Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashu
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-01 14:49
Dit jaar heeft Floortje Dessing in 3 op reis een fotoprintertje bij zich, waarmee ze op het moment dat ze een foto gemaakt heeft direct kan printen en uitdelen, wat een leuke gimmick lijkt te zijn bij locals.
Aangezien ik zelf binnenkort ook voor een tijdje "de weg op ga", wil ik meer weten over mogelijkheden op dit gebied.

Ik heb niet de moeite genomen om de afleveringen terug te kijken, dus het is me niet geheel duidelijk welk merk/type Floortje zelf gebruikt. Dit komt ook neit direct boven drijven bij Google.

Kijkend naar mobile photo printing is dit artikel redelijk recent:
http://www.photoreporter.com/article/sell-photo-printing-on-go-portable-cloud-ready-printers/2

De enige echt mobiele printer in dit artikel is de Polaroid Pogo. Daar Polaroid echter in behoorlijk zwaar weer zit (of zijn ze al failliet?) lijkt het me verstandig om te kijken naar concurrenten die iets levensvatbaarder lijken te zijn op de langere termijn.

Het blijkt dat Dell al in 2009 de Wasabi introduceerde:
http://featuresblogs.chicagotribune.com/eric2_0/2009/02/dells-wasabi-printer-falls-short-of-the-pogo-fuji-offers-oldschool-instant-fun.html
Maar die werd dus een beetje afgebrand, en is op dit moment ook niet meer te koop.

Dan zijn er verder nog wat gadgets die foto's kunnen maken en gelijk ook printen:
http://featuresblogs.chicagotribune.com/eric2_0/2009/02/dells-wasabi-printer-falls-short-of-the-pogo-fuji-offers-oldschool-instant-fun.html
http://inventorspot.com/articles/tomy_xiao_digital_camera_packs_portable_printer_19563
http://digital-cameras-planet.com/blog/2011/11/09/polaroid-unveils-the-digital-version-of-their-classic-instant-print-cameras/

Probleem met deze apparaten is echter dat je weer veel extra betaald voor een derde/vierde camera (DSLR, snapshot, onderwater....) Die je eigenlijk dus niet wilt hebben, en zeker niet meeslepen.

Ik heb het idee dat je dus op dit moment alleen maar een Polaroid Pogo aan kunt schaffen als je op het strand een foto direct uit wil kunnen printen. Of heb ik dingen gemist???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Canon had toch ook een mobiele printer? Ken alleen het type niet meer uit me hoofd.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 14:38

BiLo

PSN: toiletcleaner

samsung heeft ze volgens mij ook

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 19:23

Barrycade

Through the...

Canon selphi lijn kan worden uitgerust met een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 16:04

samo

yo/wassup

Qua gimmick-ness en gemak beloofde destijds de Polaroid Pogo dit erg goed te doen.Wel duur per print maar in gemak juist weer een plus.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashu
Gaarne met weblinks oid komen, want de productcategorie word een beetje vervuild door cloudprint en airprint. Dat zijn toepassingen waarmee je vanaf locatie kan printen, maar dan op een printer die THUIS staat. Dat was dus niet de bedoeling, de printer moet in je rugzakje bij je zijn. Daarmee valt een Selphy (en andere met accu uitrustbare desktop printers) dan ook af, want om nou een desktopprinter mee te nemen op vakantie :-S

PS. Dank voor de snelle reacties! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mashu op 08-03-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 19:23

Barrycade

Through the...

Uh, en als je nu eens op die weblinks zou klikken?
Selphi's zijn geen standaard desktopprinters. Selphi 800 is net zo groot (ongeveer) als die Polaroid die je zelf aangeeft.
Veel kleiner kan ook maar dan kom je hier op uit. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashu
Vooral die laatste link is GOOOEEEEDDDDD :)
Anyways, mijn excuses voor de mistake over de selphi's, ik had wel geklikkerdeklikt, maar niet gelezen op de site. Als je direct de eerste foto bekijkt lijkt het een grote printer op een klein formaat fotootje ;-)
Probleem bij dat ding is wel dat ie pas vanaf mei dit jaar te koop is, en dan ben ik al bijna terug van vakantie :-(
De eerdere series die eronder genoemd worden (780, 790, 800) ga ik zeker bekijken, mogelijk interessant!

Iemand die ervaring met Canon Selphi's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 17:54
Als je dan een Canon camera hebt, kun je tenminste eindelijk die Direct Print knop gebruiken! _/-\o_

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
Volgens mij wordt PictBridge ondersteund op elke camera en fotoprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-07 15:33
Ik heb zelf een keer een Polaroid PoGo gekocht, maar het resultaat viel mij ontzettend tegen. Je kan inderdaad overal printen maar de kwaliteit is niet goed, foto's zijn erg klein en het papier is ook vrij duur (zeker voor wat je terug krijgt).

Canons lijken mij betere keuze.
Pagina: 1