Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben na de lancering van Tweakers 7 veel klachten ontvangen over onduidelijke nesting van de reacties. Naar aanleiding van opmerkingen die we in de afgelopen jaren een aantal keren hebben gekregen, hebben we geprobeerd om in T7 de relaties tussen reacties te verduidelijken door lijnen tussen de parent en childreacties te tekenen. We kunnen concluderen dat deze lijnen niet helpen om relaties beter zichtbaar te maken. In complexe threads lopen er zoveel lijnen naast elkaar dat het alsnog erg moeilijk is om relaties tussen reacties te kunnen volgen. Ook mixt het moeilijk in een layout waarin sommige reacties wel en andere geen border hebben.

Ik heb een ander ontwerp gemaakt waarin de lijnen tussen direct gerelateerde reacties (parent en kinderen) pas getoond worden als je ergens in de body van een reactie klikt. De aangeklikte reactie wordt dan blauw en de direct gerelateerde reacties zijn grijs. Alleen tussen die reacties is een lijn zichtbaar. Met een knopje kun je de reacties tussen de parent en aangeklikte reactie inklappen. Of dit devtechnisch ook een beetje haalbaar is heb ik nog niet nagevraagd.

De reacties gebruiken in dit ontwerp weer de gehele breedte van het contentgebied. Omdat de rechterkolom naast artikel nu minder meuk bevat dan voor T7 komt het nog maar zelden voor dat de rechterkolom langer is dan het bericht zelf. Als de rechterkolom langer is wordt er tussen de tekst van het artikel en de eerste reactie witruimte getoond.

Er is een gestippelde kantlijn toegevoegd om ervoor te zorgen dat er een referentiepunt is op basis waarvan het niveau van nesting ingeschat kan worden. Dit is vooral een probleem als je verder naar beneden scrollt in een thread en de achtergrond wit is.

Als voorbeeld heb ik een thread genomen met extreem diepe nesting. Tot op het elfde niveau kunnen de reacties op volledige breedte van ca. 600 pixels weergegeven worden.

De afbeelding links is de normale staat, in de rechter afbeelding is onderaan een reactie aangeklikt.

Nieuwe reactielay out - Nieuwe reactielayout - focus op reactie

Wat vinden jullie van deze reactieweergave?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Met een hamer past alles!

Ik vind het sowieso al een hele verbetering ten opzichte van wat we nu hebben met al die lijntjes die het geheel echt onvolgbaar maken.

Enige wat ik mis (zeker bij lange threads) is dat je niet heel makkelijk kunt zien waar een reactie op reageert. Een optie om die post te laten zien bij een onhover (zoals 4chan bijv doet) zou dan ideaal zijn.

Verder vind ik het er heel netjes uitzien. Evt mogen van mij de usericons ook wel gewoon 60x60 zijn, dat geeft imho wat meer herkenning (en daardoor makkelijker te zien of een user reageert op een reactie op zijn reactie).

Philips 272P review

Mechanisch keyboard te koop: Black Widow 2013 Ultimate

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:57

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Enige wat ik mis (zeker bij lange threads) is dat je niet heel makkelijk kunt zien waar een reactie op reageert.
Dat wordt voor zover ik begrijp in dit ontwerp gefaciliteerd door de mogelijkheid om alle reacties tussen een geselecteerde reactie en zijn parent in te kunnen klappen :)

Intentionally left blank

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Carpento

Anders de lijntjes houden zoals het nu is, en dan bij selecteren van een reactie de betreffende lijn duidelijk markeren (drie keer zo dik en een niet te missen kleurverschil ?)

Zou misschien ook nog een optie zijn, toch ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quote:
crisp schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:06:
[...]

Dat wordt voor zover ik begrijp in dit ontwerp gefaciliteerd door de mogelijkheid om alle reacties tussen een geselecteerde reactie en zijn parent in te kunnen klappen :)
Mjah, maar dat is wel weer erg veel klikken, terwijl op een mouseover je gelijk de info hebt die je moet hebben. Als je de reactie gelezen hebt hoef je waarschijnlijk ook maar de eerste regel te lezen om te weten wat er ook al weer instond om duidelijk te hebben waar de reactie overging. En zo niet kun je het ding natuurlijk helemaal lezen.

Dat zou ik een stuk makkelijker vinden dan in en uitklappen.

Philips 272P review

• Inspector
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Inspector

Tnet Devver
Hoe gaat dit werken met een lange sidebar? Was juist niet een van de keuzes dat de rechterkant niet onder de sidebar kon lopen om geen overlaapende content te krijgen?

• Inspector
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Inspector

Tnet Devver
quote:
TERW_DAN schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:09:
[...]

Mjah, maar dat is wel weer erg veel klikken, terwijl op een mouseover je gelijk de info hebt die je moet hebben. Als je de reactie gelezen hebt hoef je waarschijnlijk ook maar de eerste regel te lezen om te weten wat er ook al weer instond om duidelijk te hebben waar de reactie overging. En zo niet kun je het ding natuurlijk helemaal lezen.

Dat zou ik een stuk makkelijker vinden dan in en uitklappen.
Mouseovers werken niet op touch devices. Daar zou je een device detectie op kunnen doen maar persoonlijk ben ik een groter voorstander van een click dan een hover event.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:52

RobIII

DT Admin Doktersteam / Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
Inspector schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:24:
[...]

Mouseovers werken niet op touch devices. Daar zou je een device detectie op kunnen doen maar persoonlijk ben ik een groter voorstander van een click dan een hover event.
Ik persoonlijk zou eerder voor een hover gaan of fatsoenlijk grote "click-targets" en dus niet van die kleine friemel dingen als http://tweakers.net/ext/f/yrsVWme2kZtthbepzndOsFRG/full.gif.

Nog mooier lijkt me als gewoon de parentreactie blijft staan zoals dat aan de rechterkant bij 9gag bijvoorbeeld gebeurt (dus totdat de volgende reactie, op 'tzelfde niveau, 'm uit beeld duwt). Alleen bij lange reacties wordt dat wat lastig.

RobIII wijzigde deze reactie 24-01-2013 09:29 (4%)

I'm as confused as a baby in a topless bar.

Trotse papa van Luca en Danu! | Pick My Icon!

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

Paarse Layout \o/

Wellicht is het probleem al simpeler op te lossen door de borders om reacties weg te halen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:08

Cyphax

FP ProMod Tweakers abonnementen
Dank je voor het openen van dit topic, Femme, want de weergave van reacties is eigenlijk het enige van deze nieuwe layout dat me niet alleen tegenvalt, maar dat ik eerlijk gezegd gewoonweg onbruik vind. Het is een lastige puzzel soms, om de parent van een reactie te vinden, en ik heb ook nooit gesnapt wat de gedachtegang is achter de kaders om de reacties (sommige reacties wel, andere niet...).

Wat ik eigenlijk altijd heb gemist, maar bij Slashdot regelmatig gebruik, is een simpel linkje "Parent", dat, als je erop klikt, de pagina naar de parent scrollt, en deze parent markeert. Stel nou dat ik wil zien waarop ichat reageert in zijn reactie die begint met "wat een domme opmerking". Dat is nu bijna onbegonnen werk en ook in de screenshots is dat veel scrollwerk, waarbij je het risico loopt om tijdens het scrollen de draad kwijt te raken en dan moet je opnieuw beginnen.

Vandaar mijn voorstel om een knopje of linkje "parent" toe te voegen. :)
(Van mij hoeven reacties niet inklapbaar te worden, maar 't zal geen kwaad kunnen.)

Ik wil nog wel opmerken dat ik de layout op de screenshots die je post al een hele verbetering vind. :)

Cyphax wijzigde deze reactie 24-01-2013 09:34 (3%)

Saved by the buoyancy of citrus

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Cyphax schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:33:
Wat ik eigenlijk altijd heb gemist, maar bij Slashdot regelmatig gebruik, is een simpel linkje "Parent", dat, als je erop klikt, de pagina naar de parent scrollt, en deze parent markeert.
Maar feitelijk doet de 'connector' dat dus; die klapt dus alle tussenreacties in waardoor je meteen de parent te zien krijgt boven de reactie die je gemarkeerd had:

http://tweakers.net/ext/f/dCw1C5SnySbIxqLrr8nJY7zq/full.png

Ik ben het wel eens met RobIII dat dit een erg priegelig dingetje is, en dus lastig klikbaar. Ik ben zelf geen voorstander van dingen die on-hover oppoppen; da's niets dan irritant.

Intentionally left blank

• Cyphax

Cyphax

quote:
crisp schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:56:
[...]

Maar feitelijk doet de 'connector' dat dus; die klapt dus alle tussenreacties in waardoor je meteen de parent te zien krijgt boven de reactie die je gemarkeerd had:

[afbeelding]
Okee, ik ben benieuwd hoe dat werkt. Ik denk dat een linkje a la Slashdot een stuk simpeler is, aangezien Femme vermeldt dat het idee van die connector wat lastig te implementeren zal zijn (hoewel ik er geen seconde aan twijfel dat jij dat prima voor elkaar krijgt. :+), terwijl het vaak al genoeg is om terug te scrollen naar de top van de parent. Dan heb je alleen nog geen mechanisme om direct terug te gaan naar waar je was.
quote:
Ik ben het wel eens met RobIII dat dit een erg priegelig dingetje is, en dus lastig klikbaar. Ik ben zelf geen voorstander van dingen die on-hover oppoppen; da's niets dan irritant.
Maak je 'm iets groter, of gebruik tekst ipv een icoontje, misschien.

Cyphax wijzigde deze reactie 24-01-2013 10:23 (8%)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quote:
Inspector schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:24:
[...]

Mjah, maar dat is op zich toch niet zo heel erg? Je kunt er altijd een hover induwen met die functionaliteit, en daarnaast de mogelijkheid laten bestaan om erop te klikken. Als mensen op touchdevices werken hebben ze gewoon iets minder functionaliteit, maar daar kies je dan zelf voor.

Philips 272P review

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
TERW_DAN schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:34:
[...]

Mjah, maar dat is op zich toch niet zo heel erg? Je kunt er altijd een hover induwen met die functionaliteit, en daarnaast de mogelijkheid laten bestaan om erop te klikken. Als mensen op touchdevices werken hebben ze gewoon iets minder functionaliteit, maar daar kies je dan zelf voor.
Laat onverlet dat on-hover popups gewoonweg gruwelijk irritant zijn ;)

Intentionally left blank

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

Paarse Layout \o/

quote:
crisp schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:36:
[...]

Laat onverlet dat on-hover popups gewoonweg gruwelijk irritant zijn ;)
Dat vind jij. Ik ken hetzelfde gebruik op 4chan en daar is dat iig superhandig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

quote:
TERW_DAN schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:09:
[...]

Een hover is sowieso geen fijne oplossing omdat ze kunnen leiden tot onverwacht gedrag en niet werken op touch devices (hoewel dat een kwestie is van een geschikte control kiezen die ook onclick werkt). De parentreactie in een overlay tonen vind ik ook niet zo'n fraaie oplossing. Dezelfde content toon je dan twee keer, ook kan zo'n overlay weer in de weg zitten met content die de gebruiker op dat moment wil lezen. Een functie om tussenliggende reacties in te klappen kan het probleem ook oplossen heeft gedrag dat goed voorspelbaar is voor de gebruiker. De control in het ontwerp is inderdaad een beetje priegelig en zal ook niet voor iedereen meteen duidelijk zijn. Het liefst gebruik ik uitgeschreven tekst in plaats van een icoon.
quote:
Inspector schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:22:
Hoe gaat dit werken met een lange sidebar? Was juist niet een van de keuzes dat de rechterkant niet onder de sidebar kon lopen om geen overlaapende content te krijgen?
Het zal tot gevolg hebben dat er witruimte tussen het artikel en de reacties ontstaat bij artikelen die een rechterkolom hebben die langer is dan het artikel. Bij de laatste 100 nieuwsberichten kwam dat dertien keer voor, dus dat valt mee.
quote:
Cyphax schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:22:
[...]

Okee, ik ben benieuwd hoe dat werkt. Ik denk dat een linkje a la Slashdot een stuk simpeler is, aangezien Femme vermeldt dat het idee van die connector wat lastig te implementeren zal zijn (hoewel ik er geen seconde aan twijfel dat jij dat prima voor elkaar krijgt. :+), terwijl het vaak al genoeg is om terug te scrollen naar de top van de parent. Dan heb je alleen nog geen mechanisme om direct terug te gaan naar waar je was.
Naar een anchor scrollen is natuurlijk een simpele oplossing, alleen ben je dan wel veel meer bezig met heen en weer scrollen wat in complexe threads lastig is. Bovendien kun je nog steeds niet de parent- en childreactie on elkaar zien. Tussenliggende reacties inklappen zou dat wel mogelijk maken.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Femme schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:23:
[...]
Het zal tot gevolg hebben dat er witruimte tussen het artikel en de reacties ontstaat bij artikelen die een rechterkolom hebben die langer is dan het artikel. Bij de laatste 100 nieuwsberichten kwam dat dertien keer voor, dus dat valt mee.
Hield je dan ook rekening met nog een eventuele rectangle banner (die ook een variant heeft van 600 pixels hoog(!)) ? We zullen er dan iig voor moeten waken dat er niet zoals in TWK6 er steeds meer in die sidebar gepropt gaat worden... (jobs, whitepapers?)

crisp wijzigde deze reactie 24-01-2013 11:37 (6%)

Intentionally left blank

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gewone rectangles kwamen af en toe langs, die units van 600 pixels heb ik niet gezien. Bij artikelen met een rechterkolom langer dan de artikeltekst was er regelmatig sprake van discutabele productkoppelingen waardoor er producten en V&A-advertenties werden getoond die niet direct gerelateerd waren aan het artikel (bijv. artikel over Samsung Galaxy S IV waar advertenties van S III's naast stonden - het is twijfelachtig of een gebruiker die mogelijk geïnteresseerd is in een nieuw model smartphone een gebruikt exemplaar van het oude model wil aanschaffen).

