Ik ben bezig met het opzetten van een WiFi netwerk dat bestaat uit meerdere WiFi routers i.v.m. de dekking. De bedoeling is dat alle WiFi routers dezelfde SSID krijgen. Normaliter gaat dat gewoon door dezelfde SSID in te stellen op alle routers met dezelfde encryptie, echter de kanalen te af te wisselen tussen 1, 6 en 11. Ik heb hier laatst echter een slechte ervaring mee gehad, in die zin dat de gebruikte access points geen 'wireless roaming' ondersteunden, ofwel dezelfde SSID over meerdere access points. Hierdoor crashte de access points elke X uur wat dus resulteerde in een instabiel netwerk (Aldus medegedeeld door Draytek....)
Zodoende dat ik op zoek ben naar een stabiele WiFi router die wireless roaming ondersteund. Zelf zat ik te kijken naar de ASUS RT-N66U, maar ik kan niet vinden of deze wireless roaming ondersteund. Ik vind hier sowieso vrij weinig over, dus ik vraag me sowieso af in hoeverre het advies van Draytek juist is.
Tips zijn welkom
Zodoende dat ik op zoek ben naar een stabiele WiFi router die wireless roaming ondersteund. Zelf zat ik te kijken naar de ASUS RT-N66U, maar ik kan niet vinden of deze wireless roaming ondersteund. Ik vind hier sowieso vrij weinig over, dus ik vraag me sowieso af in hoeverre het advies van Draytek juist is.
Tips zijn welkom
[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 19-08-2013 09:37 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp