geluid valt weg als de tv uit gaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie op deze zondagmiddag.

De situatie is als volgt. Ik heb een ps3 en een tele2 doosje aangesloten op de receiver van een jvc surround setje. Deze zijn beide met hdmi aangesloten. Vervolgens heb ik de receiver met hdmi aangesloten op tv.

Dit geeft echter nog geen geluid op boxen. Dus hen ik digitale geluidskabel van tv terug naar receiver. Dit werkt allemaal prima, totdat ik bijvoorbeeld radio wil luisteren op ps3 of tele2 boxje, zonder dat de televisie aanstaat. Dit is niet ideaal natuurlijk, want televisie is niet nodig bij muziek.

Wie kan mij helpen. Doe ik wat verkeerd of is dit in het geheel niet mogelijk?

alvast bedankt voor de reacties.

groetjes michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Specs aub, wat heb je precies allemaal staan (model nr's). Welke HDMI aansluitingen gebruik je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
ik gebruik een jvc th-l1 voor geluid. ps3 en tele2 boxje zijn beide aangesloten met hdmi oo deze jvc op hdmi in 1 en 2. vervolgens loopt er nog een hdmi kabel van jvc hdmi monitor out naar hdmi in op televisie. (samsung ue32c5100)

optische geluidskabel loopt vervolgens van tv audio out naar jvc optische audio in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Inkopper misschien, maar je selecteert toch wel de juiste bron voor je PS3 cq tele2 kastje he? Als je hem op TV laat staan gaat er weinig geluid uit komen.
En ja, dan zie je idd geen drol meer qua bediening, maar da's vrij logisch als je de TV uit zet natuurlijk :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Even snel een review erbij pakken en die JVC doet alleen HDMI passthrough:
http://www.techradar.com/...rs/jvc-th-l1-99636/review

Wat dus betekent dat je geluid ook doorgegeven wordt aan de TV en niet gedecodeerd wordt. Had dit nog niet gezien, wel een enorme budget oplossing. Maar goed, het is dus correct dat je die optische kabel weer nodig hebt en dus de TV aan moet staan.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is gelijk optisch of analoog van de PS3 en tele2 doos naar de JVC, moet je alleen de instellingen aanpassen zodat het geluid daarover gaat en niet over HDMI.

[ Voor 18% gewijzigd door wagenveld op 12-01-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
Ja dat klopt, dat is ook precies de bedoeling dat ik niets meer zie. Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar wat ik wil is het volgende. De playstation aanzetten, dan bijvoorbeeld een muziek map selecteren die ik afspeel en dan de tv uitzetten, omdat ik alleen muziek luister.

Ik had verwacht dat dit zou kunnen. Dus ps3 stuurt audio en beeld naar jvc. De jvc speekt de audio af en stuurt beeld via hdmi monitor out naar de tv, maat blijkbaar stuurt hij de audio ook weer mee en speelt hij het geluid pas af als het geluid via de tv en optische geluidskabel weer terug komt bij jvc. Dit moet toch anders kunnen.

edit: oplossing inmiddels gevonden door tweaker, die antwoord tegelikertijd typte :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Bigm1990 op 12-01-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
@ wagenveld Superbedankt, dus het is nu niet mogelijk, maar als ik binnenkort een nieuwe reveiver koop, bijvoorbeeld onkyo tx nr626, dan gaat het wel goed?

nogmaals bedankt, ik kon er echt neit bij met mijn hoofd. Maar wel bizar dat jvc dit zo heeft gedaan. Heb er overigens 5 jaar geen last van gehad, maar het viel me afgelopen week ineens op.

@ wagenveld, beeld en geluid dus bij bron splitsen, ja dat lijkt me inderdaad de beste oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door Bigm1990 op 12-01-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Bigm1990 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:58:
Ja dat klopt, dat is ook precies de bedoeling dat ik niets meer zie. Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar wat ik wil is het volgende. De playstation aanzetten, dan bijvoorbeeld een muziek map selecteren die ik afspeel en dan de tv uitzetten, omdat ik alleen muziek luister.
Dat kan, maar dan moet je vanaf de PS3 nog een optische kabel naar de JVC leggen en niet vanaf de TV. Je gebruikt je TV nu als doorgeefapparaat en het is logisch dat je keten stopt als je de TV dan uit zet.
Ik had verwacht dat dit zou kunnen. Dus ps3 stuurt audio en beeld naar jvc. De jvc speekt de audio af en stuurt beeld via hdmi monitor out naar de tv...
Dan heb je HDMI Processing nodig waar de JVC alleen HDMI Switching/Pass Through heeft. Oftewel alles domweg naar de HDMI Out sturen en niets meer.

Oplossing is alles met HDMI (wat op minder kabels naar de TV geen meerwaarde heeft) naar de JVC en daarnaast nog een extra audio-kabel naar de JVC.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Zal wel iets met HDMI licentie kosten te maken hebben die ze dan niet hoeven te betalen ofzo.
Antwoord op je vraag is ja, elke behoorlijke receiver kan gewoon de audio uit het HDMI signaal trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Bigm1990 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:01:
...maar als ik binnenkort een nieuwe reveiver koop, bijvoorbeeld onkyo tx nr626, dan gaat het wel goed?
De receiver kan dat inderdaad, maar let wel dat je niet al je speakers van de JVC-set kan gebruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
@ wagenveld en fear

bedankt voor de uitleg, ik snap het nu. Wat ik wilde kan wel, maar de jvc kan het niet! :-)

@ fear, ja dat weet ik, ben de afgelopen weken al flink aan het zoeken naar mooie speakers.
Pagina: 1