Bol.com Developer Contest 2013 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V06MdWI4LDYgUIuAOUWKdMZI/full.gif

Bol.com stimuleert innovatie door data te delen met developers
Winkel stimuleert developers met contest nieuwe toepassingen te ontwikkelen

Bol.com geeft aan de vele honderden ontwikkelaars die dromen van een carrière in ‘tech-walhalla’ Silicon Valley, de kans om hun skills naar een hoger niveau te tillen. De winkel stelt hiervoor grote hoeveelheden data beschikbaar aan externe ontwikkelaars. Door middel van een contest worden amateurs en professionals aangemoedigd om met deze data nieuwe, sterke toepassingen te ontwikkelen, zoals apps voor smartphones en social media. Bol.com wil hiermee enerzijds technologische innovatie in Nederland stimuleren. Anderzijds kunnen klanten door nieuw ontwikkelde toepassingen nog beter worden geholpen, doordat zij op andere manieren kunnen winkelen bij bol.com.

Om het stimuleren van innovatie een kickstart te geven, organiseert bol.com samen met Tweakers en Microsoft een developer contest. Daarbij worden ontwikkelaars gevraagd om toepassingen te ontwikkelen die gebruik maken van de bol.com Open API. Een vakjury beoordeelt vervolgens de toepassingen in diverse categorieën. Naast een prijs voor de beste toepassing, zijn er prijzen voor onder meer de beste app binnen de Tweakers Community en de beste Windows 8 (phone) app. Toepassingen worden beoordeeld op onder andere originaliteit, user experience en gebruiksgemak. De uiteindelijke winnaar wordt op 31 oktober in Utrecht bekendgemaakt tijdens een event van bol.com voor developers. Naast dat ontwikkelaars zelf geld kunnen verdienen met de verkoop van artikelen via hun toepassing, mogen de beste ontwikkelaars 10.000 euro aan prijzengeld verdelen.

Workshops
Om developers op weg te helpen met de ontwikkeling van hun toepassing, organiseert bol.com aanstaande donderdag (22 augustus) een workshopdag. Pine Digital Security komt die dag kennis delen over web, app en server security en gaan we met de aanwezigen een toepassing hacken. Developer Evangelist Derk Braakman van bol.com verzorgt een inspiratiesessie. Verder staan er gedurende de contestperiode onder andere workshops van Microsoft over Metro Design en van Tweakers over Responsive Design op de planning.

Open API
Bol.com lanceerde begin 2012 een Open API. Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “Deze API bevat de data van onder meer dan 7 miljoen artikelen, de daarbij horende prijzen, visuals. real-time beschikbaarheid van productinformatie, categoriestructuren en een handige zoekfunctionaliteit. We zijn de enige grote winkel in Nederland en België die data op deze manier openstelt voor de buitenwereld. Het uiteindelijke doel hiervan is om de winkel op zoveel mogelijk plekken beschikbaar te stellen.” Dankzij de API worden ontwikkelaars in de gelegenheid gesteld om het bol.com-assortiment te integreren in hun eigen sites en apps en daarmee zelf commissie te verdienen.

Naast bol.com stellen verschillende API-partners – Deezer.com, Themoviedb.org, Trakt.tv, Rijksmuseum, Filmtotaal en Microsoft – hun API beschikbaar voor de developer contest. Bovendien staan zij paraat voor support.

Tweakers en Microsoft
"Met Tweakers bereiken wij een grote groep developers die het maximale uit zichzelf en technologische toepassingen willen halen", zegt Wilbert de Vries, hoofdredacteur van Tweakers. "Daarom is het fijn dat wij bol.com, samen met Microsoft, mogen helpen bij het organiseren van een sterke developer contest."

Marcel Timmer, Directeur Developer & Platform Evangelism bij Microsoft stelt: “Technologie wordt steeds belangrijker om het beste uit je leven te halen. Dat is niet alleen meer weggelegd voor de techneuten. Microsoft wil een zo’n breed mogelijk groep stimuleren om applicaties te maken. De developer contest van bol.com sluit hier goed op aan. Bol.com is een belangrijke aanbieder op de Nederlandse markt die een brede groep aanspreekt. Wij bieden dan ook graag onze hulp aan de deelnemers op diverse gebieden van User Interaction Design tot het implementeren van platform onderscheidende features.”

