Bootable BOINC linux stick, Dotsch of een ander

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 20:33
Heb nu al diverse malen geprobeerd om Dotsch installed en werkend te krijgen maar tot op heden nog niet gelukt.
Krijg vervolgens bv. tijdens het kopiëren van de "Create a USB Startup disk (step 1)" files oa een Gnome foutmelding ivm het geluid terwijl dat later "gewoon" werkt.
Tijdens Setup Dotsch/UX on the USB Stick (Step 2) bij 2/5 wordt er soms om een ww gevraagd terwijl dit op de D-site niet wordt vermeld.
Bij 5/5 vul ik "n" in wat zou moeten betekenen dat het configureren van het netwerk (via Realtek RTL8111E) automagisch gaat.
Niets is echter minder waar.
Als ik daarna reboot kan ik nog steeds geen verbinding met het net maken. Wat is dan het nut van een dergelijke vraag.
En dat betekent gelijk dat ik geen stap verder kom.

De bedoeling is uiteraard om zonder een complete linux-install, is ook geen sinecure, de boinc-produktie op te voeren teneinde DPC sneller hoger in de stats te zien.
Misschien is het zinvol om een duidelijke tutorial/vraagbaak te maken zodat eenieder uiteindelijk een werkende stick krijgt.
En misschien zijn er hier ook wizards onder ons welke zelf een complete BUS compleet met een zelf installerende boinc-install (RAM) kunnen verwezenlijken.

PS : Had eerst een BUS-Mint gemaakt maar deze verpestte de stick, rechtgezet met Hard Disk Low Level Format Tool.

http://www.dotsch.de/boinc/Dotsch_UX.html

http://www.pendrivelinux....-installer-easy-as-1-2-3/

[ Voor 3% gewijzigd door MAB The Frisian op 14-06-2012 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 12:48
WW voor Dotsch/UX is vrijwel altijd "boinc" (zonder aanhalingstekens)
Heb je een kabel of een WiFi verbinding? Dotsch ziet namelijk niet altijd alle WiFi adapters.

Als ik thuis ben vanmiddag ga ik eens Fatdog 511 proberen, de linux distro waar ook een howto voor staat op het GPUGRID forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Hardware:
Q6600 + GTX470
4GB USB stick

Software:
Linuxdistro: Fatdog 521 64bit
BOINC: 6.10.58
NVidia 280.13

Naam van de pc klopt niet, het is niet de 511, maar de 521 versie.
eOn: http://eon.ices.utexas.ed...t_detail.php?hostid=27316
PG: http://www.primegrid.com/show_host_detail.php?hostid=263665
GPUGRID: http://www.gpugrid.net/show_host_detail.php?hostid=127725

Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik een how-to kan schrijven. (al is die op het GPUGRID forum ook best goed)

[ Voor 20% gewijzigd door VictordeHolland op 15-06-2012 14:54 . Reden: GPUGRID werkt ook ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Voordelen:
- Geen aanschafkosten harde schijf.
- Geen aanschafkosten operating system.
- Op de lange termijn energie besparend, aangezien USB stick veel minder stroom verbruikt dan een harde schijf.
- Stiller door geen draaiende harde schijf.
- Leuke manier kennis maken met Linux zonder schijfruimte kwijt te raken of schijf dual te moeten maken.

_/-\o_ Credits voor deze guide gaan naar bigtuna _/-\o_
Bron: bigtuna GPUGRID forum - HOW TO

FatDog 521 64 bit USB instalatie (met eventueel NVidia GPU instalatie):

1) Download de FatDog64-521.iso van http://distro.ibiblio.org...distributions/fatdog/iso/

2) Brand de .iso op een CD/DVD (als je niet weet hoe dit moet is het niet verstandig om verder te gaan :+ )

3a) Volg de uitgebreide PowerPoint Presentatie slides (Update 14:41: extra stappen NVidia en BOINC installatie)
OF
volg gewoon de stappen :)

3b) Optioneel: kopel de harde schijf los

4) Stel in de BIOS in om te booten vanaf de CD/DVD

5) Boot vanaf de CD/DVD, als alles normaal verloopt komt er na ongeveer een minuut een gebruiksvriendelijk grafische user interface (vergelijkbaar met windows).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fGYkw.png

6) Startknop --> Setup --> Puppy universal installer, selecteer de USB stick waar de FatDog op moet komen te staan. <OK>

LET OP: de volgende stap verwijderd ALLE BESTANDEN die nog op de USB stick staan!

