Aloha,
Wat is volgens jullie de beste editor voor PHP ?
Anoniem: 5717
Anoniem: 4864
Op vrijdag 01 juni 2001 12:29 schreef Super-Grover het volgende:
[..]
Heb je dat al geprobeerd ?
of zit je hier alleen newbies op de search functie te wijzen ?
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/
Skill is when luck becomes a habit.
<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
editplus 2 ookOp vrijdag 01 juni 2001 14:06 schreef Kogelvis het volgende:
Glimmer werkt ook leuk ondersteund ook java, javascript, sql, perl, enz., enz.
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Anoniem: 22001
Anoniem: 14124
En wat mag dat kosten?Op vrijdag 01 juni 2001 15:45 schreef Gordijnstok het volgende:
Mijn collega's die altijd in UltraEdit, Editplus, Notepad etc. hebben gewerkt zijn nu allemaal overgestapt op ColdFusion Studio.
Ondersteuning voor:
CFML
XML
PHP3
PHP4 (aangegeven)
JSP
ASP
JAVA
PERL
JavaScript
SQL
Rechtstreeks slepen van database queries etc. development mappings, custom templates, tag insight, script validation en uitgebreide collaboration.
Wel prettig ja, zoeken als alle intressante topics van de afgelopen maanden weg zijn
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Daar sluit ik mij bij aan
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
Persoonlijk vindt ik het wat minder. Om het zo maar eens uit te drukken.Op vrijdag 01 juni 2001 16:38 schreef Bar72 het volgende:
Internet Evolutions
en is nog gratis ook http://www.internetevolutions.nl/
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life
~* Peace, Love & XTC *~
Anoniem: 4106
Ik ben het volledig met je eensOp vrijdag 01 juni 2001 18:47 schreef Anders het volgende:
Ik heb zo'n beetje elke shareware editor onder de $50 onder handen gehad, en EditPlus steekt er met kop en schouders bovenuit. Supersnelle, rotsstabiele, uitermate configureerbare editor. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik die buggy resources-vretende HomeSite heb gekocht, want ik raak het niet meer aan. Geen bedrijf dat mij nog aan het werken krijgt zonder EditPlus.
[afbeelding]
Anoniem: 6439
Ok, laten we dat even samenvatten:Op vrijdag 01 juni 2001 23:54 schreef Blue-eagle het volgende:
Gewoon wat geld uitgeven aan homesite, en wat intern geheugen, simpel systeempje verder, zonder icq of andere zooi. Snelle proc. en klaar ben je.
CF Studio (ofzo) ken ik niet, meer info aub??
nee, dat lijkt me inderdaad niet helemaal honderd.Op zaterdag 02 juni 2001 00:12 schreef tomato het volgende:
Ok, laten we dat even samenvatten:
* Geld uitgeven aan editor
* Nieuwe hardware kopen - geheugen
* Kan niet op systemen waar ook andere software op draait
* Nieuwe hardware kopen - geheugen
En dan zijn we al klaar. Als dit allemaal nodig is om een editor te kunnen gebruiken hoeft het van mij echt niet meer
inderdaad, het zoeken werkt helemaal niet !!!Op vrijdag 01 juni 2001 16:30 schreef RobzQ het volgende:
[..]
Wel prettig ja, zoeken als alle intressante topics van de afgelopen maanden weg zijn
Joh?Op zaterdag 02 juni 2001 12:23 schreef LoneStarr het volgende:
inderdaad, het zoeken werkt helemaal niet !!!
![]()
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
* D2k agrees on ultraeditOp zaterdag 02 juni 2001 14:23 schreef chem het volgende:
ik blijf bij ultraedit en bbedit.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
geld. Dacht uit me hoofd zo'n 2000 piek voor 4.5.2, maar kan me vergissen.Op vrijdag 01 juni 2001 16:28 schreef Zef het volgende:
[..]
En wat mag dat kosten?