Informatie
Meer informatie over de opdracht, de voorwaarden en het inschrijfformulier is te vinden op developers.bol.com. Daarnaast kunnen deelnemers gedurende de contest in dit forum terecht met vragen.

[ Voor 87% gewijzigd door zeef op 20-08-2013 10:53 ]

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-04 11:05
Erg leuke actie, ben erg benieuwd wat men allemaal gaat bedenken!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had wel een leuk idee, helaas is het niet mogelijk omdat de API geen informatie geeft over de boeken die iemand gekocht heeft.

Als de API dit wel zou doen en de door gebruiker gekochte ebooks beschikbaar maakt via de API, ben ik graag van de partij met een mooie app.

[ Voor 3% gewijzigd door djwice op 15-08-2013 17:02 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• derkmdt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06-2024

derkmdt

Developer evangelist bol.com

geen

djwice schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:00:
Ik had wel een leuk idee, helaas is het niet mogelijk omdat de API geen informatie geeft over de boeken die iemand gekocht heeft.

Als de API dit wel zou doen en de door gebruiker gekochte ebooks beschikbaar maakt via de API, ben ik graag van de partij met een mooie app.
Dan zou je je aankoopgeschiedenis moeten kunnen delen als gebruiker (via bijvoorbeeld oAuth) met de Open API. Dit bieden we nog niet aan, wel kan je een persoonlijk verlanglijstje wat je op bol.com hebt verwerken in je toepassing, misschien kan je daar nog iets omheen verzinnen?

Ter inspiratie: De winnaar van vorig jaar had zelf een verlanglijstje app gemaakt op Facebook en op een website.

Application Programming Interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:42
Een leuk idee! Wel heb ik één vraagje, is het als deelnemer verplicht om bijvoorbeeld bij de kickstart in Utrecht aanwezig te zijn?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkmdt

derkmdt

geen

ZpAz schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:15:
Een leuk idee! Wel heb ik één vraagje, is het als deelnemer verplicht om bijvoorbeeld bij de kickstart in Utrecht aanwezig te zijn?
Je bent niet verplicht hier aanwezig te zijn als je wilt meedoen met de contest en je bent ook niet verplicht om mee te doen als je wel komt :) Je kan je later gewoon online inschrijven. Als je je e-mailadres achter laat op contest.bol.com of ons Twitter account volgt, dan houden we je op de hoogte.

Het is natuurlijk wel leuk als je komt, dan heb je de mogelijkheid om ons persoonlijk te spreken en 2 interessante presentaties te zien (we gaan wel proberen deze op te nemen en later online te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Uiteraard, meedoen ga ik waarschijnlijk wel, of ik nog even langskom moet ik nog maar zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 07:03
We zitten te denken om eraan mee te doen echter vragen we ons af of het idee van ons wel in straatje past van de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkmdt

derkmdt

geen

DannyBevers schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:08:
We zitten te denken om eraan mee te doen echter vragen we ons af of het idee van ons wel in straatje past van de competitie.
Leuk dat je mee wilt gaan doen!

Je mag ons altijd even mailen als je vragen hebt over de wedstrijd. Mail dan naar developercenter@bol.com.

Je kan ons ook a.s. donderdag aanspreken op de kick-off meeting in Utrecht als je kan komen. Check http://developers.bol.com/contest/kick-off-inschrijving/.

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 22-08-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 13:07
Ben ook zeker geinteresseerd! Ik kom waarschijnlijk ook naar de kickoff, lijkt me erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind het wel leuk maar is het perse nodig om en app te maken of kun je ook meedoen met het maken van een set ontwikkeltools die anderen het gebruik van de API makkelijker maakt?

Hoi Derk, ik ken je nog uit je tijd bij Hyves :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:04
Misschien ben ik ook wel van de partij. Maar als ik het goed begrijp, is het platform niet van belang? (iOS,Phone,Android, of HTML5/Webapp).

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkmdt

derkmdt

geen

Cartman! schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:51:
Ik vind het wel leuk maar is het perse nodig om en app te maken of kun je ook meedoen met het maken van een set ontwikkeltools die anderen het gebruik van de API makkelijker maakt?

Hoi Derk, ik ken je nog uit je tijd bij Hyves :)
De opdracht is "een toepassing te ontwikkelen met o.a. een bol.com integratie". Zie http://developers.bol.com/contest/opdracht/ voor de andere dingen waar de jury op let. Als je daar dus aan voldoet is het prima als inzending.
Ben benieuwd wat je gaat ontwikkelen.

