[moderatie] Vragen aan de moderator(2001 topic ;))

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Dit is dus voor die vragen aan de mod, die je evt ook per icq kan stellen etc.

Dit kan zijn "waarom heb je mijn/dat topic op slot gezet? Ik ben het daar niet mee eens, want..."
"Kan je dat topic even sticky maken, omdat...?"
"Wil je die topic sluiten, want..."
Etc.

Ohja, sommige mensen denken te moeten schelden op de moderator.
Dat wordt uiteraard niet getolereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ook [topic=155742]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Lees mijn laatste reply daar nog even.
En dan houden we de discussie verder wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig kan je wel op users zoeken, maar ik snap dat je dat niet wist.
En zoals je zegt, de topic is 4 uur geleden gestart.
En nog was er geen reply geweest.

Het verkeerd plaatsen, mag ik (nogmaals) twee dingen mee doen.
Officieel is de standaard oplossing een slot, voor verkeerd plaatsen.
Dit doe ik zo min mogelijk, maar vooral omdat er al wat (een discussie oid) op gang is.
Dan verplaats ik de topic even naar de goede thread.

Ik ben dus niet verplicht dat te doen.
Ik refereer aan het stukje tekst van je waarin je verwees naar de search voor het zoeken van een standaard-scripjes.

Maar als er juist veel gereageert wordt in een topic wil dat juist zeggen dat het een te makkelijke vraag is of iedereen die om een slotje roept.
Topics waar amper in wordt reageert zijn meestal de niet standaard vragen of opmerkingen die gesteld worden, in mijn voorbeeld hebben de meeste mensen hier totaal geen verstand van PHP i.c.m. IIS.
Juist door deze schaarste moet er de mogelijkheid blijven om erop te kunnen reageren.

Dat het topic fout stond klopt ook en daar ga ik niet tegenin en als dat de regels zijn dat die dan op slot moet, ok dan moet dat maar maar ik heb genoeg andere voorbeelden gezien waarin een topic naar een andere thread werd geplaatst. (is dat afhankelijk van de moderater die de regeltjes weer net iets anders interpreteert dan een andere mod?).

Het enige wat met deze actie van jou (als ik het zo mag noemen) bereikt is dat het topic waarschijnlijk weer geopend wordt in een andere thread.
Dan vraag ik me af wat makkelijker is, ff verplaatsen of 2 dezelfde topics in verschillende threads wat natuurlijk veel meer rommel geeft in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Mja, 't is steeds een afweging tussen "luie users 'straffen'" en "behulpzaam zijn"

Alle moderators hebben (naar mijn idee) soms moeite met die afweging.

Zoals in de faq te lezen staat (de algemene) levert het ook mensen die maar domweg "ik zet het hier wel neer, want het komt toch wel op de goede plek"

Vandaar de afweging tussen "er is nog niks gezegd, dus maar sluiten" en "er is al iets op gang, dus maar verplaatsen"
Dit betekent weer niet dat ik er heel erg consequent mee zal zijn en veel topics zal ik (coulantie dus) verplaatsen.
Maar als je maar blijft verplaatsen komen alle hosting problemen hier, etc.

Zonet was er een over het instellen van de font-size in IE... In dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 13:19 schreef ACM het volgende:
Mja, 't is steeds een afweging tussen "luie users 'straffen'" en "behulpzaam zijn"

Alle moderators hebben (naar mijn idee) soms moeite met die afweging.

Zoals in de faq te lezen staat (de algemene) levert het ook mensen die maar domweg "ik zet het hier wel neer, want het komt toch wel op de goede plek"

Vandaar de afweging tussen "er is nog niks gezegd, dus maar sluiten" en "er is al iets op gang, dus maar verplaatsen"
Dit betekent weer niet dat ik er heel erg consequent mee zal zijn en veel topics zal ik (coulantie dus) verplaatsen.
Maar als je maar blijft verplaatsen komen alle hosting problemen hier, etc.

Zonet was er een over het instellen van de font-size in IE... In dit forum!
Vermeld in de topic dat het fout staat en dat het verplaatst is en stuur een mailtje naar de persoon dat die in het vervolg beter moet opletten.
Blijft die persoon dan bezig dan kan je er altijd nog slotjes op gooien.

Niemand zal het bewust in de verkeerde thread zetten, ze doen dat hooguit omdat ze niet weten waar het anders hoort. Maar zulke ervaring moet groeien.
(en uiteraard FAQ lezen).

Deze topic staat eigenlijk ook helemaal verkeerd.

--edit-- 50e post :) (al had ik er ruim 200 :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 13:24 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
Vermeld in de topic dat het fout staat en dat het verplaatst is en stuur een mailtje naar de persoon dat die in het vervolg beter moet opletten.
Blijft die persoon dan bezig dan kan je er altijd nog slotjes op gooien.

Niemand zal het bewust in de verkeerde thread zetten, ze doen dat hooguit omdat ze niet weten waar het anders hoort. Maar zulke ervaring moet groeien.
(en uiteraard FAQ lezen).

Deze topic staat eigenlijk ook helemaal verkeerd.
Yupz, staat verkeerd, stout he? :P

Maar het probleem is, ik ga niet voor 500++ users bijhouden of ze al eerder es wat verkeerd geplaatst hebben...

Dan wordt het een full-time dagtaak en wil ik er ook wel geld voor zien.

Zowiezo zou ik al elke topic die niet aan de "faq voldoet" kunnen sluiten met "Zie faq" (doe ik niet, is veeeel te bot)

[edit]
801ste post, al had ik er 2960 :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 13:26 schreef ACM het volgende:
...Maar het probleem is, ik ga niet voor 500++ users bijhouden of ze al eerder es wat verkeerd geplaatst hebben...
Dan wordt het een full-time dagtaak en wil ik er ook wel geld voor zien.
Dat moet je toch niet zelf bij gaan houden, daar heb je toch een database voor.
Maak er een kolom bij (opmerkingen)(txt) waarbij de mods notes kunnen maken van users die iets fout doen zodat dit later weer te zien is als die weer wat fouts doet.

--edit--
Zijn er niet meer mensen die hierop wat te zeggen hebben, of zit ik alleenmaar te zeuren ?
(niet persoonlijk op ACM offcourse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 13:31 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
Dat moet je toch niet zelf bij gaan houden, daar heb je toch een database voor.
Maak er een kolom bij (opmerkingen)(txt) waarbij de mods notes kunnen maken van users die iets fout doen zodat dit later weer te zien is als die weer wat fouts doet.
Dat is er al hoor.
Maar imho is dat voor "ergere" dingen (flamen, heel erg dubbelposten etc, dingen die echt niet mogen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 13:32 schreef ACM het volgende:

[..]

Dat is er al hoor.
Maar imho is dat voor "ergere" dingen (flamen, heel erg dubbelposten etc, dingen die echt niet mogen etc)
We dwalen af.
Wat is nou de policy die verder gebruikt zal worden ?
Geen reactie binnen 4uur is nogsteeds slotje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Er is niet echt een policy voor.
Ik wil ook best alles verplekken met een usernote...

Zoals gezegd, in de algemene faq staat dat we dat gewoon op slot gooien.
Dat we dat niet (altijd) doen, is gewoon uit behulpzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 13:39 schreef ACM het volgende:
Er is niet echt een policy voor.
Ik wil ook best alles verplekken met een usernote...

Zoals gezegd, in de algemene faq staat dat we dat gewoon op slot gooien.
Dat we dat niet (altijd) doen, is gewoon uit behulpzaamheid.
Fine with me :)
Maar vergeet niet wat het doel is van GoT. (dus niet de usertjes zoveel mogelijk pesten met slotjes)

[ACM-edit: stuk over je username weggeknipt]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n gevoel dat ik het systeem van slotjes sowieso niet helemaal begrijp.

Als een thread niet interessant (meer) is, post er toch vanzelf niemand?

Of je gaat er vanuit dat mensen niet zelf kunnen bepalen wat interessant is en wat niet en dat er daarom een slotje op moet?

Als bijvoorbeeld op een domme vraag niemand antwoord geeft verdwijnt die thread vanzelf wel uit de lijst. Geeft er wel iemand antwoord dan is dan het antwoord gegeven en post er daarna ook niemand meer, en verdwijnt ie ook, waarom moet er dan een slotje op?

Als mensen zich dan toch storen aan "vervuiling" in de topiclijst, is het dan niet een beter idee om mensen zelf per thread de mogelijkheid te geven deze niet meer te zien te krijgen?

Ik heb een beetje het gevoel dat er plotseling de slotjes-feature was en dat die sindsdien volop wordt gebruikt zonder dat ik daar ooit een goede onderbouwing voor heb gelezen ergens...

[edit] typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Sommige mensen v(i|o)nden het nodig om in elke topic te zetten "UTFS" of "RTFM" te zetten...
Dat leverde erg vaak als resultaat op, dat vervolgens niet veel mensen (of pas na ~10 posts) wat nuttigs gingen zeggen.

Aan de combinatie van dingen stoorde men zich.
Daarbij komt ook, dat er veel mensen hier even een vraag posten (die echt veel sneller opgelost had kunnen worden, door zelf even logisch te debuggen) en er vervolgens vanuit gaan dat men het wel even oplost hier (en nog boos worden als dat niet gebeurt ook!)
De newbie vragen zijn niet erg, maar de "luie newbie vragen" dus wel (diegenen die niet zelf (lijken te) willen denken etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Maar waarom gaan threads die na meer dan 50 posts off-topic raken ook op slot? Daar onstaan vaak hele gezellige gesprekken, niets mis mee toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:09 schreef Nikel het volgende:
Maar waarom gaan threads die na meer dan 50 posts off-topic raken ook op slot? Daar onstaan vaak hele gezellige gesprekken, niets mis mee toch? :)
Hangt een beetje van het offtopic gesprek af :)
Soms wordt het gewoon te flauw voor woorden (dat men met smilies op smilies reageert enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Als die mensen daar nou plezier aan beleven, wie ben jij dan om daar een eind aan te maken? :)

(andere users hebben echt wel door dat het nergens meer over gaat tegen die tijd en storen zich er niet meer aan toch?)

