard vind ik.Het model dat we getest hebben had namelijk last van ‘vertical banding’. Dit probleem is iets dat we vaker bij lcd led tv’s zien en waar we vaker over lezen, maar de mate waarin het probleem verschijnt verschilt echter per model. [...] Het probleem van vertical banding is dus dat het per paneel verschilt en je dus niet kan zeggen dat alle HU7500-modellen er last van hebben. Dit maakt het lastig en de conclusie is dan ook vaak dat de fabrikant van de betreffende tv het paneel vervangt of een nieuwe tv (hetzelfde model) aanbiedt. Samsung heeft na het terugnemen van de tv in ieder geval bevestigd dat er een backlight-probleem was dat dit veroorzaakte en zou de tv voor een consument direct vervangen. [...] Een korte check van eenzelfde model liet gelukkig ook direct zien dat dit probleem echt specifiek voor het paneel in het reviewexemplaar geldt.
(heb deze vraag ook al als reactie op de review geplaatst)
Anoniem: 242855
Ook ik heb na een test gedaan te hebben met testpics de vertical banding kunnen waarnemen.lo3k schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:36:
[...]
In de review staat het volgende:
[...]
Begrijp ik dit goed en zijn er ook 65hu7500 die géén last hebben van vertical banding? Als dat zo is laat ik de mijne vervangen. Vind het niet storend genoeg om er een ander model voor uit te zoeken, maar als ze de tv kunnen vervangen voor een andere 65hu7500 die hier geen last van heeft is het wel de moeite waard vind ik.
(heb deze vraag ook al als reactie op de review geplaatst)
wel heel miniem dat wel.
Na wat gerommel, met de instellingen, is dit bijna niet meer waar te nemen.
Wat mij opviel hierbij is dat met meer dynamische instellingen het verergerd, maar met overgenomen calibratie settings dit bijna niet meer waar te nemen is. Dit dan wel met extreem testmateriaal wat het echt opwekt.
Bij normaal tv kijken zal ik het niet kunnen waarnemen.
Ik ga vanavond bij Elektroplace de HU7500 en de H7000 testen met de Xbox One. Mocht het mee vallen met de input lag, dan wordt het toch de HU7500. Voor de gene die ook benieuwd is, ik laat het vanavond weten. Maak me alleen zorgen om de Vertical Banding, Maar dat zie ik vanavond dan wel. Zijn daar goede tests voor? Heeft iemand sowieso tips om goed te testen?
op youtube kun je diverse banding vids vinden. Tijdens de test heeft mijn 55HU7500 lichtjes last van banding maar kan dmv diverse instellingen geminimaliseerd worden.yordy1985 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:17:
Ik ga vanavond bij Elektroplace de HU7500 en de H7000 testen met de Xbox One. Mocht het mee vallen met de input lag, dan wordt het toch de HU7500. Voor de gene die ook benieuwd is, ik laat het vanavond weten. Maak me alleen zorgen om de Vertical Banding, Maar dat zie ik vanavond dan wel. Zijn daar goede tests voor? Heeft iemand sowieso tips om goed te testen?
Sowieso heb ik met bijv FOX Sports voetbalwedstrijden (HD) geen last er van. Lijkt me een goede graadmeter of je tijdens tv kijken hier nog last van gaat hebben.
Sorry niet zo duidelijk inderdaad: Het gaat hier om OSX (dus niet getest in Windows). Als het goed is komt vanavond een vriend langs met zijn Windows PC, kan dan wel even testen.Anoniem: 395728 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:51:
dus jou macbook pro heb je aangesloten op jou samsung tv en je kan je resolutie gewoon hoger zetten dan 1920x1080 in windows ??? welke samsung tv heb jij dan ???
[...]
Ik maakte me ook zorgen om de inputlag vooraf, maar ik heb niks kunnen ontdekken nu ik een hu7500 heb (getest op PS4 met o.a. Killzone). Voorwaarde is wel dat je de gamemode van de tv gebruikt, of input renamed naar 'PC' (=bij input keuzelijst de Enter toets op remote ingedrukt houden voor opties, daarna kun je een naam geven aan de input)yordy1985 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:17:
Als je dat niet doet zul je wel de inputlag merken. Vond ik zelf nog het duidelijkst te merken in het menu van de PS4 (en wss dus ook te zien bij xbox one): Als de gamemode uitzet dan merk je dat er enige vertraging zit tussen een ander menuitem selecteren met de controller, en dit ook zien gebeuren op het scherm. Voelde gelijk een stuk minder 'snappy' (moet je maar eens proberen).
Wat vertical banding betreft: Dit is goed te zien op grote licht gekleurde vlakken die horizontaal bewegen. Dus bijvoorbeeld witte luchten bij een camera-pan. In het eerder genoemde testfilmpje YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma zie ik het bijvoorbeeld bij foto's met lucht op de achtergrond.
wat het filmpje betreft hier geen vert. Banding nul,nul.lo3k schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:27:
[...]
Sorry niet zo duidelijk inderdaad: Het gaat hier om OSX (dus niet getest in Windows). Als het goed is komt vanavond een vriend langs met zijn Windows PC, kan dan wel even testen.Ik heb overigens een 65hu7500
[...]
Wat vertical banding betreft: Dit is goed te zien op grote licht gekleurde vlakken die horizontaal bewegen. Dus bijvoorbeeld witte luchten bij een camera-pan. In het eerder genoemde testfilmpje YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma zie ik het bijvoorbeeld bij foto's met lucht op de achtergrond.
wel even mij motion plus aan kunnen passen
Ik heb dus ziggo en het even opgezocht en inderdaad het zal verschillen per provider ik heb alleen de eerste 2 zenders van Fox in HD dat zal in de toekomst hopelijk veranderen.
dank voor jullie reacties overigens!
Ik ga morgen nog maar eens kijken naar de HU7500 en de ventilatoren / vertical banding!
dank voor jullie reacties overigens!
Ik ga morgen nog maar eens kijken naar de HU7500 en de ventilatoren / vertical banding!
LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE
Na reacties gelezen te hebben over de ventilatoren, ook maar even geluisterd.
Alles stil gezet hier...nou nou, ik moet het echt eerst opzoeken dwz 30 cm van de ventilators af en daar was het.
Het kan niet storend wezen vanaf een zitplek en al helemaal niet als het geluid normaal aan staat.
Het is geen tekortkoming van de tv, maar eerder een overgevoeligheid van de oren in dat frequentiegebied.
Ik heb ook zware tests gedaan om vert. banding op te wekken. Niks te zien, ten minste op mijn overgenomen calibratie settings.
Kan het wezen dat na een paar dagen spelen de tv steeds beter wordt in beeldkwaliteit?, of is dat in mijn beleving en is het gewoon gewenning.
Alles stil gezet hier...nou nou, ik moet het echt eerst opzoeken dwz 30 cm van de ventilators af en daar was het.
Het kan niet storend wezen vanaf een zitplek en al helemaal niet als het geluid normaal aan staat.
Het is geen tekortkoming van de tv, maar eerder een overgevoeligheid van de oren in dat frequentiegebied.
Ik heb ook zware tests gedaan om vert. banding op te wekken. Niks te zien, ten minste op mijn overgenomen calibratie settings.
Kan het wezen dat na een paar dagen spelen de tv steeds beter wordt in beeldkwaliteit?, of is dat in mijn beleving en is het gewoon gewenning.
@kellhus:
Wat heb je nou aan de settings van een ander vraag ik mij af. Dat is toch per definitie een persoonlijk verhaal?
Of je moet willen weten welke settings je moet kiezen om een specifiek probleem als banding te minimaliseren... dan snap ik het nog. :-)
Wat heb je nou aan de settings van een ander vraag ik mij af. Dat is toch per definitie een persoonlijk verhaal?
Of je moet willen weten welke settings je moet kiezen om een specifiek probleem als banding te minimaliseren... dan snap ik het nog. :-)
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen!yordy1985 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:17:
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
[/quote]
Ja ik vind dit ook zelfs SD is echt beter geworden, gemeld is wel na kalibratie, geen last ban banding. dit zijn mijn overgenomen en echt gekalibreerde instellingen
Bildmodus: Film
Hintergrundbeleuchtung: 13
Kontrast: 88
Helligkeit: 45
Schärfe: 2
Farbe: 48
Farbton: 50/50
Farbraum: Benutzerderfiniert
Rot: 48/0/4
Grün: 12/49/6
Blau: 0/6/45
Gelb: 55/47/8
Zyan: 9/49/44
Magenta: 41/6/50
Weißabgleich:
2Pkt.: 4/4/-7/4/-5/-10
10Pkt.:
10%: 0/0/-4
20%: 1/0/0
30%: 4/-3/0
40%: -3/-2/0
50%: 1/2/-1
60%: -2/-1/2
70%: 1/1/-1
80%: 4/0/-3
90%: 6/3/-8
100%: 7/1/-10
Gamma: 0
Farbton: warm2
Filmmodus: auto2
Motion Plus: Glätten
Smart-LED: gering
Kinoschwarz: ein
[/quote]
Ja ik vind dit ook zelfs SD is echt beter geworden, gemeld is wel na kalibratie, geen last ban banding. dit zijn mijn overgenomen en echt gekalibreerde instellingen
Bildmodus: Film
Hintergrundbeleuchtung: 13
Kontrast: 88
Helligkeit: 45
Schärfe: 2
Farbe: 48
Farbton: 50/50
Farbraum: Benutzerderfiniert
Rot: 48/0/4
Grün: 12/49/6
Blau: 0/6/45
Gelb: 55/47/8
Zyan: 9/49/44
Magenta: 41/6/50
Weißabgleich:
2Pkt.: 4/4/-7/4/-5/-10
10Pkt.:
10%: 0/0/-4
20%: 1/0/0
30%: 4/-3/0
40%: -3/-2/0
50%: 1/2/-1
60%: -2/-1/2
70%: 1/1/-1
80%: 4/0/-3
90%: 6/3/-8
100%: 7/1/-10
Gamma: 0
Farbton: warm2
Filmmodus: auto2
Motion Plus: Glätten
Smart-LED: gering
Kinoschwarz: ein
[ Voor 3% gewijzigd door alexanderjcs op 23-05-2014 21:14 ]
Bij een nieuwe tv ben je vaak dagen zoniet weken aan het zoeken naar een juiste bevredigende instelling.Klaus F. schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:04:
@kellhus:
Het is vaak een mix van gegevens van anderen wat je naar een ideale instelling brengt.