Op je nickname kan ik je niet zo plaatsen :P Maar leuk dat je mee wilt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkmdt

derkmdt

geen

Biersteker schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:01:
Misschien ben ik ook wel van de partij. Maar als ik het goed begrijp, is het platform niet van belang? (iOS,Phone,Android, of HTML5/Webapp).
Niet van belang, je mag op elk platform iets ontwikkelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Mag je meerdere inzendingen doen? Dit vond ik zo snel niet terug in de informatie.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkmdt

derkmdt

geen

jhogervorst schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:20:
Mag je meerdere inzendingen doen? Dit vond ik zo snel niet terug in de informatie.
Ja, dat mag! Loop je over van de ideeën? Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

derkmdt schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:43:
[...]

Ja, dat mag! Loop je over van de ideeën? Ik ben benieuwd!
Ik heb één grappig idee. Het zal geen kanshebber voor een grote prijs zijn, maar wel voor een andere prijscategorie. Als ik maar één inzending zou mogen doen, denk ik liever (eerst) na over een beter idee ;)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
derkmdt schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:52:
Op je nickname kan ik je niet zo plaatsen :P Maar leuk dat je mee wilt doen!
Iets met monnikenwerk in Hilversum ;)

Zal eens kijken of ik tijd kan vinden om iets te maken... de kick-off ga ik helaas niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat is de definitie van een applicatie? Kon dat nergens vinden, moet het per se op een mobiel apparaat werken? Mag het ook een webapp zijn? Specifiek OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkmdt

derkmdt

geen

Cartman! schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:36:
[...]

Iets met monnikenwerk in Hilversum ;)

Zal eens kijken of ik tijd kan vinden om iets te maken... de kick-off ga ik helaas niet redden.
Er ging al een lichtje branden toen je het over API tools had :)

Leuk dat je mee wilt doen. Er zijn nog 3 andere events welke we organiseren, leuk om weer eens bij te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkmdt

derkmdt

geen

Blubber schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:40:
Wat is de definitie van een applicatie? Kon dat nergens vinden, moet het per se op een mobiel apparaat werken? Mag het ook een webapp zijn? Specifiek OS?
We noemen het een toepassing welke je moet ontwikkelen, dat is iets breder. Maar dat is waarschijnlijk voor jou niet duidelijker. Het mag op elk platform of device ontwikkeld worden. Als je het op een TomTom wilt bouwen, dan mag dat ook :)
Noot: als je een Microsoft Surface of Phone wilt winnen dan dien je wel op het windows platform te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
derkmdt schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

We noemen het een toepassing welke je moet ontwikkelen, dat is iets breder. Maar dat is waarschijnlijk voor jou niet duidelijker. Het mag op elk platform of device ontwikkeld worden. Als je het op een TomTom wilt bouwen, dan mag dat ook :)
Noot: als je een Microsoft Surface of Phone wilt winnen dan dien je wel op het windows platform te ontwikkelen.
Ok, dat is mooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Ik wil mij best aan een "Windows 8 (phone) app" wagen.
Maar hoe kom ik aan een (tijdelijk) gratis Windows 8 VM met SDK?

Gebruik namelijk alleen GNU/Linux en OSX als besturingssystemen.

[ Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 20-08-2013 16:41 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
DJMaze schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:40:
[...]

Ik wil mij best aan een "Windows 8 (phone) app" wagen.
Maar hoe kom ik aan een (tijdelijk) gratis Windows 8 VM met SDK?

Gebruik namelijk alleen GNU/Linux en OSX als besturingssystemen.
Via modern.ie kan je Windows VM's krijgen van Microsoft (gratis) om IE te testen. Ook voor VirtualBox. Mogelijk dat je daar wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:47
Hallo DJMaze,

Zoals ZpAz al aangeeft zijn er Virtual Machines beschikbaar via bijvoorbeeld http://www.modern.ie/nl-nl/virtualization-tools#downloads met enkele support tips zoals het blog van Rey Bango. Tevens verwijs ik je graag naar al het materiaal dat te vinden is op de Engelstalige http://developer.microsoft.com website (mocht je op de Nederlandstalige pagina's welke nog aangepast dienen te worden kun je de taal zelf wijzigen op de pagina zelf).