[edit] :) vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Mja, als men graag offtopic wil praten, dan horen ze dat eigenlijk in SG te doen.

Ik zal niet botweg (proberen iig) een leuk offtopic gesprek afsluiten...
Maar in sommige gevallen ben ik juist wel de gene die moet beoordelen dat het inderdaad te ver gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Iets anders, klopt het nu dat p&w eigenlijk programming en serverside scripting is?

Ik heb nml altijd gedacht dat javascript hier wel degelijk thuishoort omdat het gewoon onder "webscripting" valt.

Nu zou je met je javascript-vragen waar terecht kunnen? In webdesign & graphics? Dat lijkt meer op een forum voor mensen die met photoshop en dreamweaver overweg kunnen dan voor mensen die iets van script-talen weten...

Is het niet een veel beter idee om een scheiding tussen programmeren en scripting te maken? Ik kan me heel goed voorstellen dat 40 [php] threads toch een beetje afschrikwekkend werken voor een "echte" programmeur :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
We hebben het er gisteren uitgebreid over gehad (de moderators dus)

De scheiding ligt eigenlijk dus bij javascript/dhtml/flash etc -> WD&G
asp/php/jsp etc -> P&W

Dit omdat je javascript primair gebruikt voor layout-technische dingen en asp/php/jsp voor inhoud-technische dingen.

Oftewel, dezelfde scheiding blijft eigenlijk gewoon van pas (webdesign/layouting naar WD&G, Webscripting (inhoudelijk dus) naar P&W)

En om de scheiding dan makkelijk aangeefbaar te houden, gaat liefst heel javascript naar WD&G

Als je een echt zwaar programmeertechnisch iets hebt, dan is dat hier dus wel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Ah, als je het zo uitlegt maakt het idd wel sens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ACM> Wil je dat wasp topic sticky maken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 12:53 schreef ACM het volgende:
OK :+

Wat is je schoenmaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 10:45 schreef wasigh het volgende:
ACM> Wil je dat wasp topic sticky maken ??
Is goed
Staan er alleen wel wat veel topics bovenin :)

Op donderdag 07 juni 2001 10:57 schreef Razor_Blade het volgende:
Wat is je schoenmaat? :P
Euhmz :P
Gaat je niks aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 06 juni 2001 15:16 schreef ACM het volgende:
Als je een echt zwaar programmeertechnisch iets hebt, dan is dat hier dus wel welkom.
Lijkt me een goeie ontwikkeling, want dan vallen de RTFM vragen meteen af. Is er ook een officiele policy voor huiswerk vragen? Die dump ik namelijk meteen in SU als ik ze tegenkom.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 11:01 schreef Exirion het volgende:
Lijkt me een goeie ontwikkeling, want dan vallen de RTFM vragen meteen af. Is er ook een officiele policy voor huiswerk vragen? Die dump ik namelijk meteen in SU als ik ze tegenkom.
Nope, er komen hier mensen die "willen jullie het maken" vragen (bij wijze van) en er komen mensen die echt wel zelf dingen proberen, maar kleine probleempjes hebben.

Dat zijn dezelfde probleempjes die we ook in andere situaties toestaan, dus die zijn imho best welkom.
De eerste groep uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 07 juni 2001 11:05 schreef ACM het volgende:
Nope, er komen hier mensen die "willen jullie het maken" vragen (bij wijze van) en er komen mensen die echt wel zelf dingen proberen, maar kleine probleempjes hebben.

Dat zijn dezelfde probleempjes die we ook in andere situaties toestaan, dus die zijn imho best welkom.
De eerste groep uiteraard niet.
Op nieuwsgroepen worden dergelijke vragen genegeerd/verwijderd, en in mijn ogen ook terecht. Als je je programmeer opdrachten niet voor elkaar krijgt, dan kun je beter stoppen met je studie. Tot nu toe zijn m'n SU posts over huiswerk altijd beantwoord met een slot op de geposte topic. Het is toch krom dat een forum wordt misbruikt voor het oplossen van huiswerk?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Het is ook krom dat dit forum wordt gebruikt voor de meest zielige syntax-errors.
En de meest nutteloze opmerkingen (SG bijv) blijven ook vaak bestaan.

Als ik alle huiswerk eruit knikker, kan ik ook weer alle rtfm/utfs vragen sluiten en krijg ik weer dennis.com die klaagt dat ik teveel sloten zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 07 juni 2001 11:17 schreef ACM het volgende:
Als ik alle huiswerk eruit knikker, kan ik ook weer alle rtfm/utfs vragen sluiten en krijg ik weer dennis.com die klaagt dat ik teveel sloten zet...
Tja, het is maar wat voor niveau je op je forum wil hebben (no offense). Dat geldt voor heel GoT eigenlijk: het niveau is het laatste half jaar (of langer) behoorlijk omlaag gegaan (het begon met c't en het eindigt met computer idee).

