Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:43
Hallo allemaal,

Ik draai een klein thuisservertje, met de volgende specificaties:
  • Windows 7 Ultimate x64
  • Intel DH67CF
  • Intel Core i3 2120T
  • 4 GB Kingston memory
  • OCZ Vertex 2 Solid state disk
Echter, is dit door uitvallende USB 3.0 poorten een groot drama.
Wat je ook op de 3.0 poorten aansluit, het valt uit, hier wil ik geen woorden meer aan vuil maken aangezien ik werkelijk alles uit de kast heb gehaald om dit probleem op te lossen (denk aan BIOS update, >10 driver versies geprobeerd, firmware-updates, herinstallatie van Windows 7 x64 etc.; helaas tevergeefs.

Nu ben ik op zoek naar een zeer zuinig mini ITX bordje, zonder USB 3.0 poorten. Het bordje moet een 1155 socket hebben, voor de huidige processor en DD3 sloten.
Ik zelf heb uiteraard ook gezocht en kwam uit op de Foxconn H67S, echter is dit bord nergens meer in Nederland te verkrijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/mini-itx-lga1155-roundup/power-1.png

Hebben jullie nog suggesties welk bord ik zou kunnen nemen, waarbij de nadruk ligt op zuinig en geen USB 3.0?

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 05-05-2012 17:27 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Je kan toch ook gewoon niet de usb3 poorten gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:28:
Je kan toch ook gewoon niet de usb3 poorten gebruiken? :?
Ik betaal niet voor producten die half werken, je koopt toch ook geen auto voor de normale prijs waarbij cruise control niet werkt ook al maak je er geen gebruik van.

Kennelijk staat USB 3.0 nog zo in de kinderschoenen dat men dit niet werkend kan krijgen.
Poorten vallen al na aantal minuten uit, een nieuw exemplaar hielp ook niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Wietsee. op 05-05-2012 17:36 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 21:50

Wallie

Herr

Klinkt meer alsof je USB 3.0 controller defect is. Heb hier 2 pc's met USB 3.0 (1 via een NEC chip, en 1 native uit de H77 chipset), beide doen het perfect. Och ja, de laptop van m'n werk met 2x USB 3.0 ook trouwens.

Maar ja, er niet voor willen betalen, hoeveel denk je dat je zal besparen met je zoektocht... 10euro max?

[ Voor 20% gewijzigd door Wallie op 05-05-2012 17:37 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 08:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dus omdat USB 3 op dat bord niet werkt ga je er maar vanuit dat het overal niet werkt? Het klinkt mij meer als een defect. Ik heb hier gewoon dezelfde ervaring met USB 3 als met USB 2; het werkt gewoon. :)
Ik zou persoonlijk even de woede voor USB 3 aan de kant zetten en het opnieuw proberen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:30
hieruit begrijp ik dat je het bordje wil omruilen tegen een ander bordje ?

Ik zou dan toch eerst proberen om hem opnieuw te ruilen tegen een andere zonder uitvallende poorten
het lijkt op een Hardware Failure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 16:20
Werkt het bord niet met USB3 devices, of werkt het ook niet met USB2 devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
_trickster_ schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:37:
hieruit begrijp ik dat je het bordje wil omruilen tegen een ander bordje ?

Ik zou dan toch eerst proberen om hem opnieuw te ruilen tegen een andere zonder uitvallende poorten
het lijkt op een Hardware Failure
Zie m'n vorige bewerkte bericht, heb een nieuw exemplaar ontvangen. Zelfde probleem bleef bestaan, Google staat er tevens vol mee met dit soort klachten, ik wil daarom absoluut geen USB 3.0 meer, aangezien in alle mini ITX moederborden die losse chipset van Renesas zit.
Werkt het bord niet met USB3 devices, of werkt het ook niet met USB2 devices?
Ik heb alleen maar 2.0 devices, wat ik er ook op aansluit, na enkele minuten werkt het niet meer.
Wanneer ik het apparaat (muis, toetsenbord of USB stick) dan aansluit op een 2.0 poort werkt het correct.
Na herstart doen de 3.0 poorten het weer eventjes.

