[Opgelicht] eBay aankoop van PS3 resulteert in....maïs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:29
De topictitel vertelt in het algemeen wel wat er gebeurd is :P. Ik had dus een PS3 (kapot, voor onderdelen) gekocht op eBay van een verkoper met +-130 positieve feedback. Dus ik dacht, die valt wel te vertrouwen. Wat er bij mij toen op de deurmat terecht kwam, was een grote doos gevuld met bubblewrap en maïs. Naast het feit dat ik niet echt aan de maïs ben O-) , ben ik natuurlijk niet te spreken van deze oplichterij.

Met dit topic zou ik dus raad/advies willen vragen of ervaringen horen van anderen die dit ook ooit mee hebben gemaakt (moet niet persé met maïs zijn, mag ook wortelen, tomaten,.... zijn :P). Ik heb betaald via PayPal en ondertussen uiteraard een dispute geopend via eBay/PayPal. Maar wat ik mij nu afvraag, hoe kan PayPal nu beoordelen wie hier het slachtoffer is? Want ik kan evengoed beweren dat er maïs in de doos zat ipv een PS3.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oFs85Ms.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Mijn eerste gedachte: gezien je een kapotte had gekocht was de prijs daar ook naar. De verkoper heeft positieve feedback. Waarom voor zoiets doms zo veel moeite doen.

Simpel: Het is niet de verkoper geweest maar iemand in het logistieke traject die dacht een werkende console te scoren. Er is geprobeerd het gewicht weer op origineel te brengen om de zending door te laten gaan.

Tenzij de zending ook ergens vertraagd is (wat lastig is tegenwoordig) denk ik niet direct aan een probleem aan deze kant van de grens / verder in het logistieke proces. Mensen hebben hier over het algemeen niet de tas vol mais, en het is niet eerste keus als je snel iets nodig hebt om een pakket op gewicht te brengen. Dan zijn er betere alternatieven. Waar is het op de post gedaan? Ik gok Amerika, Heartland region :P

Even direct contact opnemen met verkoper dus en de situatie uitleggen. Dan moeten jullie samen nagaan wat betreft verzending en betrokken partijen. Wellicht dat er toch een gewichtsverschil is geconstateerd, wat normaal binnen de marge ligt, maar hier een clou kan zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 14-08-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ik moest wel heel erg lachen. Had je geen onbetaalbare uitdrukking toen je de doos opende?

Na het lezen van jouw bericht denk ik ook dat iemand in het logistieke traject dacht even goedkoop een ps3 te scoren, helaas voor hem doet die het niet!

De verkoper zal hier waarschijnlijk ook wel de grap van inzien en er komt vast wel een goede oplossingen uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:09:
Mijn eerste gedachte: gezien je een kapotte had gekocht was de prijs daar ook naar. De verkoper heeft positieve feedback. Waarom voor zoiets doms zo veel moeite doen.

Simpel: Het is niet de verkoper geweest maar iemand in het logistieke traject die dacht een werkende console te scoren. Er is geprobeerd het gewicht weer op origineel te brengen om de zending door te laten gaan.

Tenzij de zending ook ergens vertraagd is (wat lastig is tegenwoordig) denk ik niet direct aan een probleem aan deze kant van de grens / verder in het logistieke proces. Mensen hebben hier over het algemeen niet de tas vol mais, en het is niet eerste keus als je snel iets nodig hebt om een pakket op gewicht te brengen. Dan zijn er betere alternatieven. Waar is het op de post gedaan? Ik gok Amerika, Heartland region :P

Even direct contact opnemen met verkoper dus en de situatie uitleggen. Dan moeten jullie samen nagaan wat betreft verzending en betrokken partijen. Wellicht dat er toch een gewichtsverschil is geconstateerd, wat normaal binnen de marge ligt, maar hier een clou kan zijn.
De maïs kan vanuit Amerika komen, maar dan zou diegene die 'm erin heeft gedaan wel erg veel moeite moeten doen, want het pakket komt uit België :P Dat het pakket lichter was dan het moest zijn was mij eigenlijk al opgevallen voordat ik de doos open deed. Ondertussen heb ik ook de vraag gesteld bij BPost om eventueel meer info te verkrijgen over het pakket betreffende het gewicht.
Anoniem: 455473 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:23:
Ik moest wel heel erg lachen. Had je geen onbetaalbare uitdrukking toen je de doos opende?

Na het lezen van jouw bericht denk ik ook dat iemand in het logistieke traject dacht even goedkoop een ps3 te scoren, helaas voor hem doet die het niet!

De verkoper zal hier waarschijnlijk ook wel de grap van inzien en er komt vast wel een goede oplossingen uit. :)
Helaas, ik maak er niet de gewoonte van om mezelf te filmen tijdens het openen van pakjes :+

De verkoper reageert in eerste instantie vanuit het standpunt dat ik de scammer ben, dus die kan er op dit moment niet echt mee lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:55
Wanneer is het verstuurd, en wanneer heb je het ontvangen? De mais ziet er (voor zover ik kan zien), redelijk vers uit. Als het 10 dagen onderweg is geweest zou 't denk ik niet bij de verzender vandaan kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
Klopt ja, het is op 12/08 verstuurd en op 13/08 stond het hier al. Samen is het pakket ongeveer 17 uren onderweg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Als het zo kort onderweg is geweest heeft denk ik niemand het opengemaakt onderweg, dat is dan door machine's gedaan. Alleen de pakketbezorger kan natuurlijk een paar maïskolven uit het veld hebben getrokken onderweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZouZou Dude schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:33:
[...]

De verkoper reageert in eerste instantie vanuit het standpunt dat ik de scammer ben, dus die kan er op dit moment niet echt mee lachen :)
Stuur hem een link naar dit topic; je komt hier al 7 jaar en hebt goede feedback ook al zijn het er twee. Nogal veel moeite voor een scammer ;) Ik denk dat jullie echt samen zullen moeten werken om überhaupt iets boven tafel te krijgen. Maar ja, wat was de waarde en wat levert het op...

Geen idee hoe het in België is geregeld, maar hier kan alleen verzender een zaak bij de postdienst aanhangig maken. De verzendende partij is in het gros van de gevallen ook die de verantwoordelijkheid draagt. Tenzij specifiek over risico is gesproken en niet verzending direct al werd aangeboden.
Maar goed, da's Nederland...