Dit komt vooral omdat je tegenwoordig zoveel kan instellen dat je vaak niet weet wat de juiste mix brengt.
Ook kom je van een andere tv af die totaal anders is en waar je aan gewend geraakt was.
Mijn ervaring is dat na verloop van tijd als je gewend bent het ,afstellen ook verwaterd en je uiteindelijk er klaar mee bent en tevreden bent.
Meerdere settings al geprobeerd en tot nu toe al tijdje gebruik ik settings waar jij naar referreert. Enig, verschil is contrast op 88 en scherpte op 10. Nagenoeg geen last van banding (in ieder geval niet goed waarneembaar). Blijft ook kwestie van proberen aangezien het ook persoonlijk is plus afhankelijk van omgeving(sfactoren).kellhus schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:30:
Meer settings van HU7500 gebruikers zijn welkom, ik blijf maar aanpassen ;-)
Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Tapalla op 24-05-2014 07:57 ]
Het lijkt erop dat het vertical banding probleem het ergste zichtbaar is bij het 65 inch model. Het valt mij op dat eigenaren met een andere maat scherm er minder last van hebben. Zelf krijg ik volgende week de derde tv maar ik heb nog maar weinig hoop dat het probleem hiermee wordt opgelost. Misschien is het een bepaalde productie serie die hier last van heeft.
Heb al vaak met Samsung gesproken. Je logt een call, moet een dag wachten om een afspraak te maken met de monteur en dan maar afwachten wat die gaat doen. En ik zie niet in wat een monteur gaat doen aan vertical banding, op wat settings aanpassen na.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen last van Banding heb op mijn 65 inch hu7500. Als ik een wit scherm op zet is het mooi egaal wit. Of is dat niet de juiste manier om te checken?
Dan zou je het inderdaad moeten zien, je ziet dan donkere verticale strepen in beeld.hannes85 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 02:08:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen last van Banding heb op mijn 65 inch hu7500. Als ik een wit scherm op zet is het mooi egaal wit. Of is dat niet de juiste manier om te checken?
Draai deze test maar eens en dan vooral de lichte beelden testfilmpje YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasmahannes85 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 02:08:
Ooh nee hoor, genoeg andere dingen gemeld. Ik uit dus zeker niet alleen kritiek (eigenlijk vrijwel nooit). Het punt is alleen dat je niet elke dag hetzelfde hoeft te herhalen imho. We weten nu dat je twee, drie en viermaal een nieuwe hebt ontvangen en dat jij je stoort aan vertical banding. Ik stoor me er niet zozeer aan, en heb dezelfde TV voor het zelfde geld. Het ligt dus ook aan de persoon zelf in hoeverre die zich eraan stoort. Ik zou als verkoper alleen tegen je hebben gezegd: hier heb je je geld en zoek maar wat anders uit.vegetto1983 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:14:
[...]
Miss bepaal ik dat lekker zelf of ik een product dat niet goed functioneerd terug breng of niet, we praten hier niet over een paar schoenen. Meld anders lekker niks hier als je alleen maar kritiek gaat uiten..
Of koop jij ook tot 4 keer achter elkaar hetzelfde pak soep dat je niet lust om die vervolgens steeds terug te brengen met de mededeling dat de soep niet lekker was?
1, 2 misschien 3 keer kan ik begrijpen maar dat je nu zelfs denkt aan een vijfde keer retourneren vind ik vreemd. En ja je mag het zelf bepalen hoor, ik gaf dus alleen mijn mening zoals ik ook al aangaf
Soep? serieus? ik ga niet iets kopen wat ik niet lust nee, maar als ik een TV koop ongeacht of de tv nou 200 euro kost of 3000 euro, dan verwacht ik dat deze goed is. Heeft niks te maken of ik de tv dan wel of niet mooi vind. Een streep hoort niet in een tv. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken maar de vergelijking die jij maakt is volkomen onzin.remzor schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:42:
[...]
Ooh nee hoor, genoeg andere dingen gemeld. Ik uit dus zeker niet alleen kritiek (eigenlijk vrijwel nooit). Het punt is alleen dat je niet elke dag hetzelfde hoeft te herhalen imho. We weten nu dat je twee, drie en viermaal een nieuwe hebt ontvangen en dat jij je stoort aan vertical banding. Ik stoor me er niet zozeer aan, en heb dezelfde TV voor het zelfde geld. Het ligt dus ook aan de persoon zelf in hoeverre die zich eraan stoort. Ik zou als verkoper alleen tegen je hebben gezegd: hier heb je je geld en zoek maar wat anders uit.
Of koop jij ook tot 4 keer achter elkaar hetzelfde pak soep dat je niet lust om die vervolgens steeds terug te brengen met de mededeling dat de soep niet lekker was?
1, 2 misschien 3 keer kan ik begrijpen maar dat je nu zelfs denkt aan een vijfde keer retourneren vind ik vreemd. En ja je mag het zelf bepalen hoor, ik gaf dus alleen mijn mening zoals ik ook al aangafEn misschien toch een idee om eens voor andere series te kijken of voor bijvoorbeeld een LG? De concurrentie heeft nu ook allemaal nieuwe modellen in de markt gezet volgens mij.
ewf2003, ik kan je geen prive bericht sturen. Zou je mij eens kunnen contacteren? Ik ben erg benieuwd naar de mate van banding die je waar neemt.
Thanks alvast!
Thanks alvast!
Ik merkte gisteren met een Roland Garros tennis wedstrijd dat mijn HU7500 nog wat last heeft van haperingen (vooral te zien in de tennisbal). Motion Plus staat op Standaard, deze had ik eerst op custom settings zoals op deze site gemeld staat: http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu7500-201405083761.htm maar daardoor haperde de Youtube video die eerder in dit topic vermeld stond (voor het vinden van vertical banding) enorm.
Standaard lijkt de beste setting, maar toch stoort het mij nog. Heeft iemand hier al een ideale combinatie van instellingen gevonden om haperingen (judder?) niet waar te nemen?
Hebben jullie LED Clear motion bijvoorbeeld aan of uit staan?
Standaard lijkt de beste setting, maar toch stoort het mij nog. Heeft iemand hier al een ideale combinatie van instellingen gevonden om haperingen (judder?) niet waar te nemen?
Kan je dat filmen?sKoLb schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:48:
Ik merkte gisteren met een Roland Garros tennis wedstrijd dat mijn HU7500 nog wat last heeft van haperingen (vooral te zien in de tennisbal). Motion Plus staat op Standaard, deze had ik eerst op custom settings zoals op deze site gemeld staat: http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu7500-201405083761.htm maar daardoor haperde de Youtube video die eerder in dit topic vermeld stond (voor het vinden van vertical banding) enorm.
Ben wel benieuwd. Twee dagen tennis zitten kijken, maar me nog niet opgevallen.
- Sapstengel
- Registratie: November 2001
- Laatst online: 18-07-2024
Meer Sap dan Stengel
/u/41444/crop55a52c7ae3347.png?f=community)
Heeft iemand inmiddels ervaring met het professioneel laten kalibreren van hun scherm?
Heeft een LED scherm last van wear/tear, waardoor het beeld veranderd na verloop van tijd en je opnieuw moet laten kalibreren?
Ben vooralsnog erg tevreden over de standaard instellingen, maar lees links en rechts dat mensen "veel beter" beeld hebben na aanpassingen van de instellingen. Nu ben ik compleet noob op dit gebied en misschien zijn mijn ogen niet de beste, maar elke aanpassing die ik zelf doe lijkt (in mijn ogen) een verslechtering. Om maar te zwijgen van mogelijke impact op vertical banding of andere onwenselijkheden.
Kortom, ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Heeft een LED scherm last van wear/tear, waardoor het beeld veranderd na verloop van tijd en je opnieuw moet laten kalibreren?