Als er strenger gemodereerd wordt, dan krik je het niveau weer op totdat er minder onzintopics gepost worden en dan komen er vanzelf minder slotjes. Als je nu alles toestaat omdat je anders geklaag hoort, dan glijdt het niveau vanzelf verder omlaag: irritaties van degenen die zich ECHT met programmeren bezig (willen) houden, en een forum dat niet het niveau heeft dat je van een programmeerforum mag verwachten. Wat heb je liever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
"Wat heb je liever?" :)

Mja, alle users tevreden. Maar dat kan niet, dan maar het gros van de users tevreden...
En dan kan je niet te streng zijn blijkbaar.

Zo te zien is het niveau alweer dalende, dus ik zal maar weer een beetje harder worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:06

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 07 juni 2001 11:17 schreef ACM het volgende:
Het is ook krom dat dit forum wordt gebruikt voor de meest zielige syntax-errors.
En de meest nutteloze opmerkingen (SG bijv) blijven ook vaak bestaan.
Ik vind het niet "in principe" fout als er iemand een syntax error post, soms is het behoorlijk lastig om nou de preciese fout te vinden. In ieder geval voor mensen die niet zoveel debug-ervaring hebben... :) Maar aan de andere kant vind ik ze vaak een rtfm vraag, en die mogen van mij zonder problemen op slot.
Dennis.com moet niet zeuren :P ;)
Ik denk dat je het een beetje per geval moet bekijken, als het een vraag is die wel in de manual staat, alleen zo ver verstopt dat je je echt het lazerus zoekt voordat je het kan vinden, vind ik wat anders dan een vraag die als je die ff bij google invoert je 10000 hits hebt met allemaal een antwoord. En dan kan het een keer voorkomen dat jij een topic sluit omdat je denkt/vind dat een antwoord daarop zo makkelijk te vinden is, en dat je dat verkeerd inschat. Jammer, open je 'm weer. Geen reden om daarom soepeler te modden imho. En de search, tjah, zolang GoT geen goeie search heeft vind ik die een beetje lastig, aangezien je wel kan roepen dat iemand de search moet gebruiken, maar soms krijg je dan zo'n zooitje als 'gevonden' terug dat je nog geen ene meter ermee opschiet. Maar ja, als jij (of wie dan ook for that matter) met een paar seconden het antwoord op het scherm heeft, dan is het duidelijk dat er niet gezocht is...

Modden blijft lastig, en ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen :) Maar wat mij aangaat hoef je zeker niet soepeler te modden, liever 1 topic teveel op slot, dan 10 onzin/rtfm/utfs/ibtl (ik ben te lui) topics open. Mits 'de crew' natuurlijk het niveau op GoT iets hoger wil houden dan dat Computer Idee (no offence trouwens, m'n stiefvader is dolblij met dat blad) lijkt het mij gewoon noodzakelijk. Misschien lullig voor de newbie's, maar die weten daardoor ook dat als ze een echt probleem hebben wat ze niet zelf binnen 2 tellen hadden kunnen oplossen met de F1 key, ze hier wel terecht kunnen, en dat lijkt mij persoonlijk een belangrijker punt, dan die paar newbie's (die idd in de toekomst superervaren mensen kunnen worden die we hier graag als vaste bezoeker zouden willen hebben) die je daardoor misschien kwijt zou kunnen raken.

(oops wat een lange lap tekst... nou ja "Ik heb gesproken" >:) )

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acm verdiend eigenlijk een pluim eindelijk eens een beetje active moderator hier, want /14 begon een beetje het ondergeschoven kindje te worden van got (we moesten meestal zelf in LA gaan vragen of het een en ander opslot kon.. opzich niet erg maar een active moderator is natuurlijk nog beter) goed hij is soms een beetje *TE* actief , ik vond die hey na 4 uur nog geen reply dus hang en sluit werk er op wel 'n beetje cru eigenlijk, voor 't zelfde geld was er 's avonds wel iemand die er wat zinnigs over te zeggen had. maar voor de rest ben ik reuze blij met 'm eigenlijk.

Ik heb afgelopen 2 dagen dit/en andere topics met 'n half oog gevolgd en zag dat vrij veel mensen zich ergerde aan script requests en domme rtfm vragen, en ja dat is redelijk irri maar 't enige waar ik me *ECHT* aan irriteer zijn lui die een (soms zelfs nog wel een zinnige) vraag stellen, en dan binnen 'n uur op hun eigen post reageren met "niemand?" ,"komop jongens!", "help me nou" , "hey er is haast bij" of domweg een " :) " Die lui zouden ze echt to de grond af mogen branden en van de as een mooi vaasje mogen maken voor op de schoorsteen, damn wat halen die lui het bloed onder m'n nagels vandaan... ze mogen verdorie blij zijn dat er iemand de moeite neemt hun vragen te lezen en (meestal) een fatsoenlijk antwoord op te typen... mgoed we dwalen af, pluim voor acm!

--Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
[quote
Acm verdiend eigenlijk een pluim eindelijk eens een beetje active moderator hier... mgoed we dwalen af, pluim voor acm!
[/quote]

Helemaal mee eens :)
Houden zo!