• ZouZou Dude
Jammergenoeg is het een lid uit de Waalse gemeenschap ;)

Ondertussen heb ik ook vernomen van hem dat hij blijkbaar documenten heeft ontvangen van BPost die, volgens hem, bewijzen dat er effectief een PS3 in het pakket zat. Je kan het misschien al afleiden uit mijn woordkeuze, maar ik heb moeite met die bewering te geloven :P Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een bevestiging bij BPost heb gekregen over de inhoud van een pakket dat ik heb verstuurd. Tevens weigert de verkoper deze documenten te delen als ik daar om vraag.

Hieronder de originele reacties, misschien dat die anders geïnterpreteerd kunnen worden :)

EDIT: tevens denk ik eigenlijk ook niet dat iemand zijn feedbackscore + goede naam voor zoiets zou riskeren
J'ai reçu un premier rapport de la poste me certifiant que le colis correspondant à la traçabilité documents à l'appui, vous a bien été livré le 13/08/2013 à 8h32 à votre adresse postale.
J'ai des documents en ma possession prouvant le contenu du colis que je vous ai envoyé c'est-à-dire une Playstation 3 40 GB de couleur noir, avec son câble d'alimentation.
Il s'avère que je suis victime d'une arnaque, je vous prie de clore le litige, pour que je puisse être payé pour la transaction.
En cas de refus de votre part, je me verrai dans l'obligation d'entamer les poursuites nécessaires.

I received a first report certifying mail me the package for traceability supporting documents you has been delivered on 08.13.2013 at 8:32 in your mailing address. I have documents in my possession showing the contents of the package I sent you that is to say, a Playstation 3 40GB black color, with the power cable. It turns out that I am a victim of a scam , please close the dispute, so that I can be paid for the transaction. If you refuse , I will be obliged to initiate the necessary proceedings.

Ik kreeg een eerste verslag certificerende mail me het pakket voor traceerbaarheid bewijsstukken u is afgeleverd op 2013/08/13 at 8:32 in uw postadres. Ik heb documenten in mijn bezit met de inhoud van het pakket dat ik u gezonden , dat wil zeggen , een Playstation 3 40GB zwarte kleur , met de stroomkabel. Het blijkt dat ik een slachtoffer van een oplichting , sluit u het geschil , zodat ik kan worden betaald voor de transactie. Als je weigert , zal ik verplicht de noodzakelijke procedure in te leiden
En het antwoord op de vraag over die documenten:
Not. I keep all documents and evidence in my possession.

Here are just a tracking number of the package: xxxxxxxx you can see on the site http://www.bpost.be/track/

I am positive , I sent a PS3 as indicating the announcement.

A complaint was filed with bpost , I invite you to bring a complaint on : http://www.bpost.be/site/...ontact/problem/index.html
for this advance more quickly.

Just a question how old are you please ?

Thank you for listening.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Grappig dat de post je een rapport kan geven over de inhoud. Dat zou in Nederland het briefgeheim schenden. Ik vraag me dan ook werkelijk af hoeveel waarde ik aan die documenten zou moeten hechten. Sowieso omdat je die documenten niet eens mag inzien, foto kopie of ingescand.

Dus wie is hier nu de scammer? Ik denk de verzender zelf.

https://discord.com/invite/tweakers

• ZouZou Dude
Het zou ook kunnen dat de verzender misschien bluft en hoopt dat ik daardoor het PayPal dispute cancel. Nuja, ik heb 'm nu gevraagd waarom die die documenten niet wil delen, dus afwachten maar :)

• Megamind
Deel wel alles door PayPal heen, want die bepalen uiteindelijk wie er schuldig is.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Doos met mais ;-) Geen playstation, maar wel een glimlach nietwaar.
Je verwacht veel, maar geen zak met mais ;-))

succes lol.

• ZouZou Dude
Had het nu +2kg snoep geweest... :+
Megamind schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:16:
Deel wel alles door PayPal heen, want die bepalen uiteindelijk wie er schuldig is.
Was ik bijna vergeten ja :P Thx!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:19
Waarom vraagt hij hoe oud jij bent? Beetje vreemd...

PayPal sluit een dispute als blijkt dat de koper onder de 18 is.

[ Voor 39% gewijzigd door D-TECH op 15-08-2013 00:25 ]

Anoniem: 58485

Ik zou denken het account van verkoper is gehacked, waardoor iemand anders ineens producten gaat verkopen onder zijn feedback. Maar nadat er communicatie is geweest en wordt beweerd dat een PS3 zou zijn verzonden is dat al uitgesloten. Grappig, mais :') :P

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:29:
Ik zou denken het account van verkoper is gehacked, waardoor iemand anders ineens producten gaat verkopen onder zijn feedback. Maar nadat er communicatie is geweest en wordt beweerd dat een PS3 zou zijn verzonden is dat al uitgesloten. Grappig, mais :') :P
Mais quoi? :P

Tsja, jammer dat hij duidelijk niet mee wil werken.

eBay inderdaad op alles kopiëren - en desnoods ook de link van hier naar hen sturen. Duidelijk moet worden dat je niet een anonieme freshman bent zonder historie die probeert een truc uit te halen. Beeldvorming is daarvoor essentieel.

Volgens mij zou het ook bij eBay zo moeten zijn dat er in basis kopersbscherming geldt. Dan snap ik al helemaal niet waarom verkoper zo verschrikkelijk dwars gaat liggen en het al over maatregelen heeft.
Maar goed, als dat zijn keuze is, dan heb je ook geen andere optie dan openhouden dat hij gewoon mais heeft verstuurd.

Tabarnak! (Canadees-Frans, kent ie vast niet :P)

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Goh, wat vervelend. Ik zou even bij mezelf het idee hebben dat ik aan het dromen was.. (als je dit zo aantreft..).

Tip: Maak een geschil aan op de website van PayPal, stel hier duidelijk in hoe en wanneer je het pakket hebt ontvangen. Heb je foto's/materiaal van voor de verzending van de PS3? Het probleem is als je het niet doet via PayPal, waarschijnlijk je geld niet snel terug zal krijgen helaas..

Veel suc6! :)

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 07:40
Heb je gekeken wat voor positieve feedback de verkoper heeft? Want ik weet dat er oplichters zijn op eBay die veel goedkoop spul kopen danwel verkopen om snel positieve feedback te vergaren. Hebben ze eenmaal veel positieve feedback dan bieden ze een redelijk duur object aan. Een nietsvermoedende koper denkt dan dat die veilig kan bieden door die tientallen positieve feedbacks.

Anoniem: 58485

Een stukje bewijsstelling is dat je de verkoop afbeeldingen door google haalt. Als die namelijk elders zijn geplukt en niet thuis zijn geschoten onderbouw je al dat de foto's niet echt zijn.

• PupStar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-04 21:43
Tip: check even bij de transportfirma wat het 'verzendgewicht' is. Dit wordt vaak op de gram nauwkeurig gelogt. Check vervolgens hoe zwaar jouw pakket is en je weet of er tijdens het verzenden iets verwisseld is. Good luck!

• ZouZou Dude
Bedankt voor de vele tips! Die ga ik zeker toepassen :)
AquaSheep schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:48:
Heb je gekeken wat voor positieve feedback de verkoper heeft? Want ik weet dat er oplichters zijn op eBay die veel goedkoop spul kopen danwel verkopen om snel positieve feedback te vergaren. Hebben ze eenmaal veel positieve feedback dan bieden ze een redelijk duur object aan. Een nietsvermoedende koper denkt dan dat die veilig kan bieden door die tientallen positieve feedbacks.
Het ziet er niet naar uit dat dit het geval is. Hij is al actief sinds 2009, met verschillende kopers die variëren in hoge/lage feedbacks scores.
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:49:
Een stukje bewijsstelling is dat je de verkoop afbeeldingen door google haalt. Als die namelijk elders zijn geplukt en niet thuis zijn geschoten onderbouw je al dat de foto's niet echt zijn.
Daar dacht ik ook al aan ja, maar nee, geen fake foto's te vinden :)

Van BPost zal ik vermoedelijk ten vroegste volgende maandag iets terug horen vanwege het verlengd weekend. Hopelijk kunnen zij mij meer vertellen over het gewicht.

Na er een nacht over geslapen te hebben, kwam ik nog met de volgende ideeën. Ik woon aan de grens van een gemeente, met recht tegenover onze deur....een maïsveld :P Dus ik denk dat ik eens ga checken of er toevallig nergens niet een paar kolven missen of dat het type maïs overeenkomt :+ Misschien was het toch de postbode.

Ik heb ook de doos nog eens beter bekeken. Die is dichtgeplakt met doorzichtige tape aan de randen. Ik zie nergens een extra laag tape. Noch zie ik sporen van dat iemand de tape er af zou gehaald hebben. Want dat zou je zien aan het karton dat hier en daar gescheurd is. Dus in dat opzicht vraag ik me wel af hoe iemand die doos zou kunnen openen en terug dichtdoen zonder dat daar sporen van te zien zijn. Tenzij er geen tape aanwezig was bij verzending, dat zal ik nog eens checken bij de verkoper. Hopelijk werkt die nu een beetje mee :/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BvCXGDL.jpg

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:24
Dispute in ieder geval niet sluiten zoals hij aangeeft\wenst!!!!!

Bottom line is dat jij niet ontvangen hebt wat je hebt besteld. Ik denk zelfs dat de kans aanwezig is dat jij je geld van Paypal terugkrijgt en dat Paypal uiteindelijk een oplossing zoekt met de verzender.

Heb zelf een paar keer zo'n geschil met hulp van Paypal opgelost (was iets buiten Ebay om) en dat is echt altijd super goed opgelost.

Succes!

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Erg benieuwd naar de uitkomst! Succes :Y

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

ZouZou Dude schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:09:
Ik woon aan de grens van een gemeente, met recht tegenover onze deur....een maïsveld :P Dus ik denk dat ik eens ga checken of er toevallig nergens niet een paar kolven missen of dat het type maïs overeenkomt :+
Te veel CSI gekeken jij :P

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:31
hou ons op de hoogte! Ben wel benieuwd wat PayPal dispute etc voor je gaat doen.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/a-minus-minus.png
You can do this one in every 30 times and still have 97% feedback

[ Voor 51% gewijzigd door Rudy op 15-08-2013 14:30 ]

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
En nu de grote vraag wat ga je met de mais doen?

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 20:42

kevin33

Welkom in Utopia.

Wat was het exacte gewicht van de doos?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• HollowGamer
  • Niet online
Aslanboy1905 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:33:
En nu de grote vraag wat ga je met de mais doen?
Ik denk nog even bewaren als 'bewijsmateriaal'.

@TS: Zorg voor voldoende foto's en hou ons graag up-to-date. :)

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Zo snel mogelijk contact opnemen met de bezorgdienst. De meeste diensten wegen tegenwoordig meerdere malen op verschillende locaties de paketten. Ze kunnen dus vrij goed achterhalen wanneer er een verschil in gewicht is gekomen (dit is tot op de gram nauwkeurige meting :) )

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 12:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Praetextatus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:40:
Zo snel mogelijk contact opnemen met de bezorgdienst. De meeste diensten wegen tegenwoordig meerdere malen op verschillende locaties de paketten. Ze kunnen dus vrij goed achterhalen wanneer er een verschil in gewicht is gekomen (dit is tot op de gram nauwkeurige meting :) )
Weeg je doos met mais ook even ter referentie :)

Anoniem: 64119

Je kan er rustig vanuit gaan dat de ebay verkoper jou heeft opgelicht.

Inmiddels heb ik ruim 10 jaar Ebay ervaring (vnl Duitsland + rest EU) en alles schreeuwd oplichting.

Die 130 stuks positieve feedback stelt niets voor en is in feite niet eens relevant.
Waar het om gaat is het percentage positieve feedback.
Onder de 98 procent: niet aan beginnen.

Diezelfde extreme trend zie je hier bij tweakers ontstaan door de jaren.
Veel positieve feedback (sub 90 procent) maar toch ook een aantal pure oplichtings zaakjes = wegwezen !

Komt nog bij dat BE berucht is om zijn oplichting en criminaliteit richting NL.
Taalkeuze en formulering van de aanbieder wijzen zeer sterk op oplichting.
Net als de keuzes en beweringen.

