WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

Please Help: problemen met Abit BE6-2 board.

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een abit be6-2 met coppermine 500E en daarop 128 mb dimm 133 mhz van het merk TQI?. Ik wil daar een 128 mb DIMM van Hyundai 133 mhz bijzetten. Ik krijg de volgende foutmelding als ik beide dimms in de pc doe.
" ongeldige VxD link call. problem 3e apparaatsysteem" .
Ik moet setup opnieuw draaien. De pc gaat vervolgens uit.

Wat is het probleem? Ik heb alle 5 de pci sloten in gebruik. Zijn er problemen met Abit en memory bekend?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
laatste bios update downloade. andere geheugen eruit hyundai erin. als het nog niet werkt is je geheugen aan gort (hyundai)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit al geprobeerd. Ik draai de nieuwste bios. Beide dimms werken afzonderlijk van elkaar prima. De TYI Dimm heeft -7 nano geheugen en de Hyuandai -7.5. De hyuandai komt uit een compaq server.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
raar werkt dus niet samen

Verwijderd

Topicstarter
Welke van de twee DIMM's is beter?

Verwijderd

Vreemd dat dat Hyundai geheugen 7,5 ns is. Dat betekent dat het geheugen theoretisch maximaal op 133 Mhz kan lopen. Normaal gesproken heb je wel wat speling (8 ns modules kunnen vaak wel op 133 Mhz), maar misschien dat je pech hebt, en een minder exemplaar hebt.

Als je die Hyundai-module alleen hebt lopen zal hij het nog wel net tolereren. Maar als je er nog een andere module naastprikt, is het wellicht over de grens.....

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat het helemaal aan het mobo ligt. Ik heb er zelf 3 verschillende modules inzitten, 1 van 64 en 2 van 32, zonder problemen.

Succes,

mARCO

Verwijderd

... en ik heb dus ook een BE6-II, daarom.

mARCO

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mogelijke oorzaak denk ik ondekt?????.
De hyundai dimm is uit een compaq server. De kans is dus heel groot dat het een ecc dimm is. In de bios ecc ingesteld en er kwam geen melding dat er geen ecc dimm in zat. Ecc werkt dus niet samen met " normaal " dimm. De hyundai loopt nu stabiel op 140 mhz. Mijn coppermine 500E loopt dus keurig op 700mhz.
Pagina: 1