(en nu een slotje op deze topic? >:))

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 17:06

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 07 juni 2001 16:06 schreef Infinitive het volgende:
(en nu een slotje op deze topic? >:))
Da's wel in stijl, he >:) :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Ach, misschien dat er nog iemand ooit wat wil vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM: ff in je topic "Een mogelijkheid tot "kritiek/tips/opmerkingen""

de link aanpassen naar Devschuur. Fout linkie >:) staat zo slordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
Dit kan zijn "waarom heb je mijn/dat topic op slot gezet? Ik ben het daar niet mee eens, want..."
Etc.
Mmm. is daar niet "Stoute Usertjes en Forum Misbruik voor"?

Verkeerde nieuwsgroep! Wel streng wezen ACM! :)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 16:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 16:19 schreef Jasper het volgende:
Je link in Een mogelijkheid tot "kritiek/tips/opmerkingen" klopt btw niet.
Darn... dank je (jullie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Vindt het behoorlijk flauw dat je al op zulke dingen een slotje zet.

[stats] hits nodig voor testen

Ten eerste het is geen sitecheck het is een netjes verzoek om
mijn script uit te testen, wat hier genoeg gebeurd.
En waarom is dit spam, zie nergens reclame of promotie van iets.
Mijn verzoek is dan ook om dit topic weer te openen.

edit:
ff wat vriendelijker :)
heb net tot 10 geteld :)

en ja uittesten das friesisme gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Laatst online: 29-07 09:48
hierbij de URL [topic=174010]

ene kant wel te begrijpen dat die dicht gaat, je stelt immers geen vraag maar verzoekt mensen die site te bezoeken zodat jij je stats kan updaten en tja dat is een sitecheck.
Ben trouwens wel benieuwd hoe je die gegevens opvraagt, ICQ me ff >:)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar geef ik inderdaad aan de ene kant wel gelijk in :)

ik vraag de mensen netjes, ze hoeven het niet te doen.
maar ja hoe moet ik zo'n script anders testen.
Ik kan niet 30 verschillende pc's simuleren.

en voor de source kijk maar gewoon in de source van invoer2.php daar wordt je wel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Laatst online: 07-10-2022
Op zondag 01 juli 2001 12:07 schreef Dhole het volgende:
...behoorlijk laag...
...zielige geneuzel...
...pissige Dhole...
Als je je wat netter en vriendelijker uitdrukt heb je veel meer kans op een stukje goodwill van de kant van de vriendelijke moderators van dit forum...
uit te testen
<off-topic topic="Nederlandse taal" smilemode=" ;) ">
Normaal gesproken zeg je "testen" of "uitproberen". "uit testen" is vrij incorrect Nederlands.
</off-topic>

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Aangezien ik je reactie als eerste per email ontving. Krijg je daar ook antwoord op.

Verder de discussie dan ook daar houden, das wat makkelijker.
Lees echter wel de reactie van a_casema_user_at_work en mbravenboer door, want dat zul je ongeveer in je mailtje aan treffen en maakt het makkelijker voor mij om ze "aan te halen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je e-mailtje nog niet.
maar in ieder geval sorry voor m'n reactie.
maar ik hoop dat je die reactie wat kunt voorstellen.
Aangezien ik druk bezig ben geweest om het te maken, dan heb ik het uiteindelijk af, en wil ik graag wat hits om te testen.
krijg je meteen gezeur.

[edit : email ontvangen]
Oke nu is het volgens jullie een sitecheck.
dan mijn volgende vraag :
waar moet ik het nu testen dan ?
bij www.sitecheck.nl en W&G ben ik ook niet welkom omdat dit geen (complete) site is.

inmiddels onder het gezeur, zijn er toch nog mensen geweest met een goede wil, die wil ik ook bedanken. Het script schijnt goed te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Laatst online: 29-07 09:48
Op zondag 01 juli 2001 12:20 schreef ACM het volgende:....Lees echter wel de reactie van a_casema_user_at_work en mbravenboer door.....
Het is "a casema user", maar ik ben blij dat je mijn nick nog weet als ik op mijn werk ben. :D

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 12:26 schreef a casema user het volgende:
Het is "a casema user", maar ik ben blij dat je mijn nick nog weet als ik op mijn werk ben. :D
Heey, inderdaad :)
Das dan je eigen schuld hoor, moet je maar vaker als "a casema user" posten ;)
Op zondag 01 juli 2001 12:23 schreef Dhole het volgende:
Oke nu is het volgens jullie een sitecheck.
dan mijn volgende vraag :
waar moet ik het nu testen dan ?
bij www.sitecheck.nl en W&G ben ik ook niet welkom omdat dit geen (complete) site is.

inmiddels onder het gezeur, zijn er toch nog mensen geweest met een goede wil, die wil ik ook bedanken. Het script schijnt goed te werken :)
Dat laatste ben ik dan blij om.

En ja, dit is een moeilijk punt. Dat was dan ook de reden dat ik het in overleg gesloten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan is dit ook weer afgehandeld.
de volgende keer hang ik er wel een site omheen en post ik het ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net een server error tijdens het posten van een nieuwe topic, nu staat ie wel in de lijst, maar krijg je een error als je hem opent.

Hij heet:
[tcp - bsd socket api] Vraag over messages concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
ontbrakt!