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
Oooooh, dat valt dus wel meeOp zaterdag 02 juni 2001 14:31 schreef MoBi het volgende:
[..]
geld. Dacht uit me hoofd zo'n 2000 piek voor 4.5.2, maar kan me vergissen.
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
viOp vrijdag 01 juni 2001 12:23 schreef Super-Grover het volgende:
Aloha,
Anoniem: 22890
Je roes inmiddels uitgeslapen?Op zaterdag 02 juni 2001 18:46 schreef chem het volgende:
Ff offtopic, je hoeft niet bij elke post je naam neer te zetten hoor.Op zaterdag 02 juni 2001 19:45 schreef igmar het volgende:
[..]
vi
Igmar
Maar het mag wel natuurlijk.Op zaterdag 02 juni 2001 21:14 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Ff offtopic, je hoeft niet bij elke post je naam neer te zetten hoor.
uhm...Op zaterdag 02 juni 2001 21:11 schreef joska het volgende:
[..]
Je roes inmiddels uitgeslapen?
Nou ja... -> FAQOp zaterdag 02 juni 2001 21:15 schreef joska het volgende:
[..]
Maar het mag wel natuurlijk.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Wie is dat op die foto?Op zaterdag 02 juni 2001 21:24 schreef chem het volgende:
[..]
uhm...
[afbeelding] alleen nog ff opruimen
...
Dat vind ik dus ook zwaar irritant. Ik laat de regel wel inspringen zoals ik dat wil, niet zoals mijn editor dacht zoals ik dat wil.Op zaterdag 02 juni 2001 21:39 schreef chem het volgende:
Notepad is enorm slecht vind ik omdat als je een nieuwe regel begint hij niet de indenting overneemt van de vorige regel (of er 1 meer bijlegt na een { ) - dat kost alleen maar tijd en moeite, en maakt het nodeloos lastig je code visueel te formatteren...
...
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Kleurtjes kan soms handig zijn. Zie je meteen wat je fout doet, voordat je 'm test.Op zaterdag 02 juni 2001 21:41 schreef chem het volgende:
syntax-colorizing vind ik met name handig voor het vinden van parse-errors, maar jah als 't na '1 regel stopt wil 't niet echt lukken.
brace-matching enzo zijn ook heel handig (scheelt je gauw een half uur { en ( tellen per dag)
...
Dat kan je natuurlijk uitzetten in een beetje editor he. En wat notepad betreft, mensen die daarmee werken nemen zichzelf niet serieus. Als Microsoft alleen al de shortcuts CTRL-S, CTRL-O, CTRL-A en CTRL-F hadden ingebouwd, was Notepad 10 keer zo bruikbaar geweest.Op zaterdag 02 juni 2001 21:34 schreef Bas_f het volgende:
Notepad is gewoon geweldig. Programma's die voor jou gaan lopen nadenken heb je niks aan. (vb. Ik open een functie: { en dan zet dat $###$!@! ding er meteen een } achter..)
Anoniem: 11266
Anoniem: 58
http://mrfloris.com
Niks: gewoon even een crack downloaden!Op zondag 03 juni 2001 12:02 schreef xiphoid het volgende:
UltraEdit
echt de moeite waard
en kost niet zoveel.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Mag ik vragen om welke reden je deze overstap gemaakt hebt?Op zondag 03 juni 2001 12:01 schreef Jaapf het volgende:
Ik heb editplus even bekeken, is inderdaad erg goed. Heeft inmiddels ultraedit vervangen:)
Dat mag:) Ik vind het lekkerder werken; syntax highlighting is beter, tab posities staan bovenaan aangegeven, de lijn waar je werkt is niet geel (vond ik irritant aan ultraedit), betere project management en cosmetisch ziet het er ook allemaal wat beter uit.Op zondag 03 juni 2001 16:28 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Mag ik vragen om welke reden je deze overstap gemaakt hebt?