Ik ben er 100% zeker van dat de verkoper jou heeft opgelicht.

Nu komt de crux in het verhaal, wanneer jij de verkoper van negatieve feedback voorziet krijg jij die negatieve feedback net zo hard terug (wraak feedback - een rot fenomeen wat ook op tweakers sterk toeneemt). Geef je geen negatieve feedback dan zullen anderen in de toekomst denken hey dat is veilig !

Vandaar bij ebay: sub 98 procent positieve feedback = wegwezen.

Succes en sterkte bij de afwikkeling en te nemen keuzes !
(bij vragen stuur me een DM)

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Anoniem: 64119 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:01:
[...]
Nu komt de crux in het verhaal, wanneer jij de verkoper van negatieve feedback voorziet krijg jij die negatieve feedback net zo hard terug (wraak feedback - een rot fenomeen wat ook op tweakers sterk toeneemt). Geef je geen negatieve feedback dan zullen anderen in de toekomst denken hey dat is veilig !

Vandaar bij ebay: sub 98 procent positieve feedback = wegwezen.

Succes en sterkte bij de afwikkeling en te nemen keuzes !
(bij vragen stuur me een DM)
Klopt niet meer. Kopers kunnen (gelukkig) alleen nog positieve feedback of geen feedback krijgen, dus je hoeft niet bang te zijn voor represailles en de feedback achterlaten die een verkoper verdient.

Wacht iig. nog even met het geven van de negatieve feedback. Probeer eruit te komen via PayPal. Niet zelf het dispuut sluiten trouwens... dan kan je niets meer beginnen.

Ik zou zelf alle contact nu laten verlopen via PayPal. Hij heeft al laten weten niet met jou te willen meewerken, geen documenten te willen delen en verzoekt je het dispuut te sluiten. Vooral dat laatste ruikt naar oplichting. PayPal staat over het algemeen aan de koperkant, dus zou ik het hun voor je laten oplossen.

Ik zou trouwens ook even een PS3 plus kabel en de doos wegen... vergelijk het met de doos met maïs en je maakt een mooie vergelijking die zelfs kan aantonen dat er geen PS3 in de doos gezeten heeft (als het verschil te groot is). Criminelen zijn niet bepaald slimme mensen, dus zo iets simpels is mogelijk al een oplossing voor het probleem.
Maak een filmpje waarin je de doos van alle kanten laat zien, een PS3 en kabel erin doet en vervolgens op een (keuken)weegschaal zet (natuurlijk met nul gewicht). Vervolgens met de maïs erin en je hebt mooi bewijs voor PayPal, maar natuurlijk alleen als het verschil in gewicht erg groot is.
Weet PayPal vervolgens wat het verzendgewicht is, kunnen ze zelf de conclusies wel trekken.

Succes!

[ Voor 33% gewijzigd door SqueakyClean op 15-08-2013 20:41 ]

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19
Zelf momenteel in een Paypal dispute verwikkeld inzake een Pioneer Receiver die m.i. nooit verzonden is. Paypal neemt er de tijd voor maar heb er alle vertrouwen in dat het geregeld wordt. Wel eens vaker via Paypal problemen opgelost, zorg dat je ze alle mogelijke info geeft zodat ze ook zien dat je er mee bezig bent. Succes!

Anoniem: 286841

Ik heb het wel eens gehad met een boek, uit VK, wat nooit aangekomen is.
Heeft Paypal goed opgelost(geld terug).

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 17:11
Ik heb ook eens goed gezeik gehad. Ging om een aankoop van meer dan 500 euro. Paypal wou mij toen niet helpen. Hun policy is dat als je wel iets ontvangt, maar dit niet is wat je hebt besteld je niet verzekerd bent. Bij mij ging het om stalen koffers in de verkeerde kleurstelling dus wellicht dat het met mais wat anders is :+ Maar een goede indruk heeft Paypal bij mij niet achter gelaten, meer de indruk dat het ze eigenlijk geen worst uitmaakt allemaal.

Gelukkig met de creditcard betaald, die kozen wel partij en hebben het keurig opgelost. Sindsdien betaal ik alles via Paypal met de CC en sla ik bij een claim gewoon Paypal meteen over (nog niet hoeven doen gelukkig). Mijn advies: als je met CC heb betaald, je CC inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Loona35 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:56:
Ik heb ook eens goed gezeik gehad. Ging om een aankoop van meer dan 500 euro. Paypal wou mij toen niet helpen. Hun policy is dat als je wel iets ontvangt, maar dit niet is wat je hebt besteld je niet verzekerd bent. Bij mij ging het om stalen koffers in de verkeerde kleurstelling dus wellicht dat het met mais wat anders is...
Alleen een ander kleurtje is natuurlijk wel iets anders dan mais ipv een playstation. Een ander kleurtje is natuurlijk niet genoeg om de volledige aankoopprijs teruggestort te krijgen. Kon je niet gewoon het pakket retour sturen?

Ik heb 2 x een probleem gehad met een verkoper en betaald met paypal, en dat is altijd netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37

paQ

mijn ervaring met paypal als koper is ook goed.
Van een grote ebay winkel een module opgestuurd gekregen die (volgens mij) niet helemaal compleet was, maar bovenal niet functioneerde zoals beschreven. het werkte maar half.
Verkoper keer of 5 benaderd: geen respons.
Toen opgevoerd via ebay dispuut, en toen deed hij net alsof hij voor het eerst benaderd werd, maar bleef ronduit star reageren.
Paypal stelde voor het item te retourneren, zodra het aan zou komen bij de verkoper (track trace) kreeg ik mijn geld terug.

Dat is ook zo gebeurd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Loona35 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:56:
Ik heb ook eens goed gezeik gehad. Ging om een aankoop van meer dan 500 euro. Paypal wou mij toen niet helpen. Hun policy is dat als je wel iets ontvangt, maar dit niet is wat je hebt besteld je niet verzekerd bent. Bij mij ging het om stalen koffers in de verkeerde kleurstelling dus wellicht dat het met mais wat anders is :+ Maar een goede indruk heeft Paypal bij mij niet achter gelaten, meer de indruk dat het ze eigenlijk geen worst uitmaakt allemaal.