Je kan je vraag opnieuw stellen.

edit: Ik ken dit hele topic niet joh, heel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:26 schreef Nielsz het volgende:
edit: Ik ken dit hele topic niet joh, heel vaag...
't is er toch al een tijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:23 schreef ACM het volgende:

[..]

't is er toch al een tijdje ;)
Ja, niet iedereen zit elke dag op GoT hoor :P O-)
Damn dan ben ik er gewoon een paar dagen niet geweest denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explore
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Op woensdag 06 juni 2001 15:16 schreef ACM het volgende:

...

Dit omdat je javascript primair gebruikt voor layout-technische dingen en asp/php/jsp voor inhoud-technische dingen.

...
D'r bestaat ook nog zoiets als server-side javascript. Dit bestaat alleen onder Netscape Enterprise Server (of iPlanet server tegenwoordig). Deze SSJS is ook in staat databases aan te spreken, ed. Oke, het wordt niet veel gebruikt, maar zo'n scheiding van onderwerpen is met dit soort dingen moeilijk hard te maken. Flash kan bv. ook met server-side toestanden aan de gang.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
Op woensdag 06 juni 2001 12:53 schreef ACM het volgende:

Etc.

Ohja, sommige mensen denken te moeten schelden op de moderator.
Dat wordt uiteraard niet getolereerd.
ik dacht/vond juist dat ACM cool was? of nie? ;)

alles kids in dit fora? ben al een tijdje niet meer geweest, maar binnen een maand of wat kom ik jullie weer stalken met ASP vragen. *evil grin* ( ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:57 schreef Explore het volgende:
D'r bestaat ook nog zoiets als server-side javascript.
Joh? Echt waar?

Ik heb er hier alleen geloof ik nog nooit een vraag over gezien (ow, misschien 1)
Flash kan bv. ook met server-side toestanden aan de gang.
Dat geldt ook voor html.

Anyway, deze discussie ga ik niet nogmaals aan. En die keuze is een tijd terug al es gemaakt (zoals je aan de datum kan zien, je reageert op iets van 6 juni 2001) en daar blijven we gewoon bij, je moet ergens op scheiden en zo gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vraagt het zich af...

Waarom precies is het verboden om scripts, e.d. op te vragen in dit forum? De beste/goedkoopste manier van coden is nog altijd niet coden en de source of een deel daarvan kopen.

Ik ben vaak genoeg opzoek naar dingen waarvan ik bijna zeker weet dat ze al een keer gemaakt zijn en ben naar gelang de aard van het gezochte bereid ervoor te betalen. Als ik na lang zoeken op google, CPAN, FM, SF, en de rest niks kan vinden zou het mij toch vrij moeten staan om in een forum als dit te kunnen vragen: "Kent iemand een zus-en-zo script?"

Daarnaast is het ook zo dat de makers van GPL/GNU scripts een beetje 'promotie' helemaal niet erg vinden ;)

Ik denk dat jullie dit deel van de policy nog eens goed moeten overdenken, en het een tikkeltje verfijnen...

Mvg,
drSinister >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 04:02

chem

Reist de wereld rond

Sim-pel. /14 is een discussieforum, geen helpdesk.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:55 schreef chem het volgende:
Sim-pel. /14 is een discussieforum, geen helpdesk.
hmmm ... leef je naar die regel? Dan kan je dit forum beter sluiten.

Het is ook heel goed mogelijk om te discusieren over welke sources het beste te gebruiken in een 'buy-no-coding' situatie...

Maar dat word, leider-leider-erdnusskase, schier onmogelijk door de tegenspraken in de policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

je moet een grens trekken.

en er is voor gekozen om scriptrequest niet toe te staan.

dat het voor jou niet zo goed uitkomt is jammer maar veranderd niets aan de policy.

Verder vind ik dat je de policy strak moet naleven. Uitzonderingen zijn altijd lastig. Je zult dus nog even verder moeten zoeken..

(verder is er wel een creatieve manier van script-request te bedenken, wat niet op een scriptrequest lijkt :+ )

Scriptrequest zijn imho nogal forumvervuiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

ja, er wordt zo goed mogelijk naar de policy geleefd.

Om diezelfde reden worden 'rtfm' en 'utfs' topics gesloten: als men niet zelf iets bedenkt en enkel een kant-en-klaar antwoord verwacht is hier niet op de juiste plaats.

Zoals iemand al zei: kijk dan eens op www.computeridee.nl ofzo :?

Er zitten hier veel mensen met meer dan gemiddelde kennis die iedereen graag willen helpen. Ik weet echter zeker dat niemand hier van een topic gediend is over "hoe maak ik een forum" of "wie kan me helpen met dit inlogscript' (waar vv. 3 regels code staan, of iemand het ff kan uitbreiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 11:01 schreef wasigh het volgende:
je moet een grens trekken.

en er is voor gekozen om scriptrequest niet toe te staan.

dat het voor jou niet zo goed uitkomt is jammer maar veranderd niets aan de policy.

Verder vind ik dat je de policy strak moet naleven. Uitzonderingen zijn altijd lastig. Je zult dus nog even verder moeten zoeken..

