Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fan op hd5750 vervangen, genoeg koeling?

Pagina: 1
Acties:

• pientertje
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik heb deze hd5750 in mijn computer zitten, ik word echter gek van het lawaai van dat ding. Omdat er slechts weinig en hele dure aftermarket koelers zijn had ik zelf een andere oplossing bedacht.

Ik heb nog twee Noctua 80mm fans liggen. Zou ik een of twee van deze fans op de videokaart kunnen monteren? Koelt dit genoeg?

2x U2711 | MacBook Pro Retina 15" 512GB SSD & 16GB RAM

• n0elite
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:17
Artic Twin Turbo is maar 21 euro. Die twee noctua fans zijn bijna even duur, terwijl je met die noctua niks opschiet omdat 80mm zeer inefficiënt is wegens de motor/bladen verhouding

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II

• pientertje
  • Niet online
Die fans heb ik al liggen en gebruik ik toch niet meer.

Ik kan nergens vinden of die artic twin turbo pro op mijn kaart past. De site van arctic vindt alleen maar de accelero mono plus voor mijn kaart.

• Plato112
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-10 17:39

Plato112

Da is toch nie normaal!

Volgens mij gaan twee fans sowieso niet passen en waarom denk je dat één zo'n fan beter koelt dan degene die er nu op zit?
En hoe denk je die fan erop te gaan monteren?
Daarnaast zit je dan nog met de snelheid van de fan, laat je die constant op maximale snelheid draaien of hoe ga je die aansturen?

Speed limits are like herpes.

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:14
Koop een Scythe Mushasi, die past er op. Heb ik nu ook op mijn 5750 zitten en houd hem zeer cool.
Misschien eind van de week te koop, mits ik deze week een andere kaart vind.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | AMD X6 1055T @3.3 Ghz | Samsung EVO 120GB | GTX560Ti TFII | 8GB DDR3 | Custom WC | Windows 8.1 |

• pientertje
  • Niet online
Het gaat me er niet zozeer om dat het beter koelt, het moet vooral stiller. Deze fan begint zo langzamerhand het geluid van een stofzuiger uit te stoten. Ik dacht dat ik hem misschien stil kon krijgen door zo'n 80mm fan op te hobbyen. Deze kan ik dan gewoon op max draaien, dan maakt hij nog steeds minder herrie dan wat er nu in zit, en als de koeling voldoende was eventueel met een adapter er tussen.

Na een uurtje googelen ben ik er nog steeds niet uit of de arctic twin turbo (pro) nou op mijn kaart past. De meeste sites zeggen van niet, sommigen zeggen echter weer van wel (deze hebben dit niet geprobeerd). Ik ga er dus van uit dat het niet kan.

@NoFearCreations
Zo'n scyte zou interessant zijn, helaas nergens meer te koop. En op de site staat ook niet dat hij op mijn kaart past. Als hij wel past ben ik ben zeker geïnteresseerd in die van jou als je hem weg doet.

Wat is het toch met die 5750, waarom zijn er geen goede koelers? Komt dit soms omdat het een enkelslots versie is?

edit:
Aha! Deze past wel!

En iets heel anders: zou een nieuwe kaart niet een optie zijn? Toen ik deze pc kocht dacht dat ik er meer op zou gamen. Ik speel echter maar heel af en toe een potje starcraft 2 en een beetje skyrim. Een stil kaartje wat dat redelijk op 1920x1080 kan draaien is toch niet zo duur meer?

pientertje wijzigde deze reactie 19-02-2012 21:49 (11%)

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013