Gelukkig met de creditcard betaald, die kozen wel partij en hebben het keurig opgelost. Sindsdien betaal ik alles via Paypal met de CC en sla ik bij een claim gewoon Paypal meteen over (nog niet hoeven doen gelukkig). Mijn advies: als je met CC heb betaald, je CC inschakelen.
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:24:
[...]

Alleen een ander kleurtje is natuurlijk wel iets anders dan mais ipv een playstation. Een ander kleurtje is natuurlijk niet genoeg om de volledige aankoopprijs teruggestort te krijgen. Kon je niet gewoon het pakket retour sturen?

Ik heb 2 x een probleem gehad met een verkoper en betaald met paypal, en dat is altijd netjes opgelost.
Zoiets ook eens gehad, andere versie van een besteld iets gekregen en de verpakking was ook nog eens beschadigd, de inhoud overigens niet. Maar Paypal deed hier niets mee en de verkoper ook niet. Terugsturen had ik kunnen doen, maar dat moet op eigen kosten :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflexus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
ZouZou Dude schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:09:

Ik heb ook de doos nog eens beter bekeken. Die is dichtgeplakt met doorzichtige tape aan de randen. Ik zie nergens een extra laag tape. Noch zie ik sporen van dat iemand de tape er af zou gehaald hebben. Want dat zou je zien aan het karton dat hier en daar gescheurd is. Dus in dat opzicht vraag ik me wel af hoe iemand die doos zou kunnen openen en terug dichtdoen zonder dat daar sporen van te zien zijn. Tenzij er geen tape aanwezig was bij verzending, dat zal ik nog eens checken bij de verkoper. Hopelijk werkt die nu een beetje mee :/
Ik zou zeker ook vragen aan de verkoper of dit uberhaupt de doos is die hij verstuurd heeft. Zijn reactie kan van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zou ik niet doen.
Het probleem: ik heb niet wat ik heb besteld en betaald
Doel: hetgeen krijgen wat ik heb besteld of geld terug

Ik zou nu zeker geen advocaat van de duivel gaan spelen. Ook al is de verkoper bonafide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
Even een update. Vandaag heeft BPost met mij contact opgenomen. Ze wisten mij te vertellen dat de tegenpartij al een klacht had ingediend bij hen en dat ze niet beide klachten kunnen behandelen/verwerken. Vandaar dat het dus aan de verkoper is om de documenten die hij al gekregen heeft, door te geven aan mij. Op het feit dat ik het al verschillende keren aan hem had gevraagd om die te delen, zei de BPost-medewerkster dat dat inderdaad wel verdacht was.

Daarnaast wist ze mij ook nog te vertellen dat het pakket dat gewogen werd iets meer dan 5kg woog. Nu, ik had al een kapotte PS3 (met als doel van 2 kapotte, 1 werkende te maken, of toch proberen :P) en die heb ik samen met een voedingskabel gewogen. Ik kwam uit op +- 4.5kg, dus dat zou wel kunnen kloppen. Maar ze vertelde mij ook dat er maar 1x gewogen wordt. Namelijk bij de aankoop van de sticker om het pakket te frankeren. Nu komt het mooie, je krijgt die sticker gewoon mee. Dus je kan gewoon zeggen dat je nog iets vergeten toevoegen bent in de doos, naar huis gaan en dan terug komen met je pakket.

Als laatste zei ze nog dat de verkoper 5 werkdagen heeft om bewijsmateriaal in te dienen bij hen voor zijn klacht. Ze heeft me ook het dossier nummer gegeven van zijn klacht zodat ik eventueel daarover navraag kan doen. Maar ik denk niet dat ik die 5 werkdagen ga afwachten, ik ga gewoon mijn PayPal dispute omzetten naar een claim en hopen dat PayPal in mijn voordeel beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ZouZou Dude schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:28:
Even een update. Vandaag heeft BPost met mij contact opgenomen. Ze wisten mij te vertellen dat de tegenpartij al een klacht had ingediend bij hen en dat ze niet beide klachten kunnen behandelen/verwerken. Vandaar dat het dus aan de verkoper is om de documenten die hij al gekregen heeft, door te geven aan mij. Op het feit dat ik het al verschillende keren aan hem had gevraagd om die te delen, zei de BPost-medewerkster dat dat inderdaad wel verdacht was.

Daarnaast wist ze mij ook nog te vertellen dat het pakket dat gewogen werd iets meer dan 5kg woog. Nu, ik had al een kapotte PS3 (met als doel van 2 kapotte, 1 werkende te maken, of toch proberen :P) en die heb ik samen met een voedingskabel gewogen. Ik kwam uit op +- 4.5kg, dus dat zou wel kunnen kloppen. Maar ze vertelde mij ook dat er maar 1x gewogen wordt. Namelijk bij de aankoop van de sticker om het pakket te frankeren. Nu komt het mooie, je krijgt die sticker gewoon mee. Dus je kan gewoon zeggen dat je nog iets vergeten toevoegen bent in de doos, naar huis gaan en dan terug komen met je pakket.

Als laatste zei ze nog dat de verkoper 5 werkdagen heeft om bewijsmateriaal in te dienen bij hen voor zijn klacht. Ze heeft me ook het dossier nummer gegeven van zijn klacht zodat ik eventueel daarover navraag kan doen. Maar ik denk niet dat ik die 5 werkdagen ga afwachten, ik ga gewoon mijn PayPal dispute omzetten naar een claim en hopen dat PayPal in mijn voordeel beslist.
Erg vervelend, ik lees wel dat BPost je klacht wil behandelen? (Jou klacht = de situatie)

Dat zou ik ook zeker doen bij PayPal, dat had je eventueel al eerder kunnen doen. Maargoed, volgensmij ben je nog op tijd.

Het helaas zo dat je weinig kan doen tegen dit soort oplichting of je zal al moeten vragen of diegene die je pakje voorziet van een (geldige) stikker, eerst even de inhoud van het pakje mag/kan zien. Maar in de huidige tijd levert dat onnodige tijdverspilling op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik zou het toch al escaleren naar een claim als je daartoe al de mogelijkheid hebt.
Laat paypal het maar uitvechten met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
HollowGamer schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:24:
[...]