Voor een eerste kennismaking met ontwikkelen en of het Windows platform kun je ook starten op http://www.microsoft.nl/start welke gebruik maakt van een te downloaden template en instructies of via http://apps.windowsstore.com welke via een webinterface je snel op weg zal helpen.

Met vriendelijke groet,
Gerard Verbrugge - Microsoft.

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ai, ik zie nu pas dat ik me had in moeten schrijven voor de KickOff. Kan ik alsnog aanschuiven?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
Volgens mij wel. :P

• Creepy

Creepy

Als jij het eten hebt geregeld dan zit dat wel goed :P

Anyway, dan neem ik de gok en ga ik straks richting Utrecht.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Creepy

Creepy

Ze lieten me zowaar binnen ;)

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 13:07
Was leuk, vooral de hack sessie was erg vet :)

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 16:33

pieturp

gaffa!

Was gezellig! :)

... en etcetera en zo

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:34

StM

Jup, ook met een leuk aantal mensen gesproken en voor mensen voor wie het nieuw was een leuke introductie tot exploiting.

Hopelijk heeft het ook gelijk een stukje awareness gekweekt want het blijft schokkend als je hoort van mensen dat het meeste / allemaal nieuw was...

[ Voor 38% gewijzigd door StM op 22-08-2013 22:59 ]

• Biersteker
Zeker, jammer alleen dat veel mensen in de pauze weggingen. (Hoewel die "hacksessie" niet erg realistisch was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Was zeer interessant gisteren. Echter onze ideeën moeten we overboord gooien wegens al bestaande functionaliteiten waarover bol beschikt. Nu opzoek natuurlijk naar een goed idee en dat binnen 2 maanden te realiseren is.

De hacksessie was niet erg reëel vergeleken met de huidige applicaties die momenteel worden ontwikkeld door de meeste. Het is natuurlijk altijd wel interessant wat er mogelijk is dus het was niet geheel zinloos.

Ben tevens benieuwd hoeveel ontwikkelaars die op de kickoff waren ook daadwerkelijk met een uitgewerkt idee komen opdagen. Het was al met al wel behoorlijk druk op de kickoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-02 12:30

Zerfox

^this guy

Jammer dat ik dit topic nu pas tegen kom, had graag bij de meeting willen zijn :'(
Anyways, ik ga zeker meedoen! Ontwikkelaars op het Windows 8 of Windows Phone 7/8 platform pas maar op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Blegh,

Ik was al bezig met een idee, alleen het staat al hier tussen:

http://www.bol.com/nl/m/s...x.html?promo=TC_1102_apps

Misschien handig dat dat je ook even kijkt of jouw idee er niet tussen staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
GrooV schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:28:
Blegh,

Ik was al bezig met een idee, alleen het staat al hier tussen:

http://www.bol.com/nl/m/s...x.html?promo=TC_1102_apps

Misschien handig dat dat je ook even kijkt of jouw idee er niet tussen staat
Tnx. Gelukkig staat die er van mij nog niet :). Was misschien een puntje voor de start event, even laten zien wat er al gemaakt is. (al dan niet in combo met de api).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkmdt

derkmdt

geen

Biersteker schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:05:
[...]

Tnx. Gelukkig staat die er van mij nog niet :). Was misschien een puntje voor de start event, even laten zien wat er al gemaakt is. (al dan niet in combo met de api).
Zelf vooronderzoek doen, hoort ook bij de contest deelname :) Maar deze pagina vermelden had idd nog wel gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
derkmdt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:21:
[...]Dit bieden we nog niet aan, wel kan je een persoonlijk verlanglijstje wat je op bol.com hebt verwerken in je toepassing, misschien kan je daar nog iets omheen verzinnen?
Sorry, mijn idee heeft niet genoeg aan het verlanglijstje, althans niet als het bol.com wat op moet leveren (daar ga ik even van uit). Bedankt voor het meedenken. Als bol.com omzet mag mislopen als gevolg van de app, is een deel van de app te bouwen, maar niet het deel wat de echte kraker zou zijn.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkmdt

derkmdt

geen

djwice schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:51:
[...]