Ben vooralsnog erg tevreden over de standaard instellingen, maar lees links en rechts dat mensen "veel beter" beeld hebben na aanpassingen van de instellingen. Nu ben ik compleet noob op dit gebied en misschien zijn mijn ogen niet de beste, maar elke aanpassing die ik zelf doe lijkt (in mijn ogen) een verslechtering. Om maar te zwijgen van mogelijke impact op vertical banding of andere onwenselijkheden.
Kortom, ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Oke, even voor alle duidelijkheid,
Ik denk dat er hier of 4 kampen door elkaar heen posten,
deze met de 7500,8500 serie en degene met een 55 of 65 inch scherm.
Misschien handig om bij de post te vermelden welk scherm er gebruikt word.
Er schijnen nogal verschillen te zijn in deze series en zelfs in schermformaat van dezelfde serie.
Wat mij betreft,
Ik heb de UE55HU7500
Geen last van vertical banding, ook niet met de testmateriaal die aangeboden wordt op YouTube of elders in dit topic.
Gisteren backlight bleading bekeken of ik dat kon ontdekken met donker en zwart beeld, maar ik moest het echt opzoeken en zeer goed kijken dicht op het scherm. (ca 50cm afstand), vanaf de zitplek is niets te zien (3,5 meter)
Ik gebruik hiervoor de volgende settings.
Brightness: 45
Sharpness: 25
Colour: 50
Tint: G50/R50
Picture Size: Screen Fit
Dynamic Contrast: middel
Black Tone: Donker
Flesh tone : 0
RGB : uit
Gamma: -1
Expert Pattern: Off
Motion Lighting: Off
Colour Tone: Standaard
Digital Clean View: Off
MPEG Noise Filter: Off
Film Mode: Auto2 (If applicable)
Motion Plus: Off
Smart LED: Low
Ik houd duidelijk van een meer uitgesproken levendige afstelling zoals ik het ook ervaar als ik naar de wereld om mij heen kijk, dat is ook niet warm,flets en wazig.
Ik evenaar bij deze instelling mijn Panasonic 46GT30E plasma, die gewoon iets beter was met tv uitzendingen via de Humax.
Films daarintegen die ik afspeel via de PC bekabeld naar de Denon 4311 doet deze tv weer een stuk beter.
Ik denk dat er hier of 4 kampen door elkaar heen posten,
deze met de 7500,8500 serie en degene met een 55 of 65 inch scherm.
Misschien handig om bij de post te vermelden welk scherm er gebruikt word.
Er schijnen nogal verschillen te zijn in deze series en zelfs in schermformaat van dezelfde serie.
Wat mij betreft,
Ik heb de UE55HU7500
Geen last van vertical banding, ook niet met de testmateriaal die aangeboden wordt op YouTube of elders in dit topic.
Gisteren backlight bleading bekeken of ik dat kon ontdekken met donker en zwart beeld, maar ik moest het echt opzoeken en zeer goed kijken dicht op het scherm. (ca 50cm afstand), vanaf de zitplek is niets te zien (3,5 meter)
Ik gebruik hiervoor de volgende settings.
Brightness: 45
Sharpness: 25
Colour: 50
Tint: G50/R50
Picture Size: Screen Fit
Dynamic Contrast: middel
Black Tone: Donker
Flesh tone : 0
RGB : uit
Gamma: -1
Expert Pattern: Off
Motion Lighting: Off
Colour Tone: Standaard
Digital Clean View: Off
MPEG Noise Filter: Off
Film Mode: Auto2 (If applicable)
Motion Plus: Off
Smart LED: Low
Ik houd duidelijk van een meer uitgesproken levendige afstelling zoals ik het ook ervaar als ik naar de wereld om mij heen kijk, dat is ook niet warm,flets en wazig.
Ik evenaar bij deze instelling mijn Panasonic 46GT30E plasma, die gewoon iets beter was met tv uitzendingen via de Humax.
Films daarintegen die ik afspeel via de PC bekabeld naar de Denon 4311 doet deze tv weer een stuk beter.
Probleem Vertical Banding wordt dus niet opgelost bij consument, sturen 2 ouderen mannen die waarschijnlijk nog reparaties hebben verricht aan de eerste zwart/wit tv en die oordelen bij mij thuis dat het komt door dat de camera van links naar rechts en andersom beweegt en dat de processor dat niet aan kan en vervolgens zegt Samsung klacht ongegrond.
Lees mail Samsung.
Geachte heer,
Naar aanleiding van uw telefoongesprek , waarin u vraagt naar een conclusie van de reparatie centrum het niet eens te zijn met de conclusie van het reparatiecentrum met betrekking tot het door u gesignaleerde probleem met uw toetsel, kunnen wij u het volgende mededelen.
Uit navraag bij het door Samsung erkende reparatiecentrum Selectro is gebleken, dat uw toestel grondig is onderzocht en getest. Er is hierbij geen afwijking van de specificaties aangetroffen.
Er is technisch gezien niets mis met het toestel. Het toestel hoeft dus niet gerepareerd te worden. Er is daarom ook geen grond voor een eventuele omruiling of creditering van het toestel.
Indien het toestel desondanks niet aan uw verwachtingen voldoet, verwijzen wij u voor een eventuele oplossing naar de dealer, waar u het toestel heeft gekocht.
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900 – 7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Contact Centre Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
Olof Palmestraat 10, 2616 LR Delft, The Netherlands
P.O. Box 681, 2600 AR Delft, The Netherlands
T: 0900 – Samsung (7267864) (NL) / 02 201 2418 (
W: http://www.samsung.nl / http://www.samsung.be
Lees mail Samsung.
Geachte heer,
Naar aanleiding van uw telefoongesprek , waarin u vraagt naar een conclusie van de reparatie centrum het niet eens te zijn met de conclusie van het reparatiecentrum met betrekking tot het door u gesignaleerde probleem met uw toetsel, kunnen wij u het volgende mededelen.
Uit navraag bij het door Samsung erkende reparatiecentrum Selectro is gebleken, dat uw toestel grondig is onderzocht en getest. Er is hierbij geen afwijking van de specificaties aangetroffen.
Er is technisch gezien niets mis met het toestel. Het toestel hoeft dus niet gerepareerd te worden. Er is daarom ook geen grond voor een eventuele omruiling of creditering van het toestel.
Indien het toestel desondanks niet aan uw verwachtingen voldoet, verwijzen wij u voor een eventuele oplossing naar de dealer, waar u het toestel heeft gekocht.
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900 – 7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Contact Centre Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
Olof Palmestraat 10, 2616 LR Delft, The Netherlands
P.O. Box 681, 2600 AR Delft, The Netherlands
T: 0900 – Samsung (7267864) (NL) / 02 201 2418 (
W: http://www.samsung.nl / http://www.samsung.be
Ik heb Samsung gisteren een goede foto gemaild waar het Vertical Banding probleem goed te zien is nu willen ze weer film materiaal. Ik wordt gek van die gasten nu al 5 weken aan het lijntje gehouden.
[ Voor 167% gewijzigd door deffpt op 04-06-2014 19:39 . Reden: foto komt niet mee ]
Vandeweek een Samsung 65hu7500 gehaald bij plattetv en het beeld is echt fantastisch. Netflix, PS4, Xbox 360 en 3d blu-ray getest en elk beeld heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik ben een zeer kritische kijker, had een Samsung 55ueD8000 voor deze tv dus wilde wel een flinke verbetering. Nou, dat is het dus ook geworden. Het enige minpunt is dat er bepaalde vertical banding op zit. Je ziet het bijna niet maar tijdens voetbalwedstrijden komt het wel naar voren. Ik ben zelf een voetballiefhebber en kijk veel wedstrijden maar vind die balken in het beeld wel storend. Meerdere mensen zagen het pas toen ik ze er op wees maar vonden het niet storend. Na een tijdje waren ze zelfs vergeten dat die banden er nog waren. Ik weet dat die banden onoverkomelijk zijn, dit door de led-techniek, maar hoop dat dit minimale banding is en dat het nog veel erger kon zijn. Van clouding totaal geen last, en 4k is echt een lust voor het oog. Al bij al een goede aankoop die mijn appartement goed vol zet haha.
Iemand enig idee of de tv automatisch upscaled van full hd naar ongeveer ultra hd?
Of moet je dat ergens zelf instellen?
Ik heb een ziggo module van 2011 alleen die werkt niet op deze tv, hebben daar meer mensen last va of heb ik gewoon een verouderde module?
Mensen die deze tv willen kopen, gewoon doen, je krijgt er geen spijt van en is nu nog maar een tijdje te koop met de cashback-actie.
Iemand enig idee of de tv automatisch upscaled van full hd naar ongeveer ultra hd?
Of moet je dat ergens zelf instellen?
Ik heb een ziggo module van 2011 alleen die werkt niet op deze tv, hebben daar meer mensen last va of heb ik gewoon een verouderde module?
Mensen die deze tv willen kopen, gewoon doen, je krijgt er geen spijt van en is nu nog maar een tijdje te koop met de cashback-actie.