7) Selecteer GParted (2de knop van boven), formateer de USB stick als (Primary Partition, ext2) en zet met <rechtermuisklik><manage flags> een vinkje bij <boot> voor de zojuist gemaakte partitie.

8) <Aantal standaard vragen>
Bij de vraag van Master Boot Record (MBR) <default> selecteren, tenzij je 100% zeker weet waar je mee bezig bent.
Nog meer vanzelfsprekende stappen en een aantal minuten wachten.

9) Als het goed is wordt de CD/DVD nu automatisch uitgeworpen en is de instalatie van de USB voltooid.
<PC afsluiten>
<SAVE TO FILE><OK><OK>
<ext3> selecteren , gebruikersnaam opgeven
<AES encryptie>, wachtwoord opgeven
Grote van save file selecteren 512MB + is meestal goede keuze, met USB 2.0 duurt het opslaan niet heel lang.
Weer aantal minuten wachten, daarna is er de mogelijkheid om het wachtwood voor ROOT aan te passen en een netwerknaam op te geven.

10) Bij herstart (ditmaal vanaf de USB stick) maakt Fatdog (weer) automatisch verbinding met het internet.

OPTIONEEL: NVidia driver instalatie
[Open Firefox, klik op "pet packages" op de homepagina, ga naar "500" en zoek op in de lijst nvidia-280.13-for-520-final.pet en download deze. (er is eventueel ook een ATI-catalyst-11.8-3.0.3.pet , deze heb ik nog niet getest.). De pet package komt standaard in de downloadmap op het bureaublad, klik deze eenmaal aan en daarna nog een paar keer op <OK>, daarna reboot.

Mocht ServerX niet willen starten, voer dan de volgende stappen uit: (Toni van het GPUGRID forum d:)b )
a) Type:
mp <enter>
b) Type in de editor (hoofdlettergevoelig):
<ctrl> + <o>
/etc/X11/xorg.conf <enter>
c). Inde "Device" section, voeg de volgende regel toe onder Driver "nvidia":
Driver "vesa"
d) Opslaan en exit:
<ctrl>+<q>
e) Type:
startx <enter>

11) BOINC instalatie:
Ga naar http://boinc.berkeley.edu/dl/ en download:
boinc_6.10.58_x86_64-pc-linux-gnu.sh (v6.12 en v7.0.25 krijg ik niet geinstaleerd, mocht iemand dit wel voor elkaar krijgen hoor ik dit graag)
Maak het .sh bestand executeerbaar door vinkjes in de vakjes te plaatsen (rechtermuisklik, properties)
Daarna gewoon klikken. Er zou nu een map BOINC moeten staan met daarin "boincmgr" klik deze aan en de rest zou vertrouwd moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door VictordeHolland op 15-06-2012 14:52 . Reden: PPT slides geupdate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Nu weet ik ook waarom FATDOG het hier niet deed, had 6.00 gebrand, dat is een beta versie welke dus hier iig niet wil.
Boinc graast nu op eOn2 wuutjes, nog even afwachten hoeveel sneller dat is, en maar eens kijken of we de gpu ook nog aan de praat krijgen.

Misschien kun je die "paar door te lopen stappen" van de Nvidia driver even aangeven ?

Zal ook meteen de andere projecten waaraan ik deelneem even " benchmarken" .

[ Voor 38% gewijzigd door MAB The Frisian op 15-06-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
MAB The Frisian schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:15:
Boinc graast nu op eOn2 wuutjes, nog even afwachten hoeveel sneller dat is, en maar eens kijken of we de gpu ook nog aan de praat krijgen.

Misschien kun je die "paar door te lopen stappen" van de Nvidia driver even aangeven ?
Paar stappen doorlopen was geen goede uitleg, het is eigenlijk veel makkelijker dan dat, gewoon een aantal keer op <OK> klikken. Er is geen mogelijkheid om de instalatiemap te kiezen, alles gaat automatisch, wat ook het grote voordeel van pet packages is.

Krijg je wel verbinding met internet met Fatdog 521? Daar had je toch bij Dotsch problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Krijg prima verbinding.
Kwam net weer even bij een systeem en de projecten waren verwijderd uit de manager ?????
Kan boinc ook nergens meer vinden ?
Dus bij Downloads in de boincdir 8)7
D@H geeft bij mij de melding 70days overdue ????? Verzending van overtijdse wuutjes ?
R@H wil ook niet.

[ Voor 51% gewijzigd door MAB The Frisian op 15-06-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:30

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Klinkt alsof ie ergens met de datum aan het klooien is geweest... Boinc staat vermoedelijk inderdaad in /home/username/Downloads/BOINC. Welke systeemdatum/tijd heb je?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
FreezeXJ schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:51:
Klinkt alsof ie ergens met de datum aan het klooien is geweest... Boinc staat vermoedelijk inderdaad in /home/username/Downloads/BOINC. Welke systeemdatum/tijd heb je?
06/15/2012 en de tijd is nu 14:00 dus dat klopt wel

En klik op de desktop nu gewoon in downloads/boinc en daar staat de manager, heb deze even naar de desktop gekopied. Helaas connect ie dan dus niet, wel als ik in de dir zit en de manager opstart.

Krijg telkens een popup van Xdialog met de vermelding dat er zoveel files en zoveel MB worth of data unsaved in RAM staat gekampeerd.
Is daar iets aan te doen ? Bv. bij een bepaalde hoeveelheid gegevens deze automagisch wegschrijven naar de stick ?

En verder zijn we er nog niet.
Het moet voldoende zijn om de stick te plaatsen, te herstarten waarna Fatdog en Boinc automagisch installed worden en opstarten zodat boinc de gekozen projecten afgraast. En dat zonder dat we er nog iets aan hoeven te doen.

Collatz is "not available for your type of computer" ???
Kan zijn dat ik hiervoor een 64 app moet installeren.

Krijg tijdens youtube nogal wat computation errors welke het adresseren van het geheugen betreft ?
Youtube even uit en checken of het daaraan ligt. Misschien geheugen toekennen ?
Is niet alleen tijdens youtube, heb het idee dat het toevoegen van meerdere projecten een error veroorzaakt.

En tevens kijken of PG het een beetje doet op m'n kaart. No go. Computation error :(

Dan GPUGrid maar eens proberen.

[ Voor 71% gewijzigd door MAB The Frisian op 15-06-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Heb geen problemen hier met de GPU, een GTX470 draait al ruim een dag zonder errors. Inmiddels 175k op PG en ook één GPUGRID voltooid.

Weet je zeker dat het probleem niet bij de GPU ligt? Ik meen te herinneren dat één van jouw GTX460en destijds veel errors gaf op GPUGRID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
VictordeHolland schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:50:
Heb geen problemen hier met de GPU, een GTX470 draait al ruim een dag zonder errors. Inmiddels 175k op PG en ook één GPUGRID voltooid.

Weet je zeker dat het probleem niet bij de GPU ligt? Ik meen te herinneren dat één van jouw GTX460en destijds veel errors gaf op GPUGRID?
Dat was de andere welke soms problemen gaf met nv_display oid. Draait nu op Collatz onder XP.
GPUGrid draait nu maar de wu duurt steeds langer, op dit moment al 23 uur, terwijl ik had verwacht dat het sneller zou gaan.

eOn2 onder XP duurt rond de 630 seconden en onder Fatdog rond de 260 seconden. Leuk O-)
Maar m'n tweede systeem kan pas als de bootable usb stick een self installing and self /starting boinc bevat.
In dat geval kan ik de computer van de vrouw 's avonds even herstarten en kan zij in XP opstarten als ze haar games wil spelen.

Toch lijkt me de install niet 100% stabiel als ik zomaar computation erors krijg ivm het wegschrijven naar het geheugen oid. Heb aan die 8GB normaal gesproken wel genoeg dacht ik.

<core_client_version>6.10.58</core_client_version>
<![CDATA[
<stderr_txt>
21:43:23 (11713): called boinc_finish
SIGSEGV: segmentation violation
Stack trace (2 frames):
[0x70a40d]
[0x719590]

Exiting...

</stderr_txt>
<message>
<file_xfer_error>
<file_name>1671211877_77_1296504_0_0</file_name>
<error_code>-161</error_code>
</file_xfer_error>

</message>
]]>

En ik krijg er volgens mij geen puntjes voor.

http://eon.ices.utexas.ed...et=0&show_names=0&state=5

Personal storage vergroot met 1GB, dus herstarten en een computation error voor GPUGrid :( . Moet je ook nooit pauzeren natuurlijk.

Hoe een optimized app for collatz te installeren ?

[ Voor 51% gewijzigd door MAB The Frisian op 16-06-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:30

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Da's helaas volgens mij de standaardmelding bij Eon, ik krijg em ook (en vang er gewoon creditjes voor)... Vraag me niet waarom ze het graag zo hebben, maar je krijgt er creditjes voor...
Overigens klapt ie er soms uit met permission errors (Windows), soms met rename errors, soms met sigsegvs, maakt niet uit.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
FreezeXJ schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 22:16:
Da's helaas volgens mij de standaardmelding bij Eon, ik krijg em ook (en vang er gewoon creditjes voor)... Vraag me niet waarom ze het graag zo hebben, maar je krijgt er creditjes voor...
Overigens klapt ie er soms uit met permission errors (Windows), soms met rename errors, soms met sigsegvs, maakt niet uit.
Het is toch een geheugenconflict op de een of andere manier.
Het toewijzen en/of wegschrijven in of naar het geheugen is niet zoals het zou moeten zijn lijkt me en dat levert toch teveel errors op. Sinds gisteren ruim 50 bij eOn2 en een paar bij WCG, ik weet dat het maar een paar puntjes zijn, maar ook de uppopende XDialog welke zoveel files en data wil saven zou mi ook niet moeten voorkomen. Misschien toch maar eens een hd-install overwegen.

Bijdeweg : Is er ook iemand die de produktie van de diverse cpu/os combo's bijhoudt ? En welke projecten onder welk os kunnen draaien ?

[ Voor 10% gewijzigd door MAB The Frisian op 16-06-2012 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
MAB The Frisian schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 07:56:
Het is toch een geheugenconflict op de een of andere manier.
Het toewijzen en/of wegschrijven in of naar het geheugen is niet zoals het zou moeten zijn lijkt me en dat levert toch teveel errors op. Sinds gisteren ruim 50 bij eOn2 en een paar bij WCG, ik weet dat het maar een paar puntjes zijn, maar ook de uppopende XDialog welke zoveel files en data wil saven zou mi ook niet moeten voorkomen. Misschien toch maar eens een hd-install overwegen.
Zonde dat je zoveel errors krijg :-( . Ik krijg namelijk helemaal geen popup vensters, alleen heel af en toe staat er een geel balkje (voor 1 of 2 sec) met iets in de trend van synchronising RAM (neem ik aan met de USB).

Staat de map BOINC binnen of buiten de savefile? Bij de installatie van de USB kun je de dir downloads buiten de savefile houden (laatste vraag na netwerknaam kiezen).

Je zou eventueel nog kunnen proberen om in BOINC de preferences aan te passen:
"Task checkpoint to disk at most every ... sec" en daar bijvoorbeeld 300 sec (5 min) te kiezen, zodat er minder I/O met de USB is.
Bijdeweg : Is er ook iemand die de produktie van de diverse cpu/os combo's bijhoudt ? En welke projecten onder welk os kunnen draaien ?
Tot dusver getest:

DOTSCH/UX v1.2 x64 + BOINC 6.10.17
- PrimeGrid (8800GTX, 9800TX+, voor nieuwe grakas zijn er nieuwe NVidia drivers nodig dan meegeleverd)
- SIMAP
- SLinCA
- eOn2

FatDog v521 x64 + BOINC 6.10.58
- GPUGRID
- PrimeGrid
- eOn2
- DistrRTgen

[ Voor 15% gewijzigd door VictordeHolland op 16-06-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Gelet op het aantal errors vraag ik me af of het beter is om via de stick te booten zodat linux en boinc opstarten maar een partitie op de hdd gebruiken voor de data.

Op dit moment draait het wel OK op eOn2 en MW@H, Collatz zegt " verkeerde type computer" ?, E@H geeft errors.
Vind de computer traag aanvoelen onder Fatdog en op eOn2 en MW@H !
Je ziet het scherm opgebouwd worden.

Verbruik ligt wel hoger viel me op.

[ Voor 45% gewijzigd door MAB The Frisian op 17-06-2012 07:38 ]

Pagina: 1