Sorry, mijn idee heeft niet genoeg aan het verlanglijstje, althans niet als het bol.com wat op moet leveren (daar ga ik even van uit). Bedankt voor het meedenken. Als bol.com omzet mag mislopen als gevolg van de app, is een deel van de app te bouwen, maar niet het deel wat de echte kraker zou zijn.
Bedoel je dat er ook producten van andere aanbieders in je toepassing voorkomen? De winnaar van vorig jaar Mijn Verlangslijst had ook de mogelijkheid ingebouwd om producten van andere aanbieders toe te voegen aan het verlanglijstje. Dat lijkt mij geen probleem, geeft de gebruiker iig de mogelijkheid om alles toe te voegen en ook echt als wensenlijstje te gebruiken en te delen.

Bij het verlanglijstje op bol.com is dit ook mogelijk. Alleen het toevoegen van deze producten/vrije text toevoegingen is niet ontsloten via de API, daar kan je alleen bol.com producten toevoegen aan en ophalen van het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdejonge
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-05 11:50
derkmdt schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:48:
[...]

Leuk dat je mee wilt gaan doen!

Je mag ons altijd even mailen als je vragen hebt over de wedstrijd. Mail dan naar developercenter@bol.com.

Je kan ons ook a.s. donderdag aanspreken op de kick-off meeting in Utrecht als je kan komen. Check http://developers.bol.com/contest/kick-off-inschrijving/.
Ik heb afgelopen donderdag een mailtje met een setje vragen verstuurd alleen nog geen reply gehad. Is er bekend hoelang het ongeveer het beantwoorden duurt (als in hoeveel dagen ofzo)? Ik wilde van het weekend al aan de gang gaan, alleen had ik nog wel wat informatie nodig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacross
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05-2017

dacross

Manager mobile bol.com
pdejonge schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:51:
[...]

Ik heb afgelopen donderdag een mailtje met een setje vragen verstuurd alleen nog geen reply gehad. Is er bekend hoelang het ongeveer het beantwoorden duurt (als in hoeveel dagen ofzo)? Ik wilde van het weekend al aan de gang gaan, alleen had ik nog wel wat informatie nodig :/
Wat waren je vragen?

• dacross

dacross

Manager mobile bol.com
Je kunt je nu ook inschrijven voor de worshop van Microsoft rondom Windows Design Style (voorheen bekend als Windows Metro Style). Tijdens deze gratis workshop krijg je tips & tricks over waar je op moet letten bij het ontwikkelen van Windows apps. Aanmelden kan hier https://developers.bol.co...hop-windows-design-style/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
derkmdt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:07:[...]Bedoel je dat er ook producten van andere aanbieders in je toepassing voorkomen? [..]
Nee, dat ik een app wil schrijven die mensen verleidt om bij Bol.com te kopen, maar door de beperkingen van de API, het omgekeerd zal werken; de kans wordt groot dat het bol.com verlanglijstje elders wordt gekocht, of dat een alternatief product elders gekocht wordt.
Terwijl mijn doel was dat een grote groep gebruikers die wél online maar niet bij bol.com koopt (ja ik heb zo'n groep gevonden) dit wél gaan doen.
Maar daarbij is die ene stap essentieel.

Anders wordt het de doelgroep die nu al bij bol.com koopt, en die nu het product elders af gaan nemen. Dat lijkt mij niet de bedoeling van de wedstrijd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacross

dacross

Manager mobile bol.com
djwice schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:37:
[...]
Nee, dat ik een app wil schrijven die mensen verleidt om bij Bol.com te kopen, maar door de beperkingen van de API, het omgekeerd zal werken; de kans wordt groot dat het bol.com verlanglijstje elders wordt gekocht, of dat een alternatief product elders gekocht wordt.
Terwijl mijn doel was dat een grote groep gebruikers die wél online maar niet bij bol.com koopt (ja ik heb zo'n groep gevonden) dit wél gaan doen.
Maar daarbij is die ene stap essentieel.

Anders wordt het de doelgroep die nu al bij bol.com koopt, en die nu het product elders af gaan nemen. Dat lijkt mij niet de bedoeling van de wedstrijd, toch?
Je bent vrij om een concept te ontwikkelen naar eigen inzicht. Echter, zit aan het gebruik van de Open API altijd de voorwaarde dat er een trafficdoelstelling naar bol.com moet zijn. Als jouw concept bedoeld is om mensen te enthousiasmeren elders hun aankopen te doen dan bol.com, voldoe je helaas niet aan deze voorwaarde. Eventueel vergelijken op aanbod of prijs is bijvoorbeeld geen probleem, zolang een gebruiker maar ook naar bol.com kan om producten te bekijken of aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
dacross schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:28:
[...]Eventueel vergelijken op aanbod of prijs is bijvoorbeeld geen probleem, zolang een gebruiker maar ook naar bol.com kan om producten te bekijken of aan te schaffen.
Probleem is niet zo zeer dat ik ze de keuze niet kan voorleggen. Probleem zit er in met de bruikbaarheid van het product. Als ik meerder stores integreer en de ene store geeft wel het gekochte product terug en de bol.com API niet, heeft dat zijn weerslag op de klant beleving in de App, welke naar mijn idee dan dus ook de keuze bij de klant doet omslaan richting de andere store (ongeacht het prijs verschil). Gemak; snel leveren is gewoon cruciaal.