Erg vervelend, ik lees wel dat BPost je klacht wil behandelen? (Jou klacht = de situatie)

Dat zou ik ook zeker doen bij PayPal, dat had je eventueel al eerder kunnen doen. Maargoed, volgensmij ben je nog op tijd.

Het helaas zo dat je weinig kan doen tegen dit soort oplichting of je zal al moeten vragen of diegene die je pakje voorziet van een (geldige) stikker, eerst even de inhoud van het pakje mag/kan zien. Maar in de huidige tijd levert dat onnodige tijdverspilling op.
Wel, ze behandelen de volledige zaak betreffende het pakje. Ze gaan niet echt mijn klacht nog navolging geven. Voor hen is er eigenlijk maar 1 klacht over het pakje, namelijk dat de inhoud niet correct was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tweakod3x schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:19:
Heb zelf een paar keer zo'n geschil met hulp van Paypal opgelost (was iets buiten Ebay om) en dat is echt altijd super goed opgelost.
Ik heb andere ervaringen. Paypal zei dat ze het in behandeling gingen nemen en na anderhalf jaar heb ik nog steeds geen nieuws. 't gaat maar om $15 maar toch 8)7

Ik hoop dat je het opgelost krijgt. Uit nieuwsgierigheid, hoeveel heb je die PS3 betaald?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
Was iets van een 35 + 10 euro verzendingskosten. Is ook niet een hoog bedrag, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Hier ook een veelvuldig eBay koper en ook al eens iets soort gelijks mee gemaakt. Paar schoenen gehaald, bleken bij aankomst nep te zijn. PayPal gewoon uitgelegd wat the deal was, hij gebruikte foto's die ook ergens anders op het internet te vinden waren en heb foto's bijgevoegd van de neppe schoenen. Binnen enkele weken was het geregeld en heb ik het geld van PayPal terug ontvangen. Ging heel smooth. Heel veel meer dan de initiële claim heb ik niet hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 19:12
Paypal gaat er redelijk makkelijk over. Ik had eens vanuit de US een MP3-speler gekocht. Deze was na 40 dagen nog niet aangekomen. Paypal dispute aangemaakt en binnen de 2 weken had ik mijn geld terug.

Krijg ik een maand later bericht dat het pakket door de douane onderschept was omdat het blijkbaar namaak was. Pakket moest vernietigd worden.

Kon mij niet veel meer schelen. Het heeft mij welgeteld 2 postzegels gekocht om de documenten voor vernietiging te versturen. De verkoper had nochtans een goede reputatie, maar ach, zo zie je maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
Kort nadat ik er een PayPal claim van had gemaakt, schoot mijn verkoper plots wakker :)
Hi, I received your email. Sorry for the late reply but I was busy. I recognize my box on the photos you sent me. This is the package I sent you.
I already made a complaint to bpost it opens an investigation on 14/08/2013 Here the number of my complaint at bpost. (Service Request is:. 1-xxxxxxxxx) Send me yours so I can join the two. Post phoned me this morning reported that it opened an investigation, and if I had new or if they have, they contact me.

I 'm glad you thought I was on my honesty. And I wanted to tell you that I also I believe you when you tell me that it's corn you find in the box.
The package was 5.8 kg when he left Quiévrain. It is impossible that is 5.800 kg of corn inside the box, at least on the photos you sent me.
So it is in the center of sorts that there is a problem. Understand that I can not accept a full refund of your money because then I would have lost my PS3 + Shipping. If Bpost pay me all of my mail and its contents, then I will accept a refund.

Yours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, het is leuk wat hij denkt te kunnen 'accepteren' maar die bal ligt niet bij hem. Over het algemeen biedt verkoper artikel en verzending aan in de overeenkomst, en daarbij ligt de aansprakelijkheid tot aankomst bij de verzender.

Net als mensen die klappen als het vliegtuig landt; er stond een locatie en aankomsttijd op je ticket, dus dat mocht wel verwacht worden. Staat er niet dat je aan gaat komen of waar, dan zou ik ook hard applaudiseren als je veilig ergens landt en het ook nog de plek is waar je heen wilde.

Zonder heel duidelijke afspraken over verzekering en dat ontvanger per sé wil dat het goedkoop verzonden wordt (verzendwijze bedongen door koper, niet gekózen door koper uit aangeboden opties) is het niet anders dan zijn probleem. Dat is heel vervelend, maar ik gok dat eBay / Paypal het ook zo afhandelen als er niets uit het onderzoek komt.

Het is dus leuk dat hij ineens anders reageert, maar de motivatie daarvoor lijkt me duidelijk. Hij bereidt zich voor om iets af te spreken buiten paypal / bpost om wat vervolgens gebruikt kan worden om het dispuut van de baan te krijgen. Pas dus op met het akkoord gaan of zelfs bevestigen van bepaalde intenties.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 19-08-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:31

Bob Popcorn

Plop!

Anoniem: 27535 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:59:
Net als mensen die klappen als het vliegtuig landt; er stond een locatie en aankomsttijd op je ticket, dus dat mocht wel verwacht worden. Staat er niet dat je aan gaat komen of waar, dan zou ik ook hard applaudiseren als je veilig ergens landt en het ook nog de plek is waar je heen wilde.
Slightly offtopic; maar vroeger werd in het vliegtuig geapplaudisseerd als de landing rustig verliep. Het gebeurde namelijk wel eens dat zo'n kist gewoon gecontroleerd viel, en dan werd er dus niet geklapt. Het was dus een geste naar de piloot om de waardering voor zijn werk uit te drukken.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 15-05 20:42

kevin33

Welkom in Utopia.

ZouZou Dude schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:58:
Kort nadat ik er een PayPal claim van had gemaakt, schoot mijn verkoper plots wakker :)

[...]
Leuk zo'n opeens wakkere verkoper, wat woog het pakket toen jij hem kreeg?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk woog het pakket minder bij aankomst maar zoals de TS ook al aangaf, de postfirma geeft die sticker na het wegen gewoon mee waarna er nog gerommeld kan zijn door de verkoper met de inhoud na het wegen door BPost. het gewicht sluit dus geen van de partijen uit helaas..