(verder is er wel een creatieve manier van script-request te bedenken, wat niet op een scriptrequest lijkt :+ )

Scriptrequest zijn imho nogal forumvervuiling
Het komt mij heel best uit, want ik zoek toch geen source op het moment, ik stel alleen de policy aan de kaak door een situatie te schetsen.

Policies moet je inderdaad streng na leven, maar wel streng doch rechtvaardig.

Policies moet je ook goed opstellen, en discussie over de policy aan durfen gaan anders heeft de policy geen zin. Dan word het eenrichtingsverkeer, en dat leidt tot allerlei vervelende dingen...

Ik geef trouwens toe dat blinde script requests ala 'Ik zoek een scripd voor me websurfer om files mee up te looden' idd behoorlijke vervuiling zijn...

Slecht nederlands is ook forumvervuiling, zullen we dat ook maar verbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 19 oktober 2001 11:08 schreef drSinister het volgende:

[..]

Het komt mij heel best uit, want ik zoek toch geen source op het moment, ik stel alleen de policy aan de kaak door een situatie te schetsen.

Policies moet je inderdaad streng na leven, maar wel streng doch rechtvaardig.

Policies moet je ook goed opstellen, en discussie over de policy aan durfen gaan anders heeft de policy geen zin. Dan word het eenrichtingsverkeer, en dat leidt tot allerlei vervelende dingen...
Voor vragen en opmerkingen over de policy heeft chem al goed gereageerd denk ik. Anders even een topic in LA openen :?
Ik geef trouwens toe dat blinde script requests ala 'Ik zoek een scripd voor me websurfer om files mee up te looden' idd behoorlijke vervuiling zijn...

Slecht nederlands is ook forumvervuiling, zullen we dat ook maar verbieden?
Als dat op mij gericht is, heb ik liever dat je dat voor je houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wasigh:

Het was niet op noch tot je gericht hoor :)

En dit is toch een vragen aan de moderator draad? Waarom zou ik dan hier niet aan de moderator kunnen vragen waarom de policy zo in elkaar steekt, en of het de moderator wellicht schikt om de policy te her overwegen. Daarnaast denk ik dat de moderator heus wel voor zich zelf kan opkomen hoor...

En als de moderator het zo drukt heeft dat de niet moderators zich er ook mee moeten bemoeien had de modereeter geen moderator moeten worden, lijkt me een duidelijk verhaal...

Het enige wat ik probeer te realizeren is een discussie over de policy. Daarbij zeg ik niet dat ik trolls support, in tegendeel, des al niet te min heb ik er daarnet een gepost en heb ik daar nog niemand over gehoord.

Mvg,
drSinister >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

discussieren kan altijd :)

en daar is deze thread inderdaad voor. Maar goed, de policy qua scriptrequests zal niet gewijzigd worden, anders gaan mensen boos worden als ze met hun net-niet-scriptrequest toch afgestraft worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed,

helder - thnx for discusieren met me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, mijn allereerste post hier op GoT is meteen op slot gegooid door D2k met verwijzing naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/392390/#11

mijn post: [topic=512622/1/25]

Ik heb toen de FAQ nog eens doorgelezen en ook dat #11, maar ik kan niets vinden wat van toepassing is.
Het enige wat erbij in de buurt komt is:
"Ook het zoeken naar personeel is niet toegestaan, daarvoor zijn sites als Monsterboard.nl"

Maar aangezien het hier om een vrijetijdsproject ging, denk ik dat dat niet van toepassing is.

Om welke reden is mijn thread nu op slot gegooid?

P.S.: Oja, heb D2k wel eerst geICQd, maar heb nog geen reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

vriendelijke vriend kijk eens in je email

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen klacht :) maar ik ben toch wel benieuwd hoe het control-panel van de mod eruit ziet ;)
zou een mod zo lief willen zijn om een screen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/got/modscr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had het idee dat er een aantal meer knopjes bij zaten :)
maar tnx iig, had ik nou altijd al eens willen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 02 juni 2002 20:48 schreef jurriebur het volgende:
had het idee dat er een aantal meer knopjes bij zaten :)
maar tnx iig, had ik nou altijd al eens willen weten ;)
er zijn nog meer knopjes
ff een nieuwe screenie maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/got/modscr2.jpg
dat is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 23:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hmm waar komt deze topic ineens vandaan :?
Had m nog niet eerder gezien, en ik zit hier toch wel 200% van mijn dag :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 02 juni 2002 21:09 schreef .oisyn het volgende:
is gekickt door iemand die het niet met mij eens was :P
"now there's a first" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, ik wist niet dat de topic bewerk mode zo easy was :+ maar om ff ontopic te blijven, vind ik dat de modjes goed hun best doen, met ongv 20 nieuwe topics per dag is dat nogal wat werk om dat bij te houden, vooral als ik weer eens heftig ga beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Wat ik me nou al afvraag:

-Hoeveel uur van de dag jullie bezig zijn met 'the job'
-Of je liever een SM meldingkje hebt of een ICQ'tje :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 02 juni 2002 21:16 schreef Glimi het volgende:
o jee nou komt het :+
te lang
maakt niet uit. persoonlijk als ik online ben een ICQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[just-curious-en-totaal-off-topic-mode]
Op zondag 02 juni 2002 20:52 schreef D2k het volgende:
[afbeelding]
Werk je toevallig met de .Net Smart Device Extensions :? Dat icoontje van die mobile favorite krijg je dan namelijk ook. Of heb je gewoon een Pocket PC?
[/mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Hij heeft een I-Pac :r

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 02 juni 2002 21:40 schreef KoenM het volgende:
[just-curious-en-totaal-off-topic-mode]
[..]

