Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-06 23:22
Mensen,

Ik ga morgen een 2e hands xbox 360 slim ophalen en wil het liefst deze week nog een tv aanschaffen.
Ik heb hier al eerder een topic gestart, ik wilde een 23 inch tv aanschaffen voor op 2 meter afstand. Mij werd verteld dat dit veel en veels te klein zou zijn en dat ik moest gaan kijken naar een 32 inch. Dit doe ik dan ook.

Budget: max €350,-.
Doel: gebruikmaken van de mogelijkheden van mijn xbox 360, het liefst wil ik hier het maximale uithalen

Ik heb zelf al het een en ander opgezocht maar waar moet je nou op letten? Ik kijk naar de resolutie (full hd is dus een vereiste), aantal herz en ms/s. Zie ik iets over het hoofd? Wie o wie kan mij helpen?

SAMSUNG UE32F5000
Philips 32PFL3517H
Samsung EH6030

Deze kwamen uit mijn 'research'. Het vervelende is gewoon dat er weinig reviews te vinden zijn wat betreft gaming.

BIJ VOORBAAT DANK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

De Samsung EH6030 is de beste qua specs, heb hem zelf ook en werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Anoniem: 333920 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:10:
De Samsung EH6030 is de beste qua specs, heb hem zelf ook en werkt erg goed.
Jij gamed hier zelf ook op? Kun je er misschien wat meer over vertellen? Enige zure vind ik dat ik bij deze ook betaal voor 3D wat ik absoluut niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

poekiepoes12 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:40:
[...]

Jij gamed hier zelf ook op? Kun je er misschien wat meer over vertellen? Enige zure vind ik dat ik bij deze ook betaal voor 3D wat ik absoluut niet nodig heb.
Nog niet gedaan, mijn HDMI kabel is nog niet binnen. Maar films kijken via USB gaat goed en het beeld via de HD satelliet ontvanger is ook erg goed. Deze TV is zowiezo beter dan de 2 andere TV's in je lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
poekiepoes12 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:17:
k heb zelf al het een en ander opgezocht maar waar moet je nou op letten? Ik kijk naar de resolutie (full hd is dus een vereiste), aantal herz en ms/s. Zie ik iets over het hoofd? Wie o wie kan mij helpen?
Die specificaties zijn niet belangrijk om naar te kijken als je gaat gamen. Televisies hebben een game-modus en daar worden beeldoptimalisaties in uitgeschakeld om hoge input latency te voorkomen. Dat betekent geen beeldinterpolatie waardoor een televisie met meer Hz geen meerwaarde biedt en de responsietijd daardoor ook hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Dimens schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:10:
[...]

Die specificaties zijn niet belangrijk om naar te kijken als je gaat gamen. Televisies hebben een game-modus en daar worden beeldoptimalisaties in uitgeschakeld om hoge input latency te voorkomen. Dat betekent geen beeldinterpolatie waardoor een televisie met meer Hz geen meerwaarde biedt en de responsietijd daardoor ook hoger ligt.
Een hoop moeilijke termen, waar moet ik dus wél op letten?
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
poekiepoes12 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:23:
[...]

Een hoop moeilijke termen, waar moet ik dus wél op letten?
Bedankt voor je reactie.
Of de input latency van de televisie laag is. Al heb je nog zo'n mooi beeld, een hoge input latency verpest het allemaal.

Echter is dit niet iets wat bij de specificaties staat. Dat moet je uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Hallo Dimens,

Ik zie dat jij zeer actief bent op dit forum qua aanschaf en veel kennis hebt over alles rondom tv's.
Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik je een PM stuur maar ik kom er niet uit.

Vanavond ga ik m'n xbox 360 ophalen, 2e hands, half jaar uit + aankoopbon.
Per 1 juli zit ik op kamers in Utrecht, ik zoek daarvoor een 32 inch tv. Ik zit ongeveer 2 meter van de tv vandaag. Ik ben geen hardcore gamer maar wil gewoon goed gebruik maken van de capaciteiten van de xbox, anders vind ik het zonde van mijn geld. Ik speel voornamelijk FIFA. 3d etc geen vereiste, gewoon lekker simpel.

budget is max €350,-. Verder wil ik gewoon niet gaan.

Wat raad jij mij aan?

Alvast heel erg bedankt, hopelijk kun je me advies geven.

Met vriendelijke groeten,

Thijs
Wanneer je gaat gamen, is de input latency het meest belangrijk. Om te zien of een televisie een hoge of een lage input latency heeft, moet je wel het internet afzoeken naar testen want dit is helaas niet iets wat in de specificaties staat. Meestal hebben basismodellen wel een lage input latency. Over het algemeen hebben plasma televisies ook een lage input latency doordat plasma televisies meestal minder digitale verbeteringen toevoegt aan het beeld.

Ik ben zelf een groot voorstander van plasma en met mij velen hier op Tweakers. Dit omdat de beeldkwaliteit ongeëvenaard is. Echter beginnen plasmatelevisies wel pas vanaf 42". Een voordeel is wel dat zelfs de meest goedkope plasmatelevisie, alsnog een erg goed beeld kan geven. Iets wat bij LCD niet snel voor komt.

Een ander groot voordeel van plasma is dat het geen last heeft van motion blur bij een lage framerate. Om dat te begrijpen zou je DIT en daarna DIT eens kunnen lezen. Zo leer je ook een aantal termen te begrijpen wat je eventueel kan helpen met een keuze qua televisie.

PS. Ik doe dit liever via het forum. Zo kan iedereen meelezen en kan iedereen geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Dimens schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:33:
[...]