De reacties kunnen weergeven over de gehele breedte van het contentgebied levert wel veel voordelen op, zoals minder scrollen (vooral nuttig op kleinere beeldschermen) en meer ruimte om in te springen en daardoor duidelijker verschil tussen de verschillende niveaus van nesting.

• Artjuh
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Ik raak ook vaak in de war van die lijntjes langs de berichten. Vooral omdat reacties op hetzelfde bericht er anders uit kunnen zien. Zo lijkt Geckoo op MikeyMan te reageren, niet op MarcoKreeft. Dan lijkt dit me veel logischer.

Hier toegepast op het voorbeeld in de topicstart.
En hier inclusief alle lijnen om de parent te vinden.
Op deze manier lijkt me de parent al makkelijker te vinden, door het volgen van de lijn direct naast de reactie. De parent is dan het bericht wat bovenop die lijn staat.

Persoonlijk vind ik de structuur die die lijnen toevoegen wel fijn, vergeleken met maar één lijn tussen de reacties, zoals in de topicstart.

Als je vervolgens op een reactie kan klikken om de parent er uit te lichten (zoals in de topicstart), zou dat denk ik een mooie toevoeging zijn. In plaats van alle parent-reactie relaties standaard te verbergen, met de optie om er één relatie uit te lichten.

Artjuh wijzigde deze reactie 24-01-2013 15:42 (13%)

• M-Opensource
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:03

M-Opensource

web-developer / android-fanboy

Ik persoonlijk ben minder in het gedeelte van de reacties te vinden sinds de nieuwe release, simpelweg omdat ik het niet fijn vind lezen... En als ik de reactie soms lees heb ik het idee dat mensen op de verkeerde personen reageren, maar dan blijkt dat weer aan mijn interpretatie van de lijnen te liggen.

Wat Femme voorstelt in de openingspost vind ik al een hele verbetering, ik kan in één oogopslag zien waar iets bijhoort, stukken beter :)

"Find what you love and let it kill you"

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

quote:
Artjuh schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:34:

Op deze manier lijkt me de parent al makkelijker te vinden, door het volgen van de lijn direct naast de reactie. De parent is dan het bericht wat bovenop die lijn staat.

Persoonlijk vind ik de structuur die die lijnen toevoegen wel fijn, vergeleken met maar één lijn tussen de reacties, zoals in de topicstart.
De lijnen in je voorbeeld kloppen niet, ze lopen niet altijd naar de parent. In de praktijk zullen threads nog complexer zijn dan in het voorbeeld en zal het voorkomen dat er bijvoorbeeld vijf lijnen naast elkaar lopen. Op dat moment wordt het moeilijk om een lijn goed te kunnen volgen. Vandaar dat ik het zinvoller vind om lijnen alleen te tonen als je er om vraagt.

• Artjuh
  • Niet online
quote:
Femme schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:44:
[...]

De lijnen in je voorbeeld kloppen niet, ze lopen niet altijd naar de parent. In de praktijk zullen threads nog complexer zijn dan in het voorbeeld en zal het voorkomen dat er bijvoorbeeld vijf lijnen naast elkaar lopen. Op dat moment wordt het moeilijk om een lijn goed te kunnen volgen. Vandaar dat ik het zinvoller vind om lijnen alleen te tonen als je er om vraagt.
Nu ik dat nieuwsbericht zie wat je als voorbeeld gebruikt, met soms 10 lijnen naast elkaar, kan ik me dat wel goed voorstellen ja.
Maar welke lijnen kloppen dan niet in mijn voorbeeld? Want dan zou ik er nog minder van snappen dan ik dacht :+.

• JoostBaksteen
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:35
quote:
crisp schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:56:
[...]

Ik weet niet hoe dit in het ontwerp zit/komt, maar je kan natuurlijk ook wat transparante ruimte eromheen klikbaar maken (padding) zodat je een groter oppervlak krijgt om op te klikken (op touch devices).

ff snel ASP leren

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

quote:
Artjuh schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:23:
[...]

Nu ik dat nieuwsbericht zie wat je als voorbeeld gebruikt, met soms 10 lijnen naast elkaar, kan ik me dat wel goed voorstellen ja.
Maar welke lijnen kloppen dan niet in mijn voorbeeld? Want dan zou ik er nog minder van snappen dan ik dacht :+.
In dit plaatje klopt het niet. In het andere plaatje link je reacties aan elkaar die geen parent/child-verhouding hebben (bijvoorbeeld de onderste twee reacties van mad_max234 en loetje6).

• Artjuh
  • Niet online
quote:
Femme schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:44:
[...]

In dit plaatje klopt het niet. In het andere plaatje link je reacties aan elkaar die geen parent/child-verhouding hebben (bijvoorbeeld de onderste twee reacties van mad_max234 en loetje6).
In het eerste plaatje heb ik geen parent-child lijnen gezet, alleen direct naast elk bericht een lijn als kader. In het tweede plaatje heb ik parent-child lijnen toegevoegd, als de child niet direct onder de parent staat. Zo bedoelde ik het. Dus als je de lijn van een child pakt, en die volgt, kom je langs eventuele 'zusjes', en uiteindelijk staat de parent bovenop die lijn.

• Lennardnl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17-09 14:02
Waarom niet gewoon een normale quote net als op het forum?

Het is vast minder hip enzo maar imho blijft dat alsnog het allerduidelijkste.