Werk je toevallig met de .Net Smart Device Extensions :? Dat icoontje van die mobile favorite krijg je dan namelijk ook. Of heb je gewoon een Pocket PC?
[/mode]
kheb een compaq ipaq ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 02 juni 2002 21:42 schreef D2k het volgende:

[..]

kheb een compaq ipaq ;)
Dat zeg ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:49
Tja, redelijk veel...
Ik bezoek GoT geregeld en tijdens mijn reguliere bezoeken hou ik het wat in de gaten. Daarnaast kom ik zo af en toe ook nog eens piepen.
Maakt mij niet uit. Volgens mij is een SeM-melding handiger. Een icq ontvangt maar 1 mod (tenzij je het naar meerdere stuurt) en in SeM kan iedereen het zien.
Op zondag 02 juni 2002 21:09 schreef .oisyn het volgende:
Opgedoken uit de 'deadly depths' van /14. :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 23:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 02 juni 2002 21:11 schreef D2k het volgende:

[..]

is gekickt door iemand die het niet met mij eens was :P
"now there's a first" :+
ow wacht
6 juni 2001 |:( :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 02:20

dusty

Celebrate Life!

Ligt eraan hoe ik mij voel, als ik zin heb ben ik langer online heb ik geen zin ben ik niet online :+
ICQ, als je geen bericht terug krijgt dan een SM want dan zit ik niet achter mijn pc :+

uiteraard moet ik je eerst op mijn ICQ lijst hebben staan voordat ik uberhaupt een bericht zie verschijnen :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op zondag 02 juni 2002 23:45 schreef dusty het volgende:

ICQ, als je geen bericht terug krijgt dan een SM want dan zit ik niet achter mijn pc :+

uiteraard moet ik je eerst op mijn ICQ lijst hebben staan voordat ik uberhaupt een bericht zie verschijnen :+
Voeg me eens toe dan >:) Nu zijn D2k en ACM altijd de lul :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me komt er nu pas achter dat dit een 2001 topic was... :X.

GoT'ten 's avonds laat is niet goed voor je... (8>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Aan ACM...

Waarom werd mijn topic gesloten ?

Ik kan niks vinden in de PW faq en je had iets tegen mij terwijl ik helemaal niet de ene persoon bent wat dat heeft gepost.

Topic is [topic=554856/1/25]
Nee, dat is nog steeds een beginners fout...

Zie het verschil tussen "string" . $iets . "..." en "string .$iets . ".
Ik weet dat verschil, maar ik moet dit toepassen in de mysql statement en dat weet ik dus niet, dat is iets anders dan simpelweg echo "this" .$dat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 15:52 schreef Choller het volgende:
Aan ACM...

Waarom werd mijn topic gesloten ?
Dat staat er toch?
edit:

Ownee, niet echt duidelijk. Het komt erop neer dat het een erg 'debug het zelf eerst maar eens' niveau heeft.
Kortom: debuggen moet je toch echt zelf doen, bij 3 regels php.
Ik kan niks vinden in de PW faq
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/392390/#netcoden"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/392390/#netcoden[/url]
daar beginnen met lezen.
en je had iets tegen mij terwijl ik helemaal niet de ene persoon bent wat dat heeft gepost.
Ik quote je toch?
Jij zegt dat het een gevorderd beginnersfoutje is, ik zeg dat het een gewoon beginnersfoutje is.
Ik weet dat verschil, maar ik moet dit toepassen in de mysql statement en dat weet ik dus niet, dat is iets anders dan simpelweg echo "this" .$dat .
Nou en?

Je legt nauwelijks uit wat je probleem is en blijkbaar probeer je een string samen te stellen, dat heeft helemaal niets met mysql te maken, maar alles met php en werkt hetzelfde als met echo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Zie het verschil tussen "string" . $iets . "..." en "string .$iets . ".
Jij quote mijn zin ipv de (verkeerde) code van ash.
Zoals ik al eerder zie...ik ken het verschil. ash kwam met die hele verkeerde code. nl
code:
1
$result  = mysql_query(&quot;INSERT INTO nbalive_daybyday (PTS, PPG, FGM) VALUES (&quot;.$PTS.$i.&quot;,&quot;.&quot;$PPG.$i.&quot;,&quot;$FGM.$i.&quot;);

Ik heb overal gezocht en kon dit niet vinden, en blijkbaar weten vele mensen niet hoe je dit krijgt, en ja..natuurlijk heb ik "de 3 regels" zelf proberen op te lossen maar dat is me niet gelukt en daarom heb ik als laatste optie een topic hier geopent.

maar goed, jij wint........
Pagina: 1