Welke RAM modules voor 8GB in MacBook Late 2008 (5,1 A1278)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:24
Ik heb hier een MacBook (niet Pro) Late 2008 met Intel 2,4Ghz. Het is een 5,1 met typenummer A1278, met Nvidia chipset. Daar zit nu 2x1GB in, maar ik wil er graag 8GB RAM in hebben. Dit moet mogelijk zijn met de laatste EFI. Die heb ik er op staan (MB51.007D.B03).

Het probleem is echter dat de MB late 2008 erg kieskeurig blijkt te zijn.
Ik had een 2e hands setje van deze gekocht: pricewatch: Corsair CMSA8GX3M2A1066C7 maar die blijken niet te werken (3 beeps en 2 beeps). In een andere laptop werken ze prima. Puur dat de MacBook ze niet accepteert dus.

Ik zit nu te kijken naar een ander setje, maar ik begin het overzicht een beetje kwijt te raken. Dan denk ik weer een setje gevonden te hebben, maar lees ik elders op internet weer dat iemand ze niet werkend krijgt, of kernel panics of andere rariteiten heeft (niet willen booten na reboot etc).

Ik had dit topic al gezien: \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 maar nieuwere MacBooks lijken minder specifiek te zijn. (late 2008 is eerste die DDR3 gebruikt?). Vandaar dat ik maar even een eigen topic heb aangemaakt.

De latjes die er nu in zitten:
2 stuks
code:
1
2
Hynix 1GB 2Rx16 PC3-8500S-7-10-A1
HMT112S6AFR6C-G7 N0 AA

Apple drukt er zelf altijd Hynix / Samsung in lees ik. Misschien maar het beste om ook bij die merken te blivjen?
Ik las ook ergens dat ICIDU modules van Hynix gebruikt, dus misschien dat dit setje wat is: pricewatch: ICIDU SODIMM DDR3,1066-8GB KIT ?

Wie kan mij vertellen welke modules goed gaan werken???

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 29-03-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ervaring mee? Dat er Apple staat zegt niet zoveel, dat staat ook op die Corsair latjes die dus mooi niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:33
Dit soort programma zijn ook altijd handig. Kun je direct zien welk werken en evt daarop je zoektoch weer starten.
http://interngeheugen.com/mappreporter.odb

[ Voor 28% gewijzigd door MikeOO op 29-03-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 15:53
Gebruik zelf al 2 jaar een setje van Corsair, werkt nog altijd perfect!

Deze: pricewatch: Corsair Mac Memory CMSA8GX3M2A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn ervaring is dat Macbooks inderdaad erg kieskeurig zijn. De ene keer werkt Corsair geheugen prima, de andere keer weer niet. Zelfde verhaal voor andere merken, de ene keer wel, de andere keer niet. Over het algemeen heb ik wel goede ervaringen met Corsair geheugen voor de Mac. Hoewel dit soms ook niet weer niet werkt. Ik heb wel eens 3 verschillende setjes moeten proberen om een werkende set te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 16:15
MacBooks zijn net zo kieskeurig als iedere andere laptop. Corsair, Hynix, Kingston, Samsung, Lifetime etc.. het werkt allemaal even goed... Zolang je maar het goede type hebt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MacBooks zijn net zo kieskeurig als iedere andere laptop.
Ben ik niet met je eens. Bij Windows laptop's van alle bekende merken heb ik zeer zelden meegemaakt dat iets niet werkte. Vrijwel altijd kan je er alles in stoppen en het werkt gewoon. Bij Macbooks gebeurt het erg vaak dat bepaalde modules niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Klopt, specifiek die laptop is heel kieskeurig, komt door de nvidia-chipset. Ik heb dezelfde laptop gehad en na twee keer niet-werkend "Apple-specifiek"-geheugen te hebben gekocht ben ik destijds maar met mijn laptop naar een Apple Premium Reseller gegaan waar ik veel te duur geheugen heb laten plaatsen om van de talloze problemen af te zijn.
Dat werkte gelukkig prima, de problemen die ik daarvoor had (vaak niet meer ontwaken uit slaapstand, kernel panics en willekeurige vastlopers) waren verdwenen.
Met andere Apple-laptops, zowel daarvóór als daarna heb ik eigenlijk nooit problemen met geheugen meegemaakt, maar ik zorgde er na de beruchte MacBook wel voor dat ik altijd geheugen met Hynix-chips kocht.

In het hierboven genoemde topic heb ik mijn ervaringen uitgebreid genoemd, zie ik (\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2)

Het was ook zo dat het geheugen dat in de MacBook niet goed werkte, daarna probleemloos in een Mac mini dienst heeft gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Canaria op 30-03-2014 01:10 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik denk dat ik het plan om er 8GB in te zetten maar laat varen. De prijs van modules die goed gaan werken (Hynix) is te hoog (>85 euro). Dat heb ik er niet voor over. Als ik m'n huidige MacBook verkoop en er wat bijleg heb ik een nieuwer model (2010) welke sneller is.

Heb net nog wel even getest met 2 stripjes van 2GB (4GB in totaal dus) uit m'n Mac Mini early 2009. Die werkten wel goed (nouja, heb MacBook tot bureaublad laten booten en een keer uit sleep laten ontwaken). Dat zijn deze: pricewatch: Corsair Value Select CM3X2GSD1066

De 2x4GB pricewatch: Corsair CMSA8GX3M2A1066C7 modules ook nog even in de Mac Mini early 2009 gestopt, maar die lust ze ook niet, wederom 3 beeps. Met één enkel latje zelfde verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 30-03-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De Late 2008 is enorm picky met geheugen, deze 2x4GB set werkte probleemloos in de mijne: pricewatch: G.Skill FA-8500CL7D-8GBSQ

Wellicht is dit topic ook nog interessant voor je: Macbook Unibody late 2008 >= 6GB ram

[ Voor 21% gewijzigd door Kanarie op 30-03-2014 12:48 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-04 20:34
pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz

Dit zit in mijn late 2008 MacBook, werkt perfect.
Wel even updaten naar de laatste firmware, dat gedaan dan moet dit perfect en vlekkeloos werken.
Pagina: 1