Je begrijpt m'n angst voor USB 3.0 hopelijk, m'n budget als student is niet al te groot en ik verlies er alleen maar tijd mee. Een oplossing is door niemand (het probleem is al een jaar bekend) gevonden, behalve het accepteren wat ik dus niet doe.

[ Voor 35% gewijzigd door Wietsee. op 05-05-2012 17:45 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terwijl er toch een hoop mensen zijn die er geen problemen mee hebben. Je maakt het je nu expres erg moeilijk wat eigenlijk helemaal niet hoeft.

Als student heb je het blijkbaar niet al te ruim en zal je dus soms wel dit soort dingen moeten accepteren. De luxe om het niet te doen heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:52:
Terwijl er toch een hoop mensen zijn die er geen problemen mee hebben. Je maakt het je nu expres erg moeilijk wat eigenlijk helemaal niet hoeft.

Als student heb je het blijkbaar niet al te ruim en zal je dus soms wel dit soort dingen moeten accepteren. De luxe om het niet te doen heb je niet.
Typisch een geval van je bij de pakken te laten neerzitten, mensen die zich laten plukken :+ .
Het is algemeen bekend dat USB 3.0 chips van Renesas crap zijn, zie het Dell XPS 17 topic maar eens.

[ Voor 16% gewijzigd door Wietsee. op 05-05-2012 17:58 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 08:22
Ik had zelf ook ziek veel problemen met de Renesas chip, totdat ik daar de firmware van had geüpdatet. Vanaf toen verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon. Misschien ook maar is proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
MikeKiller schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:58:
Ik had zelf ook ziek veel problemen met de Renesas chip, totdat ik daar de firmware van had geüpdatet. Vanaf toen verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon. Misschien ook maar is proberen?
Ik heb de firmware van 3025 bijgewerkt naar 3028, geen resultaat, hogere versie lukken niet wegens een foutmelding.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wietsee. schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:56:
[...]

Typisch een geval van je bij de pakken te laten neerzitten, mensen die zich laten plukken :+ .
Het is algemeen bekend dat USB 3.0 chips van Renesas crap zijn, zie het Dell XPS 17 topic maar eens.
Succes dan maar met zoeken he.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/47/moederborden.html

Aangezien je het allemaal zo goed weet heb je ons helemaal niet nodig. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 16:29
Wietsee. schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:59:
[...]

Ik heb de firmware van 3025 bijgewerkt naar 3028, geen resultaat, hogere versie lukken niet wegens een foutmelding.
Ik heb hier maar 1 smiley voor: 7(8)7

Ipv dat je probeert je probleem op te lossen, ga je alleen maar onnodig geld uitgeven. Maar als arme student vind ik het wel tof dat je zo de economie stimuleert.

Je kon beter vragen weet iemand een oplossing voor deze fout bij het updaten van de USB3 firmware.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-07 22:04
Lijkt mij een probleem met het bord, een RMA waardig lijkt me, maar om ze vraag te beantwoorden, er zijn in de PW 5 borden met een 1155 socket, Mini-ITX en zonder USB 3

http://tweakers.net/price...gkOKHi7peVYqSdXKRVciGeVne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291270

marti-n schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:07:
Lijkt mij een probleem met het bord, een RMA waardig lijkt me, maar om ze vraag te beantwoorden, er zijn in de PW 5 borden met een 1155 socket, Mini-ITX en zonder USB 3

Volgens mij is er al een RMA geweest, van wat ik uit dit stukje opmaak:
heb een nieuw exemplaar ontvangen. Zelfde probleem bleef bestaan
Stiekem heb ik ook alleen maar slechte ervaringen met Renesas, maar ik behoor tot de "heeft-het-maar-geaccepteerd"-categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
kfaessen schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:06:
[...]

