Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Heej allemaal,

De meesten van jullie hebben waarschijnlijk wel van NXT gehoord en door de enorme koersstijging al het gezeur over oneerlijke verdeling aan moeten horen.

Momenteel gaat er op bitcointalk een IPO voor de opvolger van NXT, genaamd NEM of New Economy Movement.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=422129.0

Bij NEM krijgt elke "share" holder een even groot aandeel bij de uitgave van de coin, waarbij iedereen in principe maximaal 1 share heeft. Het verschil wordt gemaakt in de prijs waarvoor je je share moet kopen.

De eerste shares waren gratis (20 pages) en daarna is de prijs per 10 pages omhoog gegaan. Inmiddels zitten ze op 88 pages (0.03 BTC om in te kopen).

Wat denken jullie hier van? Gaat dit wat worden? Is het de moeite waard om in te stappen? 0.03 BTC is niet veel, en met 88 paginas aan volgers kan de prijs ook aardig klimmen. Het aardige is dat ze escrow service aanbieden via een gerespecteerd bitcointalk lid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yet Another Coin + initieel een piramidespel?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
De gedachte er achter is dat iedereen in het begin een equal share krijgt voor minimale inleg. (eerste 20 paginas waren zelfs gratis, daarna 0.002-0.03 BTC)

Grote aantal geinteresseerden geeft me het gevoel dat er wel eens wat zou kunnen gebeuren.

Piramidespel lijkt me niet. Ze beloven geen grote stapels geld, alleen een equal share in NEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik ben best open minded, alleen de bitcointalk accounts zijn allemaal in november/december aangemaakt en er geen nauwelijks een whitepaper of andere informatie over de werking behalve een lijstje buzz-words

Het komt erop neer dat ze gewoon een fork van NXT maken, dat zich op zich nog moet bewijzen. Ik zie nauwelijk documentatie van het protocol en ken de mensen erachter totaal niet.

Je hebt gelijk dat er veel mensen reageren en een community vaak belangrijk is (zie populariteit van Dogecoin) Maar aan de andere kant mag je best wat meer verwachten van een club waarin je investeert.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
Klopt. November/december accounts heeft waarschijnlijk te maken met mensen die vanaf de BTC run up met bitcoin in aanraking zijn gekomen (ik ben het levende voorbeeld ;)) en daarna op bitcointalk lid zijn geworden.

NXT fork ben ik het ook mee eens, maar dit heeft tot nu toe geen alts tegen gehouden om succesvol te worden (elke scrypt clone)

Wat in mijn ogen het grote voordeel is, is dat iedereen een gelijke stake krijgt en dat je geen bagholders krijgt die normaal 1+ BTC zouden investeren tegen de 0.01 van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
KeKNoRRiS schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:32:
Wat in mijn ogen het grote voordeel is, is dat iedereen een gelijke stake krijgt en dat je geen bagholders krijgt die normaal 1+ BTC zouden investeren tegen de 0.01 van jou.
Ik twijfel aan de betrouwbaarheid daarvan. Ze geven zelf ook aan het gebruik van meerdere accounts niet tegen te kunnen gaan. Misschien dat die escrow agent een manier heeft om dat te controleren, maar neemt niet weg dat een gebrek aan transparantie (danwel betrouwbaarheid van oprichters, danwel beschikbaarheid van protocol) een teken is om weer heel voorzichtig te zijn met je geld.

Maar als je niet gaat voor technische kwaliteiten kun je nog altijd proberen te profiteren van de pump-en-dump. Iedereen die dat wil doen moet het zelf weten... velen zijn er al rijk door geworden. Maar het is niet voor mij.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Pagina: 1