[ Voor 5% gewijzigd door gise op 21-08-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27
gise schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:53:
Waarschijnlijk woog het pakket minder bij aankomst maar zoals de TS ook al aangaf, de postfirma geeft die sticker na het wegen gewoon mee waarna er nog gerommeld kan zijn door de verkoper met de inhoud na het wegen door BPost. het gewicht sluit dus geen van de partijen uit helaas..
Heb je ook een 3S nummer van POSTNL voor het pakket? Meestal wordt het pakket in het POSTNL traject ook nog eens gewogen. Dit kun je wellicht vinden met de POSTNL tracking m.b.v. het 3S nummer.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-05 20:52
DustMan4u schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:21:
[...]

Heb je ook een 3S nummer van POSTNL voor het pakket? Meestal wordt het pakket in het POSTNL traject ook nog eens gewogen. Dit kun je wellicht vinden met de POSTNL tracking m.b.v. het 3S nummer.
Zowel TS als verzender wonen in België en het pakket is dus nooit door NL gereisd (ik mag toch hopen van niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tegenwoordig weet je het maar nooit. Hangt mij iets van bij dat niet zo lang geleden nog het pakket van een GoTter via een vage omweg een aardig stukje van de wereld heeft gezien :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 17:18

Sneek

Tweaker

Haha! Ik heb geen feedback voor je maar ik wil je wel even complimenteren met hoe goed je met de situatie omgaat. In plaats van een bericht te schrijven als "Ik ben opgelicht!!!11!!elf!!1!!" weet je zelfs een leuke vorm van humor toe te passen.

Zelf heb wel een soortgelijk incident mee gemaakt, in dit geval waren er oude kranten opgestuurd in plaats van een speakerset. Na contact te hebben opgenomen bleek het om een 'misverstand' te gaan en heb ik een terugbetaling gekregen. Tevens hoefde ik de kranten niet terug te sturen. Vreemd maar ik heb het er maar bij laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:24
Anoniem: 27535 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:59:
Ja, het is leuk wat hij denkt te kunnen 'accepteren' maar die bal ligt niet bij hem. Over het algemeen biedt verkoper artikel en verzending aan in de overeenkomst, en daarbij ligt de aansprakelijkheid tot aankomst bij de verzender.
Ik dacht dat dit niet zo is, maar kan zo snel geen bron vinden.
Om die reden bied ik kopers van spullen van mij op bijvoorbeeld marktplaats aan dat ze het A kunnen halen, B1 de optie laten verzenden (6,75 meerkosten voor hun) of B2 de optie aangetekend en verzekerd verzenden (8,05 meerkosten voor hun (oftewel 1,30 meer)). Het is dan de koper zijn keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De wet kent alleen een escape als er niets is afgesproken - dan moet de koper maar zien hoe hij het krijgt. Een situatie die eigenlijk vrijwel niet voorkomt. Als een verkoper aanbiedt op te sturen, dan hoort dat bij de overeenkomst, tenzij er heel concreet een afspraak ligt dat het risico bij koper ligt. (Een winkel mág dat niet afspreken, een particulier wél).

Simpelweg de verschillende verzendopties aanbieden is niet per definitie genoeg (zeker bij winkels niet, die mogen het risico niet eens afwenden als het om vaste keuzemogelijkheden gaat). Je kan daar beter ook bij vermelden welke aansprakelijkheid bij die verschillende opties hoort. Er kunnen namelijk ook situaties zijn waarbij een verzekerde zending niet aankomt en de schade niet (volledig) dekt. Ook al mag het duidelijk lijken, is het beter concreet te zijn over wie het risico van de zending draagt.

http://blog.iusmentis.com...iet-ontvangen-bestelling/

Later is daar dit nog over geschreven, waarbij eigenlijk alleen de escape als uitgangspunt werd genomen. Wellicht dat je deze versie een keer hebt gelezen.
http://blog.iusmentis.com...ijtgeraakte-bestellingen/

Na discussie erover (onder andere met ondergetekende :P) is het aangepast naar:
http://blog.iusmentis.com...bij-particuliere-verkoop/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 23-08-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:27

OmeJoyo

This is me

Wat ik me afvroeg, Is de bubbelfolie groot genoeg om een PS3 te bevatten ? Lijkt me niet dat je de moeite zou doen om iets opnieuw te verpakken in nieuwe folie.

Waar ik ook nog aan zat te denken om een 1 in a million kans uit te sluiten, zit er enkel een verzendsticker op de doos, of heeft de verzender ook nog op een andere manier je adres op de doos aangebracht. Ik heb het een keer zien gebeuren dat ze een andere verzendsticker op de doos plakte ivm. een eerder probleem met de printer. Dit is uit mijn ervaring een rëeel risico, ik heb ook wel eens iemand anders zijn tenaamstelling meegekregen bij een PostNL servicepunt omdat die toevallig nog uit de printer kwam.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:44

WhiteDog

met zwarte hond

Aan de tape te zien is het bijna onmogelijk dat er met de doos geknoeid is onderweg. als de verkoper zelf zegt dat dit de doos is zoals hij hem verstuurd heeft zou ik het dus eerder bij de verkoper gaan zoeken.

Zelf gebruik ik steeds gepersonaliseerde tape (met een logo op) om zaken te verzenden. Onmogelijk dat iemand onderweg daarmee gaat lopen knoeien.

Een vraag:staat er een retouradres op? (dus adres verzender).
Zo nee => verdacht
Zo ja => probeer na te kijken of de verzender daar echt woont.

Als er een verzendadres opstaat dat echt klopt dan zou ik het vreemd vinden dat de vezender je oplicht. Als er een paar mensen klacht indienen zou hij toch heel snel door de mand moeten vallen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 17-05 16:13

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Wat een vervelend probleem maar een interessant probleem, ik ga het blijven volgen!

