Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Consortium met Philips krijgt miljard euro subsidie voor gra

Pagina: 1
Acties:

• Sphere-
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-11 22:13
edit:
Mijn post kan als ongeschreven worden beschouwd.
De volledige lijst met partners staat hier: http://www.graphene-flagship.eu/GF/partners.php

-----

Consortium met Philips krijgt miljard euro subsidie voor grafeenonderzoek

nieuws: Consortium met Philips krijgt miljard euro subsidie voor grafeenonderzoek

Volgens mij maakt Philips geen deel uit van het consortium.

http://www.graphene-flagship.eu/GF/consortium.php

De twee referenties naar Philips op deze pagina zijn:
quote:
The Chancellor, Masters and Scholars of the University of Cambridge (UCAM-DENG)
The Department of Engineering is the largest Department in Cambridge. The research covers a broad spectrum including large area silicon and carbon materials, nanotubes, nanowires, nanoelectronics, high-k dielectrics, spectroscopy, novel photovoltaic cells, with extensive collaborations with electronics firms such as Philips, Thales, IBM, Seagate, Motorola, Dow-Corning, Samsung, Mitsubishi, Toshiba, Sony, STMicroelectronics, Hitachi, Nokia, Thomas Swan, and Semelab.
quote:
Dr. Ana Helman holds a PhD in Physics from the University of Paris Sud in Orsay, France. She worked as Research Scientists at Philips Research Laboratories in Eindhoven, Netherlands in 2005-2006.
Ik zie dus geen directe relatie tussen Philips en dit consortium.

http://techcrunch.com/201...12m-u-k-government-grant/

Philips heeft wel geld of apparatuur gedoneerd (waarschijnlijk iets tussen de 500.000 en 1.000.000 Pond) aan Cambridge vorige week, maar dat wil niet zeggen dat ze deel uitmaken van het consortium waar die afdeling van Cambridge deel van uitmaakt.

Sphere- wijzigde deze reactie 28-01-2013 15:13 (16%)

• PBX_g33k
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 27-11 14:18
Ik neem aan dat er een fout is gemaakt in het volgende zin:
quote:
Naast het onderzoek naar grafeen krijgt ook een onderzoek naar het menselijk brein een subsidie van een miljard euro. Bij dat project is onder meer de Radboud Universiteit Eindhoven betrokken
Ik neem aan dat er of Radboud Univeristeit Nijmegen of Technisch Universiteit Eindhoven wordt bedoeld.

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:58

arnoudwokke

Redacteur
@PBX_g33k Yup, inmiddels gefixt :)

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:01

PcDealer

HP ftw \o/

Hoe zit het met de stelling van de ts?
quote:
Volgens mij maakt Philips geen deel uit van het consortium.

LinkedIn WoT Cash Converter Product review

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 27-11 14:14
Het is volgens mij heel normaal dat er uiteindelijk een partij wordt gezocht die een uitvinding kan toepassen in nieuwe en bestaande producten? Philips wil gewoon een graantje meepikken en is dus zelf ook bereid te investeren.

Philips heeft de mogelijkheid en de expertise om dit toepasbaar te maken voor heel veel doelleinden (meer dan bijvoorbeeld nokia die ook betrokken is). Het is speculeren, maar ik denk dat Philips dit van plan is vooral in de healthcare divisie te gebruiken

• AHBdV
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:49
Best mogelijk dat Philips zijdelings betrokken is, en in de toekomst misschien gebruik gaat maken van de technologie.

Maar ondertussen is de hele insteek van het artikel gewoon fout. Philips is geen deel van het consortium. Hoe Tweakers dat heeft kunnen opschrijven is mij ook een raadsel...

• Sphere-
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-11 22:13
quote:
PcDealer schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:12:
Hoe zit het met de stelling van de ts?

[...]
Philips maakt wel deel uit van het consortium.

De lijst met deelnemers waar ik eerst naar zat te kijken zijn de deelnemers die het voorstel hebben voorbereid en ingediend en vertegenwoordigen de grotere groep met alle deelnemers. Dit was een project met een duur van 1 jaar.
quote:
Graphene-CA: Graphene Flagship Pilot (Coordination Action)

Contract number: 284558
Nš of partners: 09
Coordinator: Chalmers University of Technology (Sweden) / Jari Kinaret
Start date: May 01, 2011
Duration: 12 months
WEB site: www.graphene-flagship.eu
http://www.graphene-flagship.eu/GF/partners.php Hier staan alle deelnemers. Uit Nederland: Philips, TU Delft, Rijksuniversiteit Groningen, Radboud Universiteit Nijmegen. Wel jammer dat de TUD en RUG niet genoemd zijn in het bericht, lijkt mij wel relevant voor een Nederlandse website.

Sphere- wijzigde deze reactie 30-01-2013 10:53 (29%)

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste website van het jaar 2014