Iemand enig idee wat je allemaal moet doen om een tv om te ruilen, hoe lang je de tv kwijt bent en of je er wel iets mee op schiet? Mijn 65hu7500 is bijna perfect op 1 puntje na: vertical banding. Als ik geen voetballiefhebber was dan had ik met dit probleem kunnen leven maar ik vind het toch te storend worden. Fifa kan ik bijna niet normaal spelen, meerdere (dunne) banden over het scherm. Tijdens live wedstrijden is het probleem iets minder maar zeker nog aanwezig. Ik denk zelfs dat het erger is dan op mijn vorige tv, de Samsung D8000.
Omdat de tv verder perfect is, zelfs boven verwachting, met name de clouding problemen zijn zeer minimaal of helemaal niet te zien, weet ik niet zeker of ik hem om moet ruilen. Misschien krijg ik wel een tv terug die wel dikke clouding heeft maar geen vertical banding of juist allebei de problemen.
Iemand enig idee wat ik het beste kan doen want wil ook niet voor langere tijd zonder tv komen te zitten en het probleem moet wel zijn opgelost als een andere terug komt.
Omdat de tv verder perfect is, zelfs boven verwachting, met name de clouding problemen zijn zeer minimaal of helemaal niet te zien, weet ik niet zeker of ik hem om moet ruilen. Misschien krijg ik wel een tv terug die wel dikke clouding heeft maar geen vertical banding of juist allebei de problemen.
Iemand enig idee wat ik het beste kan doen want wil ook niet voor langere tijd zonder tv komen te zitten en het probleem moet wel zijn opgelost als een andere terug komt.
Ik heb nu de derde 65HU7500 staan en die heeft van de drie het minste last van "vertical banding". De eerste keer is er iemand van Samsung (Seleco) geweest die het probleem gelijk constateerde en mij een DOA formulier heeft gegeven waarmee ik de TV kon omruilen bij de winkelier.MillanO schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:15:
Iemand enig idee wat je allemaal moet doen om een tv om te ruilen, hoe lang je de tv kwijt bent en of je er wel iets mee op schiet? Mijn 65hu7500 is bijna perfect op 1 puntje na: vertical banding. Als ik geen voetballiefhebber was dan had ik met dit probleem kunnen leven maar ik vind het toch te storend worden. Fifa kan ik bijna niet normaal spelen, meerdere (dunne) banden over het scherm. Tijdens live wedstrijden is het probleem iets minder maar zeker nog aanwezig. Ik denk zelfs dat het erger is dan op mijn vorige tv, de Samsung D8000.
De tweede tv, waarbij het heel erg te zien was, heb ik zonder tussenkomst kunnen omruilen. Omdat ik de hoop heb opgegeven dat er 65 inch modellen zijn zonder dit probleem heb ik nummer 3 maar gehouden omdat het bij deze tv echt minimaal te zien is maar het is er wel.
De tv's zijn telkens binnen een paar dagen thuis omgeruild dus ik heb niet zonder gezeten.
Ik vindt het eigenlijk niet kunnen dat TV's met dit probleem worden verkocht maar ik ben geen techneut en weet niet of Samsung wel in staat is om 65 inch modellen te maken zonder "vertical banding" ? Hoe zit dit bij andere merken of modellen groter dan 65 inch hebben die dit ook?
Ik heb ook de 65" en zie bij lichte scene's ook een aantal verticale donkere lijnen.. Ik weet niet of ik het storend genoeg vind om de tv weer helemaal in te pakken en om te ruilen..ewf2003 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:41:
[...]
Ik heb nu de derde 65HU7500 staan en die heeft van de drie het minste last van "vertical banding". De eerste keer is er iemand van Samsung (Seleco) geweest die het probleem gelijk constateerde en mij een DOA formulier heeft gegeven waarmee ik de TV kon omruilen bij de winkelier.
De tweede tv, waarbij het heel erg te zien was, heb ik zonder tussenkomst kunnen omruilen. Omdat ik de hoop heb opgegeven dat er 65 inch modellen zijn zonder dit probleem heb ik nummer 3 maar gehouden omdat het bij deze tv echt minimaal te zien is maar het is er wel.
De tv's zijn telkens binnen een paar dagen thuis omgeruild dus ik heb niet zonder gezeten.
Ik vindt het eigenlijk niet kunnen dat TV's met dit probleem worden verkocht maar ik ben geen techneut en weet niet of Samsung wel in staat is om 65 inch modellen te maken zonder "vertical banding" ? Hoe zit dit bij andere merken of modellen groter dan 65 inch hebben die dit ook?
Zou je een filmpje kunnen maken zodat ik kan zien hoe het bij jou eruit ziet?
Ik heb onderstaande video gebruikt om het te testen
YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma
Alvast bedankt!
Mijn Mediaportal HTPC is zoveel meer als een media tv, in principe heb ik de meeste extra zooi niet nodig op de tv, maar ja, zonder is ie niet te krijgen.Furfoot schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:03:
[...]
Waar gebruik je de HTPC voor dan? Als het goed is kun je alles vanaf de TV zelf doen. Installeer je PLEX, Twonky of Servioo op je HTPC en je kunt alles streamen naar je TV zonder dat je daarvoor de videokaart belast.
Ik doe in principe alles op het mediacenter, tv kijken en opnemen/ timeshiften, series, films, foto's, alle denkbare online content, Netflix, muziek.
Inmiddels wel al begrepen dat het wachten is op een kaart met HDMI 2.0, voorlopig dan maar 1080P. In principe maakt het weinig uit of het mediacenter de boel upscaled of de tv zelf, UHD dan daar gelaten, doe ik voorlopig wel op de tv zelf dan voor zover het te krijgen is. Volg toch geen house of cards
Sta op het punt naar Klein te rijden, waar ik alleen als de dood voor ben is het banding verhaal, heb ik nu ook last van op mijn PFL9664 en dat is eigenlijk mijn excuus om een nieuwe tv aan te schaffen.
[ Voor 6% gewijzigd door rene2002 op 10-06-2014 17:33 ]
Ja, ik vind het ook echt klote van die banding problemen. Heb wel vaker gelezen dat mensen tot 3x toe hun scherm omruilen en dan nog last hebben. Dit kost allemaal zoveel tijd en moeite. Alleen als je het ziet blijft het gewoon storen terwijl de tv verder meer dan perfect is.
Sommigen hebben het misschien meegekregen. Maar een tijd geleden heb ik geluidsproblemen ervaren bij mijn 55HU7500 tv waarbij tijdens het aanzetten een harde plop kon ontstaan. Alsof iemand continue met zijn tong klakt (vast bekend bij mensen). De tv aan en uitzetten verhielp snel het probleem maar het is toch irritant. Nu zou hiervoor een service monteur komen vanuit Samsung maar ik heb voor het Pinksterweekend nog de nieuwe software (via Tv was deze niet te vinden) met een USB geïnstalleerd. Vreemd genoeg heb ik op dit moment nog geen enkele keer nog een probleem ervaren met het geluid.
Daardoor ook de service afspraak geannuleerd en afgesproken bij nieuwe klachten weer contact op te nemen. Erg verassend maar zeer prettig. Mijn scherm is namelijk perfect en ik ervaar geen banding problemen of iets dergelijks. Mijn settings heb ik eerder in dit topic genoteerd.
Ik ben nu erg benieuwd naar de Wk wedstrijden op deze Samsung HU7500 tv.
Daardoor ook de service afspraak geannuleerd en afgesproken bij nieuwe klachten weer contact op te nemen. Erg verassend maar zeer prettig. Mijn scherm is namelijk perfect en ik ervaar geen banding problemen of iets dergelijks. Mijn settings heb ik eerder in dit topic genoteerd.
Ik ben nu erg benieuwd naar de Wk wedstrijden op deze Samsung HU7500 tv.
MilanO, ik ben al 5 weken bezig en Samsung zegt nadat er iemand van Selectro is langs geweest dat er geen probleem met mijn toestel is. Gisteren nog weer contact gehad met mijn dealer en die komt hem toch omruilen om te kijken of het met een ander toestel minder is. Hij zei er wel bij dat Samsung beweerd dat het met de 65HU7500 niet mogelijk is dat je last van Vertical Banding hebt, wel met de F9000 uit 2013. wel raar want hier http://www.homecinemamaga...u7500-hu7500-serie-uhd-tv geven ze het wel toe.MillanO schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:34:
Ja, ik vind het ook echt klote van die banding problemen. Heb wel vaker gelezen dat mensen tot 3x toe hun scherm omruilen en dan nog last hebben. Dit kost allemaal zoveel tijd en moeite. Alleen als je het ziet blijft het gewoon storen terwijl de tv verder meer dan perfect is.
Ik spreek uit ervaring maar het verschilt enorm per tv. Wel heel erg vervelend dat je dan een monteur treft die het geen probleem vindt. Samsung kan absoluut nu niet meer beweren dat er geen probleem is want volgens mij hebben ze al een flink aantal toestellen retour gekregen. Alleen hier in het forum zijn er volgens mij al 7 terug gestuurd.deffpt schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:34:
[...]
MilanO, ik ben al 5 weken bezig en Samsung zegt nadat er iemand van Selectro is langs geweest dat er geen probleem met mijn toestel is. Gisteren nog weer contact gehad met mijn dealer en die komt hem toch omruilen om te kijken of het met een ander toestel minder is. Hij zei er wel bij dat Samsung beweerd dat het met de 65HU7500 niet mogelijk is dat je last van Vertical Banding hebt, wel met de F9000 uit 2013. wel raar want hier http://www.homecinemamaga...u7500-hu7500-serie-uhd-tv geven ze het wel toe.