//
Waarvoor zou je dat nodig hebben?Op zondag 03 juni 2001 17:32 schreef jelmervos het volgende:
Een andere goeie optie vind ik openen vanaf ftp sites. ik weet niet of dat proggie van jou dat wel kan?
ja maar zou je ze nie eerst ff testen dan voordat je het 'automatisch' up gaat lopen loaden??Op zondag 03 juni 2001 19:28 schreef chem het volgende:
uhm.... je files staan online en je wilt ze online editten?
zo heb ik dus een linux server staan hier en werk ik zelf op een Mac, en moet ik de files dus via ftp ophalen en bewaren...
't is handiger dan 't lijkt =]
//
Bechikbaar blijven voor andere apps, bijvoorbeeld? Zodat je zowel met HomeSite als Photoshop als Explorer als SmartSaver als Eudora als LeechFTP kunt werken?Op zondag 03 juni 2001 23:55 schreef freak007 het volgende:
Ik gebruik HomeSite. Het mag dan wel een beetje recourses vreten, maar wat moet daar anders mee gebeuren dan?
Ik gebruik HomeSite sinds 2.5, was uitermate tevreden over 4.0, maar ben er sinds 4.5 van af gestapt. Bijna elke optie zit ook in EditPlus, die bovendien veel sneller is. Bovendien blijft HomeSite, ook met de laatste update, bij mij een security hazard. Het aantal keren dat ik heb moeten rebooten omdat HomeSite de boel niet meer aankon (lees: omdat het systeem HomeSite niet meer aankon) loopt ver in de dubbele cijfers. Helemaal spijt van de aanschaf heb ik niet, maar ik hoop dat 5.0 de zaakjes wat dat betreft weer op orde heeft.Het fijne aan HomeSite vindt ik dat je echt merkt, dat er erg veel tijd in is gestoken, zodat je er handige dingen in hebt zitten die je ook goed kan gebruiken, zoals bijv. het openen via FTP, server mappings.
Ik gebruikt HomeSite al ruim 1,5 jaar en ben er nogsteeds erg tevereden mee.
Anoniem: 13943
|_____vakje______|
ziet er veelbelovend uit moet ik zeggen! ik hou em in de gatenOp maandag 04 juni 2001 11:09 schreef CyberSnooP het volgende:
PHPCoder vind ik wel aardig. Er zijn nogal wat dingen die niet helemaal perfect functioneren, maar het zou best een succesje kunnen worden.
Hier vind je info, TODO en kun je hem neerhalen
//
"You're only as good, as what you did last week."
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
grappig dat ze het AppleScript icoontje gebruiken...Op maandag 04 juni 2001 11:09 schreef CyberSnooP het volgende:
PHPCoder vind ik wel aardig. Er zijn nogal wat dingen die niet helemaal perfect functioneren, maar het zou best een succesje kunnen worden.
Hier vind je info, TODO en kun je hem neerhalen
Goh, weer wat geleerd. Toch eens naar kijken!Op maandag 04 juni 2001 21:38 schreef chem het volgende:
[..]
(al kan UE en BBEdit het ook)
Yep! Regexps zitten ook in UE en boxer.Op maandag 04 juni 2001 22:49 schreef Grum_ het volgende:
Vim all the way...
regexps in je editor ownen ....
no need to say more
Op maandag 04 juni 2001 22:54 schreef Grum_ het volgende:
met vim kan je altijd werken mits je een internet connectie hebt
(op elke pc waar je achter gaat zitten that is)
en dat is toch ook zeer negatief ...
Ik ookOp maandag 04 juni 2001 23:06 schreef chem het volgende:
daarbij: ik ga niet achter een willekeurige klomp zitten - ik heb mijn eigen werkplek
Nou breekt mijn klomp!daarbij staat op mijn server lekker geen vi! ha! (wel pico enzo)
One word: putty!maar ff copy & pase-en of meerdere vensters enzo is lastig (niet onmogelijk - lastig)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq