Studie laptop met een tikkeltje gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelBelgium
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 13:47
Dag allemaal, ik ben op zoek naar een laptop (waar het beschikbaar is in België).

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik volg de richting Informaticabeheer, dus voornamelijk:
  • Visual Studio (programma's voor te programmeren/scripten)
  • Office paketten (dit is basis op een computer :p)
Daarnaast speel ik niet veel games maar Simcity zou ik zeker willen spelen.

Wat mag je laptop gaan kosten?
  • Nou ... de prijzen in Nederland en België verschillen toch nog redelijk. Ik zal zeggen: tussen 600 - 800 €, als het daar niet aan voldoet dan maximum 1 000 €
Voor Simcity weet ik al dat het een goeie video kaart moet zijn met een goeie processor. Daarnaast zou hij eigenlijk minimum 6 GB RAM moeten hebben met minimum 500 GB HDD. Over het scherm zou ik zeggen minimum 15 inch. Als laatste wil ik zeggen dat hij veel kilometers zal afleggen...

Ik heb intussen eens gezocht maar een vriend heeft mij deze gesuggereerd: ACER ASPIRE V3-771G (goedkoopste was in Vandenborre) - als je wilt kunnen jullie feedback geven over deze :)

Alvast bedankt \o/

EDIT: ook liefst met een numpad
EDIT: minimum ram veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Nope, Asus N56VZ altijd de beste keus. Acer raadt ik je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb toevallig ook een Asus N56VZ.

Scherm is 15.6 inch, 6/8 Gb geheugen, GT650m videokaart, goede accu en goed geluid, i7

Prijs zit rondom 800 euro volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Chris Smoove schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:35:
Nope, Asus N56VZ altijd de beste keus.
Helemaal niet waar, de Dell Inspiron SE series geven op basis van specs al een betere deal voor je geld ten opzichte van de Asus... Tevens als je veel gaat reizen vind ik de Asus niet de sterkste keuze

Wil je een relatief sterke laptop, en ga je er ook veel mee reizen dan moet je echt kijken naar de Vaio S15.
De laptop heeft 1 hele belangrijke eigenschap: Full HD IPS paneel. Dat ga je echt waarderen als je je bezig gaat houden met programmeren. Een hogere resolutie zorgt er namelijk voor dat je veel meer tegelijk op je scherm kwijt kan ten opzichte van een lagere/standaard resolutie in een schermpaneel. Op gebied van specs is de Vaio uitstekend...

Daarnaast weegt de Vaio s15 ook minder dan 2KG, en dat ga je zeer zeker merken als je laptop veel kilometers zal moeten gaan afleggen.

Hier is die te vinden in de pricewatch:
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E

Als je nog meer of andere specs wilt hebben dan moet je die online bij Sony configureren... Maar let op: Geen SSD en RAM selecteren, en maak gebruik van de studentenkorting. De SSD en RAM kun je zelf veel goedkoper achteraf erin zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 15-04-2013 17:43 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben het zeker met je eens dat nooit 1 laptop altijd de beste is.

Het scherm op de Asus N56 is full HD, in vergelijking met de Dell kwalitatief iets minder maar zeker geen slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelBelgium
Hmm, misschien de Dell Inspiron 15R (http://www.dell.com/be/p/inspiron-15r-5521/pd) met de i7... maar is die videokaart wel genoeg voor Simcity ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De dell is log en heeft een slechte accu. Alleen een goede keus als je maar rond de 600 euro hebt, want dan is dat de enige met full hd in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik dacht dat de 15r SE er niet zo log uitzag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Chris Smoove schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:11:
De dell is log en heeft een slechte accu. Alleen een goede keus als je maar rond de 600 euro hebt, want dan is dat de enige met full hd in die prijsklasse.
De inspiron 15R SE is net zo log als de N56 en praktisch elke andere 15.6" met redelijke GPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
Zephrex schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:06:
Ik dacht dat de 15r SE er niet zo log uitzag..
Hier een kijkje van dichtbij. Valt alles mee.

YouTube: Review - Dell Inspiron 15R SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 14:26
Kwam ik onlangs tegen; https://outlet.sony.be/sh...-13-15/SVS1511C172B.BE1.A

Enige "spijtige" eraan is misschien dat het geen quadcore i7 is.
Ik weet niet hoeveel een quadcore i7 sony s15 met een nvidia gt640m kost met studentenkorting.

Ik vermoed dat het dus Azerty moet zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Thmz159 op 15-04-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Valt me indd mee. Maar god hey, die kerel heeft volgens mij nog nooit van scherpstellen gehoord. Alleen het begin van zijn video is scherp volgens mij xD ... Beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
Zephrex schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:31:
[...]

Valt me indd mee. Maar god hey, die kerel heeft volgens mij nog nooit van scherpstellen gehoord. Alleen het begin van zijn video is scherp volgens mij xD ... Beetje jammer..
Er staan talloze 'unboxing videos' op youtube over dit model. Ik vind het altijd wel leuk om te kijken, zeker als het mooie laptops zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelBelgium
Thmz159 schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:01:
Kwam ik onlangs tegen; https://outlet.sony.be/sh...-13-15/SVS1511C172B.BE1.A

Enige "spijtige" eraan is misschien dat het geen quadcore i7 is.
Ik weet niet hoeveel een quadcore i7 sony s15 met een nvidia gt640m kost met studentenkorting.

Ik vermoed dat het dus Azerty moet zijn?
Ik vind die VAIO te weinig RAM hebben :p En ja het zou azerty moeten zijn ^^
Pagina: 1