Wanneer je gaat gamen, is de input latency het meest belangrijk. Om te zien of een televisie een hoge of een lage input latency heeft, moet je wel het internet afzoeken naar testen want dit is helaas niet iets wat in de specificaties staat. Meestal hebben basismodellen wel een lage input latency. Over het algemeen hebben plasma televisies ook een lage input latency doordat plasma televisies meestal minder digitale verbeteringen toevoegt aan het beeld.

Ik ben zelf een groot voorstander van plasma en met mij velen hier op Tweakers. Dit omdat de beeldkwaliteit ongeëvenaard is. Echter beginnen plasmatelevisies wel pas vanaf 42". Een voordeel is wel dat zelfs de meest goedkope plasmatelevisie, alsnog een erg goed beeld kan geven. Iets wat bij LCD niet snel voor komt.

Een ander groot voordeel van plasma is dat het geen last heeft van motion blur bij een lage framerate. Om dat te begrijpen zou je DIT en daarna DIT eens kunnen lezen. Zo leer je ook een aantal termen te begrijpen wat je eventueel kan helpen met een keuze qua televisie.

PS. Ik doe dit liever via het forum. Zo kan iedereen meelezen en kan iedereen geholpen worden.
Hartelijk dank voor je reactie. Ik zal me eens gaan verdiepen in de input latency. Voor ongeveer 375 euro heb ik gezien dat ik een full hd led kan aanschaffen of een hd-ready plasma. Ik wil niet lui overkomen, heb zelfs vakantie nu dus heb alle tijd om tv's te bekijken. Maar heb jij niet zoiets van, nou als ik jou was, zou ik absoluut voor deze of deze gaan? En heb jij een voorkeur voor een bepaald merk?

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is aankoopadvies, dus ik zet je even in het daarvoor bestemde subforum. Veel succes met je aankoop! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
poekiepoes12 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:53:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie. Ik zal me eens gaan verdiepen in de input latency. Voor ongeveer 375 euro heb ik gezien dat ik een full hd led kan aanschaffen of een hd-ready plasma. Ik wil niet lui overkomen, heb zelfs vakantie nu dus heb alle tijd om tv's te bekijken. Maar heb jij niet zoiets van, nou als ik jou was, zou ik absoluut voor deze of deze gaan? En heb jij een voorkeur voor een bepaald merk?

<3
Panasonic plasma. Hét merk als het gaat om televisies.

Maar uiteindelijk heb je voor gamen meer aan een HD Ready plasma televisie dan aan een goedkope Full HD LCD televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Dimens schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:01:
[...]

Panasonic plasma. Hét merk als het gaat om televisies.

Maar uiteindelijk heb je voor gamen meer aan een HD Ready plasma televisie dan aan een goedkope Full HD LCD televisie.
En als jij een HD ready plasma televisie zou aanbevelen rond de 350-400 euro dan zou jij zeggen: GA VOOR ...?

Mijn tv wordt niet alleen bestemd voor gamen. Het is ook zeker bedoelt om films mee te kijken, ook in hd kwaliteit. Gewoon televisie kijken boeit me niet zoveel of het iets minder is.

O-)

[ Voor 18% gewijzigd door poekiepoes12 op 27-06-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
poekiepoes12 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:52:
[...]

En als jij een HD ready plasma televisie zou aanbevelen rond de 350-400 euro dan zou jij zeggen: GA VOOR ...?

Mijn tv wordt niet alleen bestemd voor gamen. Het is ook zeker bedoelt om films mee te kijken, ook in hd kwaliteit. Gewoon televisie kijken boeit me niet zoveel of het iets minder is.

O-)
pricewatch: Samsung PS43E450

Een erg goede plasma televisie -voor die prijs- met een lage input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Dimens schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:13:
[...]

pricewatch: Samsung PS43E450

Een erg goede plasma televisie -voor die prijs- met een lage input lag.
Potver. :(

€410 bij Neckerman is nog te overzien, helaas uitverkocht.. De goedkoopste daarna is €475,- en ik denk dat ik dat toch net te duur vind. In mijn hoofd stond deze er al.

Is deze nog altijd €475,- waard of denk je dat ik dan voor een andere moet gaan.
Kun je wellicht nog 1 of 2 andere goede opties geven?

Is 42 inch echt niet te groot voor 2,5m?

Bedankt voor je reacties tot nu toe. Ik heb er echt wat aan. Ik baal echt dat deze bij Neck is uitverkocht.

EDIT:
http://www.fotobouw.nl/in...tm_campaign=Kieskeurig_NL

€440,- hierzo

[ Voor 10% gewijzigd door poekiepoes12 op 27-06-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Waarom geen tweedehands toestel? Elke dag worden er weer televisies via Tweakers aangeboden, misschien zit daar wat bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Dimens schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:53:
Waarom geen tweedehands toestel? Elke dag worden er weer televisies via Tweakers aangeboden, misschien zit daar wat bij?
Ik check vraag en aanbod op tweakers iedere dag. Helaas is de afstand vaak (te) groot. Auto krijg ik van m'n ouders mee maar >50km wordt echt te gek. Marktplaats check ik ook dagelijks. Lastige is gewoon dat ik dan weer telkens denk, ziet er goed uit, maar is dit hem nou écht? Dan ben ik steeds weer in staat om hem hier te posten, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
poekiepoes12 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:30:
[...]

Ik check vraag en aanbod op tweakers iedere dag. Helaas is de afstand vaak (te) groot. Auto krijg ik van m'n ouders mee maar >50km wordt echt te gek. Marktplaats check ik ook dagelijks. Lastige is gewoon dat ik dan weer telkens denk, ziet er goed uit, maar is dit hem nou écht? Dan ben ik steeds weer in staat om hem hier te posten, haha.
Gewoon wachten totdat er misschien wel een interessante deal voorbij komt.
Pagina: 1