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online

bnbaz

Ik weet niet helemaal of het er duidelijker van wordt wanneer er gewoon info (de lijntjes) achterwege wordt gelaten. Het is in ieder geval een vooruitgang dat bij aanklikken de kleuren van de thread veranderen zodat je het snel kunt zien. Wel kan ik vertellen wat ik zelf het onduidelijkste aan de huidige reactieweergave vind:

Het 'pijltje' dat in een strip naar de mond van Donald Duck zou gaan, ik weet even niet hoe dat ding heet. Door dat ding heb ik continu het idee dat een 1e graads reactie een reactie op het bovenstaande is, terwijl het een reactie op het artikel is. Dat pijltje wijst naar de vorige reactie, en het komt nogal vaak voor dat ik er later pas achter kom dat er niet ingesprongen is en het dus ook niet een reactie op het bovenstaande is. Ik denk dat het duidelijker wordt wanneer dat ding weg gaat bij reacties van de eerste graad.

bnbaz wijzigde deze reactie 30-01-2013 16:54 (7%)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

edit:

Mijn excuses, ik heb dus duidelijk de OP ook niet gelezen. Mijn reactie daarop is:
Dat zal het volgen van de thread inderdaad makkelijker maken. Op zich hoeft het inklappen van mij nog niet eens, als je maar terug kunt scrollen naar het bericht waarop geantwoord wordt.

Bedankt! :)

Originele bericht:
Goed dat ik dit topic gevonden heb. Zonder iedereens reactie gelezen te hebben (dat zal ik straks doen), wil ik mijn ervaring graag delen. Want ik moet even kwijt dat het lezen van de reacties momenteel onnodig veel moeite kost. Nu ben ik wel enigszins dyslectisch, maar ik kan me niet voorstellen dat de weergave niet duidelijker kan.

Neem nou dit voorbeeld:
http://tweakers.net/ext/f/0SDhrQHyLrPJYMrGqNwe4oBb/full.png

Waar is de reactie van Loller1 nou een antwoord op? Het pijltje zou mij laten denken dat dat de post boven Dreamvold moet zijn, maar het lijntje leidt me naar een andere post. Ik vind het superonoverzichtelijk en ik hoop echt dat hier eens naar gekeken wordt.

Wat denk ik al enorm zou helpen, is als er ook een linker border ingesteld wordt op de éérste reactie onder een specifieke post.

Maar eigenlijk verlang ik naar een klassieke, dan-maar-wat-minder-hippe weergave, waarbij het gewoon in 1 oogopslag helder is.

Wat ook kan: Maak het pijltje boven de user icon klikbaar naar het bericht waarop geantwoord is.

Ik hoop dat dit nuttige input is :)

Evanescent wijzigde deze reactie 19-02-2013 03:26 (12%)

Evanescent wijzigde deze reactie 01-01-1970 00:00 (0%)

• filenox
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:38

filenox

Intense lover

Ik weet niet of dit helemaal ontopic is maar ik zou graag de functie zien om een reactie te minimaliseren, zoals op Reddit kan bijvoorbeeld. Soms wil ik geen ellenlange discussie lezen die gebaseerd is op 1 (parent) reactie, nu kan ik scrollen maar een - knopje zou makkelijker zijn :)

"You've got enemies? Good, that means you stood up for something in your life." - www.filenox.net
Meest recente blogpost: Wakker worden met Python, PHP, AS, ….

• Bulkzooi
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 23:37
Qua reacties lijkt me de discussie een stuk duidelijkeer worden als er gequote can worden..

• SuperDre
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08-09 13:30
Wat was er mis met de oude methode van reacties tonen? dat was gewoon duidelijk, en werd pas ietsje lastiger als je een paar nesten diep zat, maar daar bleven dan alsnog de reacties wel netjes onder elkaar staan.. En anders is er nog altijd de aloude treeview look..
Ik zou in iedergeval zeggen, kijk gewoon naar de manier van voor de wijziging (ik kan me zelfs al uberhaupt niet indenken hoe het huidige systeem door de test en ontwerp heen gekomen is, de problemen die er nu zijn moet je toch al lang gezien hebben met de testers).

Het gaat mij dus wel om de threaded view, vraag me uberhaupt af wie er gebruik maakt van de platte view..
quote:
Bulkzooi schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:53:
Qua reacties lijkt me de discussie een stuk duidelijkeer worden als er gequote can worden..
quoten kan toch gewoon? nadat je op 'reageer' hebt gedrukt, nog een keertje op 'reageer' drukken om te quoten..

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:48

.oisyn

Moderator Digitale valuta/coinmining

Discussiewinnaar 2014

quote:
SuperDre schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:02:
Wat was er mis met de oude methode van reacties tonen? dat was gewoon duidelijk, en werd pas ietsje lastiger als je een paar nesten diep zat,
Maar dat laatste is nou precies wat opgelost trachtte te worden. Terecht imho, want soms was het echt compleet onduidelijk op welke post de reactie nou bedoeld was. De lijntjes zijn dus een goed idee, maar momenteel ontzettend slecht uitgewerkt.
quote:
Femme schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:32:
We kunnen concluderen dat deze lijnen niet helpen om relaties beter zichtbaar te maken. In complexe threads lopen er zoveel lijnen naast elkaar dat het alsnog erg moeilijk is om relaties tussen reacties te kunnen volgen. Ook mixt het moeilijk in een layout waarin sommige reacties wel en andere geen border hebben.
Het gemis van een border is maar deels van het probleem. Het lijnenspel is momenteel ook niet heel erg intuitief, door ze uit te laten gaan van de linkeronderhoek ipv iets in te laten springen. En een directe reactie krijgt helemaal geen lijntje, wat alleen maar voor verwarring zorgt.

Wat mij betreft krijgt iedere post sowieso een box eromheen. Daarnaast aan de bovenkant van de post een klein lijntje naar links, en vervolgens naar boven naar de reactie waar de reactie op geplaatst is. Zo dus:

http://oisyn.nl/pics/threadnesting.png

Duidelijk en overzichtelijk.

Verder +1 voor inklapbaarheid, dat zou enorm helpen bij grote threads :)

.oisyn wijzigde deze reactie 19-02-2013 23:34 (31%)

Nixxes is hiring: C++ graphics programmer. DM voor details.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:43

AW_Bos

Elisha Cuthbert ♥

Misschien zou het wat intuitiever kunnen worden door op de lijntjes te kunnen klikken om naar de parent-posting te scrollen (liefst smooth ;))?

Zo kan je toch op een snelle manier kijken waarop iemand nou reageert.

Meer weten over het spoor en de treinen? Treinenweb
Meepraten over het spoor en de treinen? Treinenweb Forum

• TimWensink
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-09 23:18
Misschien is het mogelijk om zodra je met je cursor op een reactie gaat staan, dit bericht, het bericht waarop wordt gereageerd en de lijn tussen deze twee iets uit te lichten (Bijvoorbeeld de omlijning iets donkerder te maken) en de overige reacties (hiertussen, onder en boven) iets wegfaden (opacity 0.5 oid) waardoor de aandacht direct wordt gevestigd op de relevante berichten en je dus niet moeite moet doen om het juiste juiste terug naar boven te volgen.

Weet niet of dit mogelijk is, maar dit zou het wel kunnen verduidelijken. Wellicht met een instelling zodat mensen die het niet handig (of simpelweg irritant vinden) het uit kunnen zetten.

• filenox
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:38

filenox

Intense lover

quote:
filenox schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:40:
Ik weet niet of dit helemaal ontopic is maar ik zou graag de functie zien om een reactie te minimaliseren, zoals op Reddit kan bijvoorbeeld. Soms wil ik geen ellenlange discussie lezen die gebaseerd is op 1 (parent) reactie, nu kan ik scrollen maar een - knopje zou makkelijker zijn :)
http://tweakers.net/ext/f/Yxfhzh1LnZpPCicPkcCovDvY/full.png

^Zo dus :)

"You've got enemies? Good, that means you stood up for something in your life." - www.filenox.net
Meest recente blogpost: Wakker worden met Python, PHP, AS, ….

• wouterwouter2
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 11:49
Ik zou graag de volgende verbeteringen zien:
- Per nieuwe inline reactie zien op welke reactie wordt gereageerd dmv een link naar die reactie.
- Mogelijkheid tot verbergen van inline reacties, handmatig of aan de hand van de reactie score.
- Geen lijnen aan de linkerzijde.

Zie dit voorbeeld
http://i.imgur.com/XFZwIID.png

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15:24
Iets als het volgende misschien?

http://i.imgur.com/rlV6HdY.png

1. Elke comment heeft een linker rand, die helemaal doorloopt tot de volgende comment op hetzelfde niveau. Hierdoor wordt meteen duidelijk aan de hand van het aantal lijntjes links van de comment hoe "diep" je in het gesprek zit.
2. Ik vond de oplossing van wouterwouter2 wel mooi, zet er gewoon bij waar de reactie een reactie op is.
3. Alle reacties op een bericht inklappen door op het pijltje te drukken onderaan het bericht waarop de reacties moeten worden verborgen. Berichten zonder reactie erop krijgen het pijltje niet.

Eventueel kan je het lijntje boven elke comment ook weghalen. Dit maakt het geheel iets rustiger, maar naar mijn mening ook iets onoverzichtelijker.

• .oisyn

.oisyn

Discussiewinnaar 2014

Ik vind de mijne duidelijker. Vooral het inspringen van de lijntjes is imho belangrijk voor de intuitiviteit. Anders loopt het lijntje namelijk gewoon door in de rand en kun je 'm doortrekken naar boven.

Je lijntje naast D en E snap ik niet helemaal.

• thefal
Wat snap je er niet aan? D en E zijn reacties op C, dus het lijntje van C loopt door en elk comment krijgt gewoon zijn eigen lijntje erbij. Het verschil tussen jouw variant en de mijne is dat er bij jou een lijn wordt begonnen direct onderaan de comment, terwijl die van mij de linker rand gebruikt die elk comment sowieso krijgt. Het idee erachter is precies hetzelfde natuurlijk ;)

Ik heb ook een idee hoe je de vorigwe comment terug kan halen. 2 mogelijkheden:

1. Klikken op Reactie op >C< laat de browser terug scrollen naar het originele comment, eventueel met een kleurtje
2. Klikken op Reactie op >C< laat een soort overlay zien met de originele comment, zie afbeelding. Dit zou ik ideaal vinden. De uitlijning ervan komt horizontaal precies overeen met de originele comment. Je hebt dan misschien wel het probleem dat sommige comments zo lang zijn dat ze niet in 1 scherm passen, maar daar is ook wel iets op te vinden (scrollbalk?).
http://i.imgur.com/z9nVevx.png

thefal wijzigde deze reactie 21-02-2013 12:00 (90%)

• .oisyn

.oisyn

Discussiewinnaar 2014

quote:
thefal schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:42:
Wat snap je er niet aan? D en E zijn reacties op C, dus het lijntje van C loopt door en elk comment krijgt gewoon zijn eigen lijntje erbij.
Het punt is dat het lijntje helemaal doorloopt tot onderaan de reactie. Dat wekt de suggestie dat er nog een reactie volgt, maar die komt vervolgens niet. Ook zijn D en E niet fysiek verbonden met dat lijntje. Jouw opzet druist in tegen alle treeview UI's waar we in de afgelopen 20 mee hebben gewerkt :)

Ook ben ik wel benieuwd hoe je plaatje eruit had gezien als E weer een reactie op D was geweest.

.oisyn wijzigde deze reactie 21-02-2013 12:03 (8%)

• thefal
Daar ben ik het niet mee eens. Zowel in jouw als in mijn voorbeeld weet je dat er een reactie is omdat er zich aan de onkant een verticale lijn bevindt, net rechts ten opzichte van de linker rand van de comment zelf. Bij jouw is die verticale lijn een extra lijn, bij mij is het ook meteen de linker rand van de reactie. Je ziet vanzelf wanneer er geen reacties meer zijn, omdat de lijn op dat punt gewoon ophoudt.

Het is inderdaad anders dan de standaard treeview van bijvoorbeeld Windows, maar anders hoeft niet slecht te zijn ;) In een comment zit veel meer tekst dan in de meeste treeviews en het usericoontje bevindt zich binnen de "box" van een comment. Daardoor zie ik het toch als aparte gevallen en ik vind mijn voorbeeld er dan toch iets moderner uitzien.

Neemt niet weg dat jouw oplossing er ook prima uit ziet ;)

• .oisyn

.oisyn

Discussiewinnaar 2014

Mijn opmerking blijft staan: ook ben ik wel benieuwd hoe je plaatje eruit had gezien als E weer een reactie op D was geweest.

• thefal
Als E een reactie op D had geweest zou je gewoon hetzelfde hebben als de reactie van D op C, waarbij je dus 4 lijntjes naast elkaar hebt.

• .oisyn

.oisyn

Discussiewinnaar 2014

Dus feitelijk krijg je altijd net zoveel lijntjes als inspringingen? Is iig wel makkelijk te implementeren :P

.oisyn wijzigde deze reactie 21-02-2013 12:25 (23%)

• thefal
Precies!

En mocht je de lijntjes toch niet mooi vinden, bijvoorbeeld omdat het er op een gegeven moment te veel worden, dan haal je die weg en heb je het voorbeeld van Artjuh:
quote:
Artjuh schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:34:

Als ik naar zijn 2e plaatje kijk zie ik misschien ook wat jij bedoelt met:
quote:
Het punt is dat het lijntje helemaal doorloopt tot onderaan de reactie.
Bij hem loopt de linker rand alleen door als er meer dan 1 reactie op de comment is. Daardoor wordt het aantal lijntjes wat nodig is omlaag gebracht, zodat het er ook wat rustiger uit ziet. Net een andere filosofie, maar ook niet slecht!

thefal wijzigde deze reactie 21-02-2013 12:46 (119%)

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:51

Misha

Was-Product Manager

Comic sans rocks.

Ik denk dat een mashup van .oisyn en Femme uiteindelijk erg goed kan werken. Ik vind het bij .oisyn erg duidelijk wie op wie reageert, maar twijfel zelf wel aan hoe druk het kan worden als er echt heel veel reacties zijn die allemaal genest zijn. Femme's idee om makkelijk extra duiding te geven wat de parent is, plus een functie om de tussenliggende reacties/discussies te sluiten lijkt mij heel erg praktisch.

“Wat hebben de NOS, RTL etc gemeen? Als ze uitleg over technologie willen, dan checken ze Tweakers”

• Aham brahmasmi
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10-09 18:04
quote:
Misha schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:56:
Ik denk dat een mashup van .oisyn en Femme uiteindelijk erg goed kan werken. Ik vind het bij .oisyn erg duidelijk wie op wie reageert, maar twijfel zelf wel aan hoe druk het kan worden als er echt heel veel reacties zijn die allemaal genest zijn. Femme's idee om makkelijk extra duiding te geven wat de parent is, plus een functie om de tussenliggende reacties/discussies te sluiten lijkt mij heel erg praktisch.
Het wordt te druk als je teveel styling en dingen zoals avatars/usericons in elke post hebt. Zonder usericon kunnen de naam en de postdatum best naast elkaar, waardoor elke post alweer minder ruimte inneemt en veel nesting niet snel onoverzichtelijk wordt.

Bij het voorbeeld van .oisyn zitten w.m.b. teveel inspringing voor elk niveau. Ik vind het duidelijker om gewoon een subtiele verticale lijn aan de linkermarge van elke post door te laten lopen totaan de volgende post die op hetzelfde nestingniveau zit (zonder lijntjes die de hoek om gaan).

Firefox add-on werkt niet meer na update van Firefox? -> Permanente oplossing.

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:26
Mooi dat deze discussie er is. Ik raak nogal verward door de weergave zoals die nu is, waarbij het vaak lijkt of iemand reageert op iets en dan raakt de tekst kant noch wal.
En dat speelt bij meer mensen ShakerNL in 'nieuws: Virtuele provider belooft echt onbeperkt mobiel internet'
(post edit).

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:20

teacup

Think First, Write Later

Zoals gewoonlijk zie ik een topic als deze weer veel te laat. Ik vind het heel mooi om te zien dat hierover wordt nagedacht. Vooral bij het modereren kost het analyseren van een reactietree soms best veel tijd.

Toch nog even terug wat we willen bereiken. Ik kan twee usercases bedenken die ik afgedekt zou willen zien:
  1. als lezer ben ik niet geïnteresseerd in een post en zijn afgeleiden. Als ik niet geïnteresseerd ben in een dergelijk subtree wil ik die tree kunnen sluiten.
  2. als moderator zie ik een reactie onderin een tree, maar kan even niet zo snel terughalen waarop wordt gereageerd. Dan wil ik met een klik bij de bronreactie uit kunnen komen.
Als ik deze twee usercases wil afdekken zou ik daar knoppen voor willen hebben. Met knoppen zijn de relatielijntjes helemaal niet nodig, omdat de knop me naar de bronreactie dirigeert. Die knoppen moeten geen ruimte in de interface vragen waar anders text had kunnen staan, moeten wel groot genoeg zijn, maar mogen niet teveel clutter opleveren. De plaats die voor dergelijke knoppen geschikt zou zijn is tussen de usernaam van de poster en de postbeoordeling. Omdat de reacties inspringen geeft het meer rust de knoppen allen ten opzichte van de postbeoordeling uit te lijnen. De knoppen zijn subtiel gehouden. Eventueel kan worden geaccentueerd welke status current is. Zo komen ze rustig onder elkaar. Met drie knoppen zijn de twee usercases afgedekt:
  1. voor niveau 1 post, hoofdpost van deelthread:
    • alles openklappen
    • alles dichtklappen
  2. voor lager niveau post, subpost van deelthread:
    • naar post waarop gereageerd wordt
Ten aanzien van de lay-out wil ik ook een schot voor de boeg geven om de kantlijnen en scheidingslijnen te verlaten en te gaan werken met omschrijvende boxen, zoals ook gebeurt in het forum. Dit maakt de relatie tussen de boodschappen duidelijker maar houdt ook rust in de interface. Zelf heb ik geëxperimenteerd met gradaties van een kleur, hoe dieper het level, hoe donkerder de kleur. Dit werd me te bont. Nu zijn deel-threads om en om verschillend van kleur (rustig: blauw, groen), en binnen de threads wordt per post gewisseld tussen threadkleur en wit. De omschrijvende boxen zijn zelfverklarend en intuïtief, kleuren en uitvoering zijn natuurlijk maar een voorzet. Bovendien kosten ze minder inspringruimte, omdat geen aanhaallijntjes voor de post meer nodig zijn. Nadeel van omschrijvende boxen is dat we in de knoei komen met de +2 en +3 posts.
http://tweakers.net/ext/f/1KRAt3osFis9GP99GMFZvQWz/full.jpg

• lappro
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08-09 16:46
quote:
Misha schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:56:
Lijkt mij ook een goed idee. Ook het idee om gewoon bij een reactie een link te zetten waar het op reageert, zou het ook duidelijker makken. In ieder geval goed dat hier aandacht aan besteed wordt.

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:32

F.West98

Jongste 5 jaar-actieve user

Ik heb het voor nu (met enkel nieuwe CSS) zo opgelost:
http://tweakers.net/ext/f/TSCGS4M8N47NeOw8xvwByiRk/full.png

Onder elke reactie een pijltje naar een lijn (dat zijn alle reacties daarop).
Bij elke reactie op de hoofdreactie (subreactie) een pijltje naar rechts, als 'item' in een 'lijst'.
Dit kan herhaald worden.
En, elke reactie even breed, leest makkelijker en rechts heb je ook aanduiding van 'niveau'
Inklappen zou hierbij een nuttige toevoeging zijn.