Maar kan ik ook winnen als ik alleen het concept beschrijf en geen app bouw? Ook als jullie API nog niet klaar is voor de te bouwen app? Blijft het concept dan mijn eigendom trouwens? Want als de bol.com API klaar is, zit er heel wat meer winst potentie in dan 10k euro.

[ Voor 4% gewijzigd door djwice op 31-08-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
djwice schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:05:
[...]

Probleem is niet zo zeer dat ik ze de keuze niet kan voorleggen. Probleem zit er in met de bruikbaarheid van het product. Als ik meerder stores integreer en de ene store geeft wel het gekochte product terug en de bol.com API niet, heeft dat zijn weerslag op de klant beleving in de App, welke naar mijn idee dan dus ook de keuze bij de klant doet omslaan richting de andere store (ongeacht het prijs verschil). Gemak; snel leveren is gewoon cruciaal.

Maar kan ik ook winnen als ik alleen het concept beschrijf en geen app bouw? Ook als jullie API nog niet klaar is voor de te bouwen app? Blijft het concept dan mijn eigendom trouwens? Want als de bol.com API klaar is, zit er heel wat meer winst potentie in dan 10k euro.
Je moet een werkende applicatie opzetten. Dit is wat er tijdens de kick-off is besproken.
Dus ik denk niet dat je alleen met een concept mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacross

dacross

Manager mobile bol.com
djwice schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:05:
[...]

Het moet echt een werkende applicatie zijn om mee te dingen voor de contest. Iedere inzending blijft eigendom van de inzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:00
Ik heb ook een app die ik zou willen ontwikkelen voor deze contest bedacht, maar merk net dat hij wel in 't lijstje met reeds bedachte dingen voorkomt (deels).
Als hij overlap heeft maar extra functies toevoegd en ook geheel nieuwe mogelijkheden toevoegd, is het dan nog een geldige inzending? Ik snap dat het lijkt op recyclen van een bestaand idee, maar dat is het juist niet omdat de bestaande functie slechts een klein deel van de gehele app is.

Ik leg 't wat warrig uit, maar hopelijk valt 't te begrijpen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb helaas geen tijd, pak liever wat freelance-werk aan waar ik 100% zeker betaald voor krijg. Wel jammer want ik ben gek op API's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:47
Hallo Allemaal,

Graag wijs ik jullie op enkele mogelijkheden voor hulp en of meer informatie bij het eventueel maken van Apps op het Windows Platform. Op 25 september organiseert Microsoft een Developer Camp, dit is een gratis evenement voor ontwikkelaars, voor een volledig programma en inschrijven ga je naar http://aka.ms/appcamp

Ook organiseren wij App Spreekuren, deze vinden om de week plaats op het kantoor van Microsoft Nederland, In een kleine setting dan een Developer Camp kun je vragen over Design, specifieke features en of feedback op de code kun je daar allemaal kwijt, voor de juiste dagen en aanmelden ga je naar http://aka.ms/appspreekuur

Tot dan,
Gerard Verbrugge
Microsoft Nederland.

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

• rnark
  • Laatst online: 12-05 21:26
Wat zijn de ervaringen hier met het aanvragen van een API key? Ik heb afgelopen weekend de aanvraag ingediend maar nog niets gehoord... er zou binnen 4 werkdagen een reactie komen volgens het formulier.

Edit: heb vandaag reactie gehad :)

[ Voor 8% gewijzigd door rnark op 13-09-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien moet Bol.com eerst 's iets doen aan de werking van hun site in Chrome, die al weken niet goed meer is (bovenbalk wordt niet meer getoond). Ben niet de enige met Chrome in ieder geval. Had het al via Twitter gemeld, maar er lijkt niet veel aan gedaan te worden.
Pagina: 1