Van [Windows 8] naar [Windows 7] op Medion PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Stefan
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 21:08
Hallo,

Onlangs kochten wij bij de Aldi een Medion P5360D PC (i7 3770 / 8 GB geheugen / GTX650 / 64GB SSD / 2 TB), waar Windows 8 op voorgeïnstalleerd was.

Ik heb relatief weinig verstand van computers maar weet wel dat ik terug wil naar Windows 7. Nu is mijn vraag hoe ik dit kan doen. Ik heb al mijn data opgeslagen op een externe harde schijf dus kan een schone installatie uitvoeren.

Als ik echter een Windows 7 schijf erin stop, wordt de computer gewoon in Windows 8 opgestart. Ik heb wat gegoogled en heb in de Bios bootvolgorde CD/DVD als eerste ingesteld. Dan nog start de computer 'normaal' op en niet met de dvd.

Wat kan ik nu nog doen, het moet toch mogelijk zijn om een schone installatie van Windows 7 te doen op dit systeem?

Gr. Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Weet je 100% zeker dat de Win7 media bootable is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-04 22:18
De Stefan schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:17:
Ik heb relatief weinig verstand van computers maar weet wel dat ik terug wil naar Windows 7. Nu is mijn vraag hoe ik dit kan doen. Ik heb al mijn data opgeslagen op een externe harde schijf dus kan een schone installatie uitvoeren.
Weet je zeker dat je dit wilt? Windows 8 heeft één groot nadeel in de ogen van veel mensen: het startmenu. Voor de rest is het een betere versie van Windows 7.

Om weer een startmenu te krijgen in Windows 8 zou ik dit installeren: http://www.stardock.com/products/Start8/. Kost 5 dollar maar is het waard. Zet de startknop op Windows 7-stijl en het is alsof je Windows 7 hebt.

Gewoon een tip, als er andere redenen zijn om naar Windows 7 terug te gaan probeer dan de CD er binnen Windows in te doen en de installatie vanuit Windows te starten? Als dit niet mogelijk is (weet niet of je dan kunt formatteren o.i.d.) zou ik met een programma als ImgBurn even kijken of de DVD wel echt bootable is. Anders even wat screenshots van je BIOS maken en hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Stefan
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 21:08
Bedankt voor de reacties.
Er zijn nog andere redenen, mijn vriendin bijvoorbeeld die niet kan wennen...

Maar nu heb ik in de BIOS voorzichtig verder gekeken en zag dat ik het OS van Win 8 naar Win 7/other OS moest zetten. Daarna begon de bootable DVD wel.
Dan kom ik met de volgende vraag want ik wil natuurlijk graag installeren op de SSD, deze is volgens mij verdeeld in 5 partities (waarom weet ik ook niet, Medion configuratie??) en als ik op een van die 5 klik, geeft de computer aan dat ik niet kan installeren op die schijf:
Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/4628/bios1e.jpg

Kan ik in de BIOS iets op een andere wijze instellen waardoor ik toch kan installeren of is installatie gewoon niet mogelijk?