OT: Heeft Paypal ondertussen al gereageerd op de documentatie die jij hebt ingeleverd? Of beoordelen ze het pas in zijn geheel als je de volledige claim indient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
Daarnet heb ik nog eens de claim gecheckt en nu blijkt dat PayPal al een beslissing heeft gemaakt (vreemd, ik heb niks via mail gekregen, maar goed). Ze hebben in mijn voordeel beslist :). Maar.....op voorwaarde dat ik tracking informatie verschaf voor de maïs die ik dus terug moet versturen naar de verkoper :/ Die had ik eigenlijk niet zien aankomen :P Nuja, dan maar 6,40 € uitgeven om mijn geld terug te krijgen, het kon erger geëindigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenTheys
  • Laatst online: 13-05 08:31
Is die ondertussen al niet rot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Misschien zit er dan weer een Xbox in als de verkoper hem krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:27

OmeJoyo

This is me

Lol, reismais. Blijft een raar verhaal en wellicht blijft er nu iemand gedupeerd. Maargoed dat is nog TS schuld of probleem. Misschien komen we het ooit te weten :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 17:07

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Megamind schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:14:
Misschien zit er dan weer een Xbox in als de verkoper hem krijgt :D
+1

Of doe er popcorn in heeft de verkoper er ook nog wat aan :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Wat een verhaal:P Netjes van PayPal, maar zo zijn ze net als hun helpdesk.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:32
Mooi dat het voor jou nu is opgelost. Het zou wel sneu zijn voor de verkoper als hij oprecht een PS3 had gestuurd en deze onderweg is omgewisseld met mais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:05

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Houdt dat dan in dat de verkoper zijn geld niet krijgt/wordt teruggevorderd, of word jij gecompenseerd maar blijft de verkoper zijn geld houden?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Laatst online: 00:42

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

PayPal maakt de betaling ongedaan. Het blijft onterecht vind ik dat je op moet draaien voor de retour-verzendkosten, je blijf immers niet schadeloos. In dit geval is het nog wel te overzien, wanneer het daarentegen retour moet naar de andere kant van de wereld is het een ander verhaal.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik moest ineens weer denken aan de in opdracht van eBay kapotgeslagen viool. Dus als je niet tevreden bent over een viool moet je die kapot slaan, maar mais (in plaats van een PS3) moet je terug sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525105

mag ik dit topic nomineren als Most epic topic v/h jaar?
Mooi dat je je refund krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

ZouZou Dude schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:05:
Maar.....op voorwaarde dat ik tracking informatie verschaf voor de maïs die ik dus terug moet versturen naar de verkoper :/ Die had ik eigenlijk niet zien aankomen :P
Formeel hebben ze gelijk. Als het inderdaad een oplichter is vind ik het wel een fraaie oplossing, als die jongen echt een PS3 verstuurd heeft is het natuurlijk wel wat zuur. Echter - zoals gezegd - is het risico voor de verzender.
Bob Popcorn schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:40:
Slightly offtopic; maar vroeger werd in het vliegtuig geapplaudisseerd als de landing rustig verliep. Het gebeurde namelijk wel eens dat zo'n kist gewoon gecontroleerd viel, en dan werd er dus niet geklapt. Het was dus een geste naar de piloot om de waardering voor zijn werk uit te drukken.
Het grappige is dat een harde maar veilige landing eigenlijk altijd veiliger is. Bij een zachte landing bevindt het toestel zich relatief lang in een kwetsbare positie vlak boven de grond, met weinig speelruimte voor correcties bij windvlagen en andere problemen. Als je de kunsten en veilig insteek van de piloot waardeert en zo nodig moet klappen, doe het dan bij een harde maar veilige landing. Al vind ik persoonlijk dat je mag verwachten dat een piloot zijn toestel veilig landt; je klapt ook niet als de buschauffeur de juiste halte heeft weten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:24

DDX

ZouZou Dude schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:05:
Maar.....op voorwaarde dat ik tracking informatie verschaf voor de maïs die ik dus terug moet versturen naar de verkoper :/ Die had ik eigenlijk niet zien aankomen :P Nuja, dan maar 6,40 € uitgeven om mijn geld terug te krijgen, het kon erger geëindigd zijn.
Pas even op met zomaar terugsturen, paypal heeft ook iets van regels dat je moet bewijzen dat je het aan juiste persoon terugstuurt.
(iets wat je bij postnl paar jaar geleden iig niet kon doen als je naar het buitenland verstuurde)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
ZouZou Dude schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:40:
Was iets van een 35 + 10 euro verzendingskosten. Is ook niet een hoog bedrag, maar toch :P
Dat is alles? Ik ben een keer via marktplaats vanuit België opgelicht voor een videokaart die 220 euro koste, en de post kon niets voor ons doen.

Verder heb ik een keer een Videokaart uit de VS van ebay gekocht voor € 500 die nooit verstuurd werd, gelukkig via paypal mn geld terug gekregen toen hij geen verzend bevestiging kon overhandigen.
En ook nog een keer uit de VS een modulaire voeding (die toen net nieuw waren) besteld bij iemand die me aan het lijntje hield (was ook iets van 200 euro) En ook die keer het geld netjes via paypal terug gekregen.

Dit waren mijn 2 ebay ervaringen en tevens de laatste ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Als je 100% problemen hebt kan je je afvragen of je niet op de verkeerde advertenties afgaat. Ook - of misschien wel juist - op internet geldt dat wanneer iets te mooi is om waar te zijn, dat het hoogstwaarschijnlijk ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:52
Raven schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:20:
Tegenwoordig weet je het maar nooit. Hangt mij iets van bij dat niet zo lang geleden nog het pakket van een GoTter via een vage omweg een aardig stukje van de wereld heeft gezien :+
Mijn post toevallig? :)

Morpheusk in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 5"

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, jep, geloof van wel ja :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:19:
Als je 100% problemen hebt kan je je afvragen of je niet op de verkeerde advertenties afgaat. Ook - of misschien wel juist - op internet geldt dat wanneer iets te mooi is om waar te zijn, dat het hoogstwaarschijnlijk ook is.
Nee het was wel de juiste prijs (voor toen een nieuwe release van een videokaart die dan in europa nog niet te krijgen was maar wel in de VS, maar hij bood buiten zijn auction ook nog extra exemplaren aan waarvoor je hem kon contacteren (en dus opgelicht werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:24

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

De verkoper heeft een overeenkomst met BPost over de verzending van het pakket. TS is geen onderdeel van die overeenkomst, dus eenvoudig gezegd heeft BPost niets met TS te maken. (Zo kan PostNL bijvoorbeeld ook enkel een onderzoek starten wanneer de verzender - en niet de ontvanger - hierom vraagt.) Ik zou persoonlijk alleen nog maar via PayPal werken en het met/via hen proberen op te lossen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Pagina: 1