Hier een foto bij een licht beeld die nog niet eens beweegt. Is dit acceptabel of 1 vd ergste banding die je maar kan hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door MillanO op 12-06-2014 12:32 ]
dat is wel ernstig, bij stilstaand beeld zie ik op mijn scherm niets van banding
Mijn 65 inch heeft ook last van vertical banding. Met name 1 donkere strook die zichtbaar is tijdens documentaires en voetbal.
Op de foto is het niet heel duidelijk maar in het echt is de lijn storend aanwezig.
Op de foto is het niet heel duidelijk maar in het echt is de lijn storend aanwezig.

Mijn 65" lijkt qua banding op die van jou d3vy. De donkere strook zit op exact dezelfde plek, echter heb ik ook aan de andere kant van het paneel (zelfde plek) een wat minder opvallende strook en als ik heeeel goed kijk in het midden 2 kleintjes..
Ik kijk de wedstrijd van vanavond even aan om te kijken of ik het storend genoeg vind.
Ik kijk de wedstrijd van vanavond even aan om te kijken of ik het storend genoeg vind.
Aan de rechterkant zit bij mij ook een strook maar die zie ik niet met normale beelden (met specifieke testbeelden zie je de strook wel)rkmeulenbr schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:45:
Mijn 65" lijkt qua banding op die van jou d3vy. De donkere strook zit op exact dezelfde plek, echter heb ik ook aan de andere kant van het paneel (zelfde plek) een wat minder opvallende strook en als ik heeeel goed kijk in het midden 2 kleintjes..
Ik heb 3 weken lang zitten te twijfelen maar ik probeer het scherm toch te wisselen. De strook is te duidelijk aanwezig tijdens het kijken naar documentaries en voetbal. Nu alleen hopen dat ik geen slechter exemplaar krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door d3vy op 12-06-2014 14:06 ]
Out of the box niks geen banding te zien, moet nog met settings aan de gang maar vind het zo al geweldig beeld.
Ik heb de 55", volgens mij hebben de meeste met last van banding een 65" uitvoering, of heb ik het mis?
Ik heb de 55", volgens mij hebben de meeste met last van banding een 65" uitvoering, of heb ik het mis?
Bij mij ook exact hetzelfde alleen bij mij vervagen de balken naar de rechterkant en lijkt het wel bi sommige beelden of er een waas over het scherm ligt.rkmeulenbr schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:45:
Helaas ook last van banding.Hoop dat ik hem evt. kan ruilen voor de Panasonic 65AX800.Ik wil niet het risico lopen van weer een toestel met banding.En die kans is vrij groot wat ik begrijp.We kijken het nog even aan.
Anoniem: 601307
Dat ziet er inderdaad niet fraai uit. Hier een foto van mijn 65hu7500 in het stadion met veel groen:
http://i61.tinypic.com/2la908o.jpg
Tijdens de wedstrijd zelf zag ik heel vaag af en toe iets wat op banding leek, maar daar moet ik dan echt op focussen. Dus verwaarloosbaar.
http://i61.tinypic.com/2la908o.jpg
Tijdens de wedstrijd zelf zag ik heel vaag af en toe iets wat op banding leek, maar daar moet ik dan echt op focussen. Dus verwaarloosbaar.
MillanO schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:30:
Hier een foto bij een licht beeld die nog niet eens beweegt. Is dit acceptabel of 1 vd ergste banding die je maar kan hebben?
Heb een HU8500, en ook geen last van banding of andere problemen met het beeldscherm.
Ben er erg tevreden over. Heb wel idee dat met de 128 versie van de software en en ander scherper overkwam dan met de nieuwe 130 update???
Wel is het aangeboden beeld van je tv zoals bekend erg afhankelijk van de aangeboden content die je kijkt.
Gisteren WK op o.a. NLD1, ZDF, ITV4 alle drie via schotel in HD gekeken, gewoon om eens naar de verschillen te kijken die je scherm ervan maakt. Vondt de kwaliteit van het Engelse ITV4 op mijn scherm het mooist en scherpst overkomen.
Voetbal modus moet ik nog verder instellen denk ik, maar veel meerwaarde biedt dit niet denk ik.
Inderdaad alleen tijdens kijken van Netflix heel af en toe wegvallen van het geluid, heel erg kort, maar net genoeg om de AVR het laten zien van de DD symbolen weer te geven, alsof je opnieuw opstart. Idee om dit op te lossen?
Ben er erg tevreden over. Heb wel idee dat met de 128 versie van de software en en ander scherper overkwam dan met de nieuwe 130 update???
Wel is het aangeboden beeld van je tv zoals bekend erg afhankelijk van de aangeboden content die je kijkt.
Gisteren WK op o.a. NLD1, ZDF, ITV4 alle drie via schotel in HD gekeken, gewoon om eens naar de verschillen te kijken die je scherm ervan maakt. Vondt de kwaliteit van het Engelse ITV4 op mijn scherm het mooist en scherpst overkomen.
Voetbal modus moet ik nog verder instellen denk ik, maar veel meerwaarde biedt dit niet denk ik.
Inderdaad alleen tijdens kijken van Netflix heel af en toe wegvallen van het geluid, heel erg kort, maar net genoeg om de AVR het laten zien van de DD symbolen weer te geven, alsof je opnieuw opstart. Idee om dit op te lossen?
Zojuist mijn vervangende TV gekregen en geinstalleerd. Dit exemplaar heeft zelfs meer last van banding. Meer verticale stroken, maar gelukkig zijn de stroken wel minder donker.
Vanavond maar eens rustig voetbal kijken.
Vanavond maar eens rustig voetbal kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door d3vy op 13-06-2014 16:24 ]
Zes weken later na het versturen van foto's en nu ook videomateriaal antwoord van Samsung.
Geachte heer / mevrouw Scholten,
Dank voor het toezenden van de USB stick met videomateriaal. Wij hebben deze gisteren in goede orde mogen ontvangen.
Wij hebben de toegezonden videomateriaal direct laten analyseren door een Productspecialist Audio Visueel en een Productmanager Audio Visueel. Beiden hebben onafhankelijk van elkaar aangegeven dat datgene wat zij waarnemen niet buiten de door Samsung gestelde specificaties voor dit toestel vallen. Er is derhalve geen issue met uw toestel en deze hoeft hiervoor ook niet gerepareerd te worden.
Terwijl ik ze in de meegestuurde brief had laten weten dat het op zowel de foto's als op de gestuurde video's het niet zo duidelijk te zien was, en als ze het echt duidelijk wilden zien ze toch even de moeite moesten nemen om langs te komen. Het schijnt dus ergens in de specificaties te staan dat je last kan hebben van Vertical Banding.
Geachte heer / mevrouw Scholten,
Dank voor het toezenden van de USB stick met videomateriaal. Wij hebben deze gisteren in goede orde mogen ontvangen.
Wij hebben de toegezonden videomateriaal direct laten analyseren door een Productspecialist Audio Visueel en een Productmanager Audio Visueel. Beiden hebben onafhankelijk van elkaar aangegeven dat datgene wat zij waarnemen niet buiten de door Samsung gestelde specificaties voor dit toestel vallen. Er is derhalve geen issue met uw toestel en deze hoeft hiervoor ook niet gerepareerd te worden.
Terwijl ik ze in de meegestuurde brief had laten weten dat het op zowel de foto's als op de gestuurde video's het niet zo duidelijk te zien was, en als ze het echt duidelijk wilden zien ze toch even de moeite moesten nemen om langs te komen. Het schijnt dus ergens in de specificaties te staan dat je last kan hebben van Vertical Banding.
Heb de indruk dat het banding probleem alleen bij sommige 55 inchers en vooral de 65" voorkomt. Heeft iemand met een 48HU7500 er ook last van?MillanO schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:33:
Ja de meeste tv's die deze klachten hebben zijn de 65 inches. Ik heb al een afspraak gemaakt om hem om te ruilen. Voor zoveel geld mag je zo'n probleem gewoon niet hebben, klaar. Jammer dat die tv op zich zo goed is anders had ik een ander merk genomen denk ik.
Zou ook graag weten hoe de kwaliteit van de kijkhoek van de 48" is.
Hallo allemaal,
Heb ook een UE65HU7500 aangeschaft tijdes de CB actie van Samsung.
Afgelopen zaterdag bij FOKA in Rotterdam voor EUR 3000 voor CB.
Helaas ook last van vertical banding, zie foto:
Ah crap, noob here, hoe doe ik dit zonder url? Of kan dat niet op Tweakers?
Verder nu ook 2 of 3 keer gehad dat de tv wel aangaat, het Samung smart TV logo laat zien en verder het beeld zwart blijft en de tv in een re-boot loop terechtkomt. Er wordt dan om de 30-60 seconden gereboot met hetzelfde resultaat. Weet nog steeds niet waardoor het komt. De enige oplossing lijkt te zijn de stekker uit het stopcontact te trekken en een paar minuten zonder stroom te laten staan.
Over het beeld verder niets te klagen op de banding na, ik zit op 3 tot 3,5 meter afstand.
Ik zal vanavond eens kijken wat de firmware versie is en deze updaten (ivm de re-boot loop) maar zit er sterk aan te denken om 'm om te ruilen voor een ander exemplaar ivm de vertical banding. Hoe erg is mijn versie op dit vlak??
Nog een vraagje voor de UPC-ers met een Horizon box, is er een (verborgen) mogelijkheid om alle kanalen waarop je niet bent geabboneerd uit te schakelen, ook in de programma gids? Zou een hoop zappen schelen.
Bvd.
Heb ook een UE65HU7500 aangeschaft tijdes de CB actie van Samsung.
Afgelopen zaterdag bij FOKA in Rotterdam voor EUR 3000 voor CB.
Helaas ook last van vertical banding, zie foto:
Ah crap, noob here, hoe doe ik dit zonder url? Of kan dat niet op Tweakers?
Verder nu ook 2 of 3 keer gehad dat de tv wel aangaat, het Samung smart TV logo laat zien en verder het beeld zwart blijft en de tv in een re-boot loop terechtkomt. Er wordt dan om de 30-60 seconden gereboot met hetzelfde resultaat. Weet nog steeds niet waardoor het komt. De enige oplossing lijkt te zijn de stekker uit het stopcontact te trekken en een paar minuten zonder stroom te laten staan.
Over het beeld verder niets te klagen op de banding na, ik zit op 3 tot 3,5 meter afstand.
Ik zal vanavond eens kijken wat de firmware versie is en deze updaten (ivm de re-boot loop) maar zit er sterk aan te denken om 'm om te ruilen voor een ander exemplaar ivm de vertical banding. Hoe erg is mijn versie op dit vlak??
Nog een vraagje voor de UPC-ers met een Horizon box, is er een (verborgen) mogelijkheid om alle kanalen waarop je niet bent geabboneerd uit te schakelen, ook in de programma gids? Zou een hoop zappen schelen.
Bvd.
[quote]Dinky Toy 1 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:37:
Je kan de foto's op een pagina terug vergelijken met die van jou, de mijne word morgen thuis omgeruild voor een ander scherm. Hopen dat deze beter is en hopelijk niet erger. Waar ik wel een beetje bang voor ben btw.
Iemand ervaring met thuis omruilen? Ik kreeg alleen een mail dat deze thuis word omgeruild maar verder geen info over hoe en wat. Ze mailden daarna terug dat alleen het scherm word omgeruild en dat ik de accessoires niet mee moest terug sturen. Maar moet ik dan wel de voet er af halen en het scherm terug in de doos stoppen?
Je kan de foto's op een pagina terug vergelijken met die van jou, de mijne word morgen thuis omgeruild voor een ander scherm. Hopen dat deze beter is en hopelijk niet erger. Waar ik wel een beetje bang voor ben btw.
Iemand ervaring met thuis omruilen? Ik kreeg alleen een mail dat deze thuis word omgeruild maar verder geen info over hoe en wat. Ze mailden daarna terug dat alleen het scherm word omgeruild en dat ik de accessoires niet mee moest terug sturen. Maar moet ik dan wel de voet er af halen en het scherm terug in de doos stoppen?
@MilanO,
Ik hoor graag van je hoe het gegaan is en of je een beter paneel hebt gekregen.
Ik heb 8 dagen dus t/m zaterdag om via FOKA om te wisselen en daarna zal ik het met Samsung moeten doen.
@ d3vy;
dat is balen dat je een minder scherm hebt terug gekregen, wat doe je nu, gewoon door blijven ruilen of doet Samsung daar niet aan?
Mijn firmware versie is: T-GFP8DEUC-2130.6 en dat is wel de laatste versie.
Ik heb ook nog eea geprobeerd over de2e hdmi poort via de laptop ipv de Horizon box met ook een andere hdmi kabel maar de vertical banding blijft er net zo hard.
Vooralsnog geen last meer gehad van opstart problemen.
Ik hoor graag van je hoe het gegaan is en of je een beter paneel hebt gekregen.
Ik heb 8 dagen dus t/m zaterdag om via FOKA om te wisselen en daarna zal ik het met Samsung moeten doen.
@ d3vy;
dat is balen dat je een minder scherm hebt terug gekregen, wat doe je nu, gewoon door blijven ruilen of doet Samsung daar niet aan?
Mijn firmware versie is: T-GFP8DEUC-2130.6 en dat is wel de laatste versie.
Ik heb ook nog eea geprobeerd over de2e hdmi poort via de laptop ipv de Horizon box met ook een andere hdmi kabel maar de vertical banding blijft er net zo hard.
Vooralsnog geen last meer gehad van opstart problemen.
[ Voor 20% gewijzigd door Dinky Toy 1 op 19-06-2014 13:13 ]
Heb het toestel 55 HU 7500 net 2 dagen en ik ben zeer tevreden. Kom van een LG Plasma. Maar wanneer je naar 4k content kijkt is het echt adembenemend. Het lijkt alsof je kijkt naar zeer hoge resolutie foto's. Zoveel detail!! De kwaliteit van wordt grotendeels bepaald door de bron. De upscaler doet wat, maar je kunt van een slechte bron nooit mooi 4k beeld krijgen. Films op 1080p zien er nog mooier uit op dit toestel dan op mij oude LG Plasma. De zwartwaardes zijn mega goed. Heb net 4K materiaal gedownload van Youtube en het ziet er belachelijk mooi uit en dat voor een bestandje van 500mb dat 5 minuten duurt. Hoop dat er er snel films uit komen in 4K, want door 4K lijken de beelden levens echt. Hoop dat de BBC netals toen bij HD met een Earth serie komt maar dan in 4K om echt het tijdperk 4K in te luiden.
Totaal geen last van banding of iets dergelijks. Alleen soms last van software glichtes, youtube vast loopt. Of dat het beeld stottert, maar ja daar is mee te leven een meestal aanwezig wanneer de upscaler veel werk moet verrichten ( meestal bij slechte bron). Ik krijg binnen enkele dagen UPC 50Mb internet dan kan kijken wat de kwaliteit is van netflix in 4K. SuperHD stream ziet er al strak uit, dus ben benieuwd.
Totaal geen last van banding of iets dergelijks. Alleen soms last van software glichtes, youtube vast loopt. Of dat het beeld stottert, maar ja daar is mee te leven een meestal aanwezig wanneer de upscaler veel werk moet verrichten ( meestal bij slechte bron). Ik krijg binnen enkele dagen UPC 50Mb internet dan kan kijken wat de kwaliteit is van netflix in 4K. SuperHD stream ziet er al strak uit, dus ben benieuwd.
[ Voor 21% gewijzigd door BlacKstaR- op 19-06-2014 21:59 ]
Tv is omgeruild, nog steeds last van banding alleen zit de band die je het beste kan zien nu aan de linkerkant. Volgens mij zijn er bijna geen 65 inch tv's van Samsung 7500 serie die geen bandingproblemen hebben. Ik heb 5 minuten gekeken en vind het nog steeds storend, vooral bij het voetbal kijken. Iemand een idee of er een vergelijkbare tv is die dit niet heeft? Zal ik hem weer omruilen of heeft dit gewoon geen zin?
Anoniem: 601307
@Milano: Zie je die banding continu bij alle beelden, of alleen bij bepaalde beelden zo als de overzichtscamera bij het voetballen wanneer de camera snel van links naar rechts gaat? Dat is bij mij tot nu toe de enige situatie waar ik lichtjes iets van banding ervaar, zonder dat het storend is.
Vermoed dat de voetbalmodus bedacht is om het banding issue te verhullen, door het beeld zo fel mogelijk te projecteren. Naar die modus kan ik nog geen minuut kijken.
Vermoed dat de voetbalmodus bedacht is om het banding issue te verhullen, door het beeld zo fel mogelijk te projecteren. Naar die modus kan ik nog geen minuut kijken.
Sinds een week in het bezit van de 55hu7500.
Ik moet zeggen prima tv, smart functie werkt erg snel en de bediening is erg simpel.
Helaas heeft deze tv veel last van input lag. Dit verklaart ook waarom het geluid van de media box voor loopt.
Helaas kan ik dat nog niet veranderen. Moet van de week nog even andere versterker kopen en daar kan ik het geluid mee vertragen. Zijn mensen die zeggen dat input lag veel met games te maken heeft maar ik denk daar toch anders over.
Verticale banding heb ik totaal geen last van.
Als ik een film kijkt met zwarte banden onder en boven zie ik wel backlight bleeding.
Zijn er meer die dat hebben?
Nadeel van deze film vind ik toch wel de aansluiting op de achterkant. Wat is dit toch een grote fout van Samsung.
Ik zit nu nog via WI-FI maar wil er een kabel op aansluiten, Dat gaat toch moeilijk want de kabel wordt dan wel geknakt door het ophangen. Of je moet hem 5 cm van de muur hangen!
Als ik via mijn dlna een 3d film wilt spelen dan heb ik gewoon 2d beeld.
Weten jullie hoe dit kan , hebben jullie dit ook?
Ik speel dan rechtstreeks via mijn tv, dus zonder mijn mediabox.
Ik moet zeggen prima tv, smart functie werkt erg snel en de bediening is erg simpel.
Helaas heeft deze tv veel last van input lag. Dit verklaart ook waarom het geluid van de media box voor loopt.
Helaas kan ik dat nog niet veranderen. Moet van de week nog even andere versterker kopen en daar kan ik het geluid mee vertragen. Zijn mensen die zeggen dat input lag veel met games te maken heeft maar ik denk daar toch anders over.
Verticale banding heb ik totaal geen last van.
Als ik een film kijkt met zwarte banden onder en boven zie ik wel backlight bleeding.
Zijn er meer die dat hebben?
Nadeel van deze film vind ik toch wel de aansluiting op de achterkant. Wat is dit toch een grote fout van Samsung.
Ik zit nu nog via WI-FI maar wil er een kabel op aansluiten, Dat gaat toch moeilijk want de kabel wordt dan wel geknakt door het ophangen. Of je moet hem 5 cm van de muur hangen!
Als ik via mijn dlna een 3d film wilt spelen dan heb ik gewoon 2d beeld.
Weten jullie hoe dit kan , hebben jullie dit ook?
Ik speel dan rechtstreeks via mijn tv, dus zonder mijn mediabox.
Afgelopen weekend ook een nieuw toestel ontvangen via de dealer en godzijdank met veel minder Vertical Banding alleen wat lichte en alleen maar zichtbaar bij het voetbal.. Nou lees ik van de week een review van iemand en die schrijft onder andere dit.
(Wel wat last gehad van vertical banding maar dankzij de goede service van de BCC is er uiteindelijk een bijna perfect model geleverd. Het nieuwe toestel had er ook een beetje last van maar veel minder, je moest echt zoeken naar verticale lijnen. Wij hebben toen met een microvezeldoekje licht drukkend het scherm schoongemaakt en daarna was het helemaal weg. Erg raar dat dit werkt!! )
Ik dit dus ook geprobeerd en inderdaad zijn de balken weg wat een feest!!!!!!!!!!!!!
(Wel wat last gehad van vertical banding maar dankzij de goede service van de BCC is er uiteindelijk een bijna perfect model geleverd. Het nieuwe toestel had er ook een beetje last van maar veel minder, je moest echt zoeken naar verticale lijnen. Wij hebben toen met een microvezeldoekje licht drukkend het scherm schoongemaakt en daarna was het helemaal weg. Erg raar dat dit werkt!! )
Ik dit dus ook geprobeerd en inderdaad zijn de balken weg wat een feest!!!!!!!!!!!!!
Klopt, een NAS werkt erg fijn! Echter het vervelende is nu dat de HU7500 geen ondertitels herkent bij het rechtstreeks streamen naar de TV. Bij mij (en anderen) pakt ie ze niet in ieder geval en ik heb ook nog van niemand een oplossing gehoord. Raar maar waar: de goedkoopste TV's vandaag de dag hebben er geen problemen mee maar de HU7500 helaas wel..AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:42:
Echter lees ik hier in dit topic verschillende (positieve) verhalen over een NAS. Dit lijkt misschien nog beter aan te sluiten bij mijn wensen.
Wat ik graag zou willen is; mijn muziek (Dj), films en foto's extern kunnen opslaan en hierbij kunnen vanaf mijn Macbook. Ideaal zou zijn als deze films vanaf de televisie bereikbaar zijn. Zou dan moeten kunnen via het netwerk?
Voor mij een minpunt, verder zeer tevreden over de TV
En je bent geen troll? Zou super zijn als dit bij (lichte) banding zou werken, maar dan zouden meerderen hiervan af moeten weten lijkt me. Fijn dat het werkt bij je!deffpt schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:39:
[ Voor 29% gewijzigd door remzor op 09-07-2014 13:14 ]
- Sapstengel
- Registratie: November 2001
- Laatst online: 18-07-2024
Meer Sap dan Stengel
/u/41444/crop55a52c7ae3347.png?f=community)
Vreemde reactie....of vreemde quote....?deffpt schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:01:
[...]
En je bent geen troll? Zou super zijn als dit bij (lichte) banding zou werken, maar dan zouden meerderen hiervan af moeten weten lijkt me. Fijn dat het werkt bij je!
En jij bent geen L.l, ik zeg toch ik er veel minder last van heb da de 1e tv, en na doekje vrijwel helemaal niet meer dus het werkt voor mij Pannenkoek!!!!!!!!
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Ik denk dat je op mij doelt, maar zo'n gekke reactie was dat niet van me toch? Ik zeg dat dat het super is als het werkt. Was overigens ook met een knipoog hoor, wellicht dat je niet weet wat er met 'trollen' bedoelt word.deffpt schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:01:
[...]
En je bent geen troll? Zou super zijn als dit bij (lichte) banding zou werken, maar dan zouden meerderen hiervan af moeten weten lijkt me. Fijn dat het werkt bij je!
En jij bent geen L.l, ik zeg toch ik er veel minder last van heb da de 1e tv, en na doekje vrijwel helemaal niet meer dus het werkt voor mij Pannenkoek!!!!!!!!
En zelf quote je de verkeerde, pannenkoek
Zal het ook is proberen, zou wat zijn als dit werkt. Ik weet niet hoe die strepen ontstaan dus kan geen zinnig woord zeggen of dit onzin zou zijn. Ik heb nu bij twee mensen gelezen dat het werkt dus ben benieuwd.deffpt schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:39:
Afgelopen weekend ook een nieuw toestel ontvangen via de dealer en godzijdank met veel minder Vertical Banding alleen wat lichte en alleen maar zichtbaar bij het voetbal.. Nou lees ik van de week een review van iemand en die schrijft onder andere dit.
Theoretisch gezien is het mogelijk, ja. Wanneer er druk op de pixels staat, kunnen deze een andere kleur weergeven dan zou moeten. Denk hierbij ook aan het drukken op een LCD-scherm, maar dan minder erg. Door het wrijven kun je de druk verminderen.ewf2003 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:06:
[...]
Zal het ook is proberen, zou wat zijn als dit werkt. Ik weet niet hoe die strepen ontstaan dus kan geen zinnig woord zeggen of dit onzin zou zijn. Ik heb nu bij twee mensen gelezen dat het werkt dus ben benieuwd.
In de praktijk zal het niet zo snel gebeuren dat je met wrijven de banding kan verwijderen. Banding ontstaat door meer dan alleen druk op het scherm. Wellicht dat het hier wel het geval was of het zit tussen de oren en men denkt minder banding te zien. Je zou het wel altijd kunnen proberen natuurlijk, maar er is een kans dat je het erger maakt omdat het twee kanten op werkt.
Wil je een tv met een onberispelijk beeld?
Koop dan geen ultra hd tv van Samsung!
Dit toestel heeft last van vertical banding; ik heb 2 exemplaren in huis gehad, beide met hetzelfde gebrek......
Dit toestel heeft last van vertical banding; ik heb 2 exemplaren in huis gehad, beide met hetzelfde gebrek......
Ik heb het idee dat dit probleem af en toe bij de grote maten voorkomt.spacecom schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:23:
Bij mijn "48" geen enkel probleem....loepzuiver!
Ben er dan ook meer dan tevreden over.
Ik lees überhaupt nog niet veel goeds over 4K tv's. Daarnaast wil ik een 55 - 65 inch maat. Dit schijnt vaak voor nog extra problemen te zorgen (banding etc). Ik denk dat ik deze MediaMarkt actie maar oversla en ga wachten op de verbeterde 2015 modellen.spacecom schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:23:
De 55 inch heeft ook geen last van vert banding, dit komt wel weer regelmatig voor bij de 65 inch.G4mert schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:42:
[...]
Ik lees überhaupt nog niet veel goeds over 4K tv's. Daarnaast wil ik een 55 - 65 inch maat. Dit schijnt vaak voor nog extra problemen te zorgen (banding etc). Ik denk dat ik deze MediaMarkt actie maar oversla en ga wachten op de verbeterde 2015 modellen.
Zelfs met test materiaal weet ik banding niet op te wekken.
Alweer een tijdje geleden dat ik postte maar de tv terug gesleept naar de FOKA en omgeruild ivm vertical banding. Het nieuwe exemplaar blijkt 1 serie nummer hoger te zijn.
Aangezien de vertical banding marginal minder was heb ik het paneel maar gehouden.
Bij dit nieuwe exemplar geen last meer gehad van opstart problemen of green screen.
Bij het winkel demo exemplaar kon ik niets ontdekken van banding alsof de tv erop geselecteerd is alhoewel het persnoeel beweert van niet.
Overigens inmiddels 2 emails gehad van Samsung maar nog geen geld terug van de CB actie, nog maar ff wachten dus.
Aangezien de vertical banding marginal minder was heb ik het paneel maar gehouden.
Bij dit nieuwe exemplar geen last meer gehad van opstart problemen of green screen.
Bij het winkel demo exemplaar kon ik niets ontdekken van banding alsof de tv erop geselecteerd is alhoewel het persnoeel beweert van niet.
Overigens inmiddels 2 emails gehad van Samsung maar nog geen geld terug van de CB actie, nog maar ff wachten dus.
Wat bedoel je met green screen?? Ik heb af en toe ook in ene een green screen als ik bijvoorbeeld van Netflix naar tv schakel.Dinky Toy 1 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:42:
Alweer een tijdje geleden dat ik postte maar de tv terug gesleept naar de FOKA en omgeruild ivm vertical banding. Het nieuwe exemplaar blijkt 1 serie nummer hoger te zijn.
Ik zou sowieso voor de HU7500 gaan. Al is UHD nu nog vrij nieuw en is er haast geen content voor, voor die 150,- euro zou ik het niet laten. Er komt langzaamaan meer content beschikbaar, de restwaarde is hoger en eventueel kan ie in de toekomst nog in de slaapkamer wanneer je een nieuwe (dan standaard) UHD TV koopt.gerkie schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:07:
Er is een nieuwe cashback actie. Heb je een mening mbt de twee TV's?
ben erg benieuwd naar jullie mening.
Mij lijkt de HU met een hogere motion rate en local dimming iets beter dan H7000.
Heb zelf overigens de UE65HU7500 en ben tevreden. Netflix werkt top en ook de apps als RTL gemist en uitzending gemist. Vrijwel geen banding en een fijne bediening.
Heb jij zelf minpunten gevonden aan de TV? Ik sta op het punt de 48inch 7500 aan te schaffenremzor schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:11:
[...]
Ik zou sowieso voor de HU7500 gaan. Al is UHD nu nog vrij nieuw en is er haast geen content voor, voor die 150,- euro zou ik het niet laten. Er komt langzaamaan meer content beschikbaar, de restwaarde is hoger en eventueel kan ie in de toekomst nog in de slaapkamer wanneer je een nieuwe (dan standaard) UHD TV koopt.
Heb zelf overigens de UE65HU7500 en ben tevreden. Netflix werkt top en ook de apps als RTL gemist en uitzending gemist. Vrijwel geen banding en een fijne bediening.
Nipje schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:13:
[...]
Heb jij zelf minpunten gevonden aan de TV? Ik sta op het punt de 48inch 7500 aan te schaffen
Ik heb eigenlijk niet of nauwelijks minpunten:LordFather schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:29:
Ik heb juist de UE55HU7500 verkocht en ben voor de UE55H7000 gegaan en ik vind de H7000 toch echt wel beter.
Ik merkte met voetbal bijvoorbeeld toch wel wat kleine stotteringen bij de 7500 die ik bij de 7000 niet heb.
Ik kreeg het met verschillende instellingen niet weg.
Ik weet niet of je er ook op wilt gamen? want daar merk ik toch wel verschil in.
Ik zit er wel bijna 4 meter vanaf dus voor mij kwam UHD ook niet echt in zijn recht.
- geen last van een fan die herrie maakt
- vrijwel geen vertical banding (je moet er echt goed voor kijken, maar dat is zo bij 9 van de 10 LCD/LED tv's)
- geen problemen met Netflix, dus hoef de tv nooit opnieuw op te starten of van stroom af te halen o.i.d. wat ik wel eens heb gelezen
- is snel met opstarten, zappen en in het gebruik van apps (bekabeld op mijn netwerk aangesloten)
Minpuntje: de aansluitingen. Netwerk op de achterkant bijvoorbeeld, je moet dus echt een haakse kabel hebben wil die plat tegen de muur kunnen. Maar dat is maar een kleinigheidje.
Over de H7000 kan ik niks zeggen want daar heb ik geen ervaring mee. Gamen heb ik twee keer gedaan maar ik ben niet echt een gamer dus dat is voor mij persoonlijk niet zo belangrijk, ook geen idee of dat op een andere tv beter/anders is.
Na 5 maanden bellen, zeuren, mailen en geen gelijk krijgen van Samsung hebben ze nu toch het paneel vervangen en in ben nu van DSE/vertical banding af (ff afkloppen) . Apparaat heeft af en toe nog moeite met snelle lichte beelden maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de kwaliteit beelden die ik van KPN krijg. Wel is nu na deze reparatie het geluid volkomen ruk, heb dat al eerder gehad maar was dat na een rest opgelost.
Morgenmiddag een telefonisch afspraak met Samsung, kijken of ze dit kunnen oplossen dan kunnen we misschien na bijna een half jaar eens gaan genieten van deze tv.
13-10 monteur weer geweest en speakers vervangen, dus nu zonder set ook weer redelijk geluid!
Nu nog het moederbord en alles is vervangen aan mijn tv, maar wordt er wel beter op, volgende Samsung koop ik in onderdelen.
Morgenmiddag een telefonisch afspraak met Samsung, kijken of ze dit kunnen oplossen dan kunnen we misschien na bijna een half jaar eens gaan genieten van deze tv.
13-10 monteur weer geweest en speakers vervangen, dus nu zonder set ook weer redelijk geluid!
Nu nog het moederbord en alles is vervangen aan mijn tv, maar wordt er wel beter op, volgende Samsung koop ik in onderdelen.
[ Voor 15% gewijzigd door deffpt op 13-10-2014 20:45 . Reden: aanvulling ]
Mhh, dat belooft nog wat dan. Ik heb van de week een ticket aangemaakt mbt het vertical banding. Heb de Tv al een tijdje, maar door andere zaken was ik er niet aan toegekomen om het issue te melden. Dus ben benieuwd. Heb gewoon duidelijk 3 strepen in beeld en je ziet ze ook tijdens film kijken, dus niet alleen voetbal/sport en dat is gewoon niet acceptabel.deffpt schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:25:
Na 5 maanden bellen, zeuren, mailen en geen gelijk krijgen van Samsung hebben ze nu toch het paneel vervangen en in ben nu van DSE/vertical banding af (ff afkloppen) . Apparaat heeft af en toe nog moeite met snelle lichte beelden maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de kwaliteit beelden die ik van KPN krijg. Wel is nu na deze reparatie het geluid volkomen ruk, heb dat al eerder gehad maar was dat na een rest opgelost.
Afgelopen zaterdag mijn UE65HU7500 binnen gekregen. Ik heb deze volgens mij voor een hele mooie prijs bij Klein kunnen bestellen. Ben wel ontevreden over de manier van bezorgen, ik heb m in de winkel anderhalve week geleden besteld (op een woensdag) en aanbetaald en zou de tv de zaterdag daarop binnen krijgen. Klantenservice gebeld omdat ik geen enkele status update had gekregen maar er werd beloofd dat de tv echt op zaterdag binnen zou komen.
Lang verhaal kort: na veel belletjes waar de tv nou bleef heb ik uiteindelijk de tv dus een week later (afgelopen zaterdag) pas in ontvangst mogen nemen
. Voor mij geen complete ramp omdat ik m pas eind dit jaar ga gebruiken (nieuw huis), maar ik vond de manier van informatie geven erg onprofessioneel, iedere keer maar beloven dat de tv de volgende dag zou komen terwijl achteraf gezien al vanaf het begin duidelijk was dat de levering van Samsung bij Klein pas afgelopen woensdag plaats vond. Afijn, hij is binnen...
Ik heb hem zaterdag wel even uitgepakt en getest op vertical banding: no issues!
. Wat een pracht apparaat zeg, heel blij mee voor een mooie prijs!
P.S. iemand nog suggesties voor een muurbeugel? Hoeft geen fancy apparaat te zijn, TV moet gewoon netjes aan de wand hangen, hoeft niet kantelbaar of iets dergelijks te zijn, maar mag wel gewoon een degelijke beugel zijn.
Lang verhaal kort: na veel belletjes waar de tv nou bleef heb ik uiteindelijk de tv dus een week later (afgelopen zaterdag) pas in ontvangst mogen nemen
Ik heb hem zaterdag wel even uitgepakt en getest op vertical banding: no issues!
P.S. iemand nog suggesties voor een muurbeugel? Hoeft geen fancy apparaat te zijn, TV moet gewoon netjes aan de wand hangen, hoeft niet kantelbaar of iets dergelijks te zijn, maar mag wel gewoon een degelijke beugel zijn.
Neem je de mijne met een beetje bijbetaling, krijg ik na levering de jouwe.Jaguar645 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:32:
[...]
Valt gelukkig mee dus, of in ieder geval de winkel waar ik hem gekocht heb heft me verzekerd dat hoe dan ook ik die cashback zou krijgen. Nu hebben zij ondertussen alles voor me geregeld bij Samsung alleen zit ik dus te wachten op een toestel![]()
Nog even en ik kan beter zeggen ik wacht wel op de nieuwe lijn
Hoop dat je em snel krijgt. Week 2 is op morgen na ook alweer om.
Ze zullen toch niet de hele voorraad gecancelled hebben ivm de vele klachten over vertical banding bij dat model?

[ Voor 15% gewijzigd door hautessa op 09-01-2015 19:53 ]
Al ben ik huiverig voor het banding probleem waar ik veel over hoor heb ik vandaag toch de ue65hu7500 besteld.
Komt volgende week binnen.
Ben erg benieuwd hoe de overstap van een 50 plasma naar een 65 lcd gaat bevallen 😋
Komt volgende week binnen.
Ben erg benieuwd hoe de overstap van een 50 plasma naar een 65 lcd gaat bevallen 😋
Pagina: 1