Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 15:40
Een vriendin van mij heeft haar iPhone 3GS al jaren, maar gebruikt het ding maar zelden meer. Een aantal weken terug heeft ze deze opgeborgen in een lade, echter gisteren haalde ze de telefoon uit de lade en deze was helemaal opgezwollen en het beeldscherm was er aan de bovenkant uitgedrukt. De onderkant zat er nog in, omdat daar schroefjes zitten die het scherm tegenhielden.

Aangezien de iPhone geen garantie meer heeft heb ik de telefoon uit elkaar gedraaid om te kijken wat er aan de hand is, dit blijkt een soort ontplofte batterij te zijn, zie ook de foto's hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/28rz57m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/cnndz.jpg

Dit is toch wel een kwalijke zaak, de batterij had ook verder kunnen ontploffen en schade aan kunnen richten. Nu was de telefoon gelukkig niet in gebruik.

Wat moet je hier mee aan? Contact opnemen met Apple? De telefoon is gekocht in het buitenland (wel Europa) dus afhandeling via provider of winkel is niet mogelijk. Ondanks dat er geen garantie meer op zit, moet dit toch nooit kunnen. Ik weet dat Apple een tijd terug een hele serie oude iPods heeft teruggeroepen die al jaren oud waren ivm batterijproblemen en heeft omgeruild voor nieuwe iPods. Is er voor iPhones ook zoiets mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-04 10:47
Lijkt me niet normaal, zou toch eens langs de applestore gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
barry457 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:50:
Lijkt me niet normaal, zou toch eens langs de applestore gaan.
Normaal is het zeker niet. Echter langsgaan bij de Apple Store is niet eenvoudig, dat is meer dan 200 km hier vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22
Dit is toch wel een kwalijke zaak, de batterij had ook verder kunnen ontploffen en schade aan kunnen richten.
Eigenlijk vind ik het wel meevallen. Het is inherrent aan lithium-ion batterijen dat die dingen kunnen ontploffen als er iets mis mee is. Deze is netjes opgeblazen, telefoon gesloopt, maar zonder verdere schade en/of vlammen. Ja, het hoort niet te gebeuren, maar als het gebeurt is dit toch de ideale manier om verdere schade te voorkomen.

Ik kan me voorstellen dat Apple hem graag inruilt voor een nieuwe, maar ik kan me ook voorstellen dat ze daar minder happig op zijn nu je hem zelf al hebt opengemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:34
https://expresslane.apple.com/Issues.action
Hier even aanmelden, foto's meesturen en hopen dat ze niet klagen omdat je hem open hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Archie_T schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:56:
Hier even aanmelden, foto's meesturen en hopen dat ze niet klagen omdat je hem open hebt gemaakt.
Dat ga ik maar eens even proberen. Over dat openmaken, tja wist niet goed wat ik anders moest doen. Het apparaat is al jaren oud en heeft geen garantie meer en is in het buitenland gekocht. Zomaar een telefoon opsturen zonder dat je weet wat er mee is, die geen garantie meer heeft leek ook niet zo'n geweldig plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Archie_T schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:56:
Hoe moet ik me daar aanmelden? Weinig klantvriendelijke opties. Of ik moet het serienummer invullen, waarna aangegeven wordt dat ik geen recht op garantie meer heb en voor 35 euro een incident kan kopen of ik moet bellen naar een 0900 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Veertig minuten aan de lijn gehangen met Apple. Drie keer doorverbonden. Eerste twee keer alleen maar medewerkers die zich aan een script moesten houden.

"Ja het is een bekend probleem van de iPhone 3GS dat de batterij zichzelf opblaast als deze een aantal weken stil ligt" 8)7

"Het is een probleem met de batterij en ja die hebben een beperkte levensduur"

"Ik heb hier een artikel van Apple voor me liggen en het probleem is bekend. Ik kan u namens Apple een betaalde reparatie aanbieden"

Kortom, geen land mee te bezeilen. Gelukkig was de derde medewerker een stuk schappelijker en sprak dat een safety issue toch een safety issue blijft en dat ik foto's moet doorsturen. Nu dus even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
Ik zou het echt slecht vinden wanneer Apple hier niets mee doet.

Als ik Apple was zou ik direct aanbieden om het toestel om te ruilen voor een nieuwe 3GS. Juist om het gevaar dat een ontplofte accu met zich meebrengt.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
funk-e schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:13:
Ik zou het echt slecht vinden wanneer Apple hier niets mee doet.

Als ik Apple was zou ik direct aanbieden om het toestel om te ruilen voor een nieuwe 3GS. Juist om het gevaar dat een ontplofte accu met zich meebrengt.
Nou net antwoord gehad, ze doen dus helemaal niks aan de iPhone. Geen garantie, batterij heeft een beperkte levensduur bla bla. Alleen een betaalde reparatie was mogelijk. Medewerker had het echt geprobeerd maar kreeg binnen Apple overal nul op het rekest. Als compensatie mag er nu een iPhone accessoire uitgezocht worden. Een andere optie was korting op een nieuwe iPhone, maar dat is voorlopig niet aan de orde omdat ze die al heeft.

Kortom: service abominabel. Redelijk schandalig dat men dit zomaar aan de kant schuift als een gevalletje "kan gebeuren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:50
Wat zou je dan willen? Eeuwige garantie? Want dat is de andere kant van het verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22
wph schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:33:
[...]
Kortom: service abominabel. Redelijk schandalig dat men dit zomaar aan de kant schuift als een gevalletje "kan gebeuren".
Net zo schandalig als het feit dat EU-Richtlijnen het simpelweg niet toestaan om apparaten te verkopen waar de batterij niet eenvoud te verwijderen (voor verwerking maar dus ook voor vervanging!) is. Ik snap werkelijk niet dat het tegenovergestelde gebeurt en wordt toegestaan! Bij elke telefoon/laptop die ik ooit gehad heb trek ik de batterij er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
keanu_ schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:35:
Wat zou je dan willen? Eeuwige garantie? Want dat is de andere kant van het verhaal...
Nou ja persoonlijk vind ik het niet zo heel normaal dat een telefoon zichzelf opblaast. Maar dat is persoonlijk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 16:00
Keanu_

Een batterij die zo reageert nadat ie een langere periode niet gebruikt is hoort niet, punt.
Het is dan ook nog zo dat je de batterij niet kunt vervangen :/ Dus apple heeft in principe een gevaarlijke selfdestruct ingebouwd die potentieel brand kan veroorzaken waarbij doden kunnen vallen
(ok, dat is het uiterste, maar het is een bruikbaar argument)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 07:59
Hoe oud is deze telefoon? Aanschaf waarde is rond de € 500,- ? Dan kan je er vanuit gaan dat de telefoon en accu meerdere jaren mee gaat. Ik zou zeker nog gaan klagen in de Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
DCG909 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:38:
Keanu_

Een batterij die zo reageert nadat ie een langere periode niet gebruikt is hoort niet, punt.
Het is dan ook nog zo dat je de batterij niet kunt vervangen :/ Dus apple heeft in principe een gevaarlijke selfdestruct ingebouwd die potentieel brand kan veroorzaken waarbij doden kunnen vallen
(ok, dat is het uiterste, maar het is een bruikbaar argument)
Dat is inderdaad ook een punt wat ik aanhaalde bij de klantenservice toen men het argument ter sprake bracht dat de batterij een beperkte levensduur had. Zelf vervangen is geen optie dus er is voor de eindgebruiker niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
xares schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:39:
Hoe oud is deze telefoon? Aanschaf waarde is rond de € 500,- ? Dan kan je er vanuit gaan dat de telefoon en accu meerdere jaren mee gaat. Ik zou zeker nog gaan klagen in de Apple store.
Ik weet niet exact hou oud de telefoon is. Ik zal trouwens de topictitel eens aanpassen. Het was een iPhone 3GS ipv een 3G. Dus de telefoon is nog niet bijzonder oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ik neem aan dat de reparatie slechts de prijs van een nieuwe battery kost?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, vraag me nu al af hoe dat met die nieuwe macbooks zal gaan.
Daar zit de batterij zelfs vastgeplakt en de constructie zal het waarschijnlijk niet toelaten dat de batterij "veilig" uit kan zetten.
Ik zet m'n geld in op explosieve macbook verhalen over 1 á 3 jaar.

@driek.
Denk het niet, pcb is ook krom..

[ Voor 7% gewijzigd door DCG909 op 22-08-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
De topicstarter heeft de normale wegen om contact op te nemen met Apple al bewandeld. Volgens mij rest nu alleen nog publiciteit zoeken. Niet alleen voor je eigen belang (gratis nieuwe telefoon), maar ook voor het publiek belang. Voorbeelden van brand en ander gevaar zijn al genoemd in dit topic.

Ik zie hierin een mooi bericht voor op de Tweakers.net frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:16
Zojuist gemeld bij iPhoneclub.nl. We gaan het zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 19:44
http://www.reddit.com/r/W...dashboard_of_my_car_this/
http://www.reddit.com/r/W..._and_raise_you_a_macbook/

Vermoedelijk door de warmte. Allesinds wel mee oppassen want die dingen kunnen nog ontploffen.
I've worked extensively with Lithium batteries, and specifically destructive testing and evaluation of Lithium pouch cells like this one, and I can tell you that this battery is EXTREMELY DANGEROUS. Please dispose of it in a LARGE tub of salted water placed well away from anything you love for a couple of days. This will discharge the cell and the large amount of water will safely dissipate any thermal energy that might come out of it. I've seen cells that have been in major fires still release a lot of energy even after everyone in the lab thought they were dead as doornails, so don't treat this thing with anything less than the respect you'd show an armed bomb.

As an aside, the fact that your car isn't a charred wreck right now is a testament to the great engineering that has gone into consumer battery packaging, and some serious luck on your part.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
DCG909 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:43:
Hmm, vraag me nu al af hoe dat met die nieuwe macbooks zal gaan.
Daar zit de batterij zelfs vastgeplakt en de constructie zal het waarschijnlijk niet toelaten dat de batterij "veilig" uit kan zetten.
Ik zet m'n geld in op explosieve macbook verhalen over 1 á 3 jaar.

@driek.
Telefoon is total-loss, binnenin is het idd allemaal verbogen.

* weet iemand hoe ik een topic titel kan wijzigen?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Wil hem wel voor parts hebben hoor :) kan de rest altijd gebruiken. ( mocht apple niks doen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik dacht dat alleen mods dat kunnen.

Btw.
Dit kan dus als nog gebeuren...... weleens waar een 2 cel batterij uit een helicopter, maar nog....
YouTube: Lipo Battery Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
DCG909 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:43:
@driek.
maar dat komt dus door die battery, en dat is buiten de schuld van de vriendin van de ts om.
Dus doordat de battery niet uit het toestel gehaald kon worden is alle restschade ontstaan.

Een nieuwe battery, die je vervangen had als je die wel zelf kon vervangen, lijkt mij dus de max prijs van de reparatie.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
:o over dat hobbelpaard.

Da's geen slecht argument als je het mij vraagt.

(blijf de potentieel dodelijke brand ook nog een mooie vinden, kan voor een bedrijf ook eng klinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
De Batterij van een 3g / 3gs is ook te vervangen en kan iemand ook zelf ( als je weet hoe ) en kost een 10tje ofzo.

Nadeel is je toestel moet uit elkaar ;)

Maar goed dat is touwtrekken of ze je willen helpen na de garantie :).

[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 22-08-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 11:03
Het lijkt me dat dit wel een oorzaak heeft.

Is de iPhone gevallen?
Is het warm geworden in de lade waar de iPhone in lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
E2TK schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:19:
Het lijkt me dat dit wel een oorzaak heeft.

Is de iPhone gevallen?
Is het warm geworden in de lade waar de iPhone in lag?
De iPhone is niet gevallen. De lade staat niet in de directe zon, maar we hebben wel een tropisch weekend achter de rug. Dat is echter een gegeven maar mag geen oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als je lithium batterijen te snel of te ver ontlaad doen ze dit. Kan je niets tegen doen.
In de fik vliegen doen ze pas als er zuurstof bij komt. Dat gaat niet zolang de batterij hij in de rekbare metalen behuizing zit.

Daarom mag je nooit batterijen in een apparaat laten zitten als je het voor een langere periode weglegt.
Maarja, iPhones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Als het goed is zit er een chip in de batterij die ervoor zorgt dat het niveau niet te ver zakt. Ik heb hier 10+ Li-Ion batterijen liggen die ook niet opeens ontploffen. Maar goed, het blijft een vreemde zaak. Wat de exacte oorzaak is zal wel onbekend blijven. Ik blijf er echter bij dat het niet mag gebeuren.

[ Voor 29% gewijzigd door wph op 22-08-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Service van Apple bij reparaties/garantie is sowieso om te huilen. Pas nog een iPhone 4 willen opsturen omdat deze steeds uit viel. Na 3 keer een ander verhaal te hebben gehoord wat je nu eigenlijk moet doen sturen ze je als nog naar de winkel. Kom je bij de winkel moet je toch meer naar Apple gaan bellen welke je dan gewoon weer door leuk verteld dat ze niks kunnen betekenen en je gewoon moet betalen voor reparatie (ding was 1 jaar oud).... Te belachelijk gewoon, je betaald er goed voor en dan is de service gewoon zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Tuurlijk zegt de Winkel je Apple moet bellen, of had je hem bij die Winkel gekocht ?.
Alle andere Winkels behalve die in Amsterdam zijn Premium Resellers ( die hebben niks met apple te maken behalve dat ze het merk verkopen ).

Die gaan echt niet warm voor je lopen als je iPhone van de belcompany kapot is ofzo.
Tenzij hij er wel vandaan komt.
Maar goed zo heeft iedereen wat met elk merk, ik ben altijd prima geholpen en ook buiten de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

Mooi geval geplofte Lipo accu,da's nu eenmaal een eigenschap van een Lipo.
Kan warmte zijn geweest,maar kan ook storing in de PCB zijn.Te hard ontladen/overladen is hier niet van toepassing.
Al kan elke lion accu zomaar ineens spontaan de geest geven.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Akino schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 17:11:
Mooi geval geplofte Lipo accu,da's nu eenmaal een eigenschap van een Lipo.
Nee, dat is niet "eenmaal een eigenschap", dat is een mogelijke eigenschap. Over het algemeen moet je zo'n ding fiks mishandelen, bijvoorbeeld door zware overlading. Op youtube kun je genoeg filmpjes vinden van wat er dan fout kan gaan ("flaming vent-off")
Al kan elke lion accu zomaar ineens spontaan de geest geven.
Lithium accu technologie is niet inherent veilig en er horen beveiligingen aanwezig te zijn. In dit geval is dat de zak of "pouch" die verdere schade heeft weten te voorkomen.

Er bestaat de de normale garantie zoals de winkel of fabrikant die levert. Maar er is ook nog zoiets als de redelijkerwijs te verwachten levensduur, die de EU gespecificeerd heeft voor consumenten producten.

Leveranciers in de EU horen zich daaraan te houden. Als de TS een rechtsbijstandverzekering heeft kun je daar eens te rade gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik heb letterlijk precies hetzelfde gehad met mijn 3GS. Komt blijkbaar wel eens vaker voor, en is gewoon een nadeel van het type batterij. Staat ook een hoop beeldmateriaal van op youtube.
YouTube: Iphone 3GS swollen battery and case - The Computer Room Nottingham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:56
Ik snap niet wat het probleem is, de garantie is verlopen, Apple kan moeilijk elk toestel buiten de garantie gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Maar goed het is niet normaal nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:47
In theorie zou Apple dus na 2-3 jaar een mechanisme in kunnen bouwen dat alle batterijen van hun apparaten opzwollen / of het niet meer doen.

Ik zou als fabrikant de telefoon meteen vervangen, lijkt me niet dat je, als het in het nieuws komt, zo in het nieuws wilt komen.
Telefoon ontploft bijna ( dat word er dan waarschijnlijk van gemaakt ) maar Apple doet niks.

Ik zou een nette mail / brief tikken en opsturen. En daarin laten blijken dat je het niet eens bent met het handelen van Apple, en dat je wilt dat dit gevaarlijke apparaat gerepareerd word.

Als buiten de garantie het scherm niet meer werkt oke, maar een batterij die dit soort kuren vertoont vind ik best gevaarlijk.

Zucht...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:56
SgtElPotato schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:31:
In theorie zou Apple dus na 2-3 jaar een mechanisme in kunnen bouwen dat alle batterijen van hun apparaten opzwollen / of het niet meer doen.

Ik zou als fabrikant de telefoon meteen vervangen, lijkt me niet dat je, als het in het nieuws komt, zo in het nieuws wilt komen.
Telefoon ontploft bijna ( dat word er dan waarschijnlijk van gemaakt ) maar Apple doet niks.

Ik zou een nette mail / brief tikken en opsturen. En daarin laten blijken dat je het niet eens bent met het handelen van Apple, en dat je wilt dat dit gevaarlijke apparaat gerepareerd word.

Als buiten de garantie het scherm niet meer werkt oke, maar een batterij die dit soort kuren vertoont vind ik best gevaarlijk.
Als je batterij van je laptop er na 5 jaar mee ophoudt ga je dan ook klagen? Het is gewoon een onderdeel, en Apple NL is qua garantievoorwaarden een lachertje.

• yzx
  • Laatst online: 15-04 12:11

yzx

DCG909 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:51:
Ik dacht dat alleen mods dat kunnen.

Btw.
Dit kan dus als nog gebeuren...... weleens waar een 2 cel batterij uit een helicopter, maar nog....
YouTube: Lipo Battery Fire
Ah lipo RC batterijen ;)
En over het algemeen zijn die batterij veilig als ze van goede kwaliteit zijn

Je quote voor het veilig afhandelen van zo een batterij
7 Een bolle lipo wat te doen ?
Het hangt er allemaal een beetje van af hoe bol je lipo is, indien het een lichte niet te overdreven bolling is kan je hem altijd laden onder toezicht. Indien je zelf het zaakje niet durft te vertrouwen kan je best de lipo volledig leegmaken met een klein gloeilampje. Je laat het best een nachtje aanliggen, nu kan je met een gerust geweten en een scherp mesje de mantel van de lipo opensnijden. In een glazen bokaal gevuld met water voeg je 3a4 soeplepels keukenzout toe eens goed omroeren en er de lipo gedurende 24 uur inleggen, hierdoor worden de Lithium zouten (de Lithium Ionen!) geneutraliseerd waardoor geen zuiver lithium meer vrij kan komen. Nu kan je deze met een gerust geweten in de vuilbak deponeren daar er in de lipo geen enkele schadelijke scheikundige stof aanwezig is.
Of je gooit em op straat en legt er ne piraat langs :P of gooit met een steen erop 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door yzx op 23-08-2012 01:18 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:06

Blokker_1999

Full steam ahead

Een batterij is nu eenmaal niet gemaakt om lang mee te gaan. Het is dan ook een product dat een uitzondering heeft gekregen op de europese verplichting om minimaal 2 jaar te geven op consumentengoederen. Bij een batterij hoord dit slechts 6 maanden te zijn

Indien er echt een probleem is met deze batterijen zou Apple een recall moeten doen om ze te vervangen, ook al is de garantietermijn verstreken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

NotSoSteady schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:54:
[...]

Als je batterij van je laptop er na 5 jaar mee ophoudt ga je dan ook klagen? Het is gewoon een onderdeel, en Apple NL is qua garantievoorwaarden een lachertje.
Onjuiste vergelijking; die laptopbatterij na 5 jaar (ja, het is een slijtageproduct) zal de verdere werking van het apparaat niet beperken, laat staan het apparaat opblazen. Tevens is die te vervangen.

De iPhone is nu permanent onbruikbaar door eerder genoemd voorval.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zou wat zijn zeg... dat na 5 jaar alle producten met accu's ontploffen/kapot gaan _O- Dan denk ik dat ze gauw van de markt verdwijnen want er zijn nog gigantisch veel mensen die met hun oude vertrouwde beestje werken ;-) Niet iedereen hoeft het nieuwste van nieuwste te hebben.

Ontopic, Apple kennende ( Wat ik van de verhalen ken ) komen ze vast met een nette oplossing voor je.

Ps : Ik had mijn controllers van de wii ook in de kast liggen... heb ze er laatst ook uitgehaald, van de batterijen was nog maar weinig over, ik denk dat het weer van de laatste tijd wel mee speelt voor dit probleem.

Blij Met Wilco

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:16

• wph
-Thunder- schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:16:

Ontopic, Apple kennende ( Wat ik van de verhalen ken ) komen ze vast met een nette oplossing voor je.
Daar lijkt het niet op, het aanbod van een accessoire uitzoeken is puur coulance van die medewerker, maar verder zegt men binnen Apple dat het een bekend probleem is en dat de oplossing een betaalde reparatie is. Wat natuurlijk geen optie is omdat de telefoon total-loss is.
Ja wist ik al ;) Kreeg gisteren een verzoek of ze mijn foto's mochten gebruiken, wat ik prima vond.
NotSoSteady schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:36:
Ik snap niet wat het probleem is, de garantie is verlopen, Apple kan moeilijk elk toestel buiten de garantie gaan vervangen.
Als je niet snapt wat het probleem is, heb je een zeer beperkt inlevingsvermogen. Dat het toestel geen garantie meer heeft is prima. Maar dat wil niet zeggen dat de fabrikant opeens gevrijwaard is van alle problemen die kunnen optreden. Er zijn genoeg fabrikanten die later worden aangeklaagd vanwege productiefouten. Zoals bijvoorbeeld Ford. Nu is het bij autofabrikanten vaak wat ernstiger dan bij telefoonfabrikanten, maar je hoeft geen hersenbrekende gedachte-experimenten te doen om de lijn van een opgezwollen accu door te trekken naar een exploderende accu en alle ellende die daar uit voor kan komen, bijvoorbeeld een brand in huis. Dat een fabrikant zit er dan vanaf maakt met een dooddoener als "het probleem is bekend, het staat in een document van Apple zelf, maar we doen er niks mee", dat vind ik gewoon erg zwak.

[ Voor 65% gewijzigd door wph op 23-08-2012 12:10 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

NotSoSteady schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:36:
Nee, als ik een TV koop verwacht ik ook dat hij 2 dagen na de garantieperiode kapot gaat...
Als ik een telefoon koop van 500 euro, dan verwacht ik dat dat rotding het gewoon blijft doen, tenzij er iets mee gebeurd als waterschade of valschade.

Ongelooflijk hoe makkelijk mensen zich laten afscheppen met "buiten de garantie".
Alles mag blijkbaar maar 2 jaartjes meegaan, en degelijke kwaliteit bestaat niet meer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 07:24
Precies het zelfde gehad met een mac-book 17 inch laatste model waar je de accu nog uit kon halen. Dit heeft er waarschijnlijk voor gezorgt dat de laptop nog leeft. De accu opengemaakt en er zitten ook2 opgezwolle cellen in. Laptop buiten garantie toch even leverancier gebelt het is geen erkend probleem dus wordt er niks mee gedaan. In china nieuwe accu gekocht en laptop doet het nog, ga niet nog eens apple sponsoren met een accu van 160€ +...

Maat eigelijk vindt ik het ergste dat als mijn vriendin niet had gezien dat de laptop aan het groeien was( accu opzollen). Dat er misschien wel brand had kunnen onstaan. Iig laptops laden nu vooraan zo min mogelijk op als wij niet thuis zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 11:03
wph schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:44:
[...]

De iPhone is niet gevallen. De lade staat niet in de directe zon, maar we hebben wel een tropisch weekend achter de rug. Dat is echter een gegeven maar mag geen oorzaak zijn.
Zoals eerder aangegeven mag een batterij dit gedrag niet vertonen wanneer de telefoon is gebruikt waarvoor bij bedoeld is.

Er zit een chip bij het laadgedeelte van de batterij die voorkomt dat hij niet volledig ontlaad. Maar batterijen raken ook hun capaciteit kwijt als je ze op de plank (of in een lade) legt met diepontlading als gevolg en dus interne beschadiging in de batterij. Deze ontlading kan versneld worden door invloeden van buitenaf (omgevingstemperatuur bijvoorbeeld).

Het is een bekend gegeven dat een batterij dit gedrag kan vertonen, maar als je vriendin de iPhone normaal heeft gebruikt, laat Apple maar bewijzen dat dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471931

Ziet er gevaarlijk uit... Dan wil je er toch niet aan denken wat er gebeurd als hij echt zou ontploffen of begon te lekken als je hem in je hand hebt of als je aan het bellen bent.... Gestoord als je het mij vraagt en ik zou zeker bij Apple blijven klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:53
Ik heb ditzelfde gezien met een HTC Touch Pro 1 en een of andere Nokia in mijn huishouden. Dit is niet normaal maar ook niet echt schokkend naar mijn mening. Helaas zijn Lithium Ion batterijen altijd zo en kan dit met elke batterij gebeuren (al hoeft het niet te gebeuren, begrijp me niet verkeerd).

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Dit is inherent aan lithium-ion accu's zoals al vaak gemeld hier.

Lang niet gebruikt met waarschijnlijk een lege accu die ook al een flinke levensduur heeft (als je hem lang niet gebruikt zorg dan dat hij minimaal 50% opgeladen is).

Daarnaast is de accu niet gaan lekken. Bedrijven moeten de accu's namelijk zo beveiligen dat als dit gebeurd, de accu niet gaat lekken. Dit is ook niet gebeurd.

Gebeurd vaak zat dus, óók bij andere merken, maar hoe ieder merk het afhandelt verschilt per bedrijf. Maar aangezien hij al vrij oud is denk ik niet dat Apple er veel mee gaat doen.

Overigens heb je in NL wettelijk maar 6 maanden garantie op accu's, veel fabrikanten verlengen dit naar een jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieB op 04-09-2012 23:36 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik had een sony ericsson voor de smartphone tijdperk, gewoon zo goedkoop dingetje van 50 euro.
Die batterij is ook uitgezet, na maanden niet gebruik, toen er zo actie was van lever je oude mobiel in voor het goede doel pakte ik hem uit de la en was die helemaal uitgezet deed ik hem open was de batterij 3x zo dik als anders.

Vond het vreemd maar gebruikte hem toch niet meer en had weinig waarde nog voor me dus nooit moeilijk over gedaan.
Pagina: 1