Ik heb hier maar 1 smiley voor: 7(8)7

Ipv dat je probeert je probleem op te lossen, ga je alleen maar onnodig geld uitgeven. Maar als arme student vind ik het wel tof dat je zo de economie stimuleert.

Je kon beter vragen weet iemand een oplossing voor deze fout bij het updaten van de USB3 firmware.
Update naar 3028 is gelukt, maar de update naar de 4x serie niet. Ik heb echter gezocht, maar geen een bericht aangetroffen waarbij de 4x firmware het probleem verhelpt.

Daarnaast ben ik helemaal niet bezig met het opzettelijk stimuleren van de economie, maar stuur ik dit bord weer terug en koop ik uiteindelijk een ander bord.

Bedankt, had filters geprobeerd, maar foutje van mijn kant.
Ik ga ze eens bekijken en zoeken naar het verbruik van deze bordjes!

[ Voor 19% gewijzigd door Wietsee. op 05-05-2012 18:38 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 16:20
Als ik deze forumthread van jou bekijk, dan lijken er ook de nodige mensen te zijn die *geen* problemen met de DH67CF hebben. Er worden de nodige suggesties gedaan die je had kunnen proberen (IO-shield misschien niet goed gemonteerd, voeding te zwak...) maar daar lijk je niets gedaan mee te hebben - je komt daar eerlijk gezegd wat star over.

Anyway, ik denk dat het zoeken naar een USB2-only bord misschien wat overdreven is. De nieuwe chipset (x77) van Intel heeft USB3 ingebouwd, dus ben je van Renesas af. Wellicht dat dat ook een optie voor je is.

(in de tussentijd heb ik in mijn DH67CF eens een USB2 stick in de USB3 poort gestopt. Tot nu toe, na zo'n 5 30 minuten, nog geen problemen gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

MSI heeft een mooi H61 bord met 'Military Class' componenten:

H61I-E35

Afbeeldingslocatie: http://us.msi.com/pic/product/five_pictures1_2351_20110325143223_m.jpg

Lijkt mij erg low-power, en H61 heeft geen USB3 alleen USB2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
vanaalten schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:20:
Als ik deze forumthread van jou bekijk, dan lijken er ook de nodige mensen te zijn die *geen* problemen met de DH67CF hebben. Er worden de nodige suggesties gedaan die je had kunnen proberen (IO-shield misschien niet goed gemonteerd, voeding te zwak...) maar daar lijk je niets gedaan mee te hebben - je komt daar eerlijk gezegd wat star over.

Anyway, ik denk dat het zoeken naar een USB2-only bord misschien wat overdreven is. De nieuwe chipset (x77) van Intel heeft USB3 ingebouwd, dus ben je van Renesas af. Wellicht dat dat ook een optie voor je is.

(in de tussentijd heb ik in mijn DH67CF eens een USB2 stick in de USB3 poort gestopt. Tot nu toe, na zo'n 5 30 minuten, nog geen problemen gevonden)
Bedankt voor je bericht,

Ja, ik kom inderdaad niet super vriendelijk over om het zo maar even te noemen, komt omdat ik inmiddels al drie weken met dit gebakken peer zit en veel tijd er aan heb besteed in mijn vakantie, nogal teleurgesteld.
Het 2e nieuwe bord inmiddels geretourneerd.

Wat te doen weet ik ook niet meer, een mini ITX bord met een (x77) chipset heb ik nog niet voorbij zien komen, of is het de z77 voor 1155 sockets? Daar vind ik wel 2 borden mee in de pricewatch en meer dan 2 blauwe poorten wat eerst niet ondersteund werd, wel door de introductie van de Ivy Bridge serie inderdaad.

Ik wacht eerst tot ik m'n geld weer heb om vervolgens hopelijk een systeem te kopen wat deze problemen niet heeft.

Web Enrichment

Pagina: 1