Extra: de code.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
    #reacties { width100%max-width980px; }
    .reactieContent        { padding5px 15px 5px 0; }
    .reactieBody.hidden .reactieHeader         { padding4px 10px; opacity: 0.35; }
    .reactie .topBorder {
        border-bottom1px solid #C5C6C6;
        background#F5F6F6;
        margin-left: -39px;
    }
    .reactie .topBorder:before {
        border5px solid #C5C6C6;
        content"";
        positionabsolute;
        margin-left40px;
        margin-top: -1px;
        border-top-colortransparent;
        border-right-colortransparent;
    }
    .reactie .reactieHeader, .reactie .reactieBody.hidden {
        background-imagelinear-gradient(#E5E6E6#F5F6F6);
        background-image: -moz-linear-gradient(#E5E6E6#F5F6F6);
        background-image: -webkit-linear-gradient(#E5E6E6#F5F6F6);
        background-image: -o-linear-gradient(#E5E6E6#F5F6F6);
        background-image: -ms-linear-gradient(#E5E6E6#F5F6F6);
        background-image: -webkit-gradient(linear, left topleft bottomcolor-stop(0#E5E6E6), color-stop(1#F5F6F6));
    }
    .reactieBody.informative    { background-color#EFFFE2border-left1px solid #CFD4C9; }
    .reactieBody.informative .reactieHeader { 
        background-imagelinear-gradient(#CFDFC2#EFFFE2);
        background-image: -moz-linear-gradient(#CFDFC2#EFFFE2);
        background-image: -webkit-linear-gradient(#CFDFC2#EFFFE2);
        background-image: -o-linear-gradient(#CFDFC2#EFFFE2);
        background-image: -ms-linear-gradient(#CFDFC2#EFFFE2);
        background-image: -webkit-gradient(linear, left topleft bottomcolor-stop(0#CFDFC2), color-stop(1#EFFFE2));
    }
    .reactieBody.spotlight      { background-color#D8FFC2border-left1px solid #BECFBE; }
    .reactieBody.spotlight .reactieHeader {
        background-imagelinear-gradient(#B8DFA2#D8FFC2);
        background-image: -moz-linear-gradient(#B8DFA2#D8FFC2);
        background-image: -webkit-linear-gradient(#B8DFA2#D8FFC2);
        background-image: -o-linear-gradient(#B8DFA2#D8FFC2);
        background-image: -ms-linear-gradient(#B8DFA2#D8FFC2);
        background-image: -webkit-gradient(linear, left topleft bottomcolor-stop(0#B8DFA2), color-stop(1#D8FFC2));
    }
    .reactie .reactieHeader br { displaynone; }
    .reactie .reachteHeader br + a { padding-left10px; }
    .eenReactie { margin-top5pxmax-width700pxwidth100%; }
    .eenReactie .reactieHeader {
        margin-left: -19px;
        padding-left19px;
        padding-top8px;
        padding-bottom5px;
    }
    .eenReactie .reactieBody.hidden .reactieHeader {
        margin-left0;
        padding-left0;
    }
    .reactie.last > .reactieContainer { border-left-color#DBDEDE; }
    .reactieHeader .usericonsmall, .reactieHeader .usericonsmall.empty { width23pxheight23pxmargin-top: -4px; }
    .articleColumn .nextPrevLinks + #reacties + script + .nextPrevLinks { displaynone; }
    #toggleButtonTxt { background-colortransparent; }
    #pollListing               { overflowvisible; }
    .reactie { positionrelative; }
        .reactie:before {
            border-colortransparent transparent transparent #DBDCDC;
            border-stylesolid;
            border-width10px;
            content"";
            margin-left: -19px;
            margin-top8px;
            positionabsolute;
        }

.reactie > .reactieContainer > .reactie:nth-child(2):after {
            border-color#DBDCDC transparent transparent #DBDCDC;
            border-stylesolid;
            border-width15px;
            content"";
            top: -30px;
            left6px;
            positionabsolute;
            z-index0;
            -moz-transform: rotate(20deg);
            -webkit-transform: rotate(20deg);
            -o-transform: rotate(20deg);
            transform: rotate(20deg);
        }

.reactie.nochilds { border-left1px solid #DBDEDE; }
    .eenReactie { margin-bottom20pxpositionrelativez-index1; }
        .topBorder { displaynone; }
        .reactieBody {
            background#EDEEEE;
            border.5px solid #EBECEC;
            border-radius: 5px;
            box-shadow: 0 0 1px #BBB;
            overflowvisible;
            padding10px 10px 35px;
            positionrelative;
        }
            .reactie .reactieHeader {
                background#EDEEEE;
                margin-left0;
                padding-left0;
                padding-top0;
            }
                .reactieHeader .scoreButton {
                    margin-right3px;
                    margin-top1px;
                }
            .reactieFooter {
                background#EAEAEA;
                border-top1px solid #CCC;
                bottom0;
                font-size13px;
                font-weight600;
                height29px;
                left0;
                positionabsolute;
                text-aligncenter;
                -webkit-transition: all 0.3s linear;
                -moz-transition: all 0.3s linear;
                transition: all 0.3s linear;
                width100%;
            }
                .reactieFooter:hover {
                    background-color#F3F3F3;
                }
                .reactieFooter a {
                    displayblock;
                    height100%;
                    text-decorationnone !important;
                    width100%;
                }
                    .reactieFooter a.commentLink {
                        colorblack !important;
                        padding-top3px;
                    }
                .modButtons {
                    margin-top6px;
                    right10px;
                    positionabsolute;
                }
                    .modButtons .scoreButton {
                        floatleft;
                        positionrelative;
                        width22px;
                    }
        .reactieBody.informative,
        .reactieBody.spotlight {
            margin-left0;
        }
            .reactieBody.informative .reactieHeader {
                background#EFFFE2;
            }
            .reactieBody.spotlight .reactieHeader {
                background#D8FFC2;
            }
            .reactieBody.informative .reactieFooter,
            .reactieBody.spotlight .reactieFooter {
                margin-bottom0;
                backgroundrgba(0,0,0,0.06);
            }
                .reactieBody.informative .reactieFooter:hover,
                .reactieBody.spotlight .reactieFooter:hover {
                    backgroundrgba(2552552550.5);
                }

Kan wat dubbel zijn, dit is mod voor oud en nieuw samen.

2x Dell U2711 *O* *O* | Intel Core i7 2600K | 24GB RAM | Samsung 830 256GB | 2TB HDD | EVGA P67 FTW | Club3D HD6790 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
Plek voor jouw uitspraak!

• Neefdave
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-09 20:28
Femme,

Kijk eens bij de reacties op voetbalzone http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=187732
Dit vind ik zelf een erg duidelijk systeem mbt de reacties.

Neefdave wijzigde deze reactie 13-05-2013 13:21 (14%)

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online

Bundin

Ik had een stukje css waardoor iedere reactie volledig omkaderd werd, dat hielp voor mij al enorm met de iffy nesting. Blijkbaar interpreteer ik die lijntjes soms als stukje (niet-bestaand) kader. Zal wel door de bovenlijn komen.

Verder volledig eens met .oisyn: inspringen maakt het ook een heel stuk duidelijker.

• Rafe
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-09 22:30

Rafe

Nieuwsposter
quote:
Dat is zeker een goede - de enige manier om nu reacties in te klappen is door reactiefilter in te stellen op een hogere waarde, en dan kan je een uitgeklapte reactie ook niet meer terug inklappen.

Wat ik ook fijn vindt aan Reddit is het knopje om naar de parent van een reactie te springen. Als je denkt 'op wie reageer je nou?' is het antwoord slechts een klik verder. Met de aankomende responsive layout zou dat een hoop scrollen en zoeken schelen op een klein schermpje :)

@neefdave: het voorstel van .oisyn is praktisch hetzelfde als wat die site gebruikt :P

Rafe wijzigde deze reactie 23-05-2013 10:04 (6%)

• .oisyn

.oisyn

Discussiewinnaar 2014

Ik wilde even melden dat de huidige opzet in ieder geval al een heel stuk leesbaarder is :). Dat er ook nog eens bij staat op wie er gereageerd wordt is helemaal mooi, hoef je ook geen lijntjes af te struinen.

.oisyn wijzigde deze reactie 04-06-2013 14:44 (39%)

• Cyphax

Cyphax

Ik vraag me wel nog steeds af waar die dikke stippellijn links voor nodig is. Iemand een idee? :P
Anders vervuilt ie de layout onnodig, maar er moet een reden zijn dat ie erin is gezet. Kan er alleen zelf geen verzinnen.

Overigens is de layout nu echt heel veel beter, veel duidelijker.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Cyphax schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:00:
Ik vraag me wel nog steeds af waar die dikke stippellijn links voor nodig is. Iemand een idee? :P
Anders vervuilt ie de layout onnodig, maar er moet een reden zijn dat ie erin is gezet. Kan er alleen zelf geen verzinnen.
crisp in 'plan: Development-round-up - Iteratie #35' en Femme in 'plan: Development-round-up - Iteratie #35' ;)

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Discussiewinnaar 2014

jip heeft daar in zijn reactie op jouw reactie wel een punt, de initiele indentatie tussen stippellijn en root reacties mag wel wat kleiner imho. Nu is het ongeveer net zoveel als een normale indentatie, waardoor het net lijkt alsof root posts een reactie zijn op een andere post.

.oisyn wijzigde deze reactie 04-06-2013 15:25 (31%)

• Orion84
  • Laatst online: 22:24

Orion84

Moderator SF & AK / Frontpage Admin

Fotogenie(k)?

Is die "houvast" ook de reden om onder elke reactie die dunne stippellijntjes te trekken, ook al lopen die niet naar een specifieke reactie toe?

Zoals hier: er lopen drie dunne lijntjes naast elkaar, maar die lopen eigenlijk nergens heen. Terwijl ze aan de bovenkant wel vastzitten aan reactieborders, wat de indruk geeft dat ze een bepaalde relatie aanduiden. Terwijl ze nu niets meer zijn dan een indicatie van inspringen.
http://tweakers.net/ext/f/GRj3w6uNf1DZG9009H5nzUq1/full.png

Orion84 wijzigde deze reactie 04-06-2013 15:32 (1%)
Reden: Nevermind :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr | 500px

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Orion84 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:26:
Is die "houvast" ook de reden om onder elke reactie die dunne stippellijntjes te trekken, ook al lopen die niet naar een specifieke reactie toe?

Zoals hier: er lopen drie dunne lijntjes naast elkaar, maar die lopen eigenlijk nergens heen. Terwijl ze aan de bovenkant wel vastzitten aan reactieborders, wat de indruk geeft dat ze een bepaalde relatie aanduiden. Terwijl ze nu niets meer zijn dan een indicatie van inspringen.
[afbeelding]
Dat ligt aan je eigen custom CSS ;)

Intentionally left blank

• Cyphax

Cyphax

quote:
Hmmm, ik vind 'm nog steeds niet mooi passen binnen de layout. Ik kan zo gauw geen andere stippellijnen vinden, laat staan zulke dikke. Een stukje verder naar links heb je de grijze rand die dezelfde functie zo'n beetje vervult. Ik zou 'm zelf weggelaten hebben denk ik.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Edit: en dan hier nog dubbelposten ook. Gaat weer lekker :X

Orion84 wijzigde deze reactie 04-06-2013 15:31 (73%)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr | 500px

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

quote:
crisp schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:29:
[...]

Dat ligt aan je eigen custom CSS ;)
Ow, crap, ik dacht alles wat daar invloed op had tussen comment tags gezet te hebben, maar dat ging dus niet helemaal goed. Sorry :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Cyphax schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:30:
[...]

Hmmm, ik vind 'm nog steeds niet mooi passen binnen de layout. Ik kan zo gauw geen andere stippellijnen vinden, laat staan zulke dikke. Een stukje verder naar links heb je de grijze rand die dezelfde functie zo'n beetje vervult. Ik zou 'm zelf weggelaten hebben denk ik.
Die 'grijze rand' is afhankelijk van je layout-instellingen en niet standaard... (tenzij je de tracker bedoelt, maar die staat bij mij wel een heel stuk verder naar links nog ;))

crisp wijzigde deze reactie 04-06-2013 15:32 (9%)

Intentionally left blank

• Cyphax

Cyphax

quote:
crisp schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:31:
[...]

Die 'grijze rand' is afhankelijk van je layout-instellingen en niet standaard... (tenzij je de tracker bedoelt, maar die staat bij mij wel een heel stuk verder naar links nog ;))
Met de grijze rand doelde ik op de border van #contentArea, die is niet standaard? Dan heb ik niets gezegd. Behalve dat de stippellijn wat vreemd staat in deze vorm. :P
Ik ben er overigens verder heel gelukkig mee.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

quote:
.oisyn schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:24:
jip heeft daar in zijn reactie op jouw reactie wel een punt, de initiele indentatie tussen stippellijn en root reacties mag wel wat kleiner imho. Nu is het ongeveer net zoveel als een normale indentatie, waardoor het net lijkt alsof root posts een reactie zijn op een andere post.
Die ruimte is nodig voor het kunnen weergeven van een toekomstige knop waarmee subthreads in- en uitgeklapt kunnen worden.

De stippellijn is niet per se nodig als de gebruiker een grijze achtergrondkleur heeft. We zouden de weergave van de stippellijn kunnen koppelen aan de setting van de achtergrondkleur.
Